Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta nejdou na odbyt, Volkswagen propustí 16 500 lidí

Největší evropská automobilka, Volkswagen, propustí všechny pracovníky od personálních agentur. Chce se tak bránit proti odbytové krizi. O práci přijde 16 500 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Montaigne

Hezky tu světovou ekonomiku američtí soudruzi

rozˇj%ebali!:-P

0/0
1.3.2009 19:44

sirc

VW

Je docela vtipné sledovat reakce zde přítomných :) Ano VW má trochu vyšší ceny než konkurence (i všechny jeho sestry), ale i přesto je největší evropskou automobilkou. A druhá věc, němci mají tradičně takovou strategii, aby byly za všech okolností ekonomicky stabilní. Ano, VW klesl odbyt a snižuje výrobu, ale díky své politice je připraven celou situaci ustát a maximálně z ní posléze vytěžit.

Proč by měl mít rovnocennou pozici s ostatníma automobilkama, které nemyslejí na budoucnost(Opel, Fiat, Volvo,..) a teď jen natahují ruku ke státu?

0/0
1.3.2009 19:30

Dynko

Re: VW

R^R^

0/0
2.3.2009 13:31

jack_x_cpa

nemusím být ekonom,

ale slovo SLEVA (na golfu minimálně 100 tis.) němcům asi nic neříká :-©Rv(Y)

0/0
1.3.2009 12:52

ar.78

Mělo by se rozlišovat mezi nenažraností a krizí

Je nepochybné, že je finanční krize. Ať už byla způsobena čímkoliv, je třeba ji nějak řešit. Ale je třeba rozlišovat mezi firmama který jsou krizí zasaženy a mezi těmi, které začali pouze doplácet na svoji nenažranost.

A mezi ně VW rozhodně patří. VW vyrábí dobrá i doslova hrozná auta. Oboje ovšem prodává za nehorázné ceny. Je až s podivem, že tolik doposud prodávali. Nemůžou se ale divit, že zrovna v době krize jim lidé přestanou ty jejich báchorky o lidovosti, kvalitě a dobré ceně baštit.

0/0
1.3.2009 12:21

Karelur

Re: Mělo by se rozlišovat mezi nenažraností a krizí

Krize byla způsobena záměrnými podvody vysokého managementu amerických bank vůči finančním institucím ve zbytku světa. Vydávat hypotéky černochům a pak je prodávat coby prime do Evropy. To je byznys!!!!

0/0
1.3.2009 12:30

wolf80

Re: Mělo by se rozlišovat mezi nenažraností a krizí

Soudruhu, ucelem soukrome spolecnosti je vytvaret zisk. Podnikani neni charita, ridi se nabidkou/poptavkou a dobry hospodar se vzdy snazi vytezit maximum, takze je dobre, ze VW se nesnazil byt za kazdou cenu nejlevnejsi... :o) Pravda je,z e malo ktera automobilka ma tak silnou a stabilni pozici jako VW. A obdobi krize muze vzit jako sanci na to, aby ji jeste upevnila tim, ze odpadne slabsi konkurence a vyroba se dale zefektivni (nahrada dalsich lidi automaty) :o)

0/0
1.3.2009 19:56

Žokej Balabán

Vedení

Obecně. Mě vždy pobaví, jak se každý ve vedení jakékoliv firmy chlubí jak je dobrý a kvalifikovaný a co vše zná.. Ale teď nikdo nic pozitivního pro pokrok nevymyslí, jen propouštění, šizení kvality a nebo zmenšování výrobku za stejné peníze.Tedy věci které by vymyslel i žák 8. třídy na jaké koliv základní škole. A banky? To samé. Bankéři zvednou úroky z úvěrů, sníží úroky z vkladů a navíc skoro nikomu nechtějí půjčit. Opět nápady co napadnou každého vyučeného prodavače.  Tak ať se nediví, že mají všichni krizy. A volná ruka trhu a USA model. Viz článek, kde Obama jmenoval 19 lidí co mají řešit krizi US automobilek a přitom jen tři z nich používají US auta. Asi pět nemá žádné, ale ostatní jezdí v japonských autech nebo v evpropských.  A takhle je to s 85% všech manažerů firem v celém světě. Za svoje platy si málokdy koupí věc,co vyrábí jejich firma.   Jak humorné.....R^

0/0
1.3.2009 10:16

Bartiqe

management VW

Vzdy sa mi znovu a znovu potvrdzuje, aki hajzlici sedia v managemente VW. V tomto pripade, ako elegantne sa chcu zbavit konkurencie, ked lobuju proti zachrane Opelu.

Netvrdim, ze Opel sa ma za kazdu cenu zachranovat, ale pre stat je dolezite nemat 20% nezamestnanost. Rozhodnutie o zachrane by malo byt podlozene analyzou a nie vseobecnym postojom (zachranovat za kazdu cenu / nezachranovat nikdy).

-----

Tiez stal za to vyrok VW: "Když už to dál nejde, musí se něco vymyslet."Takze mudre hlavy nevymysleli nic lepsie, nez obycajne prepustanie ludi a este su na seba hrdi.

