Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bendl chce snížit platy manažerům Českých drah a ČD Cargo

Ministr dopravy Petr Bendl navrhuje snížit o 10 až 15 procent platy vrcholovým manažerům ve státem vlastněných akciových společnostech. To by se týkalo především zaměstnanců Českých drah a ČD Cargo. Zástupci ministerstva by tento návrh měli přednést na nejbližších jednáních dozorčích rad společností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jára1

RE.

Snížit platy všem poslancům,senátorům,ministrům a Klausovi nemají nárok ani na zlámanou grešli.Je to ostuda národa.

0/0
20.3.2009 11:50

Ludek_II

Dojde i na

Martina Romana ?

0/0
17.3.2009 12:32

Qingdao

Bezedná díra

ČD jsou bezedná díra na peníze a lze tady najít určitou paralelu s českým zdravotnictvím. I kdyby tam stát nalil další miliardy, tak zase skončí ve ztrátě. Ta firma má katastrofální produktivitu práce, obrovskou přezaměstnanost a frčí tam klientelismus víc než v parlametnu.... Jediné (bohužel radikální) řešení je vyházet okamžitě cca 25% lidí, vyměnit management, kteý je královsky placen, aniž by měl odpovídající míru odpovědnosti a zajistit transparentní průběh výběrových řízení. Bohužel jen hezké sci-fi  :-(

0/0
17.3.2009 9:54

djrhedy

Rušení tratí = ubývání cestujících

Když se zrušilo loni několik tratí je asi logické, že bude jezdit méně

lidí, kteří použijí buďto auto (při nízké ceně benzínu) nebo autobus.

Navíc současná nízká cena benzínu a zvyšující se mzdy způsobují, že

spousta těch, kdo dříve používali vlak dnes používá častěji auto,

protože třeba ve dvou se určitě vyplatí cestovat autem.  Navíc někam se vyplatí i cesta autem obsazeným pouze 1 osobou, například do práce.

0/0
17.3.2009 9:19

Hanyz01

10-15%?

Pominu-li fakt, že by si měli snížit platy i politici, tak zaprvé ČD i ČSA byly v krizi už dlouho předtím, než se první přiznaky krize objevily v USA. COž ovšem nebránilo managementu zvyšovat si platy o sto sedm.

Navíc snížení platu o 10-15% je dost legrační - člověka s platem 10-20 tisíc to může položit, "manažer" s platem 150tis+ a množstvím dalších benefitů si toho ani nevšimne...

Btw jak si snížili konkrétně platy v ČSA - nevšiml jsem ti, že by to bylo v článku uvedeno?

0/0
17.3.2009 7:46

crezpenan

nestačí vzít platy,je třeba

i omezit POČET MANAGERů ve státních podnicích.

0/0
17.3.2009 2:59

javorka1

Konečně kloudnej ministr,

já zírám, ten chlap mi bere, pane ministře to je zřízenej zbytečnej podnik v Český Třebový to je síla, věřím Vám, to je aparát na nic a p.Kratochvíl  ruší místa v provozu   

0/0
17.3.2009 0:02

Janina7

Co manažerům, hlavně odborářům, tam se topí peníze.

Ubrat pát set tisíc manažerům, to nic neřeší. Je potřeba sebret peníze všem dělníkům drah. Lidé odmítají tou nekvalitní špínou jezdit a prostí odboráři si přídávají měsíčně tisíce. Takový pelech jako je na dráze není nikde na světě, v žádném oboru!!

0/0
16.3.2009 22:13

vlmach

Re: Co manažerům, hlavně odborářům, tam se topí peníze.

Tak do toho pelech běžte dělat.Proč je asi v provozu málo lidí?

0/0
17.3.2009 8:28

Next Apache

hmmm...

Jaké snižování? Snad mají hospodářské výsledky jako ukazatel na odměny. Potom jim sníží příjmy život sám. Bendl nemusí dělat nic. Pokud je tam takový bo.....l, že jsou příjmy nezávislí na tom, jak firma funguje, tak potěš koště...;-D

0/0
16.3.2009 21:32

iDoktor

Lepší řešení

Zbavit se ČD. Pokud budou privátní, mohou si manažeři, stejně tak i ostatní nádražáci stanovit platy jaké chtějí.

0/0
16.3.2009 20:45

109e

Re: Lepší řešení

Nesmysl. Privatizace veřejné služby zákonitě problém neřeší. Viz Anglie a privatizace železnic.

0/0
16.3.2009 22:11

jindra41

platy

a co kdyby po dobu krize snížili platy naši politici?

