Diskuze

Praha koupí stovky autobusů SOR za více než tři miliardy

Pražané si po karosách budou zvykat na novou značku autobusů. Historicky největší zakázku na nové vozy městské hromadné dopravy vyhrála tuzemská společnost SOR Libchavy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

slepejsak

14. 2. 2009 9:58
Karosa bude propouštět

nechápu novináře, který takovýmto způsobem uvede, že SOR přijme další zaměstnance s líbivým dojmem jako vidíte, díky té finační skupině se vlastně zvýší zaměstnanost. Lze přeci očekávat, že obdobně Karosa podobný, spíše vyšší počet zaměstnanců propustí. Ale to už pan PPF novinář neuvede

--

0 0
možnosti
TM

tx999

14. 2. 2009 11:00
Re: Karosa bude propouštět

Proc by propoustela?

Praha nekupovala zadne nove autobusy posledni cca 3 roky (aspon myslim), takze to neni tak, ze by zmenila dodavatele a Karose by ubyly zakazky. Samozrejme jde o to, kolik jinych zakazek si dokaze Karosa (Iveco) zajistit, ale obecne by nemel byt duvod, proc propoustet.

0 0
možnosti
C

charin

13. 2. 2009 14:24
NB12 a NB18

Zdravim. V SORu pracuju a musim říct že jsem rád že sme tu obří zakázku vyhráli. Mimochodem mě osobně se ty autobusy designově líbí. Je s tim sicde hrozná práce ale myslim si že pražáci budou spokojeni. Samozřejmě jako všechno tak i zyzo tipy mají své mouchy , ale je jen otázkou času kdy se vychytají. Alespoň má Karosa konkurenci

0 0
možnosti
SK

Bassman

18. 2. 2009 16:08
Re: NB12 a NB18

Jsem taky docela rád, že to SOR vyhrálo, sice busy jen užívám v Pha, ale alespon to prospeje rozvoji firmy ....

Taky preferuju, ze to budou ty s tim novym designem ... protoze ten puvodni neni moc povedeny ...

Na druhou stranu si nejsem prilis jistym tim resenim predni casti busu ... dvojich dverich ... asi jsem trochu konzervativni, ale mam za to, ze by to mohlo jit lepe.

Uvidime, jak si povedou v terenu ... [>-]

0 0
možnosti
TB

bart5

13. 2. 2009 13:46
Vraky do šrotu

Budete mít nový busy... Konečně se zbavíte těch starých vraků.

0 0
možnosti
JM

Hulimír

13. 2. 2009 13:58
Re: Vraky do šrotu

kdo?

0 0
možnosti
JV

zab2

13. 2. 2009 12:52
Jen bych chtěl zdejším

obdivovatelům Mercedesu oznámit, že autobus není osobní vůz a ač má značka jistou vážnost, autobusy se vyrábějí v Turecku a podle toho také vypadají. Možná by bylo od věci, kdyby tu nějaký řidič potvrdil, co že je to za šunty.:-)

0 0
možnosti
AA

Aussigman

13. 2. 2009 15:26
Re: Jen bych chtěl zdejším

Z Turecka jsou (bereme-li městské autobusy) pouze Conecta. Městská Citara se dělají v Německu. Ale troufám si říct, že by rozdíl 95% cestujících nemělo šanci poznat. Interiér je pak až na nejjemnější detaily totožný. Zde srovnání, vlevo Citaro, uprostřed Conecto, vpravo Citybus, předchůdce Citelisu od Iveca, znáte z většiny českých měst.

0 0
možnosti
MP

kokrspanel

13. 2. 2009 9:48
pominu fakt, že si někdo na tomhle obchodě neskutečně

nahrabal, spíš se táži, který "designér" tenhle paskvil mohl vymyslet???? Zvenku to vypadá jak letištní autobus, na jehož čumák šlápl slon...Rv

0 0
možnosti
AW

wolf80

13. 2. 2009 11:48
Re: pominu fakt, že si někdo na tomhle obchodě neskutečně

Pane chytrolinku. Ne kazdy sdili vas nazor. Treba mne se ten autobus libi velmi :o) Navic podstatne jsou taky porizovaci naklady a naklady na provoz. Takze je dobre, ze vyhral ten nejlevnejsi.

