Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Po Praze začnou jezdit hybridní autobusy

Cestující po Praze začnou od příštího roku vozit i autobusy na ekologičtější, hybridní pohon. Podle generálního ředitele Dopravního podniku by mělo jít zhruba o dvacet vozů. Už letos v létě se navíc Pražané dočkají nových autobusů na naftu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TigerM

Neco malo o trolejbusech...

http://trolejbusyvpraze.net/

0/0
28.2.2009 22:22

barbudo

Poněkud symptomatické je ...

... že se v článku yHojte nepíše o jaký hybrid jde ...

0/0
19.2.2009 11:08

scolia

tak jak ?

"Dopravní podnik několik let nové autobusy nenakupoval." vs "Ročně Dopravní podnik utratí za nové autobusy půl miliardy."

0/0
19.2.2009 1:44

tos42

Re: tak jak ?

do budoucna utrati... pritomny cas by byl utraci

0/0
19.2.2009 10:47

kj654

Hybridni Trolejbusy

Proc ne hybridni trolejbusy? Hybridni autobusy uz elektromotor maji, jenom schazi trolej. Draty by se pak natahly jen do prudkych kopcu atd. kde naftove motory maji potize. Zaroven by se dobily baterky, a autobus by mohl jet po urcitou dobu jen na elektricky pohon. U aut neco podobneho uz existuje.

0/0
18.2.2009 21:44

maagoor22

Re: Hybridni Trolejbusy

sám si hybrid.......

0/0
19.2.2009 9:27

sirc

Re: Hybridni Trolejbusy

To by bylo vážně ekologicky přínosné.... :)

0/0
19.2.2009 19:33

TigerM

Re: Hybridni Trolejbusy

Ty baterie by uz mozna byt nemuseli, pokud by slo o hybridni trolejbusy... horsi je to s vybudovanim infrastruktury pro trolejbusy...

Garaze Praha ma, troleje problem nejsou, horsi je to s menirnami...

0/0
28.2.2009 22:32

PeterBlack

hybridy...

http://www.sor.cz/site/news-cz?nid=11

SOR mozna nebude az tak spatnej vyber delaj lehci autobusy nez konkurence a ty hybridy navic prej usetri 10l na 100km

ale je to otazka jestli maj pak mensi spotrebu nez nehybridy ktery jsou o tunu lehci :)

0/0
18.2.2009 17:36

SlusnyClovek

Proč ne trolejbusy?

Kdysi, někdy zač. 70. let trolejbusy z Prahy zlikvidovali - bolševici tak rozhodli. Rozumný důvod jsem nepochopil ani tehdy, ani později. Jistě, metro je rozumné, kde to jde bývá tramvaj výhodnější (ovšem problémy s broušením nevyhovujících kolejí). Problém je, kde zároveň je i tramvaj a kříží se troleje. Vzhledem k existenci metra jako hlavního spojení by šlo spíš o alternativu - tramvaj nebo trolejbus. Tam, kde je nyní místo tramvaje autobus. Šlo by spíš o náhradu autobusu. Trolejbus se chová stejně jako autobus, je ovšem daleko tišší. Má pár nevýhod. Na stejné trase linka, která nezastavuje nemůže předjíždět (zejm. zastávkové linky). Nebo to snad i jde, ale je to určitý problém. Podobné jako u tramvají. To jde vyřešit sladěním intervalů linek, leckde i autobusy - jednu trasu jezdí dvě linky, jedna je delší, druhá kratší varianta, jinak stejné.

0/0
18.2.2009 17:06

bacovak

Re: Proč ne trolejbusy?

Křížení trolejí trolejbusových a tramvajových tratí je dnes celkem běžná záležitost, žádný problém bych v tom neviděl.

0/0
18.2.2009 17:39

michal II

Re: Proč ne trolejbusy?

Krizeni fakt neni problem. Podivej se do Brna.

Daleko vetsi problem je natazeni troleji a cele te infrastruktury co s tim souvisi. Provoz si taky myslim neni levnejsi nez nafta. Argument, ze je tissi taky neobstoji. Myslim, ze by byla zbytecna rozezranost aby Praha mela metro, tramvaje, trolejbus a    lanovku.

0/0
18.2.2009 18:00

sirc

Re: Proč ne trolejbusy?

Myslim, že je lepší stavět metro, než stavět za miliardy infrastrukturu pro trolejbusy. Navíc elektřina NENÍ v současnosti ekologický zdroj. Šedesát procent vzniká spalováním fosilních paliv.

