Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železničáři chystají stávku, nemají prý peníze a vadí jim propouštění

Odboráři hrozí stávkou na železnici. Odborové sdružení železničářů má obavy o osud železnice, tvrdí, že je dlouhodobě podfinancovaná. Kritizuje také plánovaný převod zaměstnanců Správy železniční dopravní cesty na soukromou firmu či propouštění v ČD Cargo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzajaka

Teda

ukrutně mě točí takový ty kecy tady o těch odborářích a nemakačencích, takovýmuhle frajírkovi bych dal s radostí do zubů. To si myslí někdo že je to legrace dělat třeba strojvůdce? Lokomotiva stojí 100 milionů, pokud se utrhne pitomý sběrač oprava stojí čtvrt milionu, to by mě zajímalo jestli by to někdo z přítomných dělal v zimě v dešti závějích

0/0
24.2.2009 20:37

joudaf

Re: Teda

Předpokládám, že Vás to baví. Nebo proč nám to tu píšete?:-)

0/0
24.2.2009 22:52

honzajaka

Re: Teda

ne já tam nepracuji, ale znám jak to tam chodí

0/0
25.2.2009 10:40

kolda501

Re: Teda

Nečertěte se, pokud podnik ročně prodělává miliardy, tak zákonitě musí přijít restruktualizace, bohužel propouštění a a platy k tomu patří, s tím se nedá nic dělat - nebo nedělat nic a sypat do toho dále peníze. :-(

0/0
2.3.2009 11:11

herodes I.

Jejich drzost nezná mezí.

Běžte se svézt ke kočkovi na matějskou milí odboráři, už zkrátka nejsou,došly a nebudou. Kdo má dneska peníze na podporu toho svinčíku ? :-PDaňoví poplatníci.;-€

0/0
24.2.2009 20:22

Carlos Tévez

Bez varovaní posřílet!!!!

RvRvRv;-€

0/0
24.2.2009 18:05

Hofos

Ale jistě, no problemo

ať odbory AKA Jyrkova pravá ruka stávkuje co hrdlo ráčí, jistě to pomůže k ziskovosti ČD, aby nemusely propouštět. Ještě škoda, že teď Jyrka nemůže zvednout daně právnickým osobám, tedy i ČD, aby tu ziskovost potuploval. Viva ČSSD Rv

0/0
24.2.2009 16:07

darmo

Stávka

Odboráři musí vyhlásit stávku, aby donutili stát nacpat do ČD peníze, které tam chybí po stávkách předchozích.

0/0
24.2.2009 15:14

jhk2

nebezpeci

nebezpeci pro celou zeleznicni dopravu predstavuji hlavne zeleznicni odborari

0/0
24.2.2009 15:07

;-)

Re: nebezpeci

Víte že existuje u nás tzv. lex ČD - speciální paragraf přijatý kvůli ČD, že když se nejde dohodnout se všemi odborovými organizacemi na kolektivní smlouvě, stačí se dohodnout s tou nejpočetnější.......btw:´ústavní soud by to nejspíš zrušil , kdyby to někdo napadl, ale ještě se nestalo

ČD je jediný zaměstnavatel, kvůli kterému se měnili zákony.

0/0
24.2.2009 15:41

darmo

Bendl

No, tak jestli s ČD dokáže Bendl něco podobného, jako Julínek se zdravotnictvím, tak uznám, že k něčemu je.

Odboráři, přibruste řetěz v pile, kousek vám ještě zbývá, než pod sebou tu větev doříznete celou... Rv

0/0
24.2.2009 15:06

Si0

Re: Bendl

Bendl s nimi nepotřebuje nic dělat, oni vyhnijí sami.

0/0
24.2.2009 15:30

eman3

Inspektor státních drah doktor Václav Kulihrach...

