Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vrakoviště tratí na ekologické likvidaci vozů, chtějí žalovat stát

Licenci na ekologické zpracování autovraků musí mít všech 490 vrakovišť, která v Česku působí. Ale jen každé třiadvacáté v ČR to veřejně inzeruje. Proč? Jednoduše řečeno, systém ekologické likvidace aut natrvalo vyřazených z provozu si už na sebe nevydělá a vrakoviště tak o další auta nemají zájem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mous007

nechápu...

Když se mi jako podnikateli něco nevyplácí, tak to nedělám...

0/0
23.3.2009 13:08

Septisin

Re: nechápu...

To bys daleko nedošel...

0/0
26.3.2009 10:03

metalovy duchodce

dokud

budou vrakoviště nekřesťansky vydělávat na prodeji náhradních dílů, tak bych jim nedal ani korunu, jedná se jen o ždímání peněz "jinou" cestou  !! Například zpětné zrcátko, 1ks, na Opel Vectra, nekoupíte pod 500kč a to je ještě levné. ND z kompletního vozu "ekologickou" likvidaci zaplatí několikanásobně !! 

0/0
23.3.2009 12:01

1255

To je jejich riziko podnikání. Pokud tratí, ať jdou dělat

něco jiného. Kdyby každý podnikatel, který neuspěje měl žalovat stát, kam bychom došli.

0/0
23.3.2009 8:04

truthspeaker

normální zlodějští překupníci

Pokud se to někomu nelíbí provozovat vrakoviště, nemusí to dělat.

Stejně křičí jenom proto, aby odvedli pozornost od přeprodeje součástek z kradených vozů.

0/0
22.3.2009 23:10

prying

Neprodělají.

"V únoru bylo vyřazeno z evidence třiadvacet tisíc aut, ale jen polovina z nich prošla šrotovnami. " Aspoň tolik neprodělají.:-)

0/0
22.3.2009 20:30

briza

No problem

Kdyz se jim to podnikani nevyplaci tak at to nedelaji. Podminky jsou stanoveny zakonem a nikdo nikoho nenuti v tom oboru podnikat. Jezne ono pokusit se vyrvat si prachy od statu protoze to uz neni to co bylo (pro kterou firmu to v tehle dobe je to co to bylo?)  je zrejme jednodusii. :-/Rv

0/0
22.3.2009 20:08

zakladna2

Je jich moc

jako lékáren, ty také řvou, že nevydělávají. Dřív jich bylo v 50.000 městě 5 a jedna měla otevřena nonstop, teď je je jich 15 a diví se.

0/0
22.3.2009 7:02

Shumway

Re: Je jich moc

v 10.000 byla jedna a máme čtyři:-)

0/0
22.3.2009 16:41

Hery Potrovka

Re: Je jich moc

18 000 obyvatel. Dříve 1 lékárna - stačila. Nyní 6 :-©

0/0
22.3.2009 22:32

prying

Re: Je jich moc

Tam je to asi trošku jinak. Vzhledem k tomu, že někdo dostane poplatky a někdo ne. v podstatě se proplacení poplatku od Kraje dá brát jako dotace.

0/0
22.3.2009 20:32

Hery Potrovka

Re: Je jich moc

Nepleťte do toho poplatky. O ty se rvou poslední asi dva roky. Nevím, jak dlouho to funguje (poplatky), ale v našem pidiměstě máme 6 lékáren od roku cca 1995. Na prd. Stačily by 2, možná 3. Ale šest?????  Je vidět, že to vynáší. I bez poplatků. :-©

0/0
22.3.2009 22:44

prying

Re: Je jich moc

Proč myslíte, že jich je 6 naprd? Do toho vám přeci nic není. Hloupé ale je pokuď jedna z nich patří pod kraj a může prodávat o ty "poplatky" levnějš. Ve finále to může znamenat, že je třeba o 100% levnější.:-/

0/0
22.3.2009 22:55

Hery Potrovka

Re: Je jich moc

Je to zbytečné. Každá lékárna má svoji režii. Tu promítá do cen léků. Vím, mají horní hranice cen léků, takže se u nich drží :-(. Čím méně lékáren = tím menší režie na provoz = levnější léky = menší ucucávání peněz ze zdravotního pojištění.