0/0
16.3.2009 20:21

farous

Re: platy

Ty woe, ty chceš ohrozit demokracii?!? :-P

0/0
16.3.2009 21:23

Bariq

Re: platy

Já si myslím, že naši politici jsou zadarmo drazí a tak nejenom v době krize by neměli dostávat žádný plat, navíc by měli do státní kasy přispívat. Jenom tak by nám byli alespoň trošičku užiteční. ;-D

0/0
17.3.2009 7:31

hrabe.zeppelin

No je na case

CD musi byt i tak nehorazne bohata firma, kdykoli s nimi jedu, topi o sto sest krize nekrize, At si zakaznik uzije, kdyz je venku 12 stupnu. Jak jinak ukazat silu nez kdyz jedou rozzhavene vagony s otevrenymi okny, aby obsah nepochcipal na prehrati organismu

0/0
16.3.2009 20:11

WilliF

Re: No je na case

a nejlepsi je kdyz si sednes k naky babe tlusty ktera to okno zacne zavirat ze na ni de pruvan:D

0/0
16.3.2009 20:25

hnupobijce

To by znelo hezky kdyby k tomu navrhl i snizeni platu sveho

0/0
16.3.2009 19:21

hnupobijce

Re: To by znelo hezky kdyby k tomu navrhl i snizeni platu sveho

a svych kolegu.

0/0
16.3.2009 19:22

Ebo

..jop..

"Bendl chce snížit platy manažerům Českých drah a ČD Cargo" ... uráááááá R^

0/0
16.3.2009 18:40

power.mac

1 CZK

At pracuji jeden rok za korunu . Jako Lee Jacoca. A ČD bude v zisku ...

0/0
16.3.2009 18:31

Next Apache

Re: 1 CZK

Tí pánové "hospodařící" na cizím, by velmi rychle zběhli...;-D

0/0
16.3.2009 21:29

@bezdomovec@

No nevim.....

Jestlize firma nefuguje tak jak ma a jsou nizke zisky tak nechapu proc chce Bendl snizovat jejich platy o smesnych 15 %. Rovnou by je mel do jednoho vyhazet a novym vyberovym rizenim dosadit schopnejsi lidi a takhle to delat do doby nez by opravdu vybral Ty nejlepsi kterym nejde pouze o vlastni koryta. :-/

0/0
16.3.2009 18:29

blecha1

Re: No nevim.....

Takový pro ČD nenajdou, probuď se.

0/0
16.3.2009 18:30

hrabe.zeppelin

Re: No nevim.....

ja mam za to ze ted je ta spravna doba najit nove (jsou k mani, diky krizi), nabidnout jim zajimavy motivacni program a slusne odmeny, jestli ten orisek rozlousknou a CD zacnou fungovat a vydelavat (nebo alespon neprodelavat)

0/0
16.3.2009 20:13

djrhedy

Re: No nevim.....

Proberte se, železnice je prodělečná všude na světě. Porovnejte například dotace pro DB v Německu. Vaše představy jsou dost naivní.

0/0
17.3.2009 9:23

tnx

Re: No nevim.....

Souhlas, ale jen za podminky, ze je schopny najit na to misto nekoho lepsiho. A to je otazka ...

0/0
16.3.2009 18:36

IJNovak

Tak řídí podniky lůza, rozprodat majetek a po nás potopa

Kde se vzala taková banda managerů, co dokrade i nádraží a další parcely, zruší vlečky a za vše dostanou ještě provizi do kapsy! BBBBRRRRRRR ničemové!Rv

0/0
16.3.2009 17:34

Mytom

Nevim

Ale už teď tam manažeři jsou jen z hecu. Aby o ně nepřišli. Oni se pak kvalitní manažeři těžko najdou za za takový plat ... Pokud je ztráta vinou manažera, proč ne, ale zrovna u těch ČD se mi zdá, že ty 3,2mld. Kč dluží kraje.

0/0
16.3.2009 17:28

Bariq

Re: Nevim

Hmm... zajímavý názor. Manažeři prošustrují peníze ale můžou za to kraje....

0/0
17.3.2009 7:35

Blablador

Re: Nevim

osobně jedu vlakem jen když není jiná možnost a jsem v zoufalé situaci.

Asi takových jako já bude víc. A protože nejezdíme, je třeba tyto peníze od někoho získat. Třeba od krajů? 

Druhou variantou je, přesvědčit mne, že se mýlím, že vlaky jsou čisté, kultura cestování vysoká, vlaky jezdá načas a presonál železnic je vstřícný, milý a ochotný, bezpečnost vysoká a proto mi nebude vadit, že autem jedu sice levněji, protože požitek z jízdy vlakem mi za ten cenový rozdíl bude stát.

0/0
17.3.2009 8:02

djrhedy

Re: Nevim

To všechno je teoreticky možné, ale pouze za cenu lístku, který se bude blížit ceně v Německu a to už by vlakem jezdilo ještě méně lidí.

0/0
17.3.2009 9:24

dedko

Správně !

Stejně si za ty vlaky nic jiného nezaslouží !

0/0
16.3.2009 16:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.