- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dopravní podnik je od toho, aby zajišťoval kvalitní dopravu v MHD. Pokud nezajišťuje kvalitní MHD tak by neměl ještě expandovat na dálkové linky. Nejdří by si měl zamést před svým prahem a udělat konečně něco s dopravou ve městě. Autobusy a tramvaje jezdí nechutně přecpaný a jízdný je přehnaně drahý. Jen se podívejte jaký vraky jezdí po městě... tramvaje to samé. A DP si dovolí koupít zájezdový autobusy a jít do boje se panem Jančurou. I ČSAD si na něm vylámalo zuby. Jak dlouho ta linka vydrží? A co budou dělat s těmi autobusy až linka skončí? Budou jezdit jako náhradní doprava do Jablonce až bude výluka nebo budou jezdit jako ZOO vláček v místní ZOO? Vážení DePáci? Už se vzpamatujte a začněte pracovat
... tak kašlu na vlaky a jdu rovnou do letadel. Nedávno volal za jízdy řidič jednoho z autobusů někomu mobilem, že mu svítí na palubce červená kontrolka a neví, co to je... Naštěstí zhasla ještě dříve, než mu dotyčný poradil... To by si cestující v letadle užili .
supr ze zacne jezdit i jina spolecnost! studenti sileny!
To je zajímací, na trase do Liberce nafta zlevnila, do Plzně ne? SA potřebuje pořádnou konkurenci jako prase drbání .
Paradoxne PHA-PLZ-PHA je linka, kde konkurence stale je. Krome SA jezdi i jini dopravci (aspon tomu tak jeste nedavno bylo) predevsim v rannich spickach (okolo 7-8 rano smerem na Prahu atd.), i kdyz jich uz samozrejme tolik nejezdi jako drive (zaplatpanbu, byly to casto strasne vraky). A to oznamovane snizeni ceny v dusledku poklesu PHM o 5 korun neplatilo, myslim, pouze pro Liberec, ale i pro Brno a Plzen. Nicmene opravdoveho konkurenta zatim SA skutecne nema. Nejde jenom o samotne autobusy, ale IMHO predevsim napr. o nakup jizdenek pres net, sms atd. (napr. stewardka uz tak dulezita IMHO neni). Dokud proste nejaka firma nebude moci nabidnout stejnou uroven sluzeb poskytovanych jako bonus k samotne preprave, tak SA nikdo neohrozi. Coz je IMHO skoda. Konkurence neni nikdy na skodu.
je super, že se mhd k tomuto kroku odhodlalo. jančurova sa se v poslední době chovala uplně stejně jako csad před rokem 2004. ceny se upravovaly směrem nahoru vždy a při velkém poklesu phm argumentoval, že musí zamazat vzniklé ztráty. zkrátka začla zneužívat monopolu. když jsem se ho ptal, kdy hodlá zlevňovat kvůli klesajícím cenám phm, tak termín neustále odsouval. teď když cítí, že přicází konkurence, tak to jde hned. a ne o 5, ale rovnou o 10 korun. a to si ještě jančura hraje, že to tady spasil. jen pořád remcá, jak mu stát háže klacky pod nohy. sám pak s dumpingovejma cenama zruší konkurenci a pak rejžuje. jen tvrdě na něj. svým přístupem mě tak nas*al, že jsem do prahy do práce začal jezdit autem a to mi ještě děkoval, že dobře dělám, že mu ulehčím. ať pozná, remcal jeden.
O tom, ze konkurence je skvela vec a cestujici na ni vydelaji nikdo nepochybuje. Jestli si myslite, ze "tvrde rejzovali", tak Vam to brat nebudu, ale na me to tak prilis nepusobi. Dnes , v dobach sve dominance, jezdi za jizdne, za ktere jezdili jeji konkurenti pred vice jak 3-4 rokmi (pred zapocitanou inflaci za tuto dobu, rustem platu, zavedenim mytneho atd.) pri podstatne nizsi urovni sluzby a prepravni kapacite (pocet linek za den). Jestli vycitate Jancurovi, ze snizuje cenu pouze o 10 Kc (pokud vim, tak to snizeni ceny o 5 Kc avizoval jiz pred touto zpravou v souvislosti se snizenim ceny paliva), tak doufam, ze podobne budete urgovat i ostatni dopravce (CSAD, CD atd.) BTW: Oznamil (nebo provedl) vubec nekdo jiny snizeni ceny?