0/0
23.3.2009 8:23

Ebo

pche..

co kecají ? .. vydělávají na ND jako blázen.. tam lítají tisíce.. tak ať neprndají kvůli pár starým škodovkám.. :-©

0/0
21.3.2009 21:24

Starej Pardál

Re: pche..

A kdes na tom jako byl? To, že musí zaplatit nájem, zaměstnance, provoz a všechno, to nevidíš? Tady jde spíš o to, že stát jim nařizuje, aby brali vraky zadarmo. Takže musí zaplatit rozebrání auta, ekologický zlikvidování náplní, plastů a za kastlu jim ve šrotu nikdo nic nedá. A vem si, že každej jim tam dává škodu 120 a podobný auta, ze kterých nic neprodají. Takový auta, ze kterých prodávají díly, za takový ty vrakoviště platí těm, kdo jim ho tam přiveze.

Je to asi tak, jako by stát nakázal supermarketům dávat rohlíky, ovoce a zeleninu zadarmo a tys jim řekl, co nadávají, vždyť na mase, uzeninách a ostatním vydělávají.

0/0
21.3.2009 22:05

Ebo

Re: pche..

sorry, ale když jsem na jednom takovém vrakovišti stál asi 30 minut a čekal na díl za 1000Kč (motorek stěračů), tak za tu dobu tam prodali díly za 10 tis. Kč ... já si nedělám iluze o tom kolik na tom vydělají a ani o tom kde končí některé věci z toho vrakoviště, které by měly skončit na ekologickou likvidaci...

0/0
21.3.2009 22:25

socka 40

Re: pche..

Mohli se lépe učit jak je nám předhazováno od vlády a dělat něco jiného,každého věc.Já,když budu mít hospodu tak mi také nikdo žádným zákonem nepomůže abych vydělával.

0/0
21.3.2009 22:26

togu

Re: pche..

Pardále moc kecáš a nemáš pravdu.Na každé vrakoviště můžeš zadarmo se jít podívat,ale z autem tam přijet na likvidačku tě to stojí 1500,-kč keš a cár papíru za(jako likvidaci)+vývar z rozprodeje dílů.Tak nevím kam chodíš na ty povídačky,asi k modrým zlodějům kterým už to tolik nesype.

0/0
22.3.2009 6:43

Starej Pardál

Re: pche..

Pokud tě to stojí 1500,- Kč za papír o likvidaci, tak mně věř, že z toho nikdo nemám vývar z náhradních dílů. Nebo mně chceš snad říct, že ty tam dáš rezavýho favorita, musíš zaplatit 1500,- Kč a za tebou stojí zástup pepanů, že hned tam z něho chtějí koupit rezavej blatník, rezavý pátý dveře a že na fáčku mají vývar 50 tisíc?;-D

Tak jestli to teda takhle funguje, tak to si taky otevřu vrakárnu:-)

Já se ale tady nesnážím obhajovat vrakoviště. Jenom říkám, že princip, kdy ti stát nakáže, abys něco dával zadarmo, není až tak správný. Je to asi tak, jako kdybys ty měl manažerskej plat 100 000,- Kč a navíc k daním by ti bylo státem nařízeno, abs dával ještě 30 000,- Kč někomu. Asi by ses pak nedivil, kdybych ti řekl, co se rozčiluješ, máš několikanásobně větší plat, než já - "máš vývar".

0/0
22.3.2009 9:53

dikobraz

Re: pche..

