Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi jsou přesyceni reklamou v komerčních televizích

Češi vnímají reklamu jako manipulátora, zároveň ji ale uznávají jako součást moderního života. V komerčních televizích by ale reklamy snesli méně. Přesycení reklamou jsou čtyři z pěti diváků Novy. U Primy jsou to tři ze čtyř. V případě internetu se názor oproti loňsku zmírnil. Přesycení na internetu cítí každý čtvrtý Čech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Micha(e)la

Využití času reklam

Pamatuji si, jak nám na gymplu (je to jen pár let zpátky) říkala naše angličtinářka, že abychom se dobře naučili angličtinu, stačí učit se jí chvilku, ale denně - třeba při sledování televize, když běží reklamy. Tahle rada byla docela šalamounská, při nějakém lepším filmu to může denně hodit i hodinu.

0/0
21.2.2009 11:46

honzajaka

reklamy v tv nevadí aspoň si udělám čaj apod

0/0
21.2.2009 11:36

Dědeček Vševěd

Hlasitost !!!

Rv Proč jsou všechny reklamy přeřvané ?! Když jsem se na to ptal ředitele Novy Dvořáka, tak mně odpověděl, že neví(!), proč tomu tak je, že to je nějaké technická záležitost.... Proč dělá z lidí idioty ?! ;-€ ;-O (Y) :-© 

0/0
20.2.2009 20:45

barbudo

Re: Hlasitost !!!

... nejsou přeřvané ...

... jen v nejhlasitějších pasážích dosahují maximální povolené hlasitosti ...

... jako film při výbuchu bomby, reklama furt ...

0/0
22.2.2009 9:40

Delacroix

:-D

Přesycení reklamou jsou čtyři z pěti diváků Novy. U Primy jsou to tři ze čtyř :-D :-D :-D Jeden za 18 a druhej bez dvou za dvacet :-D

0/0
20.2.2009 18:11

ptáček

Je to nešvar !!!

Je to nevkusné a ubohé, to co na nás shlíží z plotů, domů a nejrůznějších konstrukcí. Lidé, kteří na nás chrlí reklamu jsou přesvědčeni, že čím větší, tím lepší. Zatím to je buranský nevkus těch co vlezli do Evropy a myslí si, že to je "světové". Zaneřáděná krajina kolem silnic a dálnic. Obrovský orel od té vody z Kyselky, která má svůj původ bůhví kde atd. atd.(Y)

0/0
20.2.2009 14:56

savers

Reklama v TV mi nevadí skoro vůbec

protože jí můžu přepnout. Nejvíc mi vadí amatérsky zfušované, často napůl rozpadlé, reklamní plochy všude venku i na nejnevhodnějších místech. Vadí mi proto, že zohyzďují prostředí, ve kterém žijeme a podvědomě ničí to, čemu se říká dobrý vkus a soudnost. Každý použije ten nejkřiklavější a nejnápadnější způsob, jenom aby na svou firmu upozornil. Jak to zasahuje prostředí, ve kterém žijeme, už nikoho nezajímá. Podívejte se třeba do Rakouska, tam si to uvědomili už dávno.

0/0
20.2.2009 11:12

Tonyx

Bez reklamy by to nešlo

Neuvědomujete si, že bez inzerce/reklamy by byly časopisy buď neúměrně drahé nebo by zkrachovaly, televize by musela být placená a to nemluvím o webech, které jsou financované až na výjimky pouze z inzerce. Takže pokud chcete tato média využívat, budete se muset s reklamou smířit, bez ní to prostě nejde.

0/0
19.2.2009 20:17

barbudo

Re: Bez reklamy by to nešlo

... rád bych si připlatil, mohu?

0/0
19.2.2009 20:39

tmf

Re: Bez reklamy by to nešlo

NE

a copak neplatíš už dost? Reklama není zadarmo jak si mysleli nováci co viseli Železnému na hubě a modlili se k němu a chtěli přestat platit poplatek. To je něco jako teď lidi neplatí 30 u doktora a nevedí, že možná platí 50. Jen to není vidět, Novu si každý zaplatí pokud koupí něco z toho co tam bylo propagováno, doktora si každý zaplatí tím, že v kraji nebude to co by jinak bylo.

0/0
19.2.2009 20:58

barbudo

Re: Bez reklamy by to nešlo

... samosebou, že reklama není zadarmo ...

...  s tím nic nenadělám, parazitů tady máme ...

... aspoň bych si připlatil, aby mi komerční lháři nerušili kulturu ...

0/0
19.2.2009 21:06

ptáček

Re: Bez reklamy by to nešlo

No, to je moudro hodné blbého Čecha !

0/0
20.2.2009 14:57

pppqqq

Nadpis příspěvku

Já jsem přesycen reklamou na nekomerční televizi (ČT). Komerční reklamy byly nahrazeny intenzivní neustále se dokola opakující self-promotion a samozřejmě "nákupy extra".

