Diskuze

VIDEO: Po Praze začnou jezdit hybridní autobusy

Cestující po Praze začnou od příštího roku vozit i autobusy na ekologičtější, hybridní pohon. Podle generálního ředitele Dopravního podniku by mělo jít zhruba o dvacet vozů. Už letos v létě se navíc Pražané dočkají nových autobusů na naftu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MR

TigerM

28. 2. 2009 22:22
Neco malo o trolejbusech...

http://trolejbusyvpraze.net/

0 0
možnosti

barbudo

19. 2. 2009 11:08
Poněkud symptomatické je ...

... že se v článku yHojte nepíše o jaký hybrid jde ...

0 0
možnosti
KF

scolia

19. 2. 2009 1:44
tak jak ?

"Dopravní podnik několik let nové autobusy nenakupoval." vs "Ročně Dopravní podnik utratí za nové autobusy půl miliardy."

0 0
možnosti
T

tos42

19. 2. 2009 10:47
Re: tak jak ?

do budoucna utrati... pritomny cas by byl utraci

0 0
možnosti
K

kj654

18. 2. 2009 21:44
Hybridni Trolejbusy

Proc ne hybridni trolejbusy? Hybridni autobusy uz elektromotor maji, jenom schazi trolej. Draty by se pak natahly jen do prudkych kopcu atd. kde naftove motory maji potize. Zaroven by se dobily baterky, a autobus by mohl jet po urcitou dobu jen na elektricky pohon. U aut neco podobneho uz existuje.

0 0
možnosti
MIN

maagoor22

19. 2. 2009 9:27
Re: Hybridni Trolejbusy

sám si hybrid.......

0 0
možnosti
PB

PeterBlack

18. 2. 2009 17:36
hybridy...

http://www.sor.cz/site/news-cz?nid=11

SOR mozna nebude az tak spatnej vyber delaj lehci autobusy nez konkurence a ty hybridy navic prej usetri 10l na 100km

ale je to otazka jestli maj pak mensi spotrebu nez nehybridy ktery jsou o tunu lehci :)

0 0
možnosti
S

SlusnyClovek

18. 2. 2009 17:06
Proč ne trolejbusy?

Kdysi, někdy zač. 70. let trolejbusy z Prahy zlikvidovali - bolševici tak rozhodli. Rozumný důvod jsem nepochopil ani tehdy, ani později. Jistě, metro je rozumné, kde to jde bývá tramvaj výhodnější (ovšem problémy s broušením nevyhovujících kolejí). Problém je, kde zároveň je i tramvaj a kříží se troleje. Vzhledem k existenci metra jako hlavního spojení by šlo spíš o alternativu - tramvaj nebo trolejbus. Tam, kde je nyní místo tramvaje autobus. Šlo by spíš o náhradu autobusu. Trolejbus se chová stejně jako autobus, je ovšem daleko tišší. Má pár nevýhod. Na stejné trase linka, která nezastavuje nemůže předjíždět (zejm. zastávkové linky). Nebo to snad i jde, ale je to určitý problém. Podobné jako u tramvají. To jde vyřešit sladěním intervalů linek, leckde i autobusy - jednu trasu jezdí dvě linky, jedna je delší, druhá kratší varianta, jinak stejné.

0 0
možnosti
MD

bacovak

18. 2. 2009 17:39
Re: Proč ne trolejbusy?

Křížení trolejí trolejbusových a tramvajových tratí je dnes celkem běžná záležitost, žádný problém bych v tom neviděl.

0 0
možnosti
SC

Pikot

18. 2. 2009 16:59
Škoda - značka Sentinel

To by bylo řešení!

0 0
možnosti
SC

Pikot

18. 2. 2009 17:03
Re: Škoda - značka Sentinel

Na jeden kilometr spotřeboval jen 4 kila uhlí....

0 0
možnosti
CM

demon5

18. 2. 2009 16:37
ABC

A poridi si MHD take nove ridice, kteri budou jezdit ohleduplne a ne jako s hnojem? Zastavi hned u ostruvku a ne pul metru od nej?

0 0
možnosti
HK

Henry Kissinger

18. 2. 2009 17:15
Re: ABC

přirovnání, že jede někdo jak s hnojem se používá, když ten dotyčný jede pomalu né když jede jak prase...

0 0
možnosti
HV

HumanoidVani

18. 2. 2009 16:18
...

nez prestavet garaze tak radsi budou jezdit na uhli - uz aby je zprivatizovali, v DP to jde od 10ti k 5ti

0 0
možnosti

czechian

18. 2. 2009 16:04
Vypadá sice dobře, ale Praha potřebuje i menší kousky

Tenhle dvanáctimetrovej kolos se v centru na mnoha místech nevytočí. Navíc ani krátké autobusy nejezdí zcela plné a tak by menší mohly jezdit častěji. R^

0 0
možnosti
B

busmek

18. 2. 2009 16:22
Re: Vypadá sice dobře, ale Praha potřebuje i menší kousky

12 metrů je naprosto standartní délka autobusů, stejně dlouhé jsou i veškeré "krátké" nízkopodlažní Citybusy 12m, Karosy apod.

Tento vůz se možná zdá být opticky větší kvůli tomu, že má 4 dveře.

0 0
možnosti