Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodu čeká v únoru další odstávka, tvrdí odbory

Automobilka Škoda Auto pravděpodobně zastaví v únoru znovu na týden výrobu. Tvrdí to odborový předák Jaroslav Povšík. Odstávka souvisí s plánovaným zastavením výroby ve Volkswagenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hufner

Tak je to

Škodovky jsou oproti jiným autům nebývale předražené - zaměstnanci by i letos měli žádat zvýšení platů o 17%;-D;-D;-D

0/0
30.1.2009 11:11

luko5

Cenová politika Škody auto povede k trvalým odstávkám.

Rv

0/0
30.1.2009 10:25

Jára1

Re: Cenová politika Škody auto povede k trvalým odstávkám.

Tu firmu by měli zrušit.Kdo bude kupovat napodobeniny WV.

0/0
30.1.2009 14:55

šestý z pěti

Povšíkovu předraženou Oktávku si nekoupím

Japonci čekajíR^

0/0
29.1.2009 23:11

orca

Under Pressure...

http://uk.youtube.com/watch?v=xtrEN-YKLBM&feature=related

0/0
29.1.2009 23:10

Storage

DOBŘE JIM TAK ....

ODBORY = BANDA NENAŽRANÝCH BLBCŮ, dobře jim tak, nejdříve stávkují a jsou nenažraní a najednou na to nemají !!! :)))) ale nebojím se toho, že bychom to z našich daní opět nezaplatili !!! :-©Rv

0/0
29.1.2009 20:51

icmek

proč ta kokta

svítí za jasného dne mlhovkama?

0/0
29.1.2009 19:07

Jake

Re: proč ta kokta

protože je využívá na denní svícení místo hlavních světel

0/0
29.1.2009 20:12

bengiWRC

Re: proč ta kokta

Protože mimo mlhovek je v tomto světle i denní svícení.

0/0
29.1.2009 20:31

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

tam jsou dvě žárovky?8-o8-o

0/0
30.1.2009 7:49

Todd Bertuzzi - verze 13

ty pudeš

Povšíku ;-D;-D;-D

0/0
29.1.2009 19:00

Josef7

Není divné?

Není něco divného na tom, že dělníci ve škodovce dělají za třetinové platy než ve VW a přesto stojí Octávie i Fábie nekřesťanské peníze? Tam prostě musí být vata. Jenže majiteli je jedno, že bude propouštět, že to dopadne na lidi, hlavně když to nedopadne na něj(Y). To je základní poučka kapitalismu. Půjčky se lidem nutí z prostinkého důvodu, je s nimi pak lepší manipulace /každý musí vydělávat,aby platil, při čemž se nemůže ozvat,aby nepřišel o práci/.Takové jsou reálie dne.:-©

0/0
29.1.2009 18:25

Todd Bertuzzi - verze 13

Re: Není divné?

A víš co je taky základní poučka kapitalismu ? že i ty můžeš být kapitalistou , postavit fabriku na auta a zaměstnávat tam dělníky za 100 tisíc měsíčně , ty jelito. :-)

0/0
29.1.2009 19:03

NAVSTEVAK

Re: Není divné?

;-DR^

0/0
29.1.2009 19:05

Josef7

Re: Není divné?

Každý, kdo chce být kapitalistou, musí najít dělníky. Bez nich to prostě nikdy nepůjde. Jenže dnes se úplně zajímá například na poučky pana Bati. "Jen spokojený dělník odvede prvotřídíní práci". Toho dbal. Stavěl lidem domy, dával jim vzdělání, vytvořil kariérní řád,....Dnes chce každý jen vydělat co nejvíc peněz, a proto to jde se světem z kopce.

0/0
29.1.2009 19:09

blekkal

Re: Není divné?

Jistě. A pokud dělali problém, vykopl je na hodinu a jim nezbylo nic jiného, než pojít i s rodinou hladem.

.

Podívejme se na dnešní realitu, kde sociálkomunistické zákoníky práce dávají zaměstnancům prakticky absolutní kontrolu nad firmou. Odboráři si mohou dělat skoro cokoli chtějí, pokud zaměstnanci kradou, enbo poškozují podnik, je takřka nemožné soud s nimi vyhrát. Pokud už se jich někdo zbaví, pak ještě dlouhodobě čelí dalším otravným žalobám a odborářský špinavec si vesele žije z peněz od státu. Posléze jde parazitovat k jinému podniku.

.