:-)

0/0
24.2.2009 15:01

swiss111

V Evrope neni ani jedna firma zeleznicaru,

co by vykavovala zisk. O kvalite cestovani vlakem neni treba mluvit. Kde na to ma ten stat brat. No nevadi on si pan Rath uz neco vymysli, aby par hlasu od zeleznicaru dostal!  A jinak ma draha pernamentni , ja myslel, ze uz stavkuji;

a nakonec za to muze ODS....   

0/0
24.2.2009 14:57

;-)

Re: V Evrope neni ani jedna firma zeleznicaru,

To chce klid a nohy v teple:-P

Zisk vykazují třeba ČD kargo , asi i viamond a OKD. A to jsme jenom v ČR.

Ono jde provozovat ziskovou dráhu, ale chce to schopné vedení, které to nebere jen jako korýtko a trafiku a chtějí se tam udržet co nejdéle, ale chtějí  dělat práci, a budou sto to vysvětlit odborům, a zaměstnancům.  A i lepší zaměstnance. A pro ty pak lepší platy. A zredukovat jejich počet tak na polovinu.

Jinak opravdu nechápu, co s tím má společného pan Rath, připomínáte mi  "a ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno" Jde o stejný projev demagogie, a bohužel  někdy úspěšný.  Můžete mu mít za zlé kde co, ale pokud vím, tak k drahám ani nepřičichl. Takže střílíte mimo.Rv

0/0
24.2.2009 15:34

109e

Re: V Evrope neni ani jedna firma zeleznicaru,

Zredukovat počet na polovinu? Z jakého výpočtu vycházíte? Chcete, aby se železnice přiblížila v nehodovosti k silniční dopravě?

0/0
24.2.2009 15:42

;-)

Re: V Evrope neni ani jedna firma zeleznicaru,

Vycházím z údajů na úsecích, které přebrali soukromé firmy a provozují je v průměru s polovičním počtem zaměstnanců než ČD předtím.  Samozřejmě by s tím museli jít i investice do techniky. Ne všichni zaměstnanci se ale věnují bezpečnösti provozu. A na investice by pak jistě bylo - vezměme si, kolik by byla úspora na platech. Kdyby došlo k navíšení mezd o 1/3  a zbylé 2/3 se investovali, myslím že návratnost by byla rychlá.

0/0
24.2.2009 15:50

109e

Re: V Evrope neni ani jedna firma zeleznicaru,

Oni jezdí bez strojvedoucích? Vlastně s polovinou?

0/0
24.2.2009 19:51

Bery

Re: V Evrope neni ani jedna firma zeleznicaru,

Pravdou je, ze ztratove a statem dotovane jsou i DB v Nemecku... a dotace jsou tam mnohem vyssi nez u nas, protoze nemci moc dobre vi, ze doprava je pateri ekonomiky... at se to nekomu libi, nebo ne.

Ziskova je jen nakladni doprava DB Cargo, ČD Cargo... a jen tak pro uplnost, Viamont a OKD provozuji prevazne nakladni dopravu.

S tim, ze to chce schopne vedeni souhlasim, ale jestli tam bude vedeni jako ma ČEZ, tak za chvili budou ceny jako jinde v EU bez ohledu na kupni silu obyvatelstva a budeme nadavat taky.

0/0
24.2.2009 23:51

drevak_patlak

Re: V Evrope neni ani jedna firma zeleznicaru,

Tohle není úplně pravda. Dotovaná je pouze regionální doprava, dálkové vlaky DB dotace nepobírají a musí si vystačit s jízdným, které proto není rozhodně malé. Na regionální dopravu jsou pak vypisována výběrová řízení, není také neobvyklý majetkový vstup regionu do regionálního železničního dopravce.

Vyšší jsou ale dotace nepřímé do infrastruktury. Úroveň i kvalita tratí v Německu je výrazně výše než u nás a pak není pro dopravce problém žádat si za jízdenku o víc, než kolik stojí jízda autem. Vlak totiž bývá rychlejší a spousta Němců tyto sumy zaplatí.

