Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podnikatelé si odečtou DPH z nového auta, schválili poslanci

Poslanecká sněmovna dnes ve třetím čtení schválila novelu zákona o dani z přidané hodnoty. Vláda chce, aby začala platit začátkem dubna. Podnikatelé si tak tuto sazbu budou moci odečíst při koupi každého nového auta, nejen aut užitkových, jak tomu bylo dosud. Poslanci ale odmítli návrhy na snížení daně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

uctar

Zase pozdě!

Zase jedno ( kolikáté už ?) opatření pro podnikatele, které startuje v průběhu zdaňovacího období. Ten podnikatel, který si nastaví určité podmínky pro daný rok, je znevýhodněn proti ostatním podnikatelům podnikajícím třeba ve stejném oboru. Nebo snad máme příště čekat do 30.12., jestli se náhodou poslanci neprobudí včas? Stovky zákonů sahají za datum svého přijetí, také tento zákon by měl platit zpětně k 1.1.2009. U podnikatelů není odpočet DPH za toto období problém, Jsem soukromý zemědělec, a odpočet 60 tisíc korun představuje téměř 5% ročního obratu. Uvažovat o koupi drahého vozu je k smíchu, auto si dovolím jednou za dvanáct let.

? 

0/0
6.3.2009 8:42

činčo

tVÁŘÍ SE TO JAKO NOVINKA, ALE NOVINKA TO NENÍ

:-P:-P:-P

0/0
5.3.2009 10:55

Jára C.

Proč by auto mělo mít jiná pravidla odpočtu?

...je to stejné zboží, jako jiné a došlo jen k nápravě chyby socialistických "ekonomů", motivovaných především prachsprostou závistí.. :-)

0/0
4.3.2009 17:25

kvetuska

DPH

Daň z přidané hodnoty tj, zjednodušeně: 1)koupím surovinu,materiál,  včetně DPH,  2)tuto DPH si od ceny odečtu a napíšu na papír. 3)materiál zpracuji, spočítám si výrobní cenu+zisk, připočítám DPH, které si napíšu na ten papír vedle. 4) Rozdíl mezi oběma daněmi odvedu státu. Pokud mi vyjde záporná částka, (např.při koupi Mercedesu, kde je daň kolem 1 milionu)stát mi rozdíl prostě vrátí. Osobně si myslím, že mřížkový zákon byla blbost. Stejně se dal ošulit. Také si nemyslím, že skutečný podnikatel si bude kupovat jeden Mercedes za druhým, kvůli odpočtu. Je fakt, že několika málo jedincům se to hodí a koupí třeba milence Jaguár tzv. na firmu. Ovšem obávám se, pro řešení krize je toto opravdu, ale opravdu nepodstatné.

0/0
4.3.2009 16:54

Tamara

Tak pro

podnikatale už vláda něco udělala. Ted by měla také udělat něco pro  nepodnikatale, hlavně  pro    nezaměstnané. To už naši vládu asi tak moc nebolí, že? Svým voličům už pomohla a ostatní ať se o sebe postarají jak  umí.

0/0
4.3.2009 16:43

Míra__

Re: Tak pro

Jediné co jde pro nezaměstnané udělat, je podpořit podnikatele, aby udrželi pracovní místa. Žádné sociální dávky  nic neřeší!

0/0
4.3.2009 17:05

Bariq

Re: Tak pro

Souhlasím, máte dobrý názor, jen s tím DPH trošku bojujete

0/0
4.3.2009 17:38

ET_demokrat

hmm.........

Člověk se nestačí divit, jak je DPH pro některé abonenty iDnes velkou neznámou.