0/0
19.2.2009 20:01

sirc

Reklama

Já myslím, že vliv reklamy se přeceňuje. Třeba reklamy na "Chytrou kartu ČS" jsem si všimnul až v okamžiku, kdy jsem jí měl v peněžence. Přitom v TV, rádiích i tisku byla už nějakých šest měsíců. Reklamu prostě beru jako nutné zlo a automaticky ji filtruju (třeba zavírání vyskakovacích oken, aniž bych si vůbec všimnul obsahu)

0/0
19.2.2009 19:57

tmf

Re: Reklama

no vidíš, ja nevím o žádné kartě a v peněžence žádnou nemám a taky žiju.

Přejdi na jiný prohlížeč a nebudeš nic muset zavírat bez čtení.

0/0
19.2.2009 21:00

tmf

kde jsou Nováci

0/0
19.2.2009 18:53

barbudo

Zásadně se nedívám na pořad přímo, ale přes rekordér ...

... vždy buď nasypu rezervu na disk a pak přeskakuju nebo to celé prostříhám a dívám se na nerušený pořad ...

... nevím, proč bych se měl ve svém volném čase zabývat problémy exkrementů a jinými kravinami ...

0/0
19.2.2009 18:04

tmf

Re: Zásadně se nedívám na pořad přímo, ale přes rekordér ...

a to se vyplatí trávit čas nahráváním, hledáním, stříháním. To já si dojdu uvařit čaj nebo si čtu noviny, dojdu wc, mrknu co dávají jinde. Toho je co se dá za těch 5-8 minut stihnout.

0/0
19.2.2009 18:46

barbudo

Re: Zásadně se nedívám na pořad přímo, ale přes rekordér ...

... pokud nahrávám na PC, mám na to SW ... cca 30 sekund, plně automaticky ...

... ručně na rekordéru tak dvě minutky  ...

... na celovečerním filmu je těch howen skoro hodina ... a tu nemám ...

0/0
19.2.2009 20:36

honzajaka

Re: Zásadně se nedívám na pořad přímo, ale přes rekordér ...

a co s ní děláš?8-o

0/0
21.2.2009 11:35

sageorg

Mám klídek,....

zásadně při reklamách přepínám na jiný kanál.

0/0
19.2.2009 16:52

O.M.

Lěpší by byly 3-4 reklamy než 20

Reklamy je moc, okamžitě přepínám (Nova s Primou bývají domluvené, tak třeba na ČT24). Navíc když ta reklama běží, tak ani nevím na co je, je to stejné jako když v marketu je tisíc cedulí sleva, tak si jich stejně nevšimnu a jdu za tím co potřebuju. To samé internet, např. tady iDNES, čtu jen článek a diskuze, reklamy okolo nevnímám.

0/0
19.2.2009 16:50

tmf

Re: Lěpší by byly 3-4 reklamy než 20

na idnesu jsou reklamy? Nevidím jedinou.

0/0
19.2.2009 18:47

Larrax

jojo, je toho moc

ale líbí se mi ty počty, u Novy 4 z 5 a u Primy 3 ze 4 neboli 80% a 75%, takže vlastně stejně (statistická odchylka) ... takhle to vypadá, že se zeptali 5 diváků Novy a 4 diváků Primy :-)

0/0
19.2.2009 14:46

aldik7

reklamy

reklamy sou nutné zlo, bez reklam by nejen komerční televizie byli finančně na mizině, kdyby na webu nebyla reklama tak by nebylo z čeho ho financovat a taky by musel skončit.. článek celkem o ničem, nebo o hovnu xD

0/0
19.2.2009 14:32

voj. Kouba

zkouska

0/0
19.2.2009 14:19

voj. Kouba

Re: zkouska

blbejsi reklamy jsem dlouho nevidel jak poslednich par let

0/0
19.2.2009 14:20

WIFI

reklama

Reklama mi nevadí, protože:

1. pokud chci sledovat nějaký film v TV, zapnu jeho nahrávání a začnu ho sledovat tak s půlhodinovým zpožděním. Když je reklama, přetočím a jede se dál. Půl hodiny stačí na to, aby "živé" vysílání mělo náskok a mohlo se furt přetáčet.

2. na schránce mam nevhazovat letáky

3. na internetu používám adblock

0/0
19.2.2009 13:44

MYSAKSTUART

Názor

1. 95% všech reklam se dá posoudit jako klamavých a lživých.

2. Reklamy jsou zbytečné, propagují pouze zboží, které se špatně prodává. Pokud je něco kvalitní, lidé to kupují i bez reklamy. A přitom ještě ušetří, protože peníze vynaložené na reklamu samozřejmě někdo musí zaplatit.

3. Na reklamy v televizi se nedívám, okamžitě přepínám na jiný program nebo odcházím.

4. Je sice pravda, že nejdražší reklamy jsou v televizích v hlavním vysílacím čase, ale podle mě jsou to zbytečně vyhozené peníze. Bylo by zajímavé zjistit, kolik % lidí se v hlavním vysílacím čase při přerušeném filmu dívá také na reklamu. Procenta sledovanosti asi letí dost strmě dolů.

