- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Situace v GM není tak jednoduchá, jak to na první pohled vypadá.
a) Elektromobily se nerodávají proto, že používaly akumulátory jejichž patent koupila ropná společnost (tuším Texaco) a použití jim zatrhla. Jinak má GM kvalitní projekty na alternativní pohon a po restruktualizaci by na nich mohla postavit svou strategii.
b) Velká ztráta je, částečně, způsobena průběžným zdravotním a penzijním systémem, který je zakomponován do jejich účetnictví. Ten platí i pro bývalé zaměstnance firmy. Kvůli tomu tam stát lije ty peníze, jinak by mnoho lidí přišlo o důchody. Mimoto je to odstrašující příklad pro nás - náš penzijní systém skončí podobně, jenomže nám Obama nic nedá.
c) V USA bankrot neznamená konec firmy, ale drastickou restruktualizaci s omezením práv odborů. Takže auta se značkou GM se budou vyrábět ještě hodně dlouho.
Prave proto by bankrot byl nejlepsim resenim pro automobilku. Mohla by se v ramci bankrotu vyvazat ze vsech tech odborarskych smluv, socialnich zavazku atp., ktere ji tahnou ke dnu vic nez cokoliv jineho.
Změňte výrobu automobilů.Začněte vyrábět Škodovky Octávie Scout.Mají 1/2 spotřebuje než ty vaše plechový monstra.Škodovky,Fiaty,Renaulty do USA.
Fiaty a Renaulty ci Peugeoty tam uz vyzkouseli.... a byl to joke (kvuli kvalite). A s temito znackami by to dopadlo stejne.
Mně prostě hlava nebere, že firma, která dlouhodobě každý rok vykazuje ztrátu v řádu desítek miliard dolarů zažádá o dotaci a je jí obratem vyhověno. Naprosto neschopný management, který dlouhodobě bojkotuje potřeby trhu - úsporná auta a tvrdošíjně vyrábí nenažrané mastodonty s šestilitrovými motory. Jak je možné, že GM stáhl své testované elektromobily, sešrotoval je a nespustil sériovku, přestože zájem trhu byl obrovský? Kdysi se na veletrzích podivovali, že Japonci vráží peníze do hybridních pohonů a teď se po letech podivují znovu, kde už je automobilový svět a kde Amerika.
Místo toho je stát uměle drží při životě...jak dlouho ještě? Jednou je koupí Japonci, Číňané nebo Indové. Americká filozofie ve vývoji aut podle mě končí - reálně skončila už před cca 15ti lety.
Obama je druhej Roosevelt, čekám kdy taky začne konfiskovat amíkům soukromě držené zlato v zájmu řešení krize.
statni pomoc byla uplne zbytecna, vyhozene penize.
to je jasne uz od zacatku. impotence managementu trvajici skoro 15let je masakr, do toho vyhozene penize danovych poplatniku - v cine by se rozdavaly misto penez tresty smrti
V USA bud absolutne nevi, co maji delat, nebo zcela cilene chteji zlikvidovat penezni system.
se prostě neinvestuje! To by měli vědět i v USA!
no ale oni to vedia :D
kamo, skus zmenit uhol pohladu. Uvidis, ze vsetko slape ako ma.
...držet na vodou firmu, která kupí tak obrovské ztráty? GM a ostatní americké automobilky, trpěly několik let zpátky absolutní zaslepeností a teď na to dojeli. Bohužel. Japonci je na jejich trhu válcují už hodně dlouho.
I blbovi je jasné, že naléváni financí do nefunkčních firem je černá díra. Komunisti se o to pokoušeli 40 let a nakonec to přes bankrot zase museli dovézt zpět ke kapitalismu...