Zajímavé je, že když se DPH odpočítavala za směšnou mřížku za zadními sedadly a vznikala tak absurdní situace, že kdo z plátcú DPH tu mřížku měl, byl ve výhodě oproti těm bez mřížky, nikdo se příliš nevzrušoval, při tom to bylo jasné svinstvo vúči ostatním plátcúm DPH. Neplátci to asi nevěděli, tak neřvali, jako teď.;-D

Už jsem tady psal, že toto odstranění systémové chyby, kdy plátce DPH měl druh zařízení, které bylo jaksi "mimo" je jasně správné. Nesprávné je, že nikdo se nestará o to, aby auta nakupovaná do firem za účelem podnikání, byla tak i používaná. Za sebe upřímně říkam "díky bohu".

0/0
4.3.2009 14:32

Kopakopa

Vždy jsem si myslel,

že jako zákazník platím DPH - aspoň to tak bývá uvedeno na účtenkách a fakturách - že tedy mám o DPH dražší zboží, ale najednou se dovídám, že mnozí podnikatelé platí DPH ze "svého"...

A matně si vzpomínám, že nám Kalousek a spol. slibovali, že s novým 15% zdaněním podnikatelů zruší "spoustu" daňových odpočtů - nižší daň podnikatelé mají, ale "náhodou" včetně dřívějších odpočtů...

No, co podnikatel, to "chudák", co politik, to lhář a podvodník, ale dohromady jim to náramně funguje a společně dělají z ostatních pitomce...

0/0
4.3.2009 12:56

Dandelineman@

Re: Vždy jsem si myslel,

a podporovat chudáky, kteří si na sebe papírově několik let nevydělají se v době krize dlouhodobě moc nevyplatí. Až si i u nás začnou tzv. zbohatlíci vážit lidí, kteří  vykonávají třeba i podřadnou práci, bude v této zemi dobře. Komunistickou rétoriku objevuji spíš v některých příspěvcích tzv. podnikatelů, kteří se chovají nadřazeně a přitom vůbec nepočítají s tím, že se jednou můžou ocitnout mezi " těmi chudáky". Btw, někteří lidé by vzhledem ke své agresivitě neměli vůbec sedat za volant, natož si odečítat DPH.

0/0
4.3.2009 13:33

Míra__

Re: Vždy jsem si myslel,

Zákon by měl rozhodně odepřít možnost odpočtu DPH agresivním lidem. ;-D

No ono když čtete ty názory co tu ti nádeníci píší, jak chtějí věšet podnikatele a tak, tak si jich zcela určitě začnu vážit ;-D. Třeba těch jejich odsudků, bez elementární znalosti problematiky, těch označení zlodějů, podvodníků, aniž vůbec tuší co a jak ten člověk dělá. Je to prostě chamraď, toho si nelze vážit. My třídní boj nehlásáme, nechcem nikoho věšet, nevyhrožujeme nikomu, že jednou spolu zúčtujem apod. Vážit si takových lidí? To po nás nechtějte. Pokud si někdo neváží práce a není loajální ke svému zaměstnavateli, je růdá lůza a lůzou zůstane!

0/0
4.3.2009 14:17

vaclav13

Re: Vždy jsem si myslel,

Míro, a Vy se tomu divíte? Většina lidí má ještě v živé paměti řádění mnohých "podnikatelů" z devadesátých let a nebo i doby méně dávné. Zkuste najít nějakého významějšího podnikatele či skupinu, kde to minimálně v začátcích činnosti nebude skřípat a smrdět podvody. Veřte, že to dá docela fušku.

Kapitolou samou pro sebe je chování. Mnohým sice zbytněly konta a šrajtofle, ale chování zůstalo na úrovni burana s nohama od hnoje. A co hůř, ještě umocněné pocitem, že drahé auto a tučné konto takové chování omlouvá. Byla a bohužel dodnes je celá řada podnikatelů, pro které je nejen zaměstnanec ale i zákazník podřadná rasa, kterou je možné pohrdat a brát na hůl. Heslo "náš zákazník náš pán" ještě zdaleka neplatí tak jak by mělo.

Věřte nebo ne, ale na tomhle se povětšinou shodnu i s podnikately z okruhu mých známých a kamarádů. A pokud tohle nezmizí a ti špatní ostudně nezkrachují nebo nedostanou tvrdé postihy tak, jak by to správně mělo probíhat, bude to mít levice pořád strašně jednoduché.

