Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Roste nezaměstnanost, ale ne ochota Čechů za prací cestovat

Propuštěných z důvodu finanční krize přibývá. O omezený počet míst nabízených českými úřady práce se v prosinci muselo dělit o třicet pět tisíc lidí víc než v listopadu. Čechy to ale zatím nepřimělo k tomu, aby za prací dojížděli dál, než jsou zvyklí. Také proto, že práce není ani v přilehlých regionech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Montaigne

Také proto, že práce není ani v přilehlých regionech.

Bravo, někomu to zapáliloR^;-D

0/0
17.4.2009 20:31

anžto

jedna věc je

když se někam dojíždět dá - viz. první odstavec - práce není ani v přilehlých regionech. Věc druhá je, že ani ta Praha není nafukovací, aby se tady všichni přestěhovali. 

0/0
31.3.2009 9:32

Zirkon

sociální stát nese své ovoce !

Přece  nebudu ráno vstávat a  hnát se  do  fabriky  nebo  na  stavbu, kde mě  ještě  navíc  bude  buzerovat  nějakej cebil  šéf,  když   mně  sociálka  poskytne  skoro  totéž.  Navíc  mám dost  času  a  energie  na  melouchy a  kšeftíky. Případně  na  své koníčky .Rozumná volba  je  jasná !  

Definitivní řešení  je  ovšem invalidní  důchod.  To  je  tzv. "terno". Celoživotní dovolená.   Bohužel  nedávno Nečas  skrouhl invalidům důchod  ve  stáří  na  úroveň běžných důchodců.  To  je  dost podpásovka.

0/0
8.3.2009 11:58

vancev

Trochu reality

Vážení, dle mého názoru si musíme v česku sáhnout na dno a až od něj odskočíme tak si ho budeme pamatovat. Prozatím se to už hodně dlouho nestalo.

Bydlím v Dublinu a tak vám nastíním zdejší realitu.

Cesta do práce trvá jak autem tak místní dopravou z periferie do centra přes hodinu. Mraky lidí dojíždí z okolí autem a to nejméně hodinu za jednu cestu. Dnes bylo ve zprávách - MacDonalds hledá 50 lidí a nahlásilo se 500 - z toho několik architektů apod. Průměrný plat kvalifikovaného člověka je tak 2000 eur čistého. Nájem bytu 2 plus 1 v periferii Dublinu stojí 1200 eur/měs což znamená že nikdo s pouze jedním platem nebydlí sám ale společně s ostatními lidmi v podobné situaci aby mohl bydlet.

Atd,atd. Přesto tady nikdo nebrečí jako v česku,protože si cení své důstojnosti, - a ta není na rozdíl od česka na prodej.

Pointa je v tom, že Irové si v minulosti skutečně sáhli na dno a tak vědí jak to chutná, v česku si myslíme že jsme na dně a pak jedem na chatu.

0/0
3.3.2009 11:06

anžto

Re: Trochu reality

taky jsem tam bydlela kdysi, ale busem jsem byla v centru do 20 minut, tak nevím nevím:-)

0/0
31.3.2009 9:26

Montaigne

Re: Trochu reality

nepovídej, nevykládej, on v Česku někdo brečí? Na rozdíl od tebe zde žiju, mám několik známých, kteří přišli o práci a další o ni postupně přicházejí a nebrečí ani jeden. Kam na ty rozumy chodíš?;-O

0/0
17.4.2009 20:35

cibich

Re: Trochu reality

Asi jsi hodně mlád,ale v SSSR byly byty stavěné tak,že soukromé byly poze pokoje,jinak ostatní včetně kuchyně bylo společné.Takže vlastně je to vynález socialistický.

0/0
19.4.2009 20:50

opportunity

Odboráři,

jak to, že kvůli ČSDD nefiunguje deregulace? Vždyť právě vláda ČSSD ji prosadila a Čunek ji teď chtěl pozastavit!

0/0
8.2.2009 18:52

barbudo

Re: Odboráři,

... ODS třikrát hlasovala proti zvyšování nájemného, které navrhla ČSSD ...

0/0
8.2.2009 18:55

datlik5

MUSÍ SE TO VYPLÁCET

klidně budu dojíždět do práce třeba i 100 km denně / tak, jak je to celkem běžné v Německu / , ale musí se mi to přece vyplatit, nikdo přece nemůže po mě chtít abych na tom ještě prodělávala. / tzn. nízký plat  a vysoké náklady na dojíždění / tento vzorec je bohužel v Česku víc než obvyklý.