0/0
25.2.2009 7:42

Bery

Re: V Evrope neni ani jedna firma zeleznicaru,

Nejsem odbornik na dopravu, takze nevim a soudim jen z toho co se doslechnu. Kazdopadne pokud by se zvedlo jizdne na dalkovych spojich, tak by cena byla vzhledem ke kupni sile u nas neunosna, proto se to bez dotace stejne neobejde. A dalsi problem, tedy dostat se kvalitou trati na uroven Nemecka, znamena opet obrovske investice... jenze to je problem statu a ne ČD, nebo konkurencnich spolecnosti.

0/0
25.2.2009 17:35

eman3

Na železnici, dějou se věci...

:-)

0/0
24.2.2009 14:55

eman3

Copak dráhy, ale až budou stávkovat oba převozníci

na Mži, to bude rachot!

0/0
24.2.2009 14:49

A znovu ztrestanej Sikin

Re: Copak dráhy, ale až budou stávkovat oba převozníci

ti budou stávkovat, až začne tát sníh ;-D;-D

0/0
24.2.2009 14:51

eman3

Re: Copak dráhy, ale až budou stávkovat oba převozníci

To ne, to mají nejvíc práce, musí vytáhnout a zabezpečit vor na souši, věř mi, znám je oba.:-)

0/0
24.2.2009 14:52

A znovu ztrestanej Sikin

Re: Copak dráhy, ale až budou stávkovat oba převozníci

jo jo , vytáhnou a zabezpečí a šup do hospody ;-D

0/0
24.2.2009 14:53

eman3

Re: Copak dráhy, ale až budou stávkovat oba převozníci

A proč ne? Když mají vyděláno:-)

0/0
24.2.2009 14:54

eman3

Re: Copak dráhy, ale až budou stávkovat oba převozníci

Ten větší, co má el. pohon v síle 1,5 koně musí mít vysílačku na námořní vyšetřovací službu a k tomu kapitánské zkoušky v Praze na námořním velitelství ČR. Kdyby se jim to uthlo, Vltavou do Labe a jsou v Baltu co by dup. Tam nadráždí záchranou vysílačku a budou volat: mejdejmejdej. Celkem drahej a dlouhej kurz je na to třeba. Ten druhej má jenom bidlo, takže bez vysílačky. Ten by mohl např. křičet: Hele woe, hoď mi provaz!:-)

0/0
24.2.2009 14:59

vymrzovac

musej se v práci víc snažit.......

....aby se dostali z červenejch čísel. Proč nestávkuje vedení ČD proti tomu, že železničáři málo makaj a nevytvářej zisk????:-/

0/0
24.2.2009 14:49

eman3

Re: musej se v práci víc snažit.......

Vodboráři - dvojky socdem, budou přemalovávat ve svém volném čase červená čísla na černá.

0/0
24.2.2009 14:51

Si0

Re: musej se v práci víc snažit.......

Jojo, musíte se víc snažit, pane správče, jinak vás vyměníme.

0/0
24.2.2009 15:00

eman3

Re: musej se v práci víc snažit.......

Jak říkám, musíte se víc snažit...

0/0
24.2.2009 15:02

Kajmik01

Socialismus?

České dráhy jsou dlouhodobě VELMI prodělečné a podle nejrůznějších auditů a srovnání se světem přezaměstnané. Zeštíhlení by firmě prospělo.

To se pochopitelně nelíbí žádným zaměstnancům, ale někdy je to prostě potřeba.

0/0
24.2.2009 14:48

vymrzovac

Re: Socialismus?

tak,takR^

0/0
24.2.2009 14:50

109e

Re: Socialismus?

Tak to srovnání napište. Kde by jste ubral? Ať jezdí lokomotiva sama? Byljste se podívat v provozu?

0/0
24.2.2009 15:32

B.A.D.Y.

privatizace

vam se to rekne zprivatizovat, ale kdo by ten moloch co je kazdorocne x miliard ve ztrate chtel?