0/0
4.3.2009 15:06

Dandelineman@

Re: Vždy jsem si myslel,

jj, taky si myslím  že takhle nějak to je R^

0/0
4.3.2009 15:31

Míra__

Re: Vždy jsem si myslel,

Víte jak dlouho dělá takový malíř pokojů než si vydělá na Fabii, ze které( přesto že je plátce DPH) neodečte DPH, protože s mřížkou by tam nedal štafle? Podle lůze je ale zloděj a podvoník!

0/0
4.3.2009 17:03

Dandelineman@

Re: Vždy jsem si myslel,

milý Míro, nevím jestli jste malíř nebo programátor, jak uvádíte níže ale dle vašeho vyjadřování bych to tipoval tak na dlaždiče . Tato diskuse není ani tak o mřížkách, jako spíš o dementním způsobu, jak pomoci naší ekonomice. No a když si odděláte mřížku ve Fabii, pořádný štafle tam stejně nedáte. Asi by to chtělo větší auto, i když ne třeba zrovna nový a s možností odpočtu. A máte pravdu-v tomto státě je podvodníků ažaž. Kolikrát se divím, od koho vlastně dostali tito lidé vychování. Hmm?

0/0
4.3.2009 19:12

Josef1234

Schválně jestli někoho naštvu ?

Níže už jsem přispíval do diskuze jak to vidím z pohledu plátce DPH že to není taková legrace jak to vypadá, ale je marný to vysvětlovat. Takže pro všechny kritiky - dámy a pánové, podle platnosti tohoto zákona - doufám že od 1. dubna jak je slibováno, si na letní sezónu objednám vysněný 2 místný roadster rozhoduju se buď mezi Hondou S2000 nebo Nissanem Z 350 - najděte si kolik ty auta, stojí, odečtete DPH a ať vás klidně veme vzteky čert do všech pekel mě je to jedno. :-P Plátci DPH se doufám dobře pobavili, neplátci volejte si záchranku, předpovídám infarkt. Mějte se hezky, těším se na léto - a co vy ?

0/0
4.3.2009 12:52

Lobos

Re: Schválně jestli někoho naštvu ?

Me ne.... Ja byt tebou, tak si koupim Bugatti VeyronR^ Dovedes si predstavit, jak by jsi kazdyho nastval? Usetril by jsi par milionu!!!!(Y)

0/0
4.3.2009 13:46

Dandelineman@

Re: Schválně jestli někoho naštvu ?

čímž  v podstatě podpoříte ekonomiku tohoto státu, tak jak to zákon správně předpokládal.:-) 

0/0
4.3.2009 15:28

Corsini-1

Když se to některým nelíbí,

tak by asi bylo - v rámci odstraňování diskriminace - nejlepší, kdyby DPH platili všichni a to včetně zaměstnanců :-)

0/0
4.3.2009 12:07

Corsini-1

Problém je, že závistivé socky

nikdy nepochopí, že ty peníze, které oni opovrhovaní vykořisťovatelé utratí za auta, dovolené, vily, chlast, ale třeba taky za služby, které si bouchači z kolbenky nikdy neobjednají (úklid, masáže, ....), ty peníze nezmizí z povrchu zemského. Proč jim nikdo nevysvětlí, že tyto peníze jsou ty, které živí firmy, ve kterých oni makají. Ta banda omezená bude závistivě nadávat u piva s rudou nebo oranžovou šálou na krku na zbohatlíky, kteří si kupují pořád nové auta, zatím co oni musí jezdit ve 20 let starém vraku, ale jakmile se ty nová auta kupovat přestanou a fabrika musí nějaké lidi povyhazovat , začnou nadávat ještě víc.

Těm nejuřvanějším bych klidně půjčil tu tisícovku na ŽL s tím, že mi ji vrátí hned jak by se jim měly začít sypat ze všech stran prachy, tj. po prvním kvartále.