0/0
8.2.2009 17:12

zakladna2

Re: MUSÍ SE TO VYPLÁCET

prostě se to nevyplatí.Nejíc práce je v Praze a když si tam zaplatíš bydlení, tak ti z platu nic nezbyde. Když budeš dojíždět tak ti taky nic nezbyde, protože to dáš za dopravu. Toho svazáka Nečase bych na chvilku poslal do práce. Ale on toví, jen mele.

0/0
31.3.2009 9:22

datlik5

MUSÍ SE TO VYPLÁCET

0/0
8.2.2009 17:07

popradčan

A za liekmi cestujú!

Treba im niečo sľúbiť a oni sa rozhýbu.

0/0
7.2.2009 15:06

cibich

Re: A za liekmi cestujú!

Fero,buď vděčný za cocialistické československo! Dřevěnné chatrče jste vyměnili díky cestování za prací do Čech.Z Ostravy a Třince jste si vozili Hutnický písek na stavbu svých domů,především v Česko-Slovenském phraničí a to za tehdejších 100 kč celý náklaďák.Zak prosím nepruď!

0/0
19.4.2009 21:00

usnicka

Proč nechtějí cestovat?

Stresovat se  v práci,

doma a

JEŠTĚ NĚJAKÝM NÁROČNĚJŠÍM CESTOVÁNÍM?Rv

0/0
7.2.2009 11:40

opportunity

Re: Proč nechtějí cestovat?

To jsi akorát četl v novinách, že?

0/0
8.2.2009 18:57

odborar

Jakpak ti Češi mají cestovat za prací, když jim zruší

autobusové či vlakové spojení ? Jak  se mohou stěhovat za prací, když pronájem bytu je často předražený, protože nefunguje díky ČSSD deregulace, která by ceny nájmů a ceny bytů srazila dolů? A naposled, kdo by jezdil za prací, když součet výplaty, daní, srážek na zdravotní a sociální, cestovného je často dvě tři stovky od vyplácené podpory v nezaměstnanosti? Když si k tomu nezaměstnaný najde práci v šedé zóně na ruku, má peněz mnohem více? Těžko budete za takových podmínek někoho přesvědčovat o výhodnosti se stěhovat či dojíždět za prací. Stačí se podívat od Nového roku do jízdních řádů.:-/ Nenadržuji nezaměstnaným, ale místo vyhazování obrovských peněz na prac. úřadech na  školení JOB, nebo IPS, která nejsou často ničím jiným, než drahým bezúčelným tlacháním, je lépe jim pomoci úplně na jiném poli. Problémem je, že úřady práce nic již nezprostředkovávají, ale jen kontrolují.

0/0
7.2.2009 7:27

odborar

Re: Jakpak ti Češi mají cestovat za prací, když jim zruší

Jediná činnost  pracovníků v domácích papučkách a  kancelářích je, že nezaměstnanému vyjedou z internetu volá místa, popřípadě na něj pořádají hon na prokazování razítek od podniků v oblasti, kde volná místa prostě nejsou. Úřady práce nezprostředkovávají místa přímo v podnicích, nekontrolují přijaté pracovníky na místa draze dotovaná a jejich fluktuaci z důvodu zastavení dotace po čase, kdy pracovníka vyhodí jenom proto, aby dostali dotaci na nového další. Nedávají umístěnky na pracovní místa, kam by šel terenní pracovník z úřadu práce za ruku s nezaměstnaným, aby mu pomohl v komunikaci a také si zkontroloval, jak s nezaměstnaným takový ,, personalista" jedná, když má požadavek na úřadu práce o nezaměstnané a jaké jim nabízí podmínky. To je totiž naprosto běžná praxe  na úřadech práce všude na západ od nás. Žádné domácí papučky, teplá kancelář, květinová výzdoba, které se úřednice věnuje více, než nezaměstnaným. Oni ho totiž neberou jako klienta. Nejsou placeni od umístěného kusu.

0/0
7.2.2009 7:38

odborar

Re: Jakpak ti Češi mají cestovat za prací, když jim zruší

naprostou samozřejmostí jsou obrovském postihy pro podniky či podnikatele, které berou velké dotace na místo a vyhazují nezaměstnané jenom za účelem získání další dotace. Ovšemže tady utíkají největší peníze, jejichž čerpání nikdo důsledně nekontroluje a stojící daňového poplatníka miliardy na pokřiveném pracovním trhu, z něhož si někteří zaměstnavatelé udělali vynikající byznys a přesto, že pracovnmí úřady o praxi vědí od propuštěných nezaměstnaných, nic jejich právní oddělení pro nápravu nedělají.