Zástup pepanů tam možná nestojí, ale podle velikosti vrakoviště se jich tam za den vystřídá několik desítek až stovek. A každžýz ni tam nechá pár stokorun nebo rovnou tisícikorun. Oni na tom vrakovišti opravdu nemají jen staré shnilé favority - ale i z takových aut obvykle prodají motor, převodovku, kolizní díly jako přední a zadní nárazník, světla atd. A spočítej si, kolik se jen na tomhle shnilém favoritu dá vydělat.

0/0
22.3.2009 13:50

Starej Pardál

Re: pche..

Ať počítám, jak počítám, tak jestli na dvaceti favoritech prodáš jeden motor - a to těžko, nějaký světlo, nebo expanzní nádobku, tak ještě doplácíš, když musíš zaplatit likvidaci těch dvaceti favoritů, nájem, zaměstnance, služby...

0/0
22.3.2009 14:05

metalovy duchodce

Re: pche..

sorry, ale meleš nesmysly, asi jsi nikdy nic takovýho nedělal. Já ano. Na blbým favoritu, pokud je rozebranej (tj. vložená práce), se dá vdělat víc než 5tis. Kč na každým. 1000-1500 kč dá ten, kdo ho přivez za ekologickou likvidaci, takže vývar je víc než 6tis. kč /auto. Plus něco za železo v kovošrotu.

0/0
23.3.2009 12:06

papirex

Re: pche..

to by mě zajímalo, kde po tobě chcou 15kil za likvidaci... to je ale hovadina cos tady vypustil... přečti si zákon o odpadech. par.37, tam je jasně napsáno, že musí převzít autovrak bezplatně a stejně bezplatně vystavit protokol o likvidaci... jediné, za co může chtít prachy, jsou chybějící díly, jako motor, převodovka a tak...

A ještě dodám, když se tu hádáte, že má za měsíc 50 litrů za ND, tak to je pecka... a co jako? zaplatíš socku zdravku, 4 lidi, acetylen, kyslík, (protože musíš pálit nápravy od kastle), pronájem místa, energie a jsi víš kde? to ti řeknu přesně.. na 280 tisících kamaride... opravdu je pro tebe 50000 takový "vývar"? a to jsem nepočítal odvoz odpadů (oleje, filtry, nárazníky, molitan, pneumatiky...) se zamyslete synečci...(Y)

0/0
22.3.2009 13:36

dikobraz

Re: pche..

ha ha ha ha....  Jestli máš provozní náklady 280 tisíc měsíčně ve čtyřech zaměstnancích, tak to musíš těch aut za měsíc rozebrat minimálně desítky. A to ti máme věřit, že to jsou samé shnilé stodvacítky a že tam nejsou žádné bouračky novějších aut a že z žádného neprodáš nikomu motor, převodovku, zdravé plechy a že nárazníky vyhazuješ? Použitelné disky a pneumatiky taky dáváš k likvidaci? No tak teď zkus třeba tu o Popelce, ta je taky moc hezká.

0/0
22.3.2009 13:45

Starej Pardál

Re: pche..

Ty zkus o popelce. Jasně, že tam nejsou samý shnilý stodvacítky. Že tam jsou i normální auta. Ale tady stojí otázka na tom, proč by vrakoviště měly z vlastních kapes hradit likvidaci starýho auta. A je jedno, jestli na zbytku vydělávají, nebo ne. Stavebním firmám taky nikdo nenařizuje, aby dělaly střechy zadarmo. A nebo tam by ses státu taky zastal a řekl : "No to ti máme věřit, že stavební firma, která staví na klíč rodinný domky, že staví jenom střechy? Že nevydělá na obvodovým zdivu, základech a řemeslech? Tak teď ještě třeba tu o Karkulce, ta je taky moc hezká."

