- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když platce DPH musí tuto daň odvádět za všechnu svou činnost na výstupu, proč nemůže i na vstupu? A zrovna u aut??? Přitom motorky, kola i buldozer uplatní ... Chápu, že závistivé socky vidí rudě , když někdo jezdí ve firemním autě ale už nevidí, že 1% z pořizovací ceny se měsíčně stejně musí komplet dodanit + si hlavně firma na to auto musí nejdřív vydělat!!! Je to pro mnohé možná těžko pochopitelné, ale jen stát si může tisknout peníze a rozdávat vůkol, aby se udržel u vesla, ostatní si je musí vydělat ....
Stát chce peníze za DPH okamžitě, ačkoliv je firma nemá. Příklad ze stavebnictví - v únoru děláte na stavbě. Začátkem března můžete odevzdat stavbyvedoucímu podklady k měsíční fakturaci za únor. Když jde vše dobře tak další týden je máte zpět a vystavíte fa s únorovým daňovým plněním. Fa pošlete a v den kdy ji stavební společnost přijme poštou začíná běžet splatnost faktury. (cca 10 března) Splatnost fa je na stavbách běžně 60 - 90 dnů ! Pokud dodrží stavební společnost splatnost (a to je problém) tak vám 10. května přijdou peníze za práci v únoru. Při 90-ti denní splatnosti přijdou v červnu! Vy ale mezitím musíte platit mzdy, daně, sociální, zdravotní a DPH. Za tuto fakturu nejdéle 25.března musíte odvést DPH státu. Z peněz které ve skutečnosti nemáte a kdoví kdy přijdou. Když nezaplatíte jsou zde penále a chování finančních úřadů je nekompromisní - zaplať! Je nezajímá, že sami na peníze čekáte. Většina z nás spíše DPH platí než dostává, ptám se co s tímto hodlá stát dělat...
"Za tuto fakturu nejdéle 25.března musíte odvést DPH státu" - je to až 25. dubna
Konečně si i plátci budou moci koupit takové auto, jaké potřebují. A nebudou finančně tlačeni do N1 s nesmyslnou mříží a foliemi...