0/0
1.3.2009 9:23

rebbe

Problém je ve struktuře výroby

malé vozy jako Fox, Polo a i Golf VW nestačí vyrábět, ale vozy, dosud pravidelně odebírané leasingy a firmami, jako Passat kombi nebo Phaeton stojí neprodané. Totéž bude i u Škody, Fabia se vyrábí naplno, Oktávia už o něco méně a SuperB přichází do těžké doby. Ani nové modely, pokud nebudou cenově na spodní hranici rentability, nemohou udělat větší odbyt. To se ale může už na podzim změnit, až bude jasné, kam ta konjunktura směřuje.

0/0
1.3.2009 7:41

bobin3

Dobre jim tak

Chtel jsem pro rodinne jezdeni koupit Tourana. Nakonec jsem koupil lepe udelany, sporivejsi, spolehlivejsi, pohodlnejsi a levnejsi Mercedes B. Takze sorry lidova vozitka. Probudte se!

0/0
1.3.2009 7:34

jozka skocdopole

Ano,

nekolik milionu lidi bude v Evrope jeste propustenych, nez se krize

prehoupne.

0/0
1.3.2009 5:50

Winston1984

Dobře jim tak

Minulý týden jsem namátkově zjišťoval cenu nového Golfa Variant (staroušek nám už dosluhuje) - a když na mě vyprskli 660 tis. tak jsem se jim pozasmál (a to jsem nechtěl žádný zázrak - jen obyčejnou 1,6 a příplatkově zvýšený podvozek , na ty naše silnice.) -

Dokud nebudou na této konfiguraci pod 500 tak ani ho...

0/0
28.2.2009 20:17

DISK

Re:

..ale tak, oni to levnějij neumí  - mmjn, necelých 24 000 Euro je opravdu poněkud moc, ale třeba je to obchodní taktika.

0/0
28.2.2009 20:48

porubak

Re: Dobře jim tak

tady v americe prodavaji golfy  od $13 500

0/0
28.2.2009 21:40

65c02

Re: Dobře jim tak

V USA sice ušetříte za nákup Golfu, ale zase máte dobrou naději, že se na zbytek života po uši zadlužíte, budete-li potřebovat nějaký jen trošku náročnější lékařský zákrok.:-P

0/0
28.2.2009 21:44

porubak

Re: Dobře jim tak

ja jsem zdravotni pojistku po 30 vzdycky mel a planuji si ji platit tak nevidim duvod se zadluzit  znam spoustu lidi ,cechy ,americany kteri na to v pohode maji a protoze jsou setrilkove  nechcou to platit:-P

0/0
28.2.2009 22:42

letecmig

Re: Dobře jim tak

Zase jedna z oblibeny" legend o USA: fakt ze americanovi stat nenarizuje ze si musi platit zdravotni pojisteni (a aitomaticky mu to pojisteni neztrhuje z platu) neznamena ze si ho kazdy kdo neni zcela vygumovany neplati.

No a dokonce pro ty kdo si ho nemohou  platit existuji programy medicaid a medicare.

Kdo si v US muze platit zdravotni pojisteni (=pracuje) a neplati si ho, ten ma opravdu velky problem. Otazka zda je to tak spatne,

0/0
1.3.2009 1:23

rebbe

Re: Dobře jim tak

tady v Německu máme povinné zdravotní pojištění, které je rok od roku dražší a rok od roku má menší výkon. Je to tím, že musí táhnout i ty, kteří si nic neplatí nebo platí jen symbolicky. Soukromé pojištění ten problém nemá, ale po 40 se tam vstoupit nevyplatí, na stáří musí mít každý už hodně let pojištění, aby mu nezvýšili prémie.

Vaše US pojišťovny ovšem takové politické úkoly neřeší, jde tu opravdu o solidaritu mezi pojištěnci a se zvyšováním příspěvků pravděpodobně jenom velmi opatrně.

0/0
1.3.2009 7:50

sirc

Re: Dobře jim tak

Zdravotní pojištění v USA je kapitola sama pro sebe. Faktem totiž je, že to opravdu není zanedbatelná částka a lidé se opravdu rozhodují, jestli zaplatit zdravotní nebo místo toho třeba splátku na hypotéku. I republikáni to už začínají vnímat jako velký problém.

0/0
1.3.2009 19:35

Žokej Balabán

Re: Dobře jim tak

Golf V v kombi je pěkné auto. Taky se mi moc líbí. Ale za tyhle peníze už se dá řešit kombi např. mazda 6, ford mondeo III nebo pomalu toyota avensis... a to jsou auta o třídu výš jak pohodlím tak rozměry.

0/0
1.3.2009 16:08

rudastraka

Re: Dobře jim tak

za 638 tam vidim golfa variant ze 160 konma v nejvyssi vybave sportlajn

ve trendlajnu 1.6 102 koni za 462

neni problem spis v tobe??

0/0
1.3.2009 20:31

Winston1984

Re: Dobře jim tak

Ne , zajdi si na Jarov, tam Ti to vysvětlí.

0/0
2.3.2009 7:38

aldik7

škoda

eště že škoda a hyundai u nás znovu nabíraj nové lidi, nebo pspíš by mohli přijmout zpátky ty propuštěné, zmetci :-P ..

0/0
28.2.2009 17:50

Mytom

Re: škoda

Propustili se agenturní zaměstnanci ve Škodě ... Hyundai nabírá kmenové pracovníky.

0/0
28.2.2009 18:12

DISK

Re:

..jojo, to bude zase manadžérů, kteří budou dělat reloading (akorát už za jiné prachy) jen aby se udrželi.

0/0
28.2.2009 20:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.