0/0
4.3.2009 12:03

Dandelineman@

povinné firemní označení aut ?

jako zaměstnanec smím dle nařízení zaměstnavatele používat firemní automobil i pro soukromé účely. Je to pick up polepený odspoda až nahoru firemní reklamou. Měsíčně platím 1% poziřovací hodnoty vozu do daňe tj. 6tis.Kč. Management , který se mění pro neschopnost cca 1x za dva roky, používá pro soukromé účely výrazně dražší automobily bez jakéhokoliv označení.R^ Btw mřížka za sedadly je určena na ochranu řidiče protože ten, kdo zákon původně schvaloval předpokládal že tato auto jsou určena pro práci:-)

0/0
4.3.2009 11:42

Corsini-1

Re: povinné firemní označení aut ?

Na to je jednoduchý recept - staň se manažerem taky. A klidně i schopným.

0/0
4.3.2009 12:08

Bariq

Re: povinné firemní označení aut ?

Platíte jen 900,-. To 1% z pořizovací ceny se přičítá k základu daně, tzn., platíte 15% daně z 1% pořizovací ceny. To by se mi také líbilo, mít auto za 900,-Kč měsíčně a neplatit žádné opravy, pojistky, silniční daň, ...

0/0
4.3.2009 12:16

Dandelineman@

Re: povinné firemní označení aut ?

mno, nevím jak to počítáte ale pro mě je rozhodující, že to dělá 1600 Kč měsíčně čistého z platu. Jinak soukromé kilometry si samozřejmě platím, včetně tankování a oprav  s tím spojených tj. dnes naštěstí 3,90Kč na kilometr místo loňských 4,10Kč. Pokud se Vám to líbí , máte možnost...:-). Já po takovém fiktivním zvýšení své hrubé mzdy netoužím - do důchodu se zatím nechystám.

0/0
4.3.2009 15:58

prngrr

Re: povinné firemní označení aut ?

6000 neplatíš, demente. Označuji tvé IQ, protože mít služební autoa nevědět, co za něj platíš je dost zoufalé ...

zároveň jsi závistivý hajzlík - co ti je do toho, která auta si tvůj zaměstnavatel polepí? Mřížka prd chrání - snad kdyby jsi tam vozil tygra ... Jinak je hůř vidět zpět, mřížka je primárně nebezpečná. Zmenšuje zavazadlový prostor, já vozím krabice a n epotřebuju jí.

Můžeš auto pro soukromé účely odmítnout. Můžeš se stát členem managementu. Můžeš si založit vlastní firmu ....  Ale tya raději závidíš jiným - typický socan

0/0
4.3.2009 12:49

Tunaq

Mříže v BMW X5

Když si někdo dal kvůli DPH namontovat míž do X5, tak jen potvrdil, že je pouze zbohatlá lopata.

0/0
4.3.2009 9:56

prngrr

Re: Mříže v BMW X5

pokud neumíš šetřit, tak si v životě na nové bmw nevyděláš

0/0
4.3.2009 10:38

banan.cz

:-)

Konečně jednou po ránu dobrý zpráva R^

0/0
4.3.2009 9:05

Next Apache

hehééééééééé

Kdyby jste si přečetli, co se tady psalo už v prvních poznámkách, nedrali  by jste si klávesnici. Už se 5x zopakovalo to samé.

0/0
4.3.2009 8:04

WIFI

Pleva

Jo, pleva je další odborník. Navrhovat v době krize zvýšení DPH. Na stejný úrovni, jak jeho stranickej kolega, co ho chytli nalitýho a ted je z něj expert na dopravu:-©

0/0
4.3.2009 6:56

babacek

DPH

Paroubkovo vystoupení k tomuto tématu bylo ve sněmovně jako vždy plné emocí.Poukazoval na drahá auta která by měla být vyjmuta a samozřejmě ODS označil za vládu Rols- Royců, kaviáru a šampaňského.;-D

Dostalo se mu však relevantní odpovědi když Kalousek poukázal na skutečnost, že to co ČSSD kritizuje jim stojí před sněmovnou. ;-D

0/0
4.3.2009 5:45

Mr.Euro

Vymontovat mřížku?

