Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Českých drah: Potřebujeme miliardy, aby se vlaky zlepšily

Jen málo podniků v Česku čelí tak tvrdé kritice jako České dráhy. Jejich generální ředitel Petr Žaluda se ale v rozhovoru pro MF DNES hájí, že jenom zdědil nevyřešené věci z minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fikus 1

Chcete peníze?

Vydělejte si je, od čeho jste manageři prokažte svoje chopnosti. Chodit s napřaženou rukou umí každý. ČD je černá díra na prachy.

0/0
9.3.2009 14:32

Bery

Re: Chcete peníze?

Jestli jsem to dobre precetl, tak oni si je vydelali, ale ti co si jejich sluzbu objednali, tak jim nezaplatili.

0/0
13.3.2009 20:21

zberanek

Další odborník na ČD

Toto je v pořadí další ředitel, který něco vykřiikuje a ČD jdou zase od minus nekonečna k ještě většímu propadu. Je třeba ČD privatizovat a bude klid.

0/0
9.3.2009 13:22

Bery

Re: Další odborník na ČD

To jako soukromnik nebude chtit zaplatit to co mu nekdo dluzi a hodi ty penize klidne za hlavu ?

0/0
13.3.2009 20:43

lexmark

pravda

Chcete peníze? Je to zcela prosté. Snižte nesmyslně navýšené jízné a nepřehledné zákeřné a dezorientující ceníky tak, aby byl srozumytelný. Nehorázné cestovné odradí a lidé lezdí raději autobusem, či vlakem. Odbourali jste spoje, zastávky. Vy nechcete vozit lidi, vy prostě chcete jen peníze. (Y)(Y)

0/0
9.3.2009 12:33

tipovac.leteckych.snimku

Tak už začali šetřit

Dnes v naší stanici zrušili výpravčího. Teda on tam furt je, jenom mu sebrali plácačku. Takže odjezd ze stanice teď řídí průvodčí vlaku. Zatímco výpravčí měl přesný přehled o obsazení kolejí, průvodčí má prd. Dá znamení mašinfírovi, ten popojede 50 metrů a zůstane stát, protože ze stanice, která je v zatáčce nevidí na návěstidlo. Lidi, kteří  nestihli vlak včas dobíhají vlak stojící posledním vagónem už za perónem. Pokud zrovna neprojede protijedoucí rychlík a neskočí zelená, bude to dnes bez průseru. Výborně, České dráhy. ;-O

0/0
9.3.2009 11:28

bentley007

nechapu

CD halvne potrebuje koknurenci, abz si clovek mohl vzbrat, jestli pojede tim zaplivanym vlakem o 15 pozdeji nebo jako clovek a vcas ;-D

CD by usetrily kdyby vykopaly ty mraky budizknicemu, co se tam vali z dob komunismu :-©

0/0
9.3.2009 9:49

bentley007

Re: nechapu

realna situace: na starou pani za prepazkou..." dobry den ja potrebuji do prahy co nejdriv, jeden listek" Pani> "A na kolikatou to chcete? Nevite?"

Ja> "No nevim proste co nejrychleji"

"tak to si zjistete na informacich... dalsiiii. Kdo je tam dalsi????"

Ja> "Coze? na informacich? ja chci proste tim vlakem co jede za chvili do prahy"

"Informace jsou tamhle"

0/0
9.3.2009 9:51

bentley007

Re: nechapu

Ja> "Ale ty uz maji zavreno a nikdo tam neni"

"To je mi jedno. Dalsiiiii " 8-o8-o8-o

Ve finale listek dostanu. Na perone se kymaci pan.... a u koleji postava nekolik asi posunovacu a kouri, nic nedelaji...

Vlak prijizdi i odjizdi se sakra velkym spozdenim 8-o:-©Rv

0/0
9.3.2009 9:51

petrph

Zase jeden odpovědní pracovník

Obvyklý postup - od ČD se odřízly a přesunuly do jiných akciovek lukrativní činnosti - převoz nákladů, pronájem budov, o servis se stará jiná společnost, ktreré se musí platit, uzavřely se nevýhodné smlouvy, které ovšem nejde zrušit. A na post generálního se jmenuje nový poctivec, co s nevinnou tváří pláče - te´d se opravdu nedá a nedá nic dělat, než požadovek od státu další a další miliardy , a veřejnosti poskytovat mizernou službu...Kolikrát už jsme tohle slyšeli....

0/0
9.3.2009 8:40

231

Že by PR článek?

JInak si neumím vysvětlit, proč místo otázky

"... Další věc – stížnosti na čistotu ve vlacích. Ale nedělají ty problémy sami cestující? Nevšiml jsem si, že by někdo v Německu či Rakousku dělal ve vlaku takový bordel, jak se to někdy stává u nás. ..."

nepoložil otázku ve stylu

"... ... Další věc – stížnosti na čistotu ve vlacích. Nevšiml jsem si, že by někdo v Německu či Rakousku porušoval přepravní řád bez povšimnutí zaměstanců drah. Stačí se jen podívat kolik lidí kouří na nástupištích za přihlížení průvodčích i výpravčích. To pak není divu, že někteří dělají bordel aniž by jim něco hrozilo. ..."

0/0
8.3.2009 23:20

Bery

Re: Že by PR článek?

Ono nemci se sice obcas chovaji taky jako prasata... ale maji respekt k autorite. U nas se ten prihlizejici pruvodci boji, aby nedostal na budku. Vzdyt u nas se vytrzniku boji i policajti...

0/0
13.3.2009 20:32

mstuch

Když dráhy potřebují

peníze,tak proč on a různí manažeři mají určitě nesmyslně astronomicky vysoký plat.!!!!

0/0
8.3.2009 23:20

baroko

např.parkoviště Smíchov a Sekyra Group

Ani jsem Váš rozhovor nečetl. Chcete nevýhodně pronajímat parkoviště

" nevinnému" Sekyra Group za hubičku čili ruka ruku myje....a s prodělkem...třeba na Smíchově!!!! I když dnes Dráhy za to mají mnohem více peněz. Proč si nenamastit kapsu soukromě, že...Podvod podvod podvod:-/

0/0
8.3.2009 23:08

Rosomak

Kdyby zrušili Pendolina

a nakoupili normální rychlíkové vagony a pár nových lokomotiv ze Škodovky, tak nebudou na nejziskovější trati tratit.

Opravy Pendolin stojí více 300 milionů ročně (to je džob co?) a na jízdném vydělají 200 milionů. Každý normální ekonom by to stopl.

Za 300 milionů nakoupí 30 vagonů (nových z ČR či zrekonstruovaných z Německa), tj. to je kapacita více než tří Pendolin.

Lokomotiva Škoda 109E stojí cca 125 mil., tj. za roční opravy Pendolin je možné pořídit dva vlaky s pěti vagony. Potřebná cena za roční opravy bude v rámci max. milionů (lokomotivy a vagony budou v záruce, jen se budou běžné věci).

0/0
8.3.2009 22:56

PepaK

Re: Kdyby zrušili Pendolina

No jde vidět že o cenách vozidel moc páru nemáte. Za 300 milionů máte sotva 6 nových vagonů...

0/0
9.3.2009 0:28

Rosomak

Re: Kdyby zrušili Pendolina

Ano, od Siemense vyrobené v Německu za německé mzdy a náklady. 50 mil. kus.

Víte za kolik se vyrábí vagony jinde?

Víte za kolik prodávají německé dráhy starší, rekonstruované vagony, které kupují ČD vydávajíc je za nové? Za 5-10 mil. kus.

0/0
9.3.2009 8:48

papazian

Skutečně ryba smrdí od hlavy, stát je zodpovědný!

A stát představují politici, kteří občané zvolili. Takže občané si zvolili ošklivé vlaky, protože stávající politici nejsou schopni vyřešit to základní, dopravní obslužnost státu. Je třeba si přiznat, že jsme se pod vládou středopravou propadli k úrovni Rumunska či Bulharska a velmi rychle se přibližujeme Ukrajině... Je to smutné, ale budeme-li tak pokračovat, tak to tomuto trendu jenom nahrává. Je třeba konečně pojmenovat problémy a skutečně je systémově řešit! To se neděje, jen se štrikuje a opravdové řešení přehazuje jak horký brambor někomu dalšímu... Republika ztratila zbytečně 20 let, prý je výhodné mít největší překážku v EU, tedy minoritní svou měnu!  Tomu říkám Evropa s bariérami! Takže můžeme také poděkovat euroskeptikům a jejich přisluhovačům! Je třeba zvýšit ceny, zvýšit mzdy, posílit kurz měny a  co nejrychleji přejít na euro! A začít pracovat na koncepčních dlouhodobých koncepcích. Stavající koncepce - být montárnou Evropy nepřinesla žádný významnější efekt!

0/0
8.3.2009 20:17

král

Re: Skutečně ryba smrdí od hlavy, stát je zodpovědný!

Milý pane závidím vám vaši schopnost analytického myšlení a dávání problémů do souvislostí. Je úžasné jak jste správně pojmenoval odpovědnost pravostředové vlády za to, že vlaky už nejsou tak superúžasný, pohodlný, rychlý, čistý a moderní dopravní prostředek po kterém se lidé mohou utlouct touhou se vozit, jako tomu bylo nejen za vlády vlády Zemana, Grosse, Špidly a Paroubka, ale hlavně před posledními 20 lety, kdy nám je záviděl a obdivoval celý svět. Jenom bych se rád nechal poučit  o vašem receptu jak (nejlépe systémově a koncepčně) posílit kurz koruny, zvýšit ceny a mzdy (myslím, že někteří pomatenci  tomu říkají inflace, ale na ně nedejte) a jak euro pomůže českým drahám z toho, že cena jednoho kilometru jízdy vlaku je několikanásobně vyšší než 1 km jízdy taxíkem (což ve svém rozhovoru vysvětluje pan ředitel drah když objasňuje proč potřebuje další, další a další miliardy pro jejich holou existenci). Moc děkuji jak za sebe, tak za ostatní neméně zvědavé sledovatele této diskuse.

0/0
8.3.2009 20:55

Bery

Re: Skutečně ryba smrdí od hlavy, stát je zodpovědný!

Jejda... zase ten srovnavaci blabol s cenou taxiku ;-D.

0/0
13.3.2009 20:38

Bery

Re: Skutečně ryba smrdí od hlavy, stát je zodpovědný!

Bohuzel je to tak... musim souhlasit.

0/0
13.3.2009 20:40

NiHauMa

Takze sef si to shrnul....

Slo by to delat lepe, ale vsichni nam hazeji klacky pod nohy a nejsou penize. Z tohoto rozhovoru jasne vyplyva, ze dalsich 10 let se toho na ceskych drahach moc nezmeni.:-P[>-]

0/0
8.3.2009 15:20

iBlues

Re: Takze sef si to shrnul....

Přesně tak !! Neuvěřitelný bláboly ! Vypadá to na "tvrdíkovizaci" ČD. Rv

0/0
8.3.2009 19:05

Taffey

Pan generální se totálně pomátl.

Vážený pane Žalude, než začnete natahovat ruce pro další peníze, hledejte zlepšení u sebe. Například já. Vlakem už léta nejezdím, protože jsem ještě nikdy nepřijel na čas. Vlak má odjezd ze stanice Opava Východ v 10:00. Lidé sedí ve vlaku. V 10:02 vidíme, jak se mašinfýra belhá k lokomotivě. V 10:05 vlak saskřípe a pomalu se rozjede. Minimálně 5 minut zpoždění a to je jmenovaná stanice výjezdní u několika spojů. Je to naprostá prasárna, co se na drahách děje. Nemá to s financema co dělat. Jenže dlouhá léta nikdo ajznboňáky nikdo nevedl k přesnosti nebo pečlivosti. O tom, že by naběhlo pár lidí, kteří se jinak poflakují po peróně a umyli třeba toalety, o tom si můžeme jen nechat zdát. Cestuji často po Evropě a občas se jdu podívat na nádraží, protože se mi vlaky líbí. To, co vidím, mě naplňuje úžasem a zvedá se mi tlak, když pak doma zavítám na nádraží. Snižte si Váš bezbřehý plat, milý pane Žalude a vycházejte s těmi penězi, které máte. Stejně, jako my všichni.

0/0
8.3.2009 13:49

Paulitko

co to je???

ukázkový příklad článku na objednávku...jak může někdo říct, že vypravený vlak je čistý8-o jel někdo z těch dvou vůbec někdy vlakem???...a jak může někdo obhajovat takový b.or.d.el jako je státní firma České dráhy...

0/0
8.3.2009 12:32

svetluska 007

konečně by si mohl dát nějaký investigativní novinář

práci a zjistit na jaké náklady přijde v přepočtu na jednoho cestujícího studenta jeho jízda v přeplněném vlaku, v neděli tam a v pátek zpátky, s nehorázným jízdným, nezřídka stojícím celou cestu na chodbě.

Odhaduji náklady na maximálně pětinu ceny jízdenky.

Koho a co tím předražením nevydělávající cestující student dotuje?

0/0
8.3.2009 10:37

grrrr....

Co to je?

Na první straně reklama na prodloužení penisu?

0/0
8.3.2009 10:19

pan doktor

S tím molochem ještě nějaký blázen jezdí?

 ;-D;-D

0/0
8.3.2009 3:42

Západoněmecký revanšista

Re: S tím molochem ještě nějaký blázen jezdí?

My víme. Ty nejseš žádná socka.

Ty když jedeš od Vás z vesnice nahazovat omítku někde v Praze, tak jedeš právě dovezeným BMW ze SRN,  rok výroby 1993. Vlak to není nic pro vesnické zedníky. :-)R^

0/0
8.3.2009 7:13

Fare.l

Železnice

Ach jo, železnice, že je zastaralý způsob dopravy? Nebo dokonce neekologický?:-)

Právě naopak - je to dopravní prostředek 21. století.

1) VRT by měla tvořit tepnu dopravního systému - na kratších až středních vzdálenostech nahradí leteckou dopravu ( Francie, Japonsko, Německo, Itálie, momentálně v tomto směru nejvíce se rozvíjející Španělsko )

2) S-Bahn : např. v Praze je velmi perspektivní rekonstrukce současného vedení tratí. Může velmi levně nahradit chybějící linky metra.

http://www.metroweb.cz/zeleznice/linky2006.jpg

0/0
7.3.2009 21:34

Fare.l

Re: Železnice

Z vlastní zkušenosti vím, že to v zahraničí velmi dobře funguje - ve městech i v širokém okolí - např ve Vídni funguje S-Bahn tak, že zastavuje např. ve 4 po sobě následujících zastávkách a stanicích a např. 4 další vynechá, za ním jede další, který zastavuje přesně naopak....tudíž se dá do města dopravit velmi rychle a pohodlně

3) v Itálii jsem si všiml, že lidi železnici rádi využívají...i ti bohatí ( rozhodně si o cestujících vlakem nemyslí, že jsou socky ) - jednoduše se svým BMW sjedou ze své vesnice na nádraží, kde zaparkují a pak už cestují vlakem - zde i regionální vlak uháněl 160, tudíž se do centra velkých měst dostanou rychleji....a to čistota italských vlaků taky není na vysoké úrovni.

0/0
7.3.2009 21:45

Fare.l

Re: Železnice

Může ze své zkušenosti říct, že ve většině západoevropských zemí železnice opravdu funguje a lidé ji často využívají. Její výhoda a taky předpoklad aby konkurovala sil. dopravě je v tom, že by měla být rychlejší (160-350 km/h), je pohodlnější, zaveze vás rychle až do centra velkých měst, je ekologičtější a již te´d ve velké míře jezdí na el. (což se o většině aut říci nedá) - což je jedním z předpokladů pro dopravní prostředek budoucnosti ( vs. ropa )

0/0
7.3.2009 21:53

Přemysl

Inteligenost ??

Prosím Vás lidi,jak můžete vyjadřovat většinou stupidní názory typu,železnice je neekologická,neekonomická,jel jsem naposledy vlakem před 15 lety a bylo to hrozné.Zamyslete se na s sebou!!!Jen bych tu chtěl položit argumenty ,které hrají pro i proti železnici.

Výhody vlaků:

1)Vlak má 4x menší valivý odpor než auto

2)Tření se vzduchem je také o dost menší (V případě delšího vlaku)

3)Nové lokomotivy umí uložit energii z brždění.Některá auta také,ale udělat totu rekupeační zařízení u jedné lokomotivy a u 20 aut je trochu  rozdíl v nákladech

0/0
7.3.2009 17:54

Přemysl

Re: Inteligenost ??

5)Asfalt vydrží asi 15 let bez oprav,koleje vydrží o mnoho déle s menší údržbou

6)koroze na silnicích mnohonásobně intenzivnější(např.motorový vůz 853 z roko 60-ých let byl v posledních letech modernizován a vydrží nejméně dalších 20 let

7)nehodovost-železnice nejnebezpečnější pozemská doprava

        -auta-4lidi mrtvý za 1 den a škoda?

našlo by se mnohem více výhod

0/0
7.3.2009 17:54

Přemysl

Re: Inteligenost ??

nevýhody:

v současné době se stavba či rekonstrukce tratí podceňuje,upřednostňuje se stavba silnic(především obchvatů a dálnic) a to poměrem 1:6,což dosti znevýhodňuje stav našich tratí,které pamatují poválečné období a traťový rychlosti se neustále snižují,konají se jen nutný opravy a stavba koridorů.V případě ,že by se vraželo víc peněz do kolejí,mohli bychom ušetřit spousty pracovních míst(výpravčí,vyhybkáře,zvedače závor...)Protože z jednoho místa lze řídit např.: 100 km tratí.Ale to by zase nadávali odbory,lidi,....

Proto máme tyto nevýhody

0/0
7.3.2009 17:54

Přemysl

Re: Inteligenost ??

1)náklady na zaměstnance hodně vysoké

2)zastaralý vozový park-vyšší spotřeba nafty,elektřiny,brzdových špalků,...

3)náklady na zbytečné zpomalení z důvodu zastaralosti tratí

4)typická česká vlastnost-ošulit co můžu(někteří vypravčí či další lidé,kteří řídí provoz)bohužel celkem často staví zbytečně vlaky před stanicí,či před rychlíky řadí nákladní vlaky v autobloku,atd..Zažil jsem spousty situací.Ale musíme brát v úvahu,že bezpečnost je nejdůležitější!!

0/0
7.3.2009 17:55

král

Re: Inteligenost ??

citát: "Jeden takzvaný vlakokilometr, který ujedeme pro osobní dopravu, stojí 110 až 115 korun, ale my dostáváme od krajů jen něco přes 60 korun. Víc dostávají železnice i na Slovensku, v Německu je to dokonce třikrát víc".

Tomu říkám ekonomičnost vlakové dopravy. Nebylo by lepší, kdyby těch 60 Kč daly kraje každému občanovi, kdo si objedná cestu taxíkem. měl by ji totiž nejen zadarmo, ale ještě by mohl dostta i nějakou tu vratku, protože snad s výjimkou centra Prahy taxikáři si účtují za kilometr jízdy méně. Teď "ekomické" železnici chybí miliardy, až to dotáhnem na úroveň Německa budou pro svou existenci potřebovat dotace na úrovni desítek miliard.  

0/0
8.3.2009 21:22

Bery

Re: Inteligenost ??

Nejsem tedy odbornik na zeleznici, nebo ekonomiku, ale tohle tluce do oci... zamenit "vlakokilometr" za cenu kilometru na osobu uz chce jiste osobni hrdinstvi ;-D.

0/0
13.3.2009 19:59

Iridium

drahý dráhy se hlavně ve své cenové politice

musí zbavit toho zaběhlého uvažování, že když o 10 % zdraží, zvedne se jim o 10 % obrat. Omyl, ubude 10 % lidí (pojedou autem, busem...) a jsou tam, kde byli. Proč teda rovnou nezdražit o 100 %? Nebude jezdit skoro nikdo, nebudou žádní otravní pasažéři. I o daních platí, že se mnohdy vybere víc po jejich snížení. To samé by bylo, kdyby dráhy přestaly nesmyslně zdražovat a tak vyhánět zákazníky. Ale někdy mám pocit, že právě o to jim jde. Jejich uvažování je totiž asi takové - míň cestujících = míň starostí a práce. A ztráta? Stát ji přece zalepí, tak proč se snažit, že?

0/0
7.3.2009 17:22

mstuch

No jo,zlevňování není

in.Zdražování a okrádání,to je to co je ve zlodějské ČR díky zlodějské modré totalitě akuální.

0/0
7.3.2009 16:59

Baywatchnights

Re: No jo,zlevňování není

Ano, za ČSSD (1998 - 2006) jízdné na drahách, nebo elektřina pro domácnosti apod. nezdražovaly. Zemský ráj to byl na pohled!

0/0
7.3.2009 19:40

RicnySysel

Vagony

ČD by hlavně měly nakoupit nové vagóny - pohodlné sedačky s vyměnitelnýmy potahy a ty pravidelně prát. Nidko doopravdy neuklidí 25 let starý vagón!

Jenže na ty by se musela vypsat zakázka, a všichni víme jak to s veřejnými zakázkami, obzvláště u nás, chodí. :-©

Privatizace nebo prodej strategickému partnerovi je nutný. !

0/0
7.3.2009 13:51

Helmut_Zazvorka_von_Seestadtl

Re: Vagony

Jenže vagón od Siemense stojí 50 mega. ;-D

0/0
7.3.2009 16:06

RicnySysel

Re: Vagony

Trasa Brno - Praha a zpet 2x denne x 200 za listek x 50 lidi x 300 dni v roce x 10 let =4x200x50x300x10 = 120 mega

0/0
7.3.2009 23:54

Západoněmecký revanšista

Re: Vagony

Na Brno-Praha jede každou hodinu vlak sestavený z vozů Siemens (nebo alespoň rekonstruovaných). :-) Nesmíš tolik věřit IDnes a TV Nova.

Bohužel ještě kromě tratě Praha-Ostrava už to s rentabilitou nebude ono.........

0/0
8.3.2009 7:27

RicnySysel

Re: Vagony

Některé EC/IC jsou čisté, ale to je jich ještě řada z DB nebo OBB. R jsou pořád staré koženkové vagóny.

0/0
8.3.2009 14:45

Západoněmecký revanšista

Re: Vagony

v ČR jsem ještě neviděl rakouské EC nebo IC.

0/0
8.3.2009 16:20

doktor_bota_2

No to je logika.

"Ještě jedna věc - když má vlak zpoždění, tak je z toho hned pozdvižení. O tom, jak někdo stojí hodiny v zácpách v autobusech a autech na dálnicích, se už tolik nemluví."

Pane řediteli, silniční dopravu nikdo neorganizuje, pokud jste si nevšiml - nemá žádný jízdní řád!

0/0
7.3.2009 10:44

selmakockovita

Re: No to je logika.

Autobus nemá jízdní řád? 8-oOd kdy?Jen jeho dodržování nikoho netrápí.

0/0
7.3.2009 12:20

kwakin1

Re: No to je logika.

Ano to je logika.

Kdyby nebyl na železnici takový bordel, vlaky by ze nezpožďovaly, byly čisté a nabízely i různé služby, nejezdilo by tolil lidí autem po dálnicích a nebyly by tam takové kolony.

Mimochodem, obtěžoval vás někdy na dálnici bezdomovec?  

0/0
8.3.2009 16:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.