0 0
možnosti
SV

chroustík

13. 2. 2009 9:37
No, hodnotím to tak,

že SORka buď na té zakázce udělá jméno nebo si rozbije hubu. Osobně jim jako každé české firmě přeju to druhé. A ještě k těm žvanilům, co děsí tím, že by nedejbože všichni v Praze nechali auta doma a jezdili MHD: to nehrozí, protože někteří rovnější spoluobčané přece nepůjdou mezi lid obecný. Takoví pražští menežéři, asistenti a asistentky, podržtažkové a rozhoďnožky ani neví, jak se v MHD jezdí. A i kdyby, pražská MHD má ještě rezervy a pokud by také všichni platili, ten nárůst zvládne.

0 0
možnosti
PD

Petr1234

13. 2. 2009 9:40
Re: No, hodnotím to tak,

obzvlášť trasa C po ránu má obrovské rezervi. ještě spousta lidí by se vešlo na střechu

0 0
možnosti
JV

zab2

13. 2. 2009 8:13
Tyhle nízkopodlažní vozy

jsem detailně neviděl, ale každý, kdo byl v minulých letech na Autotecu v Brně, měl možnost verze SORu vidět. Interiér na úrovni Karosy konce 80. let. Nýty, štětka s šedivkou, síťované zavazadlové koše...Ale jsou levnější, než ostatní. Přeji pražanům pohodlné drkocání a výrobci držím palce při předávání vozů pražským autobusákům a co nejmíň reklamací.

0 0
možnosti
PD

LazyFatMan

13. 2. 2009 8:23
Re: Tyhle nízkopodlažní vozy

Nevím, u nás (Jabblonec n/N) SORy jezdí a zas taková hrůza to není - nevím jak řidičům, ale mně jako cestujícímu vyhovují. Btw., dneska ráno jsem jel do práce nějakou repasovanou Karosou, ty už vypadají, jako by se měly co chvíli rozpadnout, plechy se v nich klepou jako v dosluhujících ŠM-11, které u nás Karosy začátkem 80. let nahradily.

0 0
možnosti
J

johny.desetnik

13. 2. 2009 0:21
Jak hodnotit pražskou MHD?

V zásadě kladně,  člověk se poměrně rychle dostane tam, kam potřebuje a nemusí ani příliš dlouho čekat. Metro je sice občas nacpané, ale není to zas taková hrůza. Linky metra vytvářejí přehlednou páteř síťě MHD a napomáhájí  orientaci ve městě (Při zabloudění stačí nalézt nejbližší stanici...). V metru jezdí vesměs zrekonstruované a na Céčku jen nové soupravy. Co bych ale pražské MHD trochu vytkl je stav tramvajového vozového parku. V porovnání s Ostravou nebo Brnem je to tristní. Ale to je asi holt projev preference metra...

0 0
možnosti
O

Ogrelord

13. 2. 2009 0:47
Re: Jak hodnotit pražskou MHD?

Nevím nevím, ale když jsem byl v Brně, tak ty staré KT8 na každým rohu mě docela rozesmívali...tady už jsou téměř všechny zrekonstruované (stejně jako T3), ale tam jezdí v původním stavu z 80 tých let...Navíc sem tam viděl klasické T3 s ještě zaoblenýma zadovkama, které už v Praze nejezdí dobrých 10 let..tzn, že jsou z poloviny 70 tých let...Takže ohledně Brna bych fakt radši pomlčel...btw. ono se dá v Praze zabloudit? 8-o

0 0
možnosti
RD

WebFilozof

12. 2. 2009 23:37
Ty autobusy v Praze už jezdí...

Už několikrát jsem jel SORem z DPP, vždyť normálně jezdí po Praze. Překvapil mě hlavně rozjezdem - velice rychlý a s automatickou převodovkou, co necuká (když to srovnám s Citybusem). Uvnitř je málo místa k sezení a hodně pro stání, takže taky rozhodně plus proti Citybusu.

0 0
možnosti
ZS

Z-S

12. 2. 2009 23:56
Re: Ty autobusy v Praze už jezdí...

DPP jich ma nekolik pronajatych. A jezdi s nima v ramci PID i Connex, dokonce i s plynovyma.

0 0
možnosti
P

posluchačka

12. 2. 2009 23:35
Trochu divné počty

Také jsem si všimla, 60+30=90, 90+200= 290 ks do roku 2018! Kdypak bude vyrobeno těh zbývajících 330 ks nových autobusů ( 620 - 290 = 330 )? Asi za dalších 9 let, když přijmou na výrobu jenom 100 lidí!

0 0
možnosti
PP

peca_p

12. 2. 2009 23:45
Re: Trochu divné počty

To by mě taky zajímalo...

Chtěl jsem to sem napsat.

0 0
možnosti