Doufám, že to platí i pro N1 auta, který byly zakoupený před 01.04.09 A že tedy můžu konečně vyrvat tu debilní mřížku (co stála 25.000,-) ze svýho Trabanta Combi R^ I když je na ní napsáno "nesmí být z vozidla odstraněno". S ní totiž z truhlárny neodvezu ani stůl ani garnyž (jen židle a štokrlata) Rv

0/0
4.3.2009 4:26

Rado_

Re: Vymontovat mřížku?

To udělat opravdu nemůžeš, neboť to máš napsáno v TP. Musel bys to řešit oficiální cestou přes výrobce/dovozce jako přestavba

0/0
4.3.2009 8:24

Duck Egg

Re: Vymontovat mřížku?

To bohužel fakt udělat nemůžeš. To sis měl rozmyslet dřív, jestli ti to za to stojí. Nevim co máš za auto, ale když si vemeš, že jsi něco platit za tu mříž a navíc až auto budeš prodávat, tak to zase z tý prodejní ceny dodaníš (pokud to neprodáš plátci), tak možná budeš jeden z těch, co zjistěj, že de facto podlehli davový psychóze a dali vydělat šejdířům, co prodávaj kus plechua petiva za dvacet litrů...

0/0
4.3.2009 11:13

Josef1234

Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

Všem kdo závidí odpočet DPH za osobní vozy bych chtěl osvětlit, že když po doplacení vozu budu ojetinu prodávat, odvedu DPH státu zpět z prodejní ceny tzn např. budu prodávat za 200 tis. tak pak si musím dát stranou pro finančák 38000,- takže mi z ojetiny ve finále zbyde 162 tis. - to neplátce DPH nemusí. Extrémním závistivcům bych rád nastínil že jsem obyčejný živnostník žádná firma a každé čtvrtletí pošlu na finančák DPH že bych jel na slušnou dovolenou - a to mi ta suma vychází po všech možných odečtech DPH z energií, telefonů, splátek atd. - zasvěcení mi rozumí, nezasvěcení nevěří. A pro zcela tupé jedince píšu otevřeně že jsem za loňský rok odvedl na sociálce, zdravotce a DPH bezmála 300 tisíc a hádejte jak si to takový vykořisťovatel vyúčtuje ?? - výdaje bez vlivu na zisk - tak a teď něco říkejte, kdyby jste měli z platů odvádět takovýhle brutální peníze absolutně k ničemu do chřtánu státu tak byste ječeli jak raněný sv*ně a neměli náladu na nějaký bezvýznamný diskuze.

0/0
4.3.2009 0:29

maud

Re: Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

Jeden detail jste zapoměl kolik ušetřite, když si pořídíte auto nové.

0/0
4.3.2009 0:40

V.Poustka

Re: Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

ano, je to na tebe moc složité, začni raději malou násobilkou:-/

0/0
4.3.2009 1:12

maud

Re: Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

Na to nepotřebuji znát násobilku. Stačí mi sčítat a odčítat . Výše DPH je uvedena na daňovém dokladu.

0/0
4.3.2009 2:12

doktor_bota_2

Re: Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

Nejspíš nechápeš, že pokud jako podnikatel vydělávaš, odvedeš na DPH státu vždy víc, než kolik ti stát vrátí.

0/0
4.3.2009 4:37

maud

Re: Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

No a proto, abych neplatila státu si koupím nové auto.

0/0
4.3.2009 9:04

Míra__

Re: Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

Jo tak jednou za rok zaplatím místo 70.000,- "jen" 20.000,- a potom zase dál jim hrnu 70.000,- každý kvartál.