Tahle debata je uplne o nicem, je to typicke bezduchle tlachani s nekterymi idioty, kteri asi nedokoncili ani zakladni skolu, nevi nic o doprave, podnikani a ani o socialismu. No co se da delat, i takovi jsou mezi nama.
Na sklonku loňského roku tady psali, že brzy začne jezdit SA i do Hradce Králové. Nevíte někdo, proč to ještě nejezdí?
Myslím že je to tak, že Jančura nasadí vlaky Praha - Ostrava a autobusy z této trasy pošle k nám do Salonu Republiky (čekám facku, že jsem Mechovák) :)
Ale protože projekt vlaků je dost nejistý, tak to nemusí dopadnout vůbec. V každém případě to ale myslím čeká na dokončení dálnice, tzn. ještě taky tak 2 roky.
Ovšem pro pravidelné cesty Praha - Hradec je vlak v pohodě. Jezdí to prakticky přesně (na výjimky), studentské jízdné stojí stejně v autobuse jako ve vlaku a vlak je prostě pohodlnější. Nezapomenu na tu cestu s dvěma přáteli busem z Florence, když jsem jel s nimi, protože neměli studentskou slevu. Stáli jsme na schůdcích u řidiče ...
Buďto tady mají lidi krátkou pamět nebo nejezdí autobusem. Před příchodem SA na trh tady 90% dopravců používalo ojeté Karosy a jízdné bylo vyšší než je teď. Právě na lince Praha-Liberec se ukázala síla konkurence, kdy po desetiletí dominantní dopravce byl SA vytlačen téměř ze dne na den.
Aby nedošlo k omylům, SA nejezdí na linkách, respektive trasách, dotovaných krajem a kdokoliv jim může začít konkurovat, licence je jenom formalita.
Jo jenomže si přišel na autobusák a bus tě vždycky vzal.Jezdilo dost spojů a když si chtěl,tak třeba i na stojáka.Teď si tu službu musíš jako kret...én objednat.A pokud jedeš v době,kdy jezděj studenti,tak si bez šance se přepravit.
ať mi nikdo netvrdí, že si SA, když jí všichni tak fandí a dávají ji jako příklad dobré firmy, z peněz vybíraných za jízdné všechno sama hradí, tedy vozidla, zaměstnance, PHM atd. Spíš si myslím, že má dobré kamarádíčky na ministerstvu dopravy a vůbec bych se nedivil, kdyby jí "konkurenti" za drobné všimné sami uhýbali z cesty. Přitom když se potřebujete dostat veřejnou dopravou rychle z Prahy do Liberce, skoro nemáte šanci, protože spoje jsou předem vyprodané a posilové se nevypravují. A pokud se vypravovaly, chce je firma zrušit, protože jsou prodělečné. Taková dopravní obslužnost je ovšem na nic. Slouží především majiteli firmy a on se tím nijak netají. Věřím, že ve většině zemí západní Evropy by takováto firma vůbec nedostala koncesi, protože evidentně podrývá stát. Jenže v naší rozvojové ekonomice jde všechno, ruka ruku myje a korupce, i když se tak nenazývá, jen bují.
uprimne receno ses mimo, SA nezacinala jako nejaka protekcni vladni firma, vydelala na tom ze jezdila ze zacatku pouze linku praha brno a vlastne dodnes jezdi jenom lukrativni linky....aby jsi vydelaval na linkach mezi prahou, brnem a ostravou opravdu nepotrebujes kamaradicky......nevim proc by nemeli dostat koncesi, co to tu zmeles, pravdou je, ze pozvedla uroven cestovani o 100% nahoru