0/0
7.2.2009 7:49

odborar

Když má slušný plat, vyplatí se jezdit do 100km daleko

když ho nemá vyplatí se mu sedět doma na podpoře s nulovými náklady. To si upřímně přiznejme. Takže ODS by se měla zamyslet jak dále na pracovním trhu, když na jedné nechává pod korupčním tlakem lobbistů a různých mafií vydělávající obrovské peníze na obchodech s ,,námezdními otroky"   dovážet nekvalifikovanou sílu, která po propuštění skončí v šedé zóně nebo u různých krajanských mafií, páchající v ČR trestnou činnost, nebo naopak donutí zaměstnavatele nedostatkem pracovní  síly zvýšit platy našim nezaměstnaným, kterým se pak vyplatí za prací dojíždět. Mimochodem, kdyby dělala vláda ODS i bývalá ČSSD opravdu dobrou politiku zaměstananosti, tak by rozhodně nenechala dovést jedinou pracovní sílu z ciziny bez lékařské prohlídky a složení kauce u státu, za níž by se zase dostal pak domů, aniž by ho dotoval náš daňový poplatník.

0/0
7.2.2009 8:03

honzajaka

no

jak může někdo se stěhovat za prací, když v místě není dostupné třeba ubytování, to nemluvím ani o pronájmu bytů, ti majitelé taky neví co by za kdejakou špeluňku vůbec chtěli, v Praze nejlevnější 10 tis za pokoj ve sklepě, vedle uhlí ze stropu teče voda, po stěnách plíseňRv

0/0
6.2.2009 23:18

pepan53

Ne ochota = ktrej chytrej tohle vymyslel

Jak může někdo napsat takovou kravinu, o neochotě Čechů stěhovat se za prací, nevím kdo si tuhle diskuzi vymyslel, ale pokusil se tento pronajmout si byt v Hradci Králové /vlastní zkušenost/, spočítal si kolik stojí dojíždění cca sta kilometrů /vlastní zkušenost/, nejen pan Nečas, ale celá naše vláda géniů těch nejlepších z nejlepších, nejspravedlivějších nejčestnějších nemá tušení jaké jejich poddaní mají problémy

0/0
6.2.2009 22:45

joudaf

Re: Ne ochota = ktrej chytrej tohle vymyslel

Jo, já tak dojíždím každej den. Vlak, občas auto. V čem je problém?:-)

0/0
6.2.2009 23:14

opportunity

Re: Ne ochota = ktrej chytrej tohle vymyslel

Takže asi nemáš průměrný plat, jinak bys byl v mínusu, v tom je problém :-)

0/0
8.2.2009 18:54

chorimehbooba

prestante uz psat kraviny

tohle je hlavne problem vlady a mistnich samosprav , kdyz bude prace , tak bude u nas vetsina delat (Y)

0/0
6.2.2009 21:18

velbloud

Až se cestování za prací vyplatí,

tak to budou lidé dělat. Nic jiného v tom není. Kdo bydlí poblíž velkých měst, kde jsou vyšší platy a náklady za cestu se mu vyplatí, tak už to dávno dělá.

0/0
6.2.2009 20:55

Linde CZ

Houby lenost a nizke vzdelani...

...vysoka podpora a soc. davky jsou vinikem..

0/0
6.2.2009 20:53

109e

Re: Houby lenost a nizke vzdelani...

Běžte do pohraničí a přestanete psát nesmysly. Vysoká podporo.

0/0
6.2.2009 21:10

Linde CZ

Re: Houby lenost a nizke vzdelani...

v pohranici jsou mensi podpory? nebo vyssi naklady na zivot, ci co?

0/0
6.2.2009 22:36

anžto

Re: Houby lenost a nizke vzdelani...

chtěl asi říct, že pohraničí je tak z ruky, že žádné velké město s pracovními nabídkami není v dosahu dojíždění - 3 hodiny tam a 3 zpátky, jaksi nejde dělat denně, nebo jo?   

0/0
31.3.2009 9:35

erben3

.