0/0
22.3.2009 13:59

Shumway

Re: pche..

hele pardále, kolik let jsi vydělával na každým autě mnohem víc, než teď proděláváš ? nepřijde ti to trošku divný? zisky jsou moje, na ty mě nesahejte a na ztrátu státe pěkně doplať ? halt necháš železo na hromadách a prodáš až bude lepší cena. mě se taky dvakrát nelíbí, že ti musím dát auto a ještě za to zaplatit, i když bych si ho radši rozebral sám

0/0
22.3.2009 16:40

Ebo

Re: pche..

tak, tak.. já chci taky od státu doplatit ztrátu, neb to staré auto nemohu rozebrat sám a rozprodat na díly a musím to dát na vrakoviště.. 

0/0
22.3.2009 17:30

Starej Pardál

Re: pche..

Ani den jsem na žádným autě nevydělával.

Mně příjde trošku divnej názor říkat, že celou dobu jsi vydělával, tak teď dávej něco zadarmo.

Nikdo se tady nebaví o ztrátě z podnikání. Pokud bych měl vrakoviště a nikdo mně tam nechodil, měl bych ztrátu, neřekl bych ani slovo, ano, riziko podnikání. Ale proč bych měl někomu něco dávat zadarmo? Tak jdi zítra po městě a rozdávej pepanům každýmu kousek své výplaty. Je to to stejný!

Jinak to auto si zkus sám rozebrat. Uvidíš kolik na tom strávíš času, pak zaplatíš za olej, když ho poneseš zlikvidovat, za fridex, plasty, baterku...

Pak si to spočítáš a zjsitíš, že to cos dal každýmu za likvidaci náplní a připočetl čas na tom strávenej, samozřejmě něco málo dostaneš za šrot ve sběru, tak že těch patnáct stovek zaplacených vrakárně by tě vyšlo levněji a máš to bez práce.

0/0
22.3.2009 17:55

Ebo

Re: pche..

..ale chápeš, že nebýt zákona, tak ti nikdo (až na pár ekofanatiků) na vrakoviště nic nedá ? .. Podnikat , když vláda všem lidem nařídí aby ti do krámu chodila se zakázkama, to umí každej..   Tak nechápu co remcají, když mezi kárama na "vejvar" mají i pár ze kterých "nula od nuly pošla"..

0/0
22.3.2009 18:50

Starej Pardál

Re: pche..

Nemyslím si, že by tam nikdo nic nedal. Nebo jako myslíš, že by si ty náhradní díly každej prodával sám doma v garáži, nebo úplně nejlíp na parkovišti? Tomu nevěřím.

Prostě si pořád myslím, že když někám dám auto na zlikvidování, tak za to zaplatím. Je to služba, jako každá jiná. Když si objednám telefonní linku, platím za ni, když mám před domem popelnice, platím za ně a když někdo za mě zlikviduje auto, tak za to taky zaplatím.

A argument mezi "vejvarem" - "nula od nuly pojde" je podle mě lichý.

Je to opravu jako bys přišel do supermarketu a řekl jim, že rohlíky a chleba si vezmeš zadarmo, protože na ostatním mají vejvar, tak když od nich dostaneš pečivo v hodnotě půl sta zadarmo, tak se vlastně nic nestane.

0/0
22.3.2009 19:15

dikobraz

Re: pche..

víš co je zajímavé? že  dávno před zákonem o odpadech už existavaly vrakoviště a vraky dokonce vykupovaly =platily za ně. A uživily se.  A ty nám tady tvrdíš, že jsi chudák, co na likvidaci prodělává. Máš 4 zaměstnance, každý měsíc máš náklady přes 280 tisíc a dotuješ to ze své kapsy? Tak buď jsi totální vůl, nebo lhář, nebo ten tvůj vrakáč je jen zástěrka na praní peněz. Já tipuju, že nám lžeš až se ti od huby práší a v nějaké levotě jedeš tak na 80% - a na 90% tě ti zaměstnanci okrádají.. Ale pokud jsi  náhodou skutečně poctivec, který z vrozeného ekologického cítění všechny rodinné úspory vrazil do ztrátové likvidace autovraků. tak bych ti poradil, ať to fofrem zavřeš a jdeš se léčit. Nikdo tě nenutí to dělat, tak to nedělej, když na tom proděláváš.