Přiznej si to. Od Baťových dob (který později v USA mimochodem dostal od odborů fest pokouřit) ti zaměstnanci jsou už také někde jinde...

0/0
29.1.2009 19:13

AKSAMIT

Re: Není divné?

nemel ten tvuj nick byt spis blekotal...;-D

0/0
29.1.2009 21:19

djrhedy

Re: Není divné?

Tenhle příspěvek mi zní přesně opačně k příspěvku: Majitelé firem odírají zaměstnance co to dá, kašlou na nějaké zákoníky, kdo nemá dost peněz má smůlu, bo soudit se nemůže. Není problém najít nějakou prkotinu, za kterou člověka vyhodí bez náhrady a odbory fungují jen někde. Každý zaměstnanec je pro majitele jen svoloč, která se hodí jen k jeho zisku. ;-D Myslím, že obojí je dost přitažené za vlasy, i když něco z toho by se určitě v pár firmách našlo, každopádně tohle paušalizování nemá valný smysl.

0/0
30.1.2009 11:00

kuba78

Re: Není divné?

taky to nebylo tak ruzovy - sice se o ne staral, ale jako o investici - a taky od nich pozadoval fest praci. kdo nepracoval, sel.

a ne jako dneska, kdyz pulka delniku jsou nevyhoditelni profesionalni odborari a druha pulka na prikaz te prvni stavkuje..

je to jednoduchy - ano, dobry zamestnavatel by si mel vazit kvalitnich lidi. ale taky dobry zamestnanec by si mel vazit dobreho zamestnavatele - a ne jako dneska. kdyz se skodovce darilo tak rvali ze chteji vic a vic nez meli ve smlouve, kdyz se nedari tak neslevi ani o korunu a jeste by chteli pridano.. odbory jsou mor lidstva.

0/0
29.1.2009 21:04

jeste asocialnejsi grupa

Re: Není divné?

a o co jineho by asi tak melo podnikateli jit, nez "vydelat co nejvice penez" ? maximalizace zisku je tak jejak jedinym cilem naproste vetsiny soukromych firem ... a opravdu nevidim duvod, proc by tomu melo byt nejak jinak.

0/0
30.1.2009 8:52

salosek

Re: Není divné?

Divné to není.To je ten kapitalismus pro kterej se cinkalo klíčema na náměstích za lepší budoucnost.Majiteli je to opravdu jedno a je to všude nejen ve škodovce.RvRvRvRv(Y)

0/0
29.1.2009 19:41

megakauf

proč nezlevní??

všechny bych skrouhnul a skutečně nejméně o polovinu,když budou makat za 9-10tis.nic se jim nestane!

0/0
29.1.2009 17:51

palmic

Re: proč nezlevní??

Proc to porad opakujes? Koho to jako zajima???

0/0
29.1.2009 17:54

Marty502

Ať si to teďka Škodovka vyžere

Jsem z Rychnova nad Kněžnou, 5 km od fabriky v Kvasinách. Škodovka tady vyšponovala ceny bytů, vyšponovala platy lidí, nezaměstnanost tady téměř nebyla, byl problém sehnat zaměstnance do firmy a zaplatit ho. Ani na žádné dotace zdejší firmy nedosáhnou, protože nejsme "zaostalý region" díky Škodovce. Řidič vysokozdvižného vozíku je v Kvasinách manažer logistiky s "odpovídajícím platem názvu funkce", kdejaká pomocná síla tam má 18 tisíc a já nevím jaké bonusy. Za sobotu dostává nekvalifikovaná síla 2.000,- Kč navíc k platu (za 8 hod. práce), takže si za 1 den odnese skoro 3.000,- Kč hrubého (moje známá, nekvalifikovaná, ve skladu).

Všechno tady podělali, tak ať si s tím teďka poradí sami. Doufám, že nedostanou nic od státu. A to nepočítám, kolik let měl VW daňové prázdniny.:-/

0/0
29.1.2009 17:46

martines23

Re: Ať si to teďka Škodovka vyžere

jo meli je zamestnat za stravu a ubytovani - jako tebe

0/0
29.1.2009 18:11

Cartman

Re: Ať si to teďka Škodovka vyžere

Možná by stačilo zaměstnávat za přiměřenou mzdu.

0/0
29.1.2009 19:26

Marty502

Re: Ať si to teďka Škodovka vyžere

Sorry, ale Tobě přijde normální, aby si nekvalifikovaná pracovní síla vydělala 3.000 Kč hrubého za den za to, že vozí díly ze skladu na linku? Mně teda ne.

