Diskuze

Na ministerstvech ubylo šest tisíc úředníků, nejvíc na obraně

Úředníci pracující pro vládu a její ministerstva se ve své práci otáčejí rychleji než před pěti lety. Nebo alespoň by měli podle výsledků průzkumu MF DNES mezi jednotlivými resorty. Zatímco na přelomu roku 2004 a 2005 pracovalo pro "vrcholovou" administrativu přes 30 tisíc úředníků, dnes jich je necelých 24 tisíc.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

red horse

13. 3. 2009 22:03
pro milou paní Špačkovou

1) Úředníci určitě nezmizeli, jen se přesunuli na jiný úřad než je ministerstvo. Tohle téma by si zasloužilo určitě trochu pečlivější rozbor

2) http://zpravy.idnes.cz/druha-druzice-systemu-galileo-je-na-obezne-draze-fua-/vedatech.asp?c=A080427_081609_vedatech_ton

Komunikační satelity systému Galileo sice ještě vysílány nejsou, nicméně tchnické družice pro testování už ve vesmíru obíhají. Nemám sice tušení o souvislosti úředníků na našem MD s témto systémem, ale kraviny, buďte tak hodná, nepište.

Nebo se aspoň zkuste přeptat chytřejších kolegů v redakci ...

0 0
možnosti
V

velbloud

13. 3. 2009 14:37
je otázkou, jeslti je to posun k lepšímu

pak přidjete na úřad a úředníci, protože je jich málo, nestíhají a čekáte tam třeba celý den (např. dopravní inspektoráty, úřady práce, ....)

0 0
možnosti
MD

Naviatik

13. 3. 2009 8:30
kamufláž řízená vládou?

Mě by jen zajímalo, jestli autorka článku dotáhla svoje pátrání až do konce. Kam se tedy poděli ti úředníci? Opravdu byli propuštěni, nebo nebo se jen tabulkově schovali pod jinou položku? Jestli tohle novinář vypustí, tak je ten článek celý buď o hov...ě anebo je novinář totální diletant, který neví, co je to novinařina, anebo to píše na objednávku a potom by ho měli vyrazit nejlíp hlavním vchodem a hodně daleko....

Co vy na to paní Špačková? budu se těšit na Vaši reakci, která možná umlčí některé pochybovače (jako třeba mě)

0 0
možnosti
M

Míra2

13. 3. 2009 8:35
Re: kamufláž řízená vládou?

R^

0 0
možnosti
J

JAPKIN

13. 3. 2009 8:21
Diriguje

zpěvačka písní Parkanová ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
PK

Hekynen

13. 3. 2009 8:19
Známá dělá na ministerstvu dopravy

Už asi 15 let. Podle "pracovní knížky" (kdyby nějaké teda byly) je příšerný fluktuant. Přitom se za těch 15 let fyzicky přesunula o jedno patro stejné budovy. Občas si dělá srandu, že už ani neví, kdo je vlastně jejím aktuálním zaměstnavatelem.:-)

Obdobně i otec, ten pracuje u ČD (vedoucí MTZ nebo jak se to jmenuje). Pořád stejný barák, ale jiné razítko.

Tak se u nás snižují stavy. Ovšem jen ty tabulkové.

0 0
možnosti
MD

Naviatik

13. 3. 2009 8:24
Re: Známá dělá na ministerstvu dopravy

jo, tomu se říká snižování stavů, ale nikdo se už nezabývá tím, jestli se snížily taky výdaje ministerstva - u 6000 lidí už by to byl pořádný balík. Když vezmu průměrný plat, tak je to pěkných pár mega.... 1 692 000 000 (jeden a půl miliardy...) sakra, počítám dobře? Kde ty peníze jsou, nevím, že by ministersvo zmenšilo rozpočet....;-D;-D;-D

0 0
možnosti
J

JAPKIN

13. 3. 2009 8:18
správná věta...

