Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaměstnanci: Chceme delší volno. Firmy: Dostanete stravenky

Je chutnější přílohou ke mzdě týden dovolené navíc, nebo dotované stravenky? Záleží, komu tuto otázku položíte. Zatímco zaměstnanci jasně dávají přednost delšímu oddechu, firmy nejčastěji nabízejí právě stravenky, případně služební mobil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jajaja00

Existuje u nás firma které Hrabovský nedělal mluvčího?

0/0
8.3.2009 11:26

pczl

Položme si otázku BrumlajícíČmeláku

Za posledních 50 let se automatizuje a přitom reálně silně vzrostla doba, kterou lidi tráví v

práci (vč. žen) proto se ptám,

jaký je tu důvod pro to, aby se pracovalo 40 hod týdně, a bylo tak

málo dovolené....  1/ pracovalo se i po příchodu domů. Vařili, šili, opravovali, stavěli domy, hlídali děti.  2/ dnes se věnují koníčkům, čumí na TV nebo do počítače 3/ neměli auta, tv, bydleli v menších bytech (m2/osobu), nejezdili na dovolenou do zahraničí ... Stačí když si to lidé odřeknou a mohou pracovat polovinu hodin ...

0/0
7.3.2009 20:13

Mala morska vila

Re: Položme si otázku BrumlajícíČmeláku

automatizuje se, jenže lidé pracující v průmyslu a v zemědělství se přesouvají do sféry služeb, která se dále rozvíjí. A je jen logické, že s bohatnutím společnosti mají lidé i větší nároky - na všechno.

0/0
7.3.2009 21:13

pczl

Re: Položme si otázku BrumlajícíČmeláku

me je to jasne (moje slova jsou az od 1/  ), to byla reakce na dotaz, proc po celem pokroku musi lide pracovat v zamestnani vic hodin nez pred 50 lety

0/0
7.3.2009 21:57

Terrurek

mobil jako benefit

je krávovina. Když tuhle lež použije zaměstnavatel je to logický... když jí použije i novinář tak je nejspíš slaboduchej

0/0
6.3.2009 15:40

Lam0r

Re: mobil jako benefit

Proč ne? Mě to měsíčně šetří tak 2-3 tisíce které provolám a musel bych se je platit ze svého platu. Navíc mimo pracovní dobu nikdo neotravuje, tak nemám problém.

0/0
6.3.2009 15:46

Rado_

Bejvávalo

Myslím si, že dnes by se měli zaměstnanci kouknout do kalendáře, před Pracovní úřady a přečíst si Hospodářské noviny.... a být rádi, že práci mají

0/0
6.3.2009 14:13

Mala morska vila

Re: Bejvávalo

To ano, jenže je taky otázka, v jakém oboru a na jakém postu pracujete.

0/0
6.3.2009 14:14

Lam0r

Re: Bejvávalo

nesmíte tolik žrát ty média s jejich hypem o krizi. Já jsem v době té tzv. ,,krize" našel skvělé místo a věřím, že nejsem sám. Mám známé, které přetahujou výrobní firmy, které otevírají nové a nové pobočky, tak horké to není a nebude.

0/0
6.3.2009 15:48

Viper1

Re: Bejvávalo

Přesně tak. Práce jsou tuny R^

0/0
6.3.2009 21:55

Mates555

re

Největší trapnost je teambuilding,to bych rozhodně nezapočítaval do zaměstnaneckých výhod.Za celý týden mám lidí z práce plné zuby a ještě s nima někde šaškovat o víkendu,to fakt ne.

0/0
6.3.2009 11:38

vymrzovac

Re: re

R^;-D

0/0
6.3.2009 11:52

Lam0r

Re: re

Záleží na kolektivu a na formě teambuildingu. U nás máme skvělej kolektiv i šéfa, takže to není problém.

0/0
6.3.2009 11:55

Terrurek

Re: re

kdyby to byl benefit tak to bude placený jako přesčas. JInak to dost připomíná komunistický aktivity včetně "dobrovolnosti"

0/0
6.3.2009 15:43

Mala morska vila

Re: re

Někde se platí přesčasy?8-o

0/0
6.3.2009 15:44

Lam0r

Re: re

u nás většinou žádné nejsou a když vyjímečně ano, tak si to vybíráme formou náhradního volna. Celkově je tu pracovní doba hodně flexibilní, není problém odejít na hodinu, dvě do města zařídit si něco a ani občas není nutné to napracovat. Nebo lze přijít třeba o pul hodiny dýl a zůstat také o půl víc...