0/0
24.2.2009 14:48

A znovu ztrestanej Sikin

Re: privatizace

ale chtěl, pročistit, povyhazovat, přestat sponzorovat kdejakou pi...., a ono by to naráz bylo v plusu .

0/0
24.2.2009 14:50

eman3

Pamatuji ještě páru na trati Plzeň-Praha.

Rychlík to jezdil za 1hod51min...kdo na to má?;-D

0/0
24.2.2009 14:46

IgorAlelujev

Re: Pamatuji ještě páru na trati Plzeň-Praha.

;-D;-D;-D   R^R^R^

0/0
24.2.2009 15:21

u nás v kocourkově

Stávka prázdných makovic ....

........

0/0
24.2.2009 14:41

NovoCZ

Odboráři na dráze budou stávkovat?

Já myslel že stávkují už několik let, podle toho jak železnice funguje ...

0/0
24.2.2009 14:39

oranzovabandaska

Odborarska inteligence

Na tohle se neda napsat nic jineho nez "dementni odborari". Dovedete si predstavit tu absurditu kdyby zkrachoval mircosoft a Bill Gates by zacal stavkovat protoze nema praci a penize ? ;-D;-D

0/0
24.2.2009 14:37

adviser

Re: Odborarska inteligence

Proč je hned označovat za dementy ? Znáš souvislosti? Asi moc ne. GŘ drah a OS pracovníkůna železnici není totéž a názory už vůbec.

Až budeš fungovat ve firmě, do které se nalejvají peníze horem dolem a budeš chodit domů za pár šupů za měsíc (řeč není o strojvedoucích), možná změníš názor. Ideální by byl rovnou otisk boty tvého zaměstnavatele do tvé zadnice. Popřípadě zkus si navléci oranžové montérky a přilbu a jít mezi ty chlapy zaskočit. Nemyslím si, že jsou to právě ti, co chodí domů s desítkama tisíc, mají placenou rekreaci či rozhodují o dotacích do kultury.

0/0
24.2.2009 15:01

Si0

Stávka by byla konečná.

I ten poslední zbytek cestujících a zákazníků nákladní dopravy by se přesunul na silnici. Definitivně.

0/0
24.2.2009 14:35

tedturner

A co podpora českého filmu???

To odborářům nevadí, že jejich vlastní podnik sype ročně českým filmařům na pochybné filmy 200 mil. kč z našich kapes? Asi by měly ČD přejít pod ministerstvo kultury, když sponsorují kulturu namísto toho, aby zajišťovaly přepravu lidí v rámci podnikatelského plánu ... Pak se není co divit, že chybějí peníze na vlaky!

0/0
24.2.2009 14:33

marty119

vadí jim propouštění...

Na to, že je jejich firma v dlouhodobé ztrátě, že je podle několika auditů přezaměstnaná a vzhledem k aktuální ekonomické krizi mi požadavky drážních odborářů přijdou opravdu k smíchu. Hybaj s nimi na pracák, ať zjistí, jaká je poptávka po jejich nedoceněných schopnostech! :-)

0/0
24.2.2009 14:32

uran235

Ze by na draze skoncil socializmus?t

toho se nebojim...  :-(

0/0
24.2.2009 14:28

bastianka

Re: Ze by na draze skoncil socializmus?t

chachaři haviři taky skončili bez privilegii, dráha je před koncem existence v této podobě

0/0
24.2.2009 14:31

hotkey

PRIVATIZACE

Prodejte to, uvolnete trh pro konkurenci a konecne prestaneme jezdit za velke penize jako dobytek v netopicich vagonech 40.let neudrzovanych

0/0
24.2.2009 14:28

gambleralkac

Navrhuju

dozivotni stavku. At proste zapichnou vlaky tam kde zrovna budou, nechaj kolotucky palice v kolejsiti a odejdou hromadne na urad prace. Aspon ubyde zeleznicnich nestesti a rudy odborarsky panacci zjistej, ze krome drahy uz je zamestnaj leda komunalni sluzby.

0/0
24.2.2009 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.