Diskuze
Žluté vlaky jedou do krajů s nabídkou komfortnějšího cestování
Děkujeme za pochopení.
SergeS
Pane Jancura pozor
S vlakem nejde jet o 20 km/h rychlej nez je limit a nejde jet zkratkou pres koleje 3. tridy
ntw
vlak
Vlak není jen dlouhý autobus. Ale to Radim brzo a bolestivě zjistí.
Fare.l
plus-mínus
vše má své plus a mínus....asi jste nikdy nejezdil do Liberce před nástupem SA, viďte?
Fellow from Volunteer Park
Re: plus-mínus
Já jsem nikdy nejezdil do Liberce...
Fellow from Volunteer Park
Luxus
Nevím, ale asi mám o luxusu jiné představy než pan Jančurá
Opravte mne, ale není to náhodou jeden z podnikatelsjkých vykuků co provozoval linku do Liberce za podnákladovou cenu jen do doby, kdy zlikvidoval konkurenci a pak pěkně zdražil? Něco jako podnákladové ceny od firmy CS Cargo pro Plzeňský prazdroj, jen do doby než vyhrál zakázku a zlikvidoval konkurenci, pak zase zdražil.
Panu Jančurovi přeju stejný osud jako CS Cargu - doufám, že Mercedes CS Cargo dá k soudu kvůli neodebraným a objednaným tahačům, pro které teď nemá práci.
kladnyhrdina
Jsem donátor pana Lysoňka
Pan Lysoněk to nepochopil, když napsal že středočeský kraj je donátor. Kraj je špatný zákazník a donátor jsou České dráhy.
Kraj přijde do hospody a objedná si oběd pro 500 000 lidí za 5,- Kč/os. Řekne: dalšího bůra si vyberte od lidí. Je to regulovaná cena. ČD dají za těch deset korun lidem 5 deka segedínu bez masa a brambor ve slupce. Něco přidají ze svého a ještě uvaří hnusný čaj, 1 sáček na 100 litrů. Ten už jim nikdo nezaplatí. Bída s nouzí.
Kromě toho platí dopravci státu nájemné za celou hospodu (poplatek za použití dopravní cesty).
V sousední hospodě stát nájemné odpustil (silnice), navíc jim ministersvo přispívá na nové vybavení (linkové autobusy se dotují od roku 1993, žel. vozidla jen poslední dva roky a moc to nefunguje). Kraj jim dovolí vařit jen obědy (na snídaních a večeřích není takový obrat, to necháme blbé dráze) a zaváže se jim hradit ztrátu + přiměřený zisk.
kladnyhrdina
Kraje a stát okrádají cestující. Snad se to zlepší.
Pan Jančura už konečně přiznává, že bude své úsilí zaměřovat tam, kde bude zájem o komfortnější (=dražší) dopravu. Za dumpingové ceny se 40 let starými křápy umějí jen ČD. Za peníze od krajů si při stávajících cenách nové vlaky nekoupí.
V Evropě platí regiony dopravcům cca dvojnásobek (Slovensko) až trojnásobek (Německo) za vlakový kilometr, než ČR. Tam míří pan Jančura a je to jedině správná cesta.
PRIVATIZACÍ OSOBNÍ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVY K EVROPSKÉ KVALITĚ A REÁLNÝM CENÁM Pro méně chápavé: k podstatně vyšší kvalitě i podstatně vyšším dotacím, zahrnujícím i odpisy moderních vozidel.
Jiřik
Re: Kraje a stát okrádají cestující. Snad se to zlepší.
A budeme vesele odepisovat moderní vozidla a budeme je dávat do šrotu už ve čtvrtině životnosti, že? Kolejová vozidla (mimo tramvají a trolejbusů) mají životnost 40-50 let při slušném servisu, při výborném servisu mnohem víc. Viz lokomotivy TU47.0...
xcruz
No já nevím
SA jsou dobré, ale mají taky svoje chyby. Jen nevím s těma vlakam, mám obavy, že pan Janžura se pustí jen do těch spojů kde jezdí nejvíc lidí, stejně jako s autobusy mezi velkými městy. A do regionálních lokálek, nepůjde. A právě ty nejvíce žijou s dotací, protože v některých zapadlých vesničkách je to jediný spoj, nejčastěji v zimě. Hodně cestuji po ČR, tak to vím. Myslím si, že by měl dostat nějaká pravidla. Aby např. zajištoval dopravu v celém kraji, a nejen si vybírat ty ziskové spoje.
Fare.l
Re: No já nevím
To už je na krajích jak soutěž vypíší. On jako podnikatel děla to co by dělal každý podnikatel. Není dobročinná organizace a já mu fandím.
freshgrind
Re: držím palce
...no jo....jenže ten na kolena nepadne, co hůř, bude chtít víc peněz na dotace aby obstál v konkurenčním prostředí, a to zase zaplatíme Ty (já) z daní a nebude v rozpočtech na jiné věci.. :-)
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nesnězeno zachránilo přes dva miliony balíčků jídla, funguje v několika zemích
Platforma pro záchranu jídla Nesnězeno spolupracuje s více než třemi tisíci partnery, mezi něž...
Ostře sledované sudy. Jak se v Koreji kousek od pláže skladuje jaderný odpad
Silný vítr zvedá mořské vlny, které se rozbíjejí o velké skály. Několik návštěvníků této turisticky...
ČNB může ještě snížit sazby. Pak už bude velmi opatrná, uvedl guvernér Michl
Česká národní banka (ČNB) příští týden možná ještě sníží úrokové sazby. Poté ale bude k dalšímu...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...