Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leden přinesl nejhorší prodeje aut v Evropě za dvacet let

Leden byl pro evropské automobilky dalším černým měsícem. Podle údajů Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) si lidé koupili 958 tisíc aut, což je nejnižší měsíční údaj za posledních dvacet let. Prodeje nových aut klesají už devět měsíců v řadě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marťas09

auta, auta a zase auta

trh je presycen automobilovými značkami,takže se není čemu divit.naopak si myslim že po "krizi" zůstanou jen ty nejsilnější.trochu mě mrzí,že se ukázalo jak je náš stát zavislý na aut.průmyslu,bez něj bychom si mohli podat ruku s Ukrajinou

0/0
13.2.2009 13:18

General Custer v.2

Re: auta, auta a zase auta

Naopak, kdyby neexistovaly ty silene regulace a na druhe strane statni podpory, tak by v krizi par velkych zkrachovalo a objevily by se nove firmy.

0/0
13.2.2009 15:41

General Custer v.2

Re: auta, auta a zase auta

Po krizi.

0/0
13.2.2009 15:41

honzajaka

irsko není

reprezentativní trh, jelikož počet přihlášených aut je v řádů stovek

0/0
13.2.2009 13:06

opavak1

Re: irsko není

Irsko leden 2008-45000 prihlasenych vozidel,leden 2009-15000 .Ceska republika cely rok 2008 143000.

0/0
13.2.2009 15:36

Štvavá vysílačka

VW leden 2009

Pětadvacetiprocentní nárůst prodejů osobních vozů Volkswagen zaznamenal v prvním měsíci letošního roku jejich importér do České republiky.

Zdroj: http://www.volkswagen.cz/zajimavosti/novinky-1-2/?id=378

0/0
13.2.2009 12:48

Performer

Re: VW leden 2009

oni šli s cenou hodně dolů. Golf VI je levnější než Octavia II a to nikdy nebylo....

0/0
13.2.2009 12:55

Štvavá vysílačka

Re: VW leden 2009

Souhlas. Golf VI šel s cenou o 100.000 dolů proti Golf V (propočítával jsem to ve verzi highline Golf6 a comfortline Golf5). A to navíc přidali ESP, kolenní pytel řidiče,  filtr pevných částic a ropák common-rail.

0/0
13.2.2009 16:45

chenile

tak treba spadnou ceny

alespon na tu uroven na kterou maji byt...  a nejhorsi jsou bazary... ktere stale nabizeji auta za stejne ceny.. takze kolikrat prodavaji ojete auto za cenu (dnes jiz) noveho... nechapu ;-D

0/0
13.2.2009 12:00

Performer

Re: tak treba spadnou ceny

zřejmě berou nabídkové ceny jako prvotní nástřel - nebuj se smlouvat :-)

0/0
13.2.2009 12:06

nieto

Čekání firem

Firmy čekají , až padne rozhodnutí, od jakého termínu nebudou muset mít v autě podělaný přepážky. Pak zase automobilky nebudou s(Y)tačit vyrábět !!!

0/0
13.2.2009 10:30

Performer

Re: Čekání firem

R^

0/0
13.2.2009 10:34

ET_demokrat

Re: Čekání firem

Dnes bude státní kase ta DPH chybět. O to, aby firmy nekupovaly  teréňáky na víkendy  s mřížkami (tedy auta nesloužící k podnikání), se nestará nikdo. 

 

0/0
13.2.2009 10:57

Performer

Re: Čekání firem

žádná DPH nikomu chybět nebude, protože kdo chce auto s odpočtem koupí si ho s odpočtem už teď, akorát tam má tu příšernou předraženou mříž. Ekonomiku zrušení zákazu odpočtu dph naopak povzbudí, protože lidé začnou kupovat více aut a peníze, které by utratili za naprosto ničemnou mříž utratí za užitečné věci, což zase přispěje k produktivitě a konkurenceschopnosti ekonomiky....

0/0
13.2.2009 11:03

ET_demokrat

Re: Čekání firem

Nemáš pravdu, nebo jen částečně. Občan nepodnikající, musí tu DPH zaplatit a nevím, proč ji nemusí oplatit  občan podnikající, který to autíčko de facto nekupuje na podnikání, ale na víkendové výlety na koupání do Bešeňové a lyžování na Chopku. Mám několik známých ze severní Moravy, kteří mají nakoupená vysloveně víkendová auta. Nezávidím, sám také používám firemní auto jak se mi zachce. Akorát do té Bešeňové to mám jen 60km a i tak tam nechodím.

0/0
13.2.2009 11:11

Performer

Re: Čekání firem

předně bych nerozlišoval podnikající/nepodnikající, ale plátce/neplátce (protože je i hodně podnikajících neplátců, kteří tu dph z auta zaplatí (nenárokují) také). Neplátce je zase ušetřen odvodu dph (nejčastěji 19%) ze svých tržeb, což je často daleko větší výhoda než nějaké nárokování dph z  auta...

0/0
13.2.2009 11:25

ET_demokrat

Re: Čekání firem

Jistě, byl jsem mírně nepřesný.

