Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žluté vlaky jedou do krajů s nabídkou komfortnějšího cestování

"Za tři roky začne mezi Ostravou a Prahou jezdit náš luxusní vlak," vyhlašoval předloni majitel Student Agency Radim Jančura. Dnes mluví o stejném časovém horizontu, navíc se kromě dálkové dopravy chce pustit také do regionálních dotovaných spojů. Jeho kritici to berou jako důkaz, že přecenil své síly, on však něco takového popírá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SergeS

Pane Jancura pozor

S vlakem nejde jet o 20 km/h rychlej nez je limit a nejde jet zkratkou pres koleje 3. tridy ;-D

0/0
29.1.2009 21:23

kadison

zajimavy blog

[>-]www.studentagency.blogspot.com

0/0
29.1.2009 18:36

ntw

vlak

Vlak není jen dlouhý autobus. Ale to Radim brzo a bolestivě zjistí.

0/0
29.1.2009 16:06

Fare.l

plus-mínus

vše má své plus a mínus....asi jste nikdy nejezdil do Liberce před nástupem SA, viďte?

0/0
29.1.2009 15:37

Fellow from Volunteer Park

Re: plus-mínus

Já jsem nikdy nejezdil do Liberce... :-)

0/0
29.1.2009 15:53

Fare.l

Re: plus-mínus

Tak co do toho kecáš;-D

0/0
29.1.2009 19:56

Fellow from Volunteer Park

Re: plus-mínus

Já jsem nikdy nejezdil do Liberce... :-)

0/0
29.1.2009 21:48

Fellow from Volunteer Park

Luxus

Nevím, ale asi mám o luxusu jiné představy než pan Jančurá

Opravte mne, ale není to náhodou jeden z podnikatelsjkých vykuků co provozoval linku do Liberce za podnákladovou cenu jen do doby, kdy zlikvidoval konkurenci a pak pěkně zdražil? Něco jako podnákladové ceny od firmy CS Cargo pro Plzeňský prazdroj, jen do doby než vyhrál zakázku a zlikvidoval konkurenci, pak zase zdražil.

Panu Jančurovi přeju stejný osud jako CS Cargu - doufám, že Mercedes CS Cargo dá k soudu kvůli neodebraným a objednaným tahačům, pro které teď nemá práci.

0/0
29.1.2009 15:20

kladnyhrdina

Jsem donátor pana Lysoňka

Pan Lysoněk to nepochopil, když napsal že středočeský kraj je donátor. Kraj je špatný zákazník a donátor jsou České dráhy.

Kraj přijde do hospody a objedná si oběd pro 500 000 lidí za 5,- Kč/os. Řekne: dalšího bůra si vyberte od lidí. Je to regulovaná cena. ČD dají za těch deset korun lidem 5 deka segedínu bez masa a brambor ve slupce. Něco přidají ze svého a ještě uvaří hnusný čaj, 1 sáček na 100 litrů. Ten už jim nikdo nezaplatí. Bída s nouzí.

Kromě toho platí dopravci státu nájemné za celou hospodu (poplatek za použití dopravní cesty).

V sousední hospodě stát nájemné odpustil (silnice), navíc jim ministersvo přispívá na nové vybavení (linkové autobusy se dotují od roku 1993, žel. vozidla jen poslední dva roky a moc to nefunguje). Kraj jim dovolí vařit jen obědy (na snídaních a večeřích není takový obrat, to necháme blbé dráze) a zaváže se jim hradit ztrátu + přiměřený zisk.

0/0
29.1.2009 14:03

Ppetig

Re: Jsem donátor pana Lysoňka

R^ pěkný příspěvek, díky

0/0
29.1.2009 16:49

Petr Tenzor

Re: Jsem donátor pana Lysoňka

Pěkné plácání člověka který o tom nic neví (nebo lži zaměstnance ČD).

Ve skutečnosti je to asi takto: kraj nabídne 50 Kč a řekne ČD, vyberte si zbytek sami. Oni nabídnou jídlo za 100 Kč za což dostanou zákazníci ten segedín bez masa a shnilé brambory a hnusný čaj, který rozhodně neplatí ze svého, ale ze sbírky od daňových poplatníků (viz těch 12 miliard). K tomu ještě dostanou všichni menší porce, protože jenak část dostanou zaměstnanci ČD zdarma a část surovin nebude, protože místo nich se nakoupí luxusní jídlo o 12ti chodech pro vedení a jejich kamarády.

Podnikatel odnaproti by rád otevřel hospodu, kde by vařil za stejnou cenu slušná a neošizená jídla. To mu však úřad nepovolí, protože do hospody ČD by nikdo nechodil a tak by tam kraj musel dát více peněz na dorovnání prokázané ztráty.