Cože? Půl hodiny dojíždět je moc? Já dojíždím denně hodinu do práce a hodinu z práce. Z jedné vesnice u Prahy do centra. A jezdím MHD, abych nehuntoval auto v městském provozu a taky ušetřil. A každou cestu dvakrát přestupuji Bus - metro - tramvaj. A naopak. A ta hodina se mi nezdá vůbec jako nějak extrémní čas na tu jednu jízdu.

0/0
6.2.2009 19:06

lahny

Re: .

Ale jistě za 10000Kč čistého neděláš.Kolik dáš za dopravu?Až budu já mít průměrný plat a nebo i víc, taky mě nebude vadit jak dlouho jedu do práce a kolik dám za dopravu.Jako dělník s 10000Kč čistého musím přemýšlet kolik mě stojí doprava a jestli není nakonec lepší dělat za 8000 a v místě.

0/0
6.2.2009 20:23

geroc

Re: .

Práší se ti od hu*by. jestli jedeš touhle kombinací tak za hodinu nikam nedojedeš. Vlastní zkušenost. Taky dojíždím do Prahy za prací.

0/0
7.2.2009 15:02

opportunity

Re: .

Třeba jede 20 minut na Zličín, pak 20 min na Anděla a dále tramvají... to je akorát ta hoďka.

0/0
8.2.2009 18:56

Michal1667

realita

Vážení politici a jejich našeptávači, na Moravě na vás (Y). Cestovat za prací? Jak? Spoje autobusové dopravy, které jsou využívány se ruší a ty které jezdí prázdné protože jezdí v úchylnou dobu kdy už jsou všichni v práci jsou stále prázdné. Stará a levná auta na cesty do práce se nevyplatí, a za další kde vás kdo veme do zaměstnání? PANEBOŽE proberte se krize je tady a bude zopět nezaměstnanost 20% a více ve všech krajích. Za chcíli nebudete mít čemu vládnout a doufám že dojde k novému uspořádání a vládní moc bude nahrazena lepším systémem...!!

0/0
6.2.2009 18:46

petr66

Re: realita

Michale, bylo by to krásné, ale pravda to nebude. Včera byl v tevizi ( Máte slovo) Nečas ten je absolutně mimo nemá absolutně představu  včem se lidi topí. S tímto člověkem čeká spoustu lidí katastrofa.

0/0
6.2.2009 20:07

djrhedy

Lidi nemají na to, aby cestovali ...

Při průměrné čisté mzdě cca 16 tisíc Kč a méně, kterou bere přes 60% populace se cestování za prací příliš nevyplatí. Při vzdálenosti práce cca 25 km jsou náklady cca 2000 Kč jenom za benzín, což tvoří u někoho i 20% mzdy, při vzdálenosti 60-70km už se dostáváme přes třetinu mzdy. Nemluvě o nákladech na pořízení a provozování automobilu. To se pak těžko může někdo divit, že lidi nedojíždějí. Mimochodem třeba v Rakousku na dojíždění lidí do zaměstnání přispívají a to jsou tam mzdy cca 3x až 4x vyšší.

0/0
6.2.2009 17:12

Mates555

Re: Lidi nemají na to, aby cestovali ...

Tak ono i těch 16000 je pro velkou část lidí nedostižný sen,na venkově a v menších městech je úplně běžné,když chlap má vyplatu kolem 10000 čistého a manželka třeba kolem 8000 a při takových platech je hodně znát dát třeba 2-3 tisíce za dopravu.

0/0
6.2.2009 17:24

Oldis_rab

me to neudivuje

neni tu proto vhodne prostredi, pokud se budeme bavit v ramci normalniho platu, tak po odecteni vydaju na cestovani a casu ktery to spotrebuje toho pak cloveku moc nezbyva a jenom se jezdit domu vyspat a vydelat si jen na jidlo se nikomu logicky nechce, nevolnictvi uz prece skoncilo.

0/0
6.2.2009 15:49

Neumětel

Re: me to neudivuje

Tak ho raději budeme živit na podpoře a sociálních dávkách? Je těžká doba, tak prostě nebude frflat a zatne zuby.

0/0
6.2.2009 16:55

barbudo

Re: me to neudivuje

... správně, nastal čas zatnout zuby ...

... někomu do krku ...

0/0
6.2.2009 16:57

djrhedy

Re: me to neudivuje

;-D Jaká těžká doba?