0/0
13.2.2009 11:53

Performer

Re: Čekání firem

(plátce, když jede autem s mřížkou soukromě na hory, vystaví doklad o použití a dph z té cesty odvede zpět státu)

to byla pohádka nakonec :-)

0/0
13.2.2009 11:57

kiv

Re: Čekání firem

To sice opravdu pohádka, ale musí danit měsíčně 1% z pořizovací hodnoty auta a tak neboj, erár si svoje výpalný vybere!! Rv

0/0
13.2.2009 16:44

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: Čekání firem

Ale ho.no :-);-D:-P

0/0
13.2.2009 13:19

freebee

trouba Kalousek

Kdyby ten trouba Kalousek nechal plánovaný odpočet DPH jen ve své myslí a nevypouštěl ho ze svých drahých úst...tak firmy nakupují automobily..Takhle fakticky svým prohlášením, že od dubna bude možný odpočet paralyzoval celou ekonomiku, která je výrazně navázána na automobilový průmysl...

0/0
13.2.2009 10:29

nieto

Re: trouba Kalousek

Koukám, že jsem měl stejnou myšlenku, ale byl jste rychlejší!!!;-D

0/0
13.2.2009 10:30

Štvavá vysílačka

Re: trouba Kalousek

Není mnoho lidí, kteří nieta (angela) dokáží v rychlosti porazit:-)

0/0
13.2.2009 11:37

Performer

Re: trouba Kalousek

mýlíš se - o absenci mřížek v N1 od r 2009-2010 se ví už dlouho a vychází to z evropské legislativy (prostě bude sjednoceno jak má taková N1 vypadat). Takže jestliže teď Kalousek prohlásil že budou osobní auta bez zákazu odpočtu, není to velká změna. Jenom si člověk místo N1 bez mříže koupí osobní auto bez mříže (rozdíl u většiny aut je pouze papírový, u některých menších aut se může lišit možným počtem převážených osob).

0/0
13.2.2009 11:00

zoufalec1

co za tím stojí

a víte čím to je? No je přece krize! A víte proč je krize? Kubera na to přišel! Způsobil ji Zákoník práce.

0/0
13.2.2009 10:11

djfik

Ha ha ha....

Tak tomu se jen můžu smát, od října čekám na auto, a stále posouvají termín výroby... Tak co chtějí???? Když nemají odběr tak brečej a když ho mají, tak nejsou schopni ta auta dodat...;-O ;-O ;-O

0/0
13.2.2009 9:55

nieto

Re: Ha ha ha....

Můj kolega má termín dodání nového Superba konec března. Tak nevím, jestli není útlum u automobilek uměle vyvolaný, aby dostali nějaké peníze na podporu!!!

0/0
13.2.2009 10:32

ET_demokrat

Re: Ha ha ha....

To se ani věřit nechce. Co jsi si obědnal volant se Swarovského křišťálu? 

0/0
13.2.2009 10:58

erben3

.

Nebude to taky trochu tím, že většina lidí už auto zkrátka má, navíc auto se nekupuje na rok a tak už není tolik aut potřeba?

0/0
13.2.2009 9:35

mudroch1

Re: .

Pozor to se nesmí říkat! ;-DR^

0/0
13.2.2009 9:38

ET_demokrat

Re: .

Asi ne. I  v minulém roce platilo to, co píšeš a auta se prodávala. Znalci to hodnotí tak, že v této fázi je prodej malý spíš z psychologických dúvodú. Lidi slyší o krizi a bojí se. To vyvolává odbytovou krizi a následovat bude nekupování ze skutečné finančních dúvodú.  Spirála.

0/0
13.2.2009 9:41

zoufalec1

Re: .

zkuste bohatěji využívat ů

0/0
13.2.2009 10:09

ET_demokrat

Re: .

Lituji, nepoužívám. Nebaví mne stále přepínat slovenskou, anglickou, českou klávesnici.

0/0
13.2.2009 11:00

moopy2

Re: .

to je logika:) ajo..na slovenské není ů...ted mi to došlo..a co třeba mít jenom českou  a anglickou?:)

0/0
13.2.2009 11:50

ET_demokrat

Re: .

Já žiji většinou na SK  a tady komunikuji po slovensky.

0/0
13.2.2009 11:55

tmf

Re: .

no to je pěkná blbost, auta stárnou a vždy jsou lidi kteří potřebují nové auto.

Ale to dělají novináři, nebýt medií tak je krize poloviční. Nikdo nic nekupuje a tím výrobci musí propustit a ten prouštěný už tuplem nic nekoupí a je tu krize protože nic nekoupí a tím musí výrobce propustit další kteří zase nic nekoupí až zkrachuje.

0/0
13.2.2009 9:45

othoma

Re: .

prodeje stoupají díky tomu že čím dál víc lidí si může dovolit obměnit auto dříve než v minulosti. Je to o zkracování intervalu obměny aut ale ted´ když je krize tak lidé vyčkávají.

0/0
13.2.2009 9:49

mudroch1

Re: .

Takže dle tvé logiky. Kde je hranice pro obměnu auta. Rok, měsíc, týden? Ty víš kde je ta hranice a že na ní nejsme zrovna teď ?

0/0
13.2.2009 10:16

SBU

Re: .

To jsi pojmenoval jasně. A navíc, je většinou zcela zbytečné mít 2 auta v rodině, i když je to u některých rodin asi známka blahobytu. Ale znám i velmi dobře situované lidi a auto nechtějí mít za žádnou cenu. Mají tím o problémy méně.

0/0
13.2.2009 9:56

ET_demokrat

Re: .

Už si nedokážu představit, že by jsme byli na sobě v rodině závislí s auty. Doba se změnila. Máme teď malého vnoučka a syn také řešil nákup dalšího auta. Běhat s malým děckem s kočárem po velkém městě  je nepohodlné, velká ztráta času, nebezpečné....

0/0
13.2.2009 11:06

praptak

Re: .

R^

0/0
13.2.2009 12:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.