Diskuze

Evropský Airbus ulétává Boeingu

Airbus si i loni udržel pozici největšího světového výrobce dopravních letadel. Evropský výrobce porazil Boeing, který ochromila dlouhá stávka zaměstnanců, jak ve výrobě, tak počtu nových objednávek. Oba rivaly však letos čeká krušný rok: počty objednaných letadel podle jejich odhadů klesnou až o polovinu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JE

Jiřik

19. 1. 2009 6:54
Doufejme

Kéž by to Airbusu vydrželo, My pamětníci víme, že Škoda Ostrov byla největším výrobcem trolejbusů na světě a ještě koncem 90. let jí byla věštěna skvělá budoucnost - pak ale nastoupil tunelmanagement, který ty moderní trolejbusy a autobusy 21Tr/Ab a 22Tr/Ab úmyslně neuměl prodat a vše v Ostrově se bez náhrady zrušilo, výroba se po padesáti letech vrátila do Plzně a najednou se "slavně" objevily 24Tr a 25Tr, což není nic jiného než nadnárodní Irisbus s českým (?) elektromotorem namísto dieselu...

0 0
možnosti
MF

kenx

17. 1. 2009 23:25
hehe

Mě se jen líbí jak se to tu mění. Nejsem profík, ale něco o letectví už vím ... a také vím že Airbus má poslední dva roky proti minulosti velmi úspěšné období a to i v porovnání s konkurencí. Překvapovalo mě proto kolik lidí tady dokázalo kydat na Airbus hnůj a argumenty na ně neplatily. Jsem rád že tu konečně vyšel článek s jasnými fakty. Už po loňských Paris Air Show a Dubaji bylo jasné že Airbus je na tom velice dobře a je fajn že to pokračuje. Airbusu vyšel risk s A380, založili zcela nový segment , poptávka po A380 je a konkurence nemá odpověď. Téměř 200 objednávek na A380 není třeba více komentovat. B787 Dreamliner byl a zůstane konkurencí pro A350 XWB.

0 0
možnosti
TP

BedlamW

18. 1. 2009 6:31
Re: hehe

Mne treba na Airbusu vadi, ze je to slepena firma evropskych velmoci podporovana a dotovana vladami zemi EU. Kdyby nebyli dotovani, tak by asi neprezili.

0 0
možnosti
PN

packa1

17. 1. 2009 13:18
Dreamliner

Dreamliner je proste dreamliner :-)

0 0
možnosti
P

ppdedek

17. 1. 2009 13:23
Re: Dreamliner

a je? spis bych rek ze neni Dreamliner a jeste nejaky cas nebude

0 0
možnosti
M

jointick

17. 1. 2009 12:09
TU 999

Na leteckém dni ve Francii předváděli nejnovější sovětské letadlo, nejvetší na světe, TU 999. První cestující, kteří tam přišli vítá letuška: "Dobrý den, vážení přátelé, vítám vás na palubě nejmodernejšího letadla TU 999. Vítám vás všechny na první palubě, na kterou se vejde 999 lidí a vzadu 999 zavazadel. Přejdeme na druhou palubu, kde se nachází jedno fotbalové hřiště a dva tenisové kurty. Na třetí palubě je bazén a sauna. Tímto vás vítá na palube pilot letadla Ivan Ivanovic Kalov a doufá, že se mu podaří s tou krávou alespon popojet.:-)

0 0
možnosti
PF

jakub7

17. 1. 2009 12:31
Re: TU 999

a to ma byt vtipne?

0 0
možnosti

KulaCZEk

17. 1. 2009 11:24
kde je prosim Reunion?

Je to vazne ten Reunion Madagaskaru? To by byl hustej charter:)

0 0
možnosti
TM

Fare.l

17. 1. 2009 11:29
Re: kde je prosim Reunion?

Dá se to tak říct - spolu s Mauriciem tvoří souostroví Maskarény - a vše to patří Francii.

0 0
možnosti
6

65c02

17. 1. 2009 11:12
Nevíte někdo jak jsou na tom ruské firmy?

Pokud vím, tak Rusové měli několik výrobců - mám dojem, že Antonov, Tupolev, Iljušin a možná ještě i nějaké další.

Nevíte jak jsou na tom tyto firmy v současnosti? Vyrábí něco? Pokud ano, tak na jaké úrovni a do jakých zemí to dodávají?

0 0
možnosti
PF

jakub7

17. 1. 2009 11:36
Re: Nevíte někdo jak jsou na tom ruské firmy?

Wikipedia rika toto: Ruská vláda plánuje sloučení s dalšími ruskými výrobci letadel (Mikojan, Tupolev, Suchoj, Jakovlev a Irkut) do jedné společnosti, která by měla nést název United Aircraft Building Corporation

Obecne maji tito vyrobci v civilnim sektoru velmi tezkou situaci, protoze zejmena v avionice (ale vlastne obecne v technologiich) jsou velmi pozadu za zapadnimi vyrobci. To je projev dlouhodobeho centralizovaneho statniho rizeni/vlastneni techto firem..

0 0
možnosti
RS

DeDust

17. 1. 2009 10:01
mno

ta posledni reklamni akce se jim rozhodne povedla :-P

0 0
možnosti
K

kubíkjansů

17. 1. 2009 9:54
mno

Jednoznačně nejlepší éro kterym sem kdy letěl byl TU154R^ Proč o něm nikde nepíšou???;-(

0 0
možnosti
JS

mandrake

17. 1. 2009 11:28
Re: mno

orože je to vrak

0 0
možnosti
MB

NiHauMa

17. 1. 2009 6:48
Boeing oproti Airbusu je rakev....

porovnejte vzlet a pristani, Boeing je tvrdej, to se krouti vsechny plasty uvnitrk... Airbus je pruznejsi, i co se tyka turbulenci a pristani. s Boeingem 737 by to dopadlo trochu jinak v New Yorku  .......:-/

0 0
možnosti
O

Oldis_rab

17. 1. 2009 3:55
jeste by se mela nejak dopilovat

schopnost letadla pristat na vode, a to tak aby se jeste nepotopilo.

0 0
možnosti