0/0
19.2.2009 19:35

TigerM

Re: Proč ne trolejbusy?

Nemate tak uplne pravdu, metro vam autobusy zcela nenahradi, jinak i to metro jezdi na elektrinu :-)...

Navic elektromotory maji podstatne vyssi ucinnost nez spalovaci motory, velmi vhodne do prazskeho terenu. Hybridni autobusy situaci resi jen castecne, maji vyssi hmotnost kvuli bateriim, ktere museji dobijet.

O znovuzavedeni trolejbusu se uvazovalo, ale Praha musi resit predevsim zanedbanou soucasnou infrastrukturu a vozovy park, takze se od tohoto planu upustilo, myslim si, ze nepravem. Metro ano, ale s rozumem, ne jako to co se postavilo na Prosek a to co se planuje do Motola, to je vyhazovanim penez.

Co treba okruzni S linka: Dejvice/Hradcanska (A)-Bubny/Vltavska (C)-Karlin/Krizikova(B)-Liben-Malesice (A)-Zahradni Mesto-Sporilov-Kacerov (C)-Krc (D)-... Stary Branik <podzemni v mistech zastavky Pobrezni cesta>-... Smichovske nadr. (B)- form;Andel/Mrazovka (B) <podzemni> -Kralovka <podzemni, ulice Pod Kralovkou> - Dejvice/Hradcanska (A)? Int. 8-15min. by velmi ulehcil cestovani...

0/0
28.2.2009 22:17

Pikot

Škoda - značka Sentinel

To by bylo řešení!

0/0
18.2.2009 16:59

Pikot

Re: Škoda - značka Sentinel

Na jeden kilometr spotřeboval jen 4 kila uhlí....

0/0
18.2.2009 17:03

mirekgé

Re: Škoda - značka Sentinel

;-DUž vidím, jak v půlce prosecký estakády vystupují cestující - jedna půlka do lesa na klády a druhá půlka tlačit. Do toho se mísí parta revizorů, vyžadujíc platné jízdenky... Nemyslel jsi spíš Škodu Sentiment?

0/0
18.2.2009 17:12

demon5

ABC

A poridi si MHD take nove ridice, kteri budou jezdit ohleduplne a ne jako s hnojem? Zastavi hned u ostruvku a ne pul metru od nej?

0/0
18.2.2009 16:37

Henry Kissinger

Re: ABC

přirovnání, že jede někdo jak s hnojem se používá, když ten dotyčný jede pomalu né když jede jak prase...

0/0
18.2.2009 17:15

HumanoidVani

...

nez prestavet garaze tak radsi budou jezdit na uhli - uz aby je zprivatizovali, v DP to jde od 10ti k 5ti

0/0
18.2.2009 16:18

czechian

Vypadá sice dobře, ale Praha potřebuje i menší kousky

Tenhle dvanáctimetrovej kolos se v centru na mnoha místech nevytočí. Navíc ani krátké autobusy nejezdí zcela plné a tak by menší mohly jezdit častěji. R^

0/0
18.2.2009 16:04

busmek

Re: Vypadá sice dobře, ale Praha potřebuje i menší kousky

12 metrů je naprosto standartní délka autobusů, stejně dlouhé jsou i veškeré "krátké" nízkopodlažní Citybusy 12m, Karosy apod.

Tento vůz se možná zdá být opticky větší kvůli tomu, že má 4 dveře.

0/0
18.2.2009 16:22

czechian

Re: Vypadá sice dobře, ale Praha potřebuje i menší kousky

Já nepolemizuji nad délkou, ale nad tím, že Praha potřebuje kratší autobusy. Například osmimetrové Ikarusy E91. R^

0/0
18.2.2009 16:26

j777

Re: Vypadá sice dobře, ale Praha potřebuje i menší kousky

mozna jo, ale do centra bych je necpal..

0/0
18.2.2009 16:53

sirc

Re: Vypadá sice dobře, ale Praha potřebuje i menší kousky

V centru moc autobusů nejezdí.

0/0
19.2.2009 19:36

MychalB

Bursíku, a to to necháš jen tak?

"Plynové mají sice menší emise oxidů dusíku, ale horší oxidů uhlíku" ;-O

0/0
18.2.2009 15:59

Henry Kissinger

Re: Bursíku, a to to necháš jen tak?

Bursíkovi jde jen o to zavřít bezemisní Temelín, aby se všechna elektrika mohla vyrábět buď v tepelných elektrárnách (spaluje se uhlí) nebo ve větrných obludách, které nevyrobí ani tolik elektriky kolik jí spotřebují na svou výrobu...