0/0
29.1.2009 21:01

Petr Tenzor

Re: Jsem donátor pana Lysoňka

Pak je ještě případ kdy kraj řekne, dáme dotace na provozování restaurace, vyhlašujeme výběrové řízení. Vyhrají ho ČD které řeknou že budou vařit hnusný segedín a hnusný čaj za 10 Kč. Pak začnou řvát že to musí platit částečně ze svého (a ve své druhé hospodě chtějí, aby jim kraj platil více než 50 Kč, případně žádají stát o sbírku, aby z těch peněz nich mohli dotovat tu první hospodu).

Tak to je hospododaření ČD v praxi. Ještě že existují autobusy (které vyjdou na dotacích kraj na polovinu a přitom jsou pro cestujícího levnější - čím to asi bude?)

0/0
29.1.2009 21:05

kladnyhrdina

Re: Jsem donátor pana Lysoňka

;-€Vážený pane Tenzore, nejsem zaměstnanec ČD, jsem majitel tiskárny s 50 zaměstnanci, takže mám na věc pohled daňového poplatníka a nebetyčné dotace silniční dopravy z mých peněz mi začínají vadit.

1. Platím pravděpodobně o řády vyšší daně, než Vy

2. Mám ukončené VŠ vzdělání v oboru ekonomika dopravy. Pokud tvrdíte, že o tom nic nevím, napište, o kolik víc toho víte Vy.(Y)

:-)Pro pana Lysoňka: nadpis jsem zvoli proto, že byste mi třeba mohl dát na pivo, když donátor je v článku ten, kdo bere víc, než platí.:-)

0/0
30.1.2009 11:52

k.fuksa

Re: Jsem donátor pana Lysoňka

Kdyz jenom mzdove naklady CD jsou vyssi nez jejich CELKOVE vynosy (myslim ty nedotacni), tak ani moc nehraje roli, jestli jim stat prispiva na nove vozy nebo jestli CD plati dopravni cestu...

0/0
31.1.2009 11:37

kladnyhrdina

Kraje a stát okrádají cestující. Snad se to zlepší.

Pan Jančura už konečně přiznává, že bude své úsilí zaměřovat tam, kde bude zájem o komfortnější (=dražší) dopravu. Za dumpingové ceny se 40 let starými křápy umějí jen ČD. Za peníze od krajů si při stávajících cenách nové vlaky nekoupí.

V Evropě platí regiony dopravcům cca dvojnásobek (Slovensko) až trojnásobek (Německo) za vlakový kilometr, než ČR. Tam míří pan Jančura a je to jedině správná cesta.

!PRIVATIZACÍ OSOBNÍ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVY K EVROPSKÉ KVALITĚ A REÁLNÝM CENÁM! Pro méně chápavé: k podstatně vyšší kvalitě i podstatně vyšším dotacím, zahrnujícím i odpisy moderních vozidel.

0/0
29.1.2009 13:53

Jiřik

Re: Kraje a stát okrádají cestující. Snad se to zlepší.

A budeme vesele odepisovat moderní vozidla a budeme je dávat do šrotu už ve čtvrtině životnosti, že? Kolejová vozidla (mimo tramvají a trolejbusů) mají životnost 40-50 let při slušném servisu, při výborném servisu mnohem víc. Viz lokomotivy TU47.0...

0/0
2.2.2009 6:31

chroustík

SA

se chystá zobat rozinky z koláče.

0/0
29.1.2009 12:59

xcruz

No já nevím

SA jsou dobré, ale mají taky svoje chyby. Jen nevím s těma vlakam, mám obavy, že pan Janžura se pustí jen do těch spojů kde jezdí nejvíc lidí, stejně jako s autobusy mezi velkými městy. A do regionálních lokálek, nepůjde. A právě ty nejvíce žijou s dotací, protože v některých zapadlých vesničkách je to jediný spoj, nejčastěji v zimě. Hodně cestuji po ČR, tak to vím. Myslím si, že by měl dostat nějaká pravidla. Aby např. zajištoval dopravu v celém kraji,  a nejen si vybírat ty ziskové spoje.

0/0
29.1.2009 11:05

Fare.l

Re: No já nevím

To už je na krajích jak soutěž vypíší. On jako podnikatel děla to co by dělal každý podnikatel. Není dobročinná organizace a já mu fandím.