A to nepočítám, že dostala 10 tisíc na ruku za to, že bude občas chodit v sobotu.

Jinak já tam nepracuji, mám svoji firmu a zaměstnávám několik lidí, ale abych dal plat pomocné síle 3.000 Kč za den, tak na to opravdu nemám.

0/0
29.1.2009 19:35

VLDX

Re: Ať si to teďka Škodovka vyžere

Přesně tak! je to zvrácené, pracuji jako konzultant v jedné nadnárodní IT firmě a plat mám naprosto ubohy, to ta uklizečka v Kvasinách bere víc jak já:-©Rv

0/0
29.1.2009 20:19

Martin Jirousek

Re: Ať si to teďka Škodovka vyžere

Ta uklízečka dělá práci, která je potřebná, ty parazituješ.

0/0
29.1.2009 23:32

MiKos112

Re: Ať si to teďka Škodovka vyžere

Moc to prožíváte a zveličujete. Vám vadí že díky Škodě je u vás minimální nezaměstnanost a že jsou relativně vysoké platy. Takových dalších ve vašem regionu myslím moc nebude. Od státu škoda nic nepotřebuje, tento týden odmítla nabídku na pomoc cca 1,5 -2 miliardy s tím, že zatím je na tom kapitálově celkem slušně.

18000,- + bonusy není žádný terno. Ve škodě mají dělníci +-25000,- hrubého. Kvalifikovaní trochu víc a ti nekvalifikovaní tak +- 19-22 tis. hrubého. Myslím, že to je přiměřené za práci kterou odvádí. Operátor logistiky je spíš méně placený.

0/0
29.1.2009 20:55

MiKos112

Re: Ať si to teďka Škodovka vyžere

10000,- na ruku nedostala určitě. Za mimořádnou směnu v sobotu dostala svou běžnou hodinovou mzdu*počet hodin + 50% příplatek za sobotu + 25% příplatek za přesčas + 400Kč motivační prémii. Za to, že se zavázala odchodit všechy plánované v roce (15), dostala 2000,- zálohu v březnu + nyní v lednu doplatek cca 1200,-

Bylo to na Škodovku opravdu dobře zaplacené, protože firma potřebovala lidi dostat dobrovolně na přesčas o víkendu. Pokud by jich nepřišlo dost, tak nerozjede všechny linky a nevyrobí "nic".

//Ostatní místo kritizování toho, že je někdo slušně placenej, se zamyslete nad sebou, proč nejste, nebo co pro to můžete udělat, aby jste byli placení lépe.

0/0
29.1.2009 20:56

MiKos112

Re: Ať si to teďka Škodovka vyžere

25% za sobotu

0/0
29.1.2009 21:03

palmic

RE: Je to stále horší

A vis co se s tema US dotacema bank deje? Rozebiraj si je bankeri!

0/0
29.1.2009 17:38

palmic

Re: RE: Je to stále horší

A přitom se nahlas ptejme, kde jsou ty 3 000 miliard dolarů?!? Já mohu

posloužit informací, že dvacet miliard dolarů, tedy těch, které nebyly

vyplaceny na pomoc nejchudším, půjdou v USA na odměny manažerů bank,

které přijaly veřejnou pomoc.

Odmítali totiž záchranu, kdyby měla znamenat omezení jejich příjmů.

0/0
29.1.2009 17:38

palmic

Re: RE: Je to stále horší

Viz http://www.konkursni-noviny.cz/clanek.html?ida=2003

0/0
29.1.2009 17:38

Marty502

Stávka odborů za snížení platů - kdy???

Loni odbory stávkovaly za 13% zvýšení platů, které zdůvodňovaly dobrou finanční situací a vysokým ziskem firmy.

Tak teďka čekám, že odbory navrhnou snížení platů, když se firmě nedaří. A ono pořád nic, soudruzi, co?

0/0
29.1.2009 17:33

MiKos112

Re: Stávka odborů za snížení platů - kdy???

Loni vyjednali 0%. Letos firma nabízí 4-5%. Odbory to myslím bez problémů přijmou.

0/0
29.1.2009 17:39

Diskutervas

Re: Stávka odborů za snížení platů - kdy???

Ono ve Škodovce k tomu snížení platů už defacto došlo. Vím od jednoho člověka, kterému tam pracují příbuzní, že ty omezení výroby dělají ve výplatě 5000 Kč dolů.

0/0
29.1.2009 17:39

MiKos112

Re: Stávka odborů za snížení platů - kdy???