0/0
18.2.2009 17:18

ghurtik

Re: Bursíku, a to to necháš jen tak?

Z Temelina je zase jaderne palivo, ktere se po "vyhoreni" musi take nekde skladovat....

0/0
19.2.2009 13:58

habásko

Praha napravuje stará rozhodnutí ?

Praha teď hrdinsky zavádí hybridní a ekologicky šetrné dieselové autobusy, zatímco se před lety hrdinsky zbavila trakce nijak neznečisťující životní prostředí a navíc využívající tuzemský zdroj energie - trolejbusy. V řadě českých měst úspěšně trolejbusy jezdí, v posledních letech navíc jsounové vozy vybavovány pomocným dieselmotorem pro přejetí kratších úseků např. při opravách, objížďkách, dopravních nehodách, což bylo klasickým trolejbusům vyčítáno, že jsou v takových situacích zneschopněny. Takže ekologie v Praze v podobě hybridů ano, ovšem opět na paliva z dovozu! Navíc technologii trolejbusové výstroje (respektive dnes konstrukce a zabudování trolejbusové elektrovýzbroje do upravené skříně trolejbusu) zvládá český průmysl, což se o kompronentech hybridních motorů říci nedá.

0/0
18.2.2009 15:55

czechian

Re: Praha napravuje stará rozhodnutí ?

Napravuje, nenapravuje. Trolejbusy v Praze nejezdí 37 let. To byla jiná doba a mnohé se změnilo. Tehdy to byl logický krok a dnes je logického zcela něco jiného. R^

0/0
18.2.2009 16:08

tos42

Technicky reditel je ekologista...

"Plynové mají sice menší emise oxidů dusíku, ale horší oxidů uhlíku," uvedl.

to mysli vazne??? co asi panu rediteli vadi vic, kdyz si odevre sodovku a cicha bublinky CO2, anebo kdyz mu smrdi NOx do ksichtu???

Proc delaji vsichni po vzoru ekologistu z CO2 nebezpecny plyn??? Je naprosto neskodny a v mestske doprave jsou daleko dulezitejsi znecistujici faktory, dusicnany, sirany a hlavne aerosoly (prach a jiny nanobordel). !

0/0
18.2.2009 14:53

Fare.l

Re: Technicky reditel je ekologista...

Přesná čísla neznám, ale tak trošku alibistické tvrzení ředitele......

0/0
18.2.2009 15:21

mpixel

Re: Technicky reditel je ekologista...

kdyby tam byl jen kysličník uhličitý, tak by to bylo fajn.

0/0
18.2.2009 15:50

MychalB

Re: Technicky reditel je ekologista...

nedobře se na to díváš.... z globálního hlediska se jedná o zvýšení emisí CO2 a to je přece špatně! ;-O:-P

0/0
18.2.2009 16:03

tos42

Re: Technicky reditel je ekologista...

1) Neverim (protoze to je opravdu otazka viry), ze CO2 skodi klimatu.

2) Globalni hledidko nema resit Praha, ale vlady EU a USA. Praha ma resit lokalni ekologii a zdravi svych obcanu, tj. hlavne to, co jsem psal vyse...

0/0
18.2.2009 17:35

praptak

Re: Technicky reditel je ekologista...

Za to by technický ředitel zasloužil, oxid dusíku.Rv;-€8-o

0/0
18.2.2009 16:28

michal II

Re: Technicky reditel je ekologista...

Obavam se ze nemas pravdu. CO2 je taky sajrajt, ne proto, ze by sis dychnul a porazilo te to, ale z globalniho hlediska. V podstate neexistuji moznosti jeho odlouceni jako NOx, SO2.....a to predevsim u velkych zdroju - elektrarny, teplarny, spalovny...

Paradoxne i ten trolejbus emituje CO2 a to zhruba 3x vice nez autobus. Pokud pominene ze by vyuzival pouze elektrinu z jaderek.

0/0
18.2.2009 18:18

tos42

Re: Technicky reditel je ekologista...

hmm, zde opakuji uz to co jsem psal vyse...

1) Neverim (protoze to je opravdu otazka viry), ze CO2 skodi klimatu.

2) Globalni hledidko nema resit Praha, ale vlady EU a USA. Praha ma resit lokalni ekologii a zdravi svych obcanu, tj. hlavne to, co jsem psal vyse...

0/0
19.2.2009 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.