Zatímco na přelomu

roku 2004 a 2005,ZA VLÁDY ČSSD,pracovalo pro "vrcholovou" administrativu přes 30

tisíc úředníků, dnes jich je necelých 24 tisíc

0 0
možnosti
JK

jakadlec

13. 3. 2009 8:44
Re: správná věta...

Zatímco na přelomu

roku 2004 a 2005,ZA VLÁDY ČSSD,pracovalo pro "vrcholovou" administrativu přes 30tisíc úředníků, dnes jich je necelých 24 tisíc ale stačilo by 8tisíc

0 0
možnosti
MD

Naviatik

13. 3. 2009 8:17
snižování účedníků je politická sebevražda

Do viditelného snižování úředníků se ještě nikdo nepustil a ani nepustí, protože je to politická sebevražda - už vidím, jak tisíce úředníků demonstrují sfanatizováni socialistickými inženýry a vyčuránky z odborů a levicových stran před budovou vlády a Topolánek s Kalouskem sedí celý den v kanclu a rovnají papíry do šanonů.... ;-D;-D;-D

Tady se z ministerských úředníků stali zaměstnanci externí agentury, takže ty výdaje se už nejmenjí "plat", ale "analýza něčeho" případně "poradenská činnost"....;-D;-D

0 0
možnosti
JK

jakadlec

13. 3. 2009 8:23
Re: snižování účedníků není politická sebevražda

já si naopak myslím, že první povinnost každého vedoucího, je mít pod sebou efektivní a ekonomicky nejvýhodnější oddělení. protože spravují cizí majetek a nemůžou se chjovat jako majitel firmy , oni jsou jen služky daňových poplatníků a podle toho ať se chovají

0 0
možnosti
LM

Jose15

13. 3. 2009 8:12
Kamufláž

Pěkný článek. Já na obraně nějaký ten pátek fungoval a to dokonce na personální sekci, takže vím, jak se tzv. "snižování stavů" dělo. To se prostě vzali civilní zaměstnanci a z tabulkových stavů ministerstva se převedli pod tabulky nějakého vojenského útvaru. A bylo. V budově starého ministerstva obrany v Dejvicích i v objektu Valy je neustále problém s ubytováním robotníků, bo nejsou volné kanceláře, ale bohatýrský management MO vypráskal tisíce lidí :-/

Jinak totálně souhlasím s Mírou2, možná bych ještě doplnil, že na MO systém funguje tak, že voják (nejlépe důstojník od majora výše), který pro sebe nenajde tabulku svléká uniformu a pro MO maká jako civil. No a když pro něho není místo ani jako pro civila, tak se najme na dohodu a je vymalováno :-)

0 0
možnosti
MP

MirosPikos

13. 3. 2009 8:08
o 6 tisíc více voličů socialistů

Tzn. o 6 tisíc více voličů socialistů... kteří budou doufat, že bude ČSSD pokračova v byrokratizací českých úřadů.

0 0
možnosti
H

hejhulapp

13. 3. 2009 8:11
Re: o 6 tisíc více voličů socialistů

R^

0 0
možnosti
M

Míra2

13. 3. 2009 8:01
Nesmysl,

"snižování" se všude akorát kamufluje tím, že se další a další úředníci najímají přes agentury práce, nebo se uzavírají smlouvy s jinými externími firmami (např. advokátními kancelářemi), takže v důsledku je celý proces ještě výrazně dražší, než kdyby se tabulkově platili vlastní zaměstnanci. Ale na někoho neznalého to možná udělá dojem... ;-€

0 0
možnosti
PK

Hekynen

13. 3. 2009 8:22
Re: Nesmysl,

Přesně. To se vezme celý jeden odbor, ten se "propustí". Reálně ale ti úředníci přejdou se vším všudy (včetně jejich kancelářských sponek) pod jinou hlavičku organizace (organizační složka se to myslím jmenuje), kterou založilo příslušné ministerstvo (obecně úřad).

0 0
možnosti