5. Veškeré reklamy u dětských pořadů zrušit . 6. Bez reklamy se obejdu, když si chci něco koupit, nedám na lživou reklamu, která mi všechno zboží až nehorázně vychválí a když si zbož přinesu domů, skutečnost bude úplně jiná. Raději si zjistím veškeré dostupné a hlavně PRAVDIVÉ informace o zboží a pak se rozhoduji.  

0/0
19.2.2009 13:21

Delacroix

Re: Názor

Reklamy jsou zbytečné, propagují pouze zboží, které se špatně prodává. S tím nelze souhlasit pane, neznáte pořekadlo, že i zázrak potřebuje reklamu?:-)

0/0
20.2.2009 18:15

J i ř í

Na mě působí negativně

Například při shánění PC jsem vyloučil jednu firmu, která z rádií a TV protivně skřehotá...

0/0
19.2.2009 13:17

keyz

Re: Na mě působí negativně

jestli mysliš AlzuR^R^.Ta "reklama" je opravdu divná - jenže oni tak skřehotají i v jejich reklamačním oddělení, když jdeš chceš peníze nazpět.

0/0
19.2.2009 13:23

chenile

me to nevadi...

diky reklamam kolikrat dokazu sledovat i dva porady najednou ;-D

0/0
19.2.2009 13:01

vymrzovac

už jsem si zvykl.....

....na ty šestiminutové reklamní bloky. Dnes mi připadají nějak delší......(neměřil jsem již). Dovedeme doma odhadnout, kdy to přijde, takže se můžeme jít aspoň vych_cat. Bohužel naše televize VŠECHNY nemají s kulturou nic společného. Viz. např. nedávno PRÁSK reklamy uprostřed "Zaříkávače koní".Programoví manageři televizí jsou hovada, která nemají cit pro příběh. Rv.....Pokud se s tímto smíříte, dá se to občas vydržet i u té televize

0/0
19.2.2009 12:42

bubacik_1

Re: už jsem si zvykl.....

ja mam spis pocit, ze reklamni bloky jsoukratsi, protoze uz nestiham vy_ch_cat a uvarit caj. jinak souhlas

0/0
19.2.2009 13:13

tmf

Re: už jsem si zvykl.....

já bych řekl, že to může být počátek prostaty a neodkameněná varná konvice. Skoč k doktorovi a vyčisti konvici a uvidíš jak jsou reklamy dlouhé. Vždy jsem se těšil na dobu po svátcích, kdy z obrazovky jen občas vykoukla stále tlustší Halina kterou už dnes dostupné trikové nástroje nedokáží zeštíhlit tak tu reklamu nedělá a jinak byl klid, ale mám dojem, že jsou fakt ty pauzy delší.

0/0
19.2.2009 18:51

infinity1

Re: už jsem si zvykl.....

Śestiminutové? Občas stříhám TV nahrávky a pořad s počátkem 20:00 běžně začíná i 20:12 (Nova), bloky reklam a upoutávek uvnitř filmů běžně trvají přes 10 minut (Prima), což dá při obvyklých 3 přerušeních půl hodiny. Lidé si to možná neuvědomí, protože reklama trvá třeba jen 6-7 minut, dalších 4-5 minut trvají před reklamami a po reklamách upoutávky na další pořady Rv Zlatá ČT2 se zákonem omezeným reklamním prostorem...

0/0
19.2.2009 13:58

Mstek

Re: už jsem si zvykl.....

Tak v zákoně to maj omezený všichni .. vychází to max 12min na hodinu a pak ještě tuším max 3-5% z celkového vysílacího času (proto vysílaj v noci pořád dokola reprízy) .. to že je break 2x do hodiny a u každýho ještě 5min upoutávek je fakt na zabití ... a nova začíná kolem 20.10 mimo jiné proto že televizní noviny mají cca 24-26min a sportovní 4-6 ... k tomu přijde 1m20s počasí to samo dá cca 32min .. přidejte si minutu a půl reklamy mezi noviny a sport a zjistíte že počasí chodí někdy kolem 20.05 ... :-/ ... pak když za to daj reklamu nemůže to skončit jinak :-(

0/0
19.2.2009 14:23

Pejsátko

Re: už jsem si zvykl.....

Nikde není psáno, že do programu musí dávat začátek přesně na 20:00. Když to nestíhají, mají napsat do programu, že začínají až v 20:10.

0/0
20.2.2009 9:24

orinka3

Eva a Vašek

k nejhusnější reklamě patří tihle dva a veškerá reklama na CD s tzv. lidovou hudbou. Reklama mi zkazila požitek ze sledování detektivek tak, že se na ně radši nedívám a místo toho si čtu.

0/0
19.2.2009 12:33

roedor

Re: Eva a Vašek

souhlas, teleshopping v Český televizi je hnus:-©

0/0
19.2.2009 12:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.