0/0
22.3.2009 22:48

Starej Pardál

Re: pche..

Já mít 4 zaměstnance?;-D

Ale je možný, že je pravda, co ty tady říkáš. Já vrakoviště nemám a tudíž do toho nevidím. Možná že vy všichni tady máte vrakoviště, je to dobrej business a tak děláte jako že nic:-)

Až pojedu dat svoje auto na vrakárnu, čekám, že mně ho vezmou zadarmo, až půjdu odpoledne nakoupit, doufám, že dostanu karton limonád zadarmo a za odvoz popelnic už neplatííííím:-)

0/0
23.3.2009 8:25

Shumway

Re: pche..

pardále nesouhlasím, nikoho nezajímá, co dělám s vyjetým olejem při běžném provozu, totéž s baterkou a jinými provozními záležitostmi, akorát při odhlašování se z toho dělá ekologické strašidlo. jaký je rozdíl v plastech a čalounění v autě , například proti čalounění ze sedací soupravy ? nehledě už vůbec na to, že majitele vrakovišť zajímá jenom motor s převodovkou, celá tahle rádoby ekologie je jenom paskvil a zbytečná buzerace

0/0
23.3.2009 19:27

WIFI

Re: pche..

no, nejsme tak bohatej stát, aby na vrakoviště šla auta pár let stará a zachovalá :-)

0/0
23.3.2009 7:43

tmf

vlekaři

to mi připomíná vlekaře, není sníh státe dej peníze, teď vrakoviště, státe nevyděláváme, dej peníze. On je to vlastně i prapůvod té krize, šéfové špatně rozhodovali, brali za to bonusy a někteří berou i nadále přesto že je z bryndy tahá stát. Proč v dobách kdy vydělávali neposílali dobrovolně příspěvky státu?

0/0
21.3.2009 20:37

lukim

Re: vlekaři

Souhlas a dokonce mnozí ani státu neposílají daně!

0/0
21.3.2009 22:25

1255

Re: vlekaři

A stejně tak lodní doprava. Jsou to vyděrači.

0/0
23.3.2009 8:06

velbloud

riziko podnikání - maj smůlu

0/0
21.3.2009 18:32

Klika od blazince

Monster Joe

toto neresi. Ten vi, jak spravne provozovat vrakoviste.

0/0
21.3.2009 11:16

krultheking

odkdy je stat zodpovedny za ztraty podnikatelu

:-©

0/0
21.3.2009 11:02

dezzo

Re: odkdy je stat zodpovedny za ztraty podnikatelu

Od te doby, co firmam prikazuje odebirat vraky a nevybirat za to poplatky :-P

0/0
21.3.2009 12:05

Já samojediný

Prej likvidace

Ekologická likvidace? Co to je? Když jsme likvidovali staré auto, tak po nás chtěli peníze na ruku a po půl roce jsem to "ekologicky zlikvidované" auto potkal na silnici i se všema prorezlejma dírama, co v něm byly před "ekologickou likvidací". ;-D

Tak ať nebrečí a šoupají nohama.

0/0
21.3.2009 9:43

Xladi

Tak ať to nedělaj

Je u nás 490 vrakovišť ale jsem si jistý že všechny si nestěžují, je to jako ve všech oborech, nekdo to nezvládá tak řve že prodělává. Když vidím jak ty auta ekologicky likvidují na vrakovištích, tak o ekologii moc neuvažuju pod autama plechový vany na olej a to je všechno co dělí olej od půdy. Navíc jsou docela drahý, ono když se vám snaží prodat jetý díl dráž než ve značkovém servisu originál, tak už se tam nikdo kdo má takovou zkušenost nevrátí a raději si koupí nový originál.

0/0
21.3.2009 9:14

DISK

To je skvělé...

..., takže stát zase nