Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šrotovné zlevní od pondělka Slovákům auta o dva tisíce eur

Až o dva tisíce eur levněji vyjde od pondělka na Slovensku nákup nového auta při sešrotování starého vozu. Maximální slevu zákazník dostane, pokud se na bonusu bude "podílet" i prodejce. Opatření má rozhýbat automobilový trh. Prodej aut v únoru na Slovensku klesl o 40 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

král

slovákům se nezlevní vůbec nic - bohužel

stejně jako vracení DPH podnikatelům při nákupu auta v Česku, ani na Slovensku šrotovné na objem prodaných vozů nebude mít žádný patrnější dopad. Kouzlo tržního hospodářství spočívá v tom, že se neustále vyvažuje poptávaná a nabízena cena zboží. Jestliže do tohoto vztahu prodávající-kupující vstoupí někdo třetí (stát) s tím, že část ceny uhradí "ze svého", pouze posune cenu (jak nabízenou, tak poptávanou) nahoru. V praxi to bude vypadat tak, že jestliže dnes cena auta padá dolů protože chybí poptávka, v okamžiku zvýšení poptávky se cena opět zvedne a pokud jde o objem prodeje - nula od nuly pojde. Dnes mi obchodník klidně dá na úkor své marže slevu  20 % jen když  koupím, s odpočtem DPH nebo šrotovného mi už žádnou slevu nabízet nebude, protože mi ji za něj nabízí stát. Já jako spotřebitel nezískám fakticky nic, takže jediným efektem těchto úlev je šance že při stejném objemu prodeje se obchodníkovi zvýší šance na přežití oproti  dnešnímu stavu, kdy pracuje na hranici rentability.    

0/0
7.3.2009 12:50

popradčan

Re: slovákům se nezlevní vůbec nic - bohužel

Nuž, neviem čo si tým chcel povedať, ale pre obyčajných ľudí je najpríjateľnejšia doba na kúpu nového auta. Uvediem príklad:  Škoda Fábia 5 999€^, Suzuki SX4 10580€, Citroen C3 7290 €, Renault Tália /nový model/ 4490€. Ceny sú pri "šrotovnom" 2000€, takže kto má starú Š 120 má šancu na výmenu auta za nízku cenu.

0/0
7.3.2009 15:47

král

Re: slovákům se nezlevní vůbec nic - bohužel

tak jsem si ze slocekských stránek škodovky zkopíroval ceny nejelevších fábií v provedení classic. Za 6 tis, resp. 8 tis.  Euro nemají ani ojeté v bazaru. Sorry.

Benzín1.2 Benzín 44 KW (60 PS) 5-dv.10 798,- EUR 313 009,- Sk

Diesel1.9 TDI Diesel 77 KW (105 PS) 5-dv.12 104,- EUR 

0/0
7.3.2009 17:28

popradčan

Re: slovákům se nezlevní vůbec nic - bohužel

Uviedol som ti aktuálne ceny , ktoré boli zverejnené v štvrkovej Pravde. Nemám v úmysli ti klamať.

0/0
8.3.2009 11:01

tmf

Re: slovákům se nezlevní vůbec nic - bohužel

jenže, kdo má Š120 nebo Favorita, P205 a podobné s prodejní cenou 50-500 eur tak obvykle není ten kdo má 7000 eur na nové. No a pokud je má tak je to šrotovné jen takový dáreček, vyhozené peníze ze státní kasy pro toho kdo by si nejspíš auto koupil.

Trochu jiné je to s DPH, tam vzniká dojem, že se vrací DPH, ale podnikatel DPH musí i platit a platí víc než odpočítává (až na vyjímky), koupené auto nese další příjmy do rozpočtu. A rozdíl mezi stavem teď a po zrušení mříží není tak velký jak se někteří snaží lidem namlouvat.

0/0
7.3.2009 17:37

popradčan

Re: slovákům se nezlevní vůbec nic - bohužel

Netvrdím, že "šrotovné" je spásonosná myšlienka. Aj vlada vyhlásila, že SR najviac pomôže oživenie ekonomiky Nemecka a ostatných veľkých štátov EU. Tých 2000 € je iba malá pomoc pre sl. aut. priemysel, ale keď  sa aspoň trochu zvýši predaj áut, tak je to pomoc. Mňa viacej trapia vyhodené peniaze na lajdákov a cigánov, ako tieto, ktoré môžu pomosť ľuďom, ktorí sa snažia a pracujú.

0/0
8.3.2009 11:08

tmf

socdemácká politika

rozdávej co můžeš, po nás potopa. Nesmysl na entou. Pokud mám 15 let staré auto a po polštářem 90 tisíc tak mě 50 nevytrhne protože mi ještě pořád bude na auto chybět. No a pokud mám téměř našetřeno tak si ho koupím s příjemným bonusem od spoluobčanů. Vyhozené peníze z rozpočtu. Ještě že to u nás neprošlo, Němci a Slováci škodovce pomůžou a nás to nic nebude stát.

0/0
6.3.2009 23:15

mpes

Re: socdemácká politika

podívej se na to z druhé strany. Slováci jsou na automobilovém průmyslu závislí. Čili jdou do totálních sra/ček. Je snahou vlády se tomu vyhnout, tak vymysleli tohle řešení. Jestli je dobré nebo špatné, to ukáže čas. Já osobně si myslím že víc by politici pomohli tím, že by přestali žvatlat o nějaké krizi.

0/0
6.3.2009 23:35

Andreejks

Re: socdemácká politika

Slovaci nejsou zavisli na aut.prumyslu o nic vic, nez cesi.

0/0
6.3.2009 23:42

Andreejks

Re: socdemácká politika

Pomuzou v tom, ze par delniku z ciziny bude mit jeste nejaky mesic praci a zaplati minimalni dane, ktere jim mozna chybeji do pravoplatne doby na zaradeni do socialni site v CR? DPH zostane na Slovensku. Poplatky za registraci a vysoce danove zatizene pohonne hmoty zprofituje Slovensko a Nemecko. Na zesrotovani se budou podilet spolecnosti mimo CR. Zisk Skody se prerozdeli pres Nemecko. Slaba utecha ...

0/0
6.3.2009 23:40

popradčan

Peugeot,

už pristúpil na na 500€ zľavu, takže pri kúpe nového Peugeota dostane zákazník 2000€   zľavu. Je to 1500€ od vlády a 500€ od predajcu. Slušná pomoc.

0/0
6.3.2009 20:33

Andreejks

Re: Peugeot,

1. Prodelate i vy osobne - protoze z vasich dani prispejete jinym na auto

2. Prodela 2x kazdy z jineho segmentu, jako je automobilovy prumysl, protoze prispevek jde z jeho dani a k tomu o kolik vic spotrebitel mine na kupu auta, o tolik min nakoupi jinde

3. Stat vydela, protoze bez kupy auta by nemel nic a takto jenom DPH je vyssi nez srotovne, dale vysoce danove zatizene pohonne hmoty a podobne.

4. A v neposlednim rade se jedna o systemovu chybu, ked se investuje do zdeformoavne spotreby, ktera krizu spusobila a neresi se sofistikovanost vyroby - problem se prohloubi/krach se oddali a pokud budou mit soucasni politici a lobisti stesti, az do dalsiho volebniho obdobi.

0/0
6.3.2009 23:31

popradčan

Re: Peugeot,

Iste, všetci to robia zle na čele s Nemeckom a Francúzkom. Škoda že nemájú takých poradcov ako si ty. Teraz nejde o to či sa to platí z naších daní, ale o to aby sa naštartoval predaj aut. Ak sa to podarí, tak aj sudodávatelia sa rozhýbu. Takže to pmôže ekonomike.

0/0
7.3.2009 15:53

Andreejks

Re: Peugeot,

Mat takych volicov ako si ty, musi byt velmi jednoduche manipulovat a vladnut. Ty proste 4 napisane argumenty o nevyhode dokazes negovat na zaklade svojho dojmu, ze mozno nieco niekedy bude lepsie. Ak si nepochopil o co ide vlade, ked na krize takto este zarabi a vsetci danovi poplatnici prerobia minimalne raz, je to, aby sa obrovska zavislost na automobilovom priemysle na Slovensku nezmenila na preprlnene urady prace, socialne nepokoje a ztratu volicov. Ale ty budes dalej verit dojmom miesto faktov, ze?

0/0
7.3.2009 18:02

Ivusisko1

Dobrá

správa pre Česko - to šrotovné sa totiž týka len nových škodoviek-aby som to upresnil : zvýhodnený bude ten , kto nechá zošrotovať novú škodovku a kúpi si AUTO!;-D

0/0
6.3.2009 18:28

totenhosen

Re: Dobrá

toto je kvalitní názor :) 100 bodou ...

0/0
6.3.2009 18:33

pawouk

Re: Dobrá

AUTO - to jako KIA?;-D

0/0
6.3.2009 18:58

popradčan

Re: Dobrá

Nechcem ťa uraziť, ale radšej by som si kúpil KIU ako Fábiu.

0/0
6.3.2009 20:34

pawouk

Re: Dobrá

V klidu,jenom jsem chtěl trochu polechtat kolegu ivusiska,jinak proti Kie nic nemám.:-)

0/0
6.3.2009 21:11

naxalite

Re: Dobrá

Proc se porad omila znacka? Jestli je lepsi Skoda, Kia, TPCA.... co to hodnotit podle tridy vozu? To je podle mne odpovidajici hodnoceni.

Ja bych si ale osobne srot nejnizsi tridy, vselijak "o-cost-down-ovany" nekoupil, ani kdyby mi stat (takze my vsichni) dal prispevek v hodnote 75procent ceny.

0/0
7.3.2009 10:11

hezoun

Re: Dobrá

Mám 11 let passata,ale za novou fabii bych ho nevyměnil!!

Volkswagen-DAS AUTO!!!!R^V

0/0
6.4.2009 19:21

-=koloděj=-

šrotovné

Ono to v principu neni tak hloupý, protože stát to dostane celkem rychle zpátky (okamžitě dostane DPH, poplatky za přihlášení novýho vozidla a odhlášení starýho, apod.) takže stát to v podstatě nic moc nestojí - pokud by si ten člověk jinak nový auto nekoupil.

Prodělat na tom může v podstatě jedině kupec, pokud by nechal "sešrotovat" svoje starý auto, který by mělo vyšší hodnotu než kolik je šrotovné a mohlo by ještě nějakou dobu jezdit (no jo no, jak jde o prachy, tak jde ekologie stranou).

Btw. prodejce auta na tom prodělat nemusí, prostě nejdřív zdraží o 500€ a pak holt dá kupci milostivě "slevu".

0/0
6.3.2009 16:25

Andreejks

Re: šrotovné

Spadate pod vetsinu, ktera dusledky srotovneho nepochopila:

1. Prodelate i vy osobne - protoze z vasich dani prispejete jinym na auto

2. Prodela 2x kazdy z jineho segmentu, jako je automobilovy prumysl, protoze prispevek jde z jeho dani a k tomu o kolik vic spotrebitel mine na kupu auta, o tolik min nakoupi jinde

3. Stat vydela, protoze bez kupy auta by nemel nic a takto jenom DPH je vyssi, dale vysoce danove zatazene pohonne hmoty a podobne.

4. A v neposlednim rade se jedna o systemovu chybu, ked se investuje do zdeformoavne spotreby, ktera krizu spusobila a neresi se sofistikovanost vyroby - problem se prohloubi/krach se oddali a pokud budou mit soucasni politici a lobisti stesti, az do dalsiho volebniho obdobi.

0/0
6.3.2009 23:28

redback

Nevím, na co dostávají to šrotovné.

Trabant se rozpadne přirozenou cestou. :-/

0/0
6.3.2009 16:15

zajicum

Re: Nevím, na co dostávají to šrotovné.

kamo ty si ma pobavil,mas u mna plusko!ale trabant je neznicitelny,je to bakelit......;-D

0/0
6.3.2009 17:22

totenhosen

spoluúčast prodejce

Takže jelikož to z tohoto hodnotného článku nevyplynulo, musel jsem navšzívi slovenské weby.

Stát dá 1500E pokud prodejce slevní 500E. Tedy celkem 2000E

Pokud prodejce neslevná dá stát 1000E

Tedy část propagandistického šrotovného nechá stát zaplatit soukromý sektor.

0/0
6.3.2009 15:12

hombre_

Re: spoluúčast prodejce

Uplne rovnako to funguje aj napriklad v Nemecku. A predajsa tu zlavu 500E da, lebo aj v jeho zaujem je, aby auta predaval. Uz teraz sa predajcovia hlasia, ze do toho pojdu.

0/0
6.3.2009 15:22

totenhosen

Re: spoluúčast prodejce

Aha, to jsem nevěděl. Prodejci do toho logicky půjdou, když ne neprodají.

Stejně jako lékárný Dr.MAX dávají ze svého 30Kč slevu na recept aby nepřišli o zákazníky co by jinak šli do krajské lékarny.

Vždycky jsou nejlepší ty státní akce, kdy stát "jako" vrátí část peněz vybraných od občana občanovi, ale nechá (nepřímo donutí)  soukromý sektor aby se na tom podílel.

0/0
6.3.2009 15:49

indnes

Re: spoluúčast prodejce

Je to tak ako píšeš, akurát sa divím, že sa tomu čuduješ. Alebo u vás to nie je tak, že štát Vám jednou rukou dá a druhou 2 x toľko vezne ?

Kúp si auto za 400.000 býv. Skk z toho je 19 % DPH t.j. 76.000 Skk, ktoré z tejto ceny skasíruje štát a pritom ti ponúkne 45.000 šrotovné.

Len hlupák si môže myslieť, že tieto veci robí štát preto, aby sa mali jeho obyvatelia lepšie. A ver tomu, že tak je to všade na svete, snáď s výnimkou škandinávie, kde sa na človeka nepozerajú len ako na výrobný prostriedok.

0/0
6.3.2009 17:36

zajicum

Re: spoluúčast prodejce

zamyslime sa...preco by do toho predajcovia nesli?500eu zlava na auto?smiesna suma oproti zisku........co viem,uz dnes robia objednavky a budeme sa cudovat...su to velmi slusne cisla!!!len jedno ma mrzi.....malo to platit.len na auta vyrabane na slovensku,tak by to bolo efektivne!R^

0/0
6.3.2009 17:27

Andreejks

Re: spoluúčast prodejce

Ty ani len netusis co to je protekcionizmus a ze sposobil uz par svetovych vojen?

0/0
6.3.2009 23:46

zajicum

Re: spoluúčast prodejce

caka tu niekto svetovu vojnu,koli srotovnemu?;-Dto je dobry vtip.....v europe srotovne funguje,tak preco by nemalo v SK?kazda pomoc je teraz dobra.....nemyslis?

0/0
7.3.2009 8:26

Andreejks

Re: spoluúčast prodejce

Za najkratsiu cesta do pekla povazujem zalepit si oci jednou vyhodou riesenia, ktore ma viacej nevyhod a viacej okrada (znevyhodnuje vatsinu) ako pomaha,.... Krizu riesim systemovo a nie docasnymi rieseniami na odialenie jej konca a jej katastrofalne prehlbenie. Nech najneschopnejsie automobilky zkrachuju, pokial je este cas. Hrame totiz uz hru na cierneho petra a cim viac sa kriza prehlbuje, tym sa zvacsuje riziko, ze oneskorenym padom nezdravych spolocnosti umelo drzanych na financnych injekciach padne i cely financny a monetarny system - vid napr. financny produkt Colateral Debt Obligation (CDO). Tazke pochopit?

0/0
7.3.2009 18:14

ODS+plus

hmmm

nějak to šrotovné nechápu. Tak znova. Je tady hodně automobilek. V našem regionu převážně koncern VW. Ti teď brečí že nemají odbyt. Musí propouštět. Když se podívám na jejich zisky za rok 2008, všichni jsou ve vatě. Na autě jsou schopni dát slevu 10%. PROČ TEDA SAKRA PRVOTNĚ TĚCH 25, RESP. 56 TISÍC NEDAJÍ ZE SVÉHO A TEPRVE PAK TO PLATÍME MY VŠICHNI ???!!!!

0/0
6.3.2009 14:54

lukim

Re: hmmm

Já se domnívám, že mnohem lepší než toto tkzv. šrotovné, je zrušit u všech aut DPH do určité výše ceny např. 1 milionu! Nevím, proč tuto výhodu dostávají jen podnikatelé, plátci DPH = největší zloději v tomto státě ?;-€Rv(Y)

0/0
6.3.2009 16:29

ODS+plus

Re: hmmm

Podle tvého hlediska je to tady teda jeden zloděj vedle druhýho, protože prakticky všichni jsou plátci DPH :-)

0/0
6.3.2009 16:49

totenhosen

Re: hmmm

Dle Vašeho příspěvku jakožto plátce jsem největší zloděj :) Tedy dokud byl limit obratu pro přihlášení se k DPH 3 miliony tak jsem jej podlezl, abych se nestal plátcem, posléze jej snížili na 2 miliony, ten jsem taky podlezl, ovšem současný limit 1 milion (tedy tržby cca 80 000 měsíčně) už jsem podlézt neokázal. A jelikož jsem ceny výrobků nezvedl, jsem na tom jakožto PLÁTCE DPH o to DPH (tedy 19%) na tom hůř, než předtím jakožto neplátce.

A to proto, že náklady mám nájem, socko, zdravko, a pojistky a poštovné. DPH si odečtu na vstupu jen z nájmu, zbylé popžky DPH nemají. Tedy já se už nemůžu dočkat, až se zase stanu NEPLÁTCEM DPH. Budu na tom o 19% lépe než teď při stejném obratu a zisku.

0/0
6.3.2009 18:32

Divak

Ceska Skoda

Formulace "vozidla od české automobilky Škoda Auto, kterou následoval německý Volkswagen a francouzský Peugeot" je stejne legracni jako titul profesora u V. Klause. Skoda je ceska tim, ze se montuje, z dilu koncernu a zahranicnich dodavatelu, v Cesku. To je i pripad Peugeotu nebo VW na Slovensku. Jsou to take ceska auta? Mimochodem, vite, proc nema Skoda ani jednoho Cecha v predstavenstu?

0/0
6.3.2009 14:53

ODS+plus

Re: Ceska Skoda

Ty seš zase popleta. NÁŠ ministr zahraničí je taky švýcar a přesto je náš :-))

0/0
6.3.2009 14:56

ODS+plus

Re: Ceska Skoda

navíc, je to privátní firma. Ať má v představenstvu třeba ukrajince, když si to akcionáři budou přát.

0/0
6.3.2009 14:56

Mytom

Re: Ceska Skoda

Melete blbosti ...

0/0
6.3.2009 15:17

Divak

Re: Ceska Skoda

Nikdo mi na otazku ohledne predstavenstva neodpovedel, tak odpovim sam: protoze Cesi mysli jako Vy (viz prizpevky) a Vas "profesor". Druhy duvod je chybejici respekt pred majetkem jinych.

0/0
6.3.2009 15:26

crezpenan

Re: Ceska Skoda

pouze Němce mají proto,že jsou tam všichni zkorumpovaní sudetští Němci.Mám ty aféry vypočítat ?

Také jste si na začátku tam dosadili spolupracovníka STB jako ředitele.Jinak si myslím,že se automobilka díky cenám brzy potopí.Já jí to nepřeji,je mi jasný dopad do hospodářství.

0/0
6.3.2009 15:32

General-

Re: Ceska Skoda

Ty si tele ;-D

0/0
6.3.2009 15:33

Jano_S

Re: Ceska Skoda

asi preto ze ma sidlo v Cesku.To ze hlavny akcionar sidli v Nemecku zo Skody nemecku firmu nerobi.To je rovnaka hlupost ako keby si napisal ze Chelsea Londyn je rusky klub.

0/0
6.3.2009 17:26

indnes

Re: Ceska Skoda

Janko to je pravda, ale určite Londýnčanom nepatrí a ani Londýnčania sa na jej zisku alebo strate nepodieľajú. Môžu si tak akurát 1x týždenne 90 minút zahulákať na jej štadione a potom sa chváliť jej úspechmi.;-D

Podobnosť so Škodou v Čechách, WV, PSV, Kia na Slovensku vôbec nie náhodná.

0/0
6.3.2009 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.