0/0
6.2.2009 17:14

109e

Re: me to neudivuje

Ne. Je potřeba zastavit ty šílence, co neustále soustřeďují pracovitě do center. Pracovníci energetiky, policie, dopravy.... dojíždí ráno do center aby sedli do aut a jeli do svých regionů pracovat. Je třeba změnit dotační politiku EU, díky které se již nevyrábí potraviny v regionech (např. cukrovary).

0/0
6.2.2009 17:16

petr66

Re: me to neudivuje

Pane, nevolnictví vůbec nepřípomínejte, nebo ho někteří politici navrhnou obnovit. Věřím, že velká část by byla i pro právo první noci.

0/0
6.2.2009 19:30

pepan53

Re: me to neudivuje

Já mám zato, že nevolnictví se nám opět jaksi do normálního života pomalu vkrádá, musim být flexibilní, tedy jít do práce kdykoli to majitel potřebuje, dovolenou si nemohu vzít jak chci, ale jak chce on, nesmyslné pracovní příkazy vyplnit ihned jako na vojně, jakékoli moje špatné rozhodnutí, které vede k finanční ztrátě si uhradím, ovšem je li ztráta z vyšších míst tak se odepisuje ze zizku firmy. Cože odbory, tak Vás všechny vyrazím a je po odborech. čili tedy co, čemu se to rovná?

0/0
6.2.2009 22:57

SlusnyClovek

Neříkají celou skutečnost

Lidi se slušným platem cestují, je-li plat dosti slušný, tak není problém jezdit denně jednu cestu 100km. Otázek je několik: jak dlouho to trvá, kolik to stojí, jaký mám plat apod. Pokud by měl někdo minimální plat či trošku nad tím, tak by sice zaplatil vlak, pak by mu zbylo méně, než když pobírá dávky. Pokud má někdo manažerský plat, pak může jezdit autem 100 km jednu cestu. Sice projede nějakých 15 l benzinu denně (tj. nyní necelé 400 Kč, ale před časem přes 500 Kč) ale stále se to vyplatí. V německu lidi dojíždějí, protože vůči platu stojí benzin daleko méně, benzin mají stejně drahý či levnější, platy asi 5násobné (nominálně i na benzin).

Pamatuji kohosi, kdo jezdil ráno v 7 z domova a večer se vracel kolem 19-20 hod. Jízda vlakem necelá hodina, ale k vlaku taky kouse, pak jet - ráno autobusem, večer taxíkem 12 km do vesnice. Takže život strávený v práci, ve vlaku, volno o víkendech...

0/0
6.2.2009 15:14

Mates555

Re: Neříkají celou skutečnost

Ten článek je zas trochu mimo realitu,protože u  nás,když nepočítám manažery a úředníky jsou takové platy,že se to člověku nemůže vyplatit jezdit třeba 40 kilometrů,když by pak dal za benzín čtvrtinu platu.Autobusem se člověk zase všude nedostane a vlakem vím z osobní zkušenosti je to o nervy,protože se člověk denně bojí zda to zas nebude mít zpoždění.řešením by bylo,kdyby firmy byly nějak zvýhodnovány,když by zaměsnancům přispívali na dopravu.

0/0
6.2.2009 15:35

idu68

Re: Neříkají celou skutečnost

Vazeni panove,kdyz ctu vase diskuze , tak se musim zapojit .  Jsem zradce lidu z roku 1968.V Nemecku jsem dene dojizdel autem 2x56 km,do prace. A to36let. Dnes jsem v penzi a od zacatku my bylo jasne,kdyz chci vydelat peniz,tak musim jit tam kde je a ne za humny a cekat az mi nekdo tu praci prinese !A prezil jsem to.Musite prepnout na jine mysleni !!!  :-)[>-]

0/0
6.2.2009 16:10

idu68

Re: Neříkají celou skutečnost

Vazeni panove,kdyz ctu vase diskuze , tak se musim zapojit .  Jsem zradce lidu z roku 1968.V Nemecku jsem dene dojizdel autem 2x56 km,do prace. A to36let. Dnes jsem v penzi a od zacatku my bylo jasne,kdyz chci vydelat peniz,tak musim jit tam kde je a ne za humny a cekat az mi nekdo tu praci prinese !A prezil jsem to.Musite prepnout na jine mysleni !!!  :-) [>-]

0/0
6.2.2009 16:12

barbudo

Re: Neříkají celou skutečnost

... hmm ... a dával jste polovinu výdělku na dopravu?

0/0
6.2.2009 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.