0/0
6.3.2009 15:50

pařez3

Re: re

 Že by BSP? Socialisticky pracovat - socislisticky žít ?;-D

0/0
6.3.2009 17:27

def...

radeji stravenky nez volno

20+5 dni dovolene na rok pri 3/4 uvazku = zacina brezen, doma jsem porad, vymyslim blbosti, vybral jsem si teprve 3 dny volna a z lonska mi jeste tyden zustal... timhle tempem si za chvili vezmu dovolenou na cely rok... radeji ty stravenky at to volno alespon projim ;-D

0/0
6.3.2009 10:40

vymrzovac

Re: radeji stravenky nez volno

...ještě dodej, jak bydlíš u rodičů a "nemáš co dělat".  podívej se třeba na svoje rodiče, jestli náhodou nejsou příliš unavení, protože "nic doma nestíhaj", jelikož musí pořád makat, aby ty svoje parchanty zajistili:-/

0/0
6.3.2009 11:54

BrumlajiciCmelak

Položme si otázku

Za posledních 50 let se obrovsky rozšířila automatizace, ve výrobních závodech se lidi téměř výrobků nedotýkají. Na druhou stranu za posledních 60 let reálně silně vzrostla doba, kterou lidi tráví v práci (zavedením žen z domácností do pracovního procesu) proto se ptám, jaký je tu důvod pro to, aby se pracovalo 40 hodin týdně, a bylo tak málo dovolené.

Teda, vynechám workoholiky co maj pocit že jejich (mnohdy zcela zbytečná) práce svět vytrhne. Čekal bych, že lidé spíše ocení čas pro rodinu a děti, než si pak stěžovat jak je ta mládež hrozná.

Já osobně hlasuju pro 6 týdnů dovolené, 35 hodin týdně v práci max, klidně 3 denní víkend. Myslím, že není třeba dát se na "čínskou cestu" a pracovat 350-400 hodin měsíčně za 10Kč/hodinu. Stroje by konečně mohli začít pracovat pro lidi. A nižší plat za méně práce? Když se člověk smíří s tím, že nemusí mít každé 2 roky nové auto, a že část volna věnuje stavbě vlastního bydlení, tak v tom také nevidím problém.

Možná pak budeme šichni šťastnější :)

0/0
6.3.2009 10:24

jorbl

Re: Položme si otázku

BrumlajiciCmelak for President! R^V

0/0
6.3.2009 10:26

Mala morska vila

Re: Položme si otázku

Souhlasím, ale jen částečně. Nedávno jsem četla o průzkumu souvislosti produktivity práce a času v práci tráveném, v některých případech jde dokonce o nepřímou úměrnost. Pokud mluvíte o lidech, co nemají každé 2 roky na nové auto, pak vězte, že to je většina lidí i teď. Asi těžko byste něco podobného vysvětloval lidem, kteří někde v regionu makají na tři směny za 12, 13 tisíc - je ovšem otázkou, jakou oni mají motivaci do práce, když vidí, kolik ty jejich výrobky stojí peněz a oni stejně skoro na nic nemají.

0/0
6.3.2009 10:27

BrumlajiciCmelak

Re: Položme si otázku

Jsem si toho vědom. O to smutnější je, že tito lidé s nízkými platy velice často vytváří hodnoty, na kterých společnost stojí. (Dělníci v továrnách a pod.) Zatímco peníze končí v kapsách managementu apod. Ne že bych nepřál dobře pracujícím lidem dobrý plat za dobře odvedenou práci, ale konkrétně příklad krachujících skláren, kdy lidé kteří nečo umí a mají svou práci rádi mají mizerný plat, ale přesto do práce chodí, a podnik potopí vlastní neschopností management, který se snaží pouze si nahrabat. V tomto kontextu mi připadla uplně neuvěřitelná věta jakéhosi magora, že sklárny končí proto, že " banky odmítly dále poskytovat provozní úvěr, bez kterého žádná firma nemůže existovat" - magor byl z vrcholového managementu a plat si zaručeně vyplácel. Zajímalo by mě, kolik brožurek tento pán přečetl než se procpal na místo vedení, a kolikrát je jeho plat vyšší, než plat dělníka který opravdu něco umí.

Reakce v diskuzích kolem zbytečnosti skláren, "když v ikea je to za 9 Kč" nemá cenu řešit.

0/0
6.3.2009 10:53

Mala morska vila

Re: Položme si otázku

Bohužel musím souhlasit. Je to také o zodpovědnosti každého z nás, jestliže bude v lidech přetrvávat socialistické myšlení typu "zajímá mě jenom to, co bude se mnou a co já z toho budu mít", situace se nezlepší.

0/0
6.3.2009 11:08

Majkyho_pupik

Re: Položme si otázku

na vase stesky je jednoducha odpoved. Zalozte si vlastni podnik, nejlepe velkou tovarnu nebo stavebni firmu a dejte vsem svym zamestnancum "odpovidajici" plat. uvidime jak dlouho vam vase dobrodinstvi vydrzi. pouze 2 z cca 14 sklaren Holdingu bylo ziskovych, ostatni tedy produkovaly ztratu. Nevim jak vy, ale ja nechapu proc by mel ztratovy podnik existovat dlouhodobe. jednou proste jeho veritelum dojit trpelivost musela

0/0
6.3.2009 11:08

Mala morska vila

Re: Položme si otázku

Nejde o věřitele... Jinak o tom, proč šly sklárny do kytek, si myslím svoje.:-)

0/0
6.3.2009 11:10

Majkyho_pupik

Re: Položme si otázku

proc sli sklarny do kytek? a o koho tedy jde kdyz ne o veritele?

0/0
6.3.2009 11:11

Mala morska vila

Re: Položme si otázku

Ten problém s věřiteli asi muselo něco způsobit. jo a věřitelům pochopitelně věřím, jen zrovna v případě Crystalexu a onoho moratoria na zaplacení části dluhů se naštvanosti zaměstnancům příliš nedivím.

0/0
6.3.2009 11:17

Majkyho_pupik

Re: Položme si otázku

problem s veriteli zpusobilo to ze firma byla ztratova, tudiz nemohla plnit sve zavazky. nebo mate jiny nazor? ja se take nastvanosti zamestnancu vubec nedivim, ale zde je problem v zakone /ktery se nastesti uz novelizuje/ a nikoliv  v tom ze nejaka firma zkrachovala. neni prvni a nebude ani posledni

0/0
6.3.2009 11:21

Mala morska vila

Re: Položme si otázku

Ale proč byla ztrátová? No, uvidíme, jak bude řešen úpadek, jsem na to fakt zvědavá.:-/

0/0
6.3.2009 11:22

Majkyho_pupik

Re: Položme si otázku

firma se rozdeli zpet na jednotlive divize, vetsina definitivne skonci a nektere pojedou dal..proc jsou firmy vetsinou ztratove..?:-)

0/0
6.3.2009 11:35

Mala morska vila

Re: Položme si otázku

Že by prodávaly za méně, než utratí?:-) Měla jsem spíš na mysli to, jestli ztráta přišla v důsledku vnějších okolností, které nešlo ovlivnit, nebo neschopnosti managementu.

0/0
6.3.2009 11:40

Majkyho_pupik

Re: Položme si otázku

myslim ze to v tomto pripade bylo pul na pul. jak neschopny management tak extreme neprizniva situace na trhu

0/0
6.3.2009 11:43

BrumlajiciCmelak

Re: Položme si otázku

Možná proto, že vedení nebylo schopno vytvořit adekvátní marketingovou strategii, fungující model financování výroby, možná také proto, že podnik souhrou několika faktorů, ať již cilených či nechtěných vytunelovali -vysoké vlastní platy, plýtvání (provozní dluh !!!).

Kažodpádně tito lidé obvykle nemají praxi a říkat někomu ať si vybuduje vlastní sklárnu a srovnávat ho s někým kdo nic nevybudoval, naskočil do jedoucího vlaku a s ním najel do zdi dosti kulhá.

A řekl bych, že namachrovaní obchodníci žijící v jiném světě, kteří jen velmi neochotně připouštějí realitu způsobují strnulost podniků a vedou je ke zkáze.

Každopádně lidi mají o kvalitní zboží zájem, jen je potřeba jim vnutit to své kvalitní zboží.České sklárny opravdu nemohou konkurovat sklence z ikeii. Takže výmluvy na dovoz z číny:-/:-©

0/0
6.3.2009 11:22

Majkyho_pupik

Re: Položme si otázku

1/ samozrejme ze je to chyba vedeni. ja netvrdim nic jineho. delnici za to fakt nemohou. Zminka o vlastnich vysokych platech je typickym projevem zavistiveho lineho bolsevika..

2/ o ceske kvalitni zbozi je ve svete zajem, jen neni takovy zajem ktery by uzivil desitky sklaren...

3/ zbytku vaseho prispevku nerozumim

0/0
6.3.2009 11:38

BrumlajiciCmelak

Re: Položme si otázku

Zajímavý :)  línej sem, o tom se nehodlám přít, ale bejt bolševikem se necítím.

Spíš naopak, když vidím dratha a jyrku, otvírá se mi kudla v kapse. Bohužel ODS se svou arogantní pololevicovou politikou taky není žádná výhra, ale to sem nepatří.

Zmínka o vysokých platech je prostě ekonomický fakt. V japonsku není problém aby měl ředitel 4x vyšší plat než dělník, v americe 100x ... . Nechci snižovat hodnotu ředitele ani dělníka, ovšem faktem zůstává že pro podnik jsou důležití oba. Evropa je někde mezi USA a Japonskem.

Neboli, pokud mi pracují skláři za 13 hrubého, mzodvé náklady dejme tomu 20 000/hlavu. Pokud k tomu připočítáme management třeba 10ks po 200 000, hladce se může stát, že platy managementu a režijních pracovníků převýší platy samotných dělníků - A samozřejmě každý náklad zhoršuje ekonomickou situaci podniku. Přičtěte k tomu úroky z 10 miliónových úvěrů ..

0/0
6.3.2009 12:48

Majkyho_pupik

Re: Položme si otázku

jako ze ma jedna firma 10 reditelu?nebo jak si mam vase mzdove naroky na management 200000/kx vysvetlit?:-)

0/0
6.3.2009 13:45

Ebo

Re: Položme si otázku

..je to fakt.. kdysi byla vize budoucnosti, že lidé budou jen minimálně makat a budou za ně dělat stroje..  ...jenže to by pak lidé vymýšleli pí****ny a svět by šel do záhuby rychleji, než jde teď ..

0/0
6.3.2009 10:28

Mala morska vila

Re: Položme si otázku

Jenže když budou lidi minimálně makat, pak prudce vzroste nezaměstnanost.

0/0
6.3.2009 10:29

Hanyz01

Re: Položme si otázku

A tím pádem i porodnost ;-)

0/0
6.3.2009 10:37

Mala morska vila

Re: Položme si otázku

Teď jenom, jestli je to dobře, nebo špatně.:-)

0/0
6.3.2009 10:46

maud

Re: Položme si otázku

Půjdeme s kladivy na novou techniku.  Ať je více práce. Jenže kdo tu těžkou práci pak bude dělat? Nezaměstnanost nepoklesne.

0/0
6.3.2009 11:05

jorbl

Re: Položme si otázku

Jo, v Bruselu uz maji 4denni pracovni tyden - doufam ze to casem naridi v cely Unii ;-D

0/0
6.3.2009 10:29

Ebo

hmm...

..mi nikdo nic nedá..

0/0
6.3.2009 10:22

liburek

volno

6 týdnů volna by se hodilo...;-D

0/0
6.3.2009 10:02

ppdedek

Jak v ty pisnicce "Pohoda, klidek, cigarko...

Pohoda, klidek, cigarko. To presne vystihuje ceskou mentalitu. Nejakej kurs cizich jazyku nebo kurs na PC ci jiny vzdelavaci kurz o to zajem neni byt treba zapocitany do pracovni doby. Ale mit vyhody a plat jako na zapade to by chtel kazdej.

0/0
6.3.2009 9:58

Mala morska vila

Re: Jak v ty pisnicce "Pohoda, klidek, cigarko...

Taky se dá na to koukat jinak - třeba tak, že zaměstnanec je totálně vyřízený, když navíc z dovolené pokrývá sem tam pár dnů nemoci, takže by rád týden dovolené navíc. I kdyby ten jazyk byl v rámci pracovní doby, zaměstnanec stejně ví, že si to svoje bude muset dodělat, takže jedinou výhodou je ta dotace jazyka - a když k tomu přidáme třeba ne zcela vyhovující způsob výuky nebo úroveň jemu neodpovídající, jsem schopná tu nechuť pochopit.

0/0
6.3.2009 10:06

WIFI

Re: Jak v ty pisnicce "Pohoda, klidek, cigarko...

holt lidí trápní v první řadě prachy a to, že v práci tráví moc času a chtějí tak delší dovolenou. Tvoje kurzy jsou až za těmito prioritami.

P.S.: je takový problém psát s diakritikou ? Mnohem lépe se to čte

0/0
6.3.2009 10:40

Mala morska vila

Re: Jak v ty pisnicce "Pohoda, klidek, cigarko...

Když vezmu dovolenou 4 týdny a budu počítat: 2 týdny v létě, 1 týden na lyže v únorou nebo březnu - a na vše ostatní mi zbývá týden, a to včetně Vánoc, sem tam nějakého prodlouženého víkendu, zařizování, rodinných akcí, nemoci apod. Pak je jen logické, že člověku bodne další týden dovolené.

0/0
6.3.2009 10:48

alien.workshop

Jsem dobrý

Zřejmě jsem dobrý ?! Mám 6 týdnů dovolené, stravenky, firemní auto, notebook, telefon a ještě zdarma i kurzy angličtiny. Navíc mi zaměstnavatel umožňuje se sám vzdělávat, tudíž jsem neváhal a distančně začal studovat VŠ. Vlastně jsem si v rámci krize dost polepšil!!!;-D

0/0
6.3.2009 9:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.