0/0
4.3.2009 9:43

habásko

Re: Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

Josefe1234, to sis nevšiml že strana která vyhrála krajské volby je vyhrála na základě úspěšného rozdmýchávání jedné z nejodpornějších lidských vlastností: závisti ??? To sis nevšiml že tato strana absolutně ignoruje podíl podnikatelů na vzniku hodnot v této zemi (kromě pana Kočky, ovšem), na příjmu daní, na zaměstnanosti a tím na blahobytu obyvatelstva ??? Pro ně je podnikatel (opět jistě s výjimkou pana Kočky) pouze a jen póvl nadouvající se v rolsu jezdící od rautu k rautu a takto nesmyslně a bohužel úspěšně to závistivcům prezentují !

0/0
4.3.2009 7:14

le provocateur

Re: Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

Josefe, máte samozřejmě pravdu. Každý kvartál se o mě při odvodu DPH pokouší infarkt Rv A to nejsme žádná velká firma...

0/0
4.3.2009 8:56

strasnej.prujem

Re: Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

a proc? vzdyt to DPH, co ti zaplatitl zakaznik a ty ho mas predat  statu NENI tvoje!. Tak nechapu, proc se o tebe pokousi infarkt?Ze by jsi DPH alias prostredky statu pouzival pro svoje podnikani? Takze mas takovej malej uver bez uroku, co? :-)

0/0
4.3.2009 9:15

Míra__

Re: Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

To DPH ja ale v ceně mých výrobků / služeb, a JÁ to musím za tu cenu prodat. O tom, že firmy platí DPH a daľší daň i  z peněz které nikdy neviděly a ani neuvidí - neuvidí ani daňový základ natož to DPH které musí odvést se nezmiňuji, to by tu nikdo nepochopil.

0/0
4.3.2009 10:06

CHRISTO

Re: Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

...a a každé čtvrtletí pošlu na finančák DPH že bych jel na slušnou dovolenou...

Ale ty penize nejsou Vase! To je proste DPH! Tak se nechlubte kolik peněz odvádíte... Ja jsem drobnější živnostník než Vy, nejsem plátce DPH a věřte mi, jsem na tom daleko hůře, co se týká daňovych výhod, než Vy. Tak si nestěžujte.

0/0
4.3.2009 9:30

Josef1234

Re: Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

To není stěžování, ale osvětlení situace NEPLÁTCŮM DPH, kdyby se uzákonilo že bude plátce DPH každý živnostník, tak pak by skutečně částky odvedené finančnímu úřadu byli peníze od zákazníků, ale bohužel tomu tak není, proto abych udržel cenově krok s neplátci DPH jsem na tom ve finálne finančně hůř, protože to táhnu ze svého rabatu. Až budete plátce DPH jistě změníte názor na "propracovanost" systému DPH. Výhodný je pro stát ale ne pro živnostníka.

0/0
4.3.2009 9:58

Míra__

Re: Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

To záleží na tom, komu prodáváš. Já jako neplátce bych si neškrt. Stejně si to člověk nemůže vybrat tak je to o ničem.

Založil jsem nové s.r.o. a stal se (jelikož nová firma zatím nemá obraty)   "dobrobolným plátcem DPH" když jsem ten výraz slyšel, musel jsem se nad sebou zamyslet ;-D;-D;-D

0/0
4.3.2009 10:10

Duck Egg

Re: Závidíš odpočet DPH ?? ĆTI !!!

Bože, jak já Vám rozumím... Bohužel, svět se vždy dělil na ty, co se ohánějí a snaží se vždy postarat sami o sebe bez skuhrání a žebrání a na ty, kteří chodí po světě s nataženou dlaní a těm druhým závidí, že se mají líp. Vím je to zjednodušené, najdou se speciální případy které se nemají dobře z objektivních důvodů, ale 99 % těch skuhrajících (a drahých!) závistivců jen závidí a tluče hubou...

0/0
4.3.2009 11:18

MC MC

hezký

to DPH za auto se dalo zařídit i dříve ... teď se mi na té novele líbí to, že kvůli ní prská tolik lidí R^;-D

0/0
3.3.2009 23:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.