Blbost. Kdo předtím nedělal přesčasy, tak bere skoro stejně. Jsou jen plošně zakázané přesčasy. Pátky jsou placeny 75% z průměrné mzdy včetně bonusů a všech příplatků. Čili skoro 85% běžné mzdy bez bonusu. Navíc nejsou v pátek doma všichni.

0/0
29.1.2009 17:47

djrhedy

Re: Stávka odborů za snížení platů - kdy???

Ale pokud má někdo hrubou 25tisíc ... tak 15% je asi 4 tisíce, takže to není moc daleko od pravdy.

0/0
29.1.2009 17:53

MiKos112

Re: Stávka odborů za snížení platů - kdy???

15% jen z pátků

0/0
29.1.2009 17:57

MiKos112

Re: Stávka odborů za snížení platů - kdy???

čili tak 1000Kč hrubého u těch kterých se odstávky týkají. U ostatních 0. Lidi když si můžou vybrat, tak radší jsou doma, nebo choděl v pátek na brigádu. Mzdy porostou někdy od března o cca 4-5%.

0/0
29.1.2009 18:03

megakauf

2012 konec světa

ekonomika je postavená na toku peněz od jednoho k druhému,tento řetězec se začíná pomalu spřetrhávat,co s tím?psychologie,nic jiného v tom není zbavte lidí strachu a je to,pritom dnes je to tak snadné,pár správ v televizi a zase jedem!

0/0
29.1.2009 17:31

indnes

Re: 2012 konec světa

Závidím ti to tvoje zjednodušené videnie sveta. Ono to však také jednoduché nie je.

Ak ty máš plný tanier, to ešte neznamená, že na svete nie sú podviživení a hladní ľudia.

0/0
29.1.2009 18:56

sirc

Re: 2012 konec světa

Kde si vzal tohle datum? Snad ne z Máyského kalednáře. Ten je totiž nekonečný a konče rokem 2012 se pouze přehoupne do své další části.

0/0
29.1.2009 20:17

megakauf

2012 konec světa

a zatím to vypadá,že to vážně vyjde

0/0
29.1.2009 17:28

megakauf

proč nezlevní??

tak,at krachnou k o k o t i,radši budou zavírat a propouštět než ,aby zlevnili,vždyt nakolik může vyjít výrobní cena nové octavie?100tis?proč nestojí 200,ale 350?! a sála přes 400,všichni by jen ždímali,tak tady to maj!!!

0/0
29.1.2009 17:23

MiKos112

Re: proč nezlevní??

Pro ilustraci - řekněme výrobní náklady základní oktávie jsou 150k Kč. K tomu se musí přičíst režijní náklady jako třeba vývoj, testování, marketing, propagace, sponzoring, administrativa, vzdělávání, investice do modernizací a údržby, transport, atd. atd. Řekněme 90tis. na jedno auto. Jsme u základní výbavy na 240 tis. Plus zisk cca 3% = 252tis. K tomu si přičteme DPH 19% a marži prodejcu cca 16%. a jsme na skoro na 350tis.

0/0
29.1.2009 17:38

nelde

Re: proč nezlevní??

Jenže ty náklady na vývoj už by měly být amortizovány. A na ostatním se dá šetřit. Sponzoring a reklamu omezit, vzdělávání odložit (to je benefit pro zaměstnance a pokud nevím, co bude dál, tak je to zbytečné), modernizaci dát, až si na ní vyděláme. Díky krizi zatlačit na některé dodavatele, aby se uskrovnili. A pokud Kalousek umožní návrat DPH firmám za osobní auta, tak se prodej zvedne (už teď na to firmy čekají).

0/0
29.1.2009 17:42

MiKos112

Re: proč nezlevní??

To se samozřejmě vše děje. Ale třeba bez reklamy to dnes nejde (možna v CZ ano, jinde musí bý tvrdá propagace). Vzdělávání - Škoda má své učiliště, vysokou školu, vzdělávání dospělých. Vypsal jsem jen zlomek režijních nákladů. Omezili se zde všechny zbytečné aktivyty, ale zastavit vše nelze. Navíc co se těmito opatřeními ušetří, to pouze kompenzuje zvýšení režijních i vyrobních nákladů na na jeden vůz při menším počtu vyrobených/prodaných kusů. Firma letos bojuje o to nedostat se do ztráty, což asi s "odřenýma ušima" zvládne.

0/0
29.1.2009 17:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.