0/0
29.1.2009 11:31

Petr1234

Re: No já nevím

a proč by provozoval vlaky kterými nikdo nejezdí. Kraj má uplně stejný možnosti jako on. Ale neudělá nic a pak zas bude nadávat, že mu vyžere ziskové linky. Je to stejný jako s busama, proč by někdo měl jezdit Karosou, když může jet luxusním autobusem

0/0
29.1.2009 12:56

mutantmutant

držím palce

někdo už ten moloch ČD musí dostat na kolena

0/0
29.1.2009 10:10

freshgrind

Re: držím palce

...no jo....jenže ten na kolena nepadne, co hůř, bude chtít víc peněz na dotace aby obstál v konkurenčním prostředí, a to zase zaplatíme Ty (já) z daní a nebude v rozpočtech na jiné věci.. :-)

0/0
29.1.2009 10:11

mutantmutant

Re: držím palce

nedostane žádný dotace, to by pak SA mohla žalovat stát u Evropskýho soudu, ne? :-)

0/0
29.1.2009 10:13

freshgrind

Re: držím palce

Teoreticky jo, ale tady u nás????? :-) :-)

0/0
29.1.2009 10:15

Ppetig

Re: držím palce

vskutku? až se tak stane, tak se určitě soukromí dopravci poperou o regionální dopravu, tomu věříte?

0/0
29.1.2009 10:27

kladnyhrdina

Re: držím palce

Palce si držte u nohou. Ten moloch není ČD, ale stát. A ČD na kolena kolenou jsou. Dostal je tam moloch stát.

0/0
29.1.2009 13:35

zuzana.n

stop ČD

doufám,že se mu to podaří, protože ta úroveň vlaků je příšerná, vůbec neodpovídá neustálému zdražování. Ve vlaku se věčně netopí,pokud ano,tak je zas přetopeno,že by se člověk nejraději vyslíkl do naha.a to nemluvím o skoro každodenním zpoždění a o   náhradě škody si můžete nechat zdát.-že vás třeba vyhodí z práce,že jezdíte pozdě.na české dráhy se nedá prostě spolehnout.že dorazíte včas kam potřebujete o tom si můžete nechat jen zdát.

0/0
29.1.2009 9:31

Oběš_se_na_semaforu_u_ mostu.

Re: stop ČD

to Jančura určitě změní. R^

Problém není v ČD, ale v dotacích jaké na provoz dostávají.

0/0
29.1.2009 9:45

geroc

Re: stop ČD

Jestli ti nevoní jezdit vlakem můžeš autem, autobusem, motocyklem, letadlem, jachtou, vrtulníkem dopravních prostředků hafo takže laskavě nepruď.

0/0
29.1.2009 10:10

freshgrind

Re: stop ČD

tak.... taky si řikám...alternativ je hodně... nicméně se to dotuje i z jejích peněz jako by..

0/0
29.1.2009 10:13

freshgrind

Re: stop ČD

No jo..ale chybí mi tu úplně zmíňka o vandalech kteří vlaky ničí asi nejvíc, o nepozorných chodcích přezázející koleje kde nemají, o řidičích jedoucích přes koleje ikdyž svítí na přejezdu červená... co takhle se zamyslet hlavně nad náma cestujícíma, moc tomu popravdě nerozumím, všichni říkají jak je ve vlaku špína a bordel, ale jedním dechem všichni tvrdí že "oni ten bordel přece nedělají". Tak kdo to dělá? Je to o lidech a o tom jak se chovají k majetku. Zpoždění bývá v mnoha případech taky kvůli tomu, že lidi nezavírají po nástupu dveře a musí tak učinit průvodčí (ne všechny vagóny na to mají automat). Jinak souhlas - úroveň cestování je asi nepřiměřená ceně, to jo..

0/0
29.1.2009 10:10

Fare.l

Re: stop ČD

Třeba tam nasadí stewardky a už se špinit nebude....v letadle by si to nikdo taky nedovolil, stejně jako v autobuse SA......pokud nebudou mít vlaky kupé tak má skoro vyhráno.

0/0
29.1.2009 11:34

romanfr

tak zase...

Je zajímavé jak mu to ti novináři baští. Stačí občas pustit do světa hezký obrázek žlutého vlaku a má reklamu zdarma. Dělá to šikovně, to je bez diskuse, ale na ten vlak bych si nevsadil ani halíř. Velký obrat ale minimální zisk, to není zrovna dobrá známka pro úvěrující banku.

0/0
29.1.2009 9:29

kolyvanov

Re: tak zase...

Oba mame milion. Ty ho ulozis na rok na 3 procenta. Vydelas 30 tisic. Ja ten milion vlozim na 3 procenta na jeden den. Pak to vyberu, zase vlozim, atd. Tohle cely po cely rok. Budeme predpokladat, ze denni sazba jsou 3 procenta, cely rok se nebude menit a pomineme nejaky to slozeny uroceni nebo tak. Za ten rok ja vydelam taky 30 tisic. Ale budu mit 350x vetsi obrat nez ty. Znamena to snad, ze ty jsi lepsi podnikatel, protoze jsi vydelal stejny penize pri mensim obratu? Ja bych rekl, ze jsme na tom stejne, protoze nas bank jsme oba zhodnotili o tri tri procenta

0/0
29.1.2009 12:25

hugo.tom

držím palce

Když už nic tak snad naruší ten monopol ČD. I když to bude mít těžké, hodně lidem asi kazí spaní:-)

0/0
29.1.2009 9:06

sikky

Drážní úřad

Jeninej drobnej problém - aby mohly po českých kolejích jezdit jiné vlaky než ČD a zahraničních společností, musel by je drážní úřad schválit. A ten dělá nejvěyší zdržování...

0/0
29.1.2009 8:30

Oběš_se_na_semaforu_u_ mostu.

Re: Drážní úřad

Vlakem jezdí docela dost lidí. V soupravě jich může být i 1000.

Dražní úřad musí velmi pečlivě zvážit koho na koleje pustí. Aby tam pan Jančura nějakým svým "kompetentním" rozhodnutím nezpůsobil tragédii.

0/0
29.1.2009 8:38

joohanka

Re: Drážní úřad

Ano, 100% souhlas. Jen si nejsem jistá, zda se to tak děje v případě Českých drah :-)

0/0
29.1.2009 9:18

Jiřik

Re: Drážní úřad

Mno,m neslyšel jsem o případu, aby způsobila tragédii špatná lokomotiva/vagón/souprava ČD...

Zato tragédií způsobených šoféry autobusů a náklaďáků, nebo třeba nepozornými zedníky, je povícero...

0/0
2.2.2009 6:34

Stíhací bombardér Havel 4

ten pitomec

si snad pořád myslí, že mu někdo vyrobí soupravu, on ji postaví na koleje a bude hned jezdit i s cestujícími.

0/0
29.1.2009 8:26

demagog_007

Re: ten pitomec

jasně, podniky, které mají obraty v miliardách vlastní vždy pouze pitomci a hlupáci co netuší jak provést své záměry, neumí to propočítat a bynkéři jsou tak hloupí, že jim kývnou na financování těchto nesmyslů.... Rv

0/0
29.1.2009 9:34

geroc

Re: ten pitomec

No je vidět že tomu rozumíš jak husa trigonometrii.

0/0
29.1.2009 10:04

Fare.l

Re: ten pitomec

No jo.....ten zřejmě se svým týmem poradců ani neví co dělá, viď?;-D

Prober se!!!

0/0
29.1.2009 11:36

Oběš_se_na_semaforu_u_ mostu.

Haha.

Ten šašek vlaky slibuje už několik let.

Prý to bude nejluxusnější vlak v Evropě, kde bude všech 6 tříd luxusnějších než 1. třída v ICE. Pak ukáže fotku jen obyčejného regionálního vlaku od Stadlera.

Tohle může fakt tvrdit jen lidem co jezdí jeho autobusy. :-)

Jinak jsem zvědav jak obstojí v soutěži na regionální dopravu v Libereckém kraji. Dotace od státu (krajů) na železnici nejsou nikterak závratně vysoké...... Mám takový pocit, že s dotacemi od státu jsou schopny hospodařit jen ČD, jiná firma nikoliv.

0/0
29.1.2009 7:25

JAPKIN

Re: Haha.

JJ...slavný Pendolíno je dělnickej vlak.Unás z toho udělali blbci špičku.

0/0
29.1.2009 8:23

Ppetig

Re: Haha.

to jsou kecy. pokud mluvíte o rychlosti, tak ta je limitována především stavem kolejového tělesa a pokud mluvíte o interiéru, tak se zkuste svézt TGV. Takovýhle hovádka boží, co kecaj do všeho, o čem nic neví, jsou k pomilování.

0/0
29.1.2009 10:23

artN

Re: Haha.

Ten šašek toho dokázal asi o hodně víc než ty. Fotku ukázal spíš novinář.

0/0
29.1.2009 10:08

Fare.l

Re: Haha.

Trošku si pltetete ilustrativní exteriéer s interiérem.....a mimojiné myslím, že to není přesné znění - mělo to být ve smyslu první 2 třídy budou luxusnější (?)

0/0
29.1.2009 11:39

Fare.l

Re: Haha.

sry.....samosebou ilustrační foto:-P

0/0
29.1.2009 11:50

Oběš_se_na_semaforu_u_ mostu.

Nedávno jsem jel EC 178 do Berlína.

Vlak mi připadal hodný evropské kvality 21. století.

Ovšem nevím čemu majitel několika rozhrkaných autobosů pro modré socky říká 21. století.

0/0
29.1.2009 7:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.