- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kéž by to Airbusu vydrželo, My pamětníci víme, že Škoda Ostrov byla největším výrobcem trolejbusů na světě a ještě koncem 90. let jí byla věštěna skvělá budoucnost - pak ale nastoupil tunelmanagement, který ty moderní trolejbusy a autobusy 21Tr/Ab a 22Tr/Ab úmyslně neuměl prodat a vše v Ostrově se bez náhrady zrušilo, výroba se po padesáti letech vrátila do Plzně a najednou se "slavně" objevily 24Tr a 25Tr, což není nic jiného než nadnárodní Irisbus s českým (?) elektromotorem namísto dieselu...
Mě se jen líbí jak se to tu mění. Nejsem profík, ale něco o letectví už vím ... a také vím že Airbus má poslední dva roky proti minulosti velmi úspěšné období a to i v porovnání s konkurencí. Překvapovalo mě proto kolik lidí tady dokázalo kydat na Airbus hnůj a argumenty na ně neplatily. Jsem rád že tu konečně vyšel článek s jasnými fakty. Už po loňských Paris Air Show a Dubaji bylo jasné že Airbus je na tom velice dobře a je fajn že to pokračuje. Airbusu vyšel risk s A380, založili zcela nový segment , poptávka po A380 je a konkurence nemá odpověď. Téměř 200 objednávek na A380 není třeba více komentovat. B787 Dreamliner byl a zůstane konkurencí pro A350 XWB.
Mne treba na Airbusu vadi, ze je to slepena firma evropskych velmoci podporovana a dotovana vladami zemi EU. Kdyby nebyli dotovani, tak by asi neprezili.
a je? spis bych rek ze neni Dreamliner a jeste nejaky cas nebude
Na leteckém dni ve Francii předváděli nejnovější sovětské letadlo, nejvetší na světe, TU 999. První cestující, kteří tam přišli vítá letuška: "Dobrý den, vážení přátelé, vítám vás na palubě nejmodernejšího letadla TU 999. Vítám vás všechny na první palubě, na kterou se vejde 999 lidí a vzadu 999 zavazadel. Přejdeme na druhou palubu, kde se nachází jedno fotbalové hřiště a dva tenisové kurty. Na třetí palubě je bazén a sauna. Tímto vás vítá na palube pilot letadla Ivan Ivanovic Kalov a doufá, že se mu podaří s tou krávou alespon popojet.
Je to vazne ten Reunion Madagaskaru? To by byl hustej charter:)
Dá se to tak říct - spolu s Mauriciem tvoří souostroví Maskarény - a vše to patří Francii.
Pokud vím, tak Rusové měli několik výrobců - mám dojem, že Antonov, Tupolev, Iljušin a možná ještě i nějaké další.
Nevíte jak jsou na tom tyto firmy v současnosti? Vyrábí něco? Pokud ano, tak na jaké úrovni a do jakých zemí to dodávají?
Wikipedia rika toto: Ruská vláda plánuje sloučení s dalšími ruskými výrobci letadel (Mikojan, Tupolev, Suchoj, Jakovlev a Irkut) do jedné společnosti, která by měla nést název United Aircraft Building Corporation
Obecne maji tito vyrobci v civilnim sektoru velmi tezkou situaci, protoze zejmena v avionice (ale vlastne obecne v technologiich) jsou velmi pozadu za zapadnimi vyrobci. To je projev dlouhodobeho centralizovaneho statniho rizeni/vlastneni techto firem..
Jednoznačně nejlepší éro kterym sem kdy letěl byl TU154 Proč o něm nikde nepíšou???
porovnejte vzlet a pristani, Boeing je tvrdej, to se krouti vsechny plasty uvnitrk... Airbus je pruznejsi, i co se tyka turbulenci a pristani. s Boeingem 737 by to dopadlo trochu jinak v New Yorku .......
schopnost letadla pristat na vode, a to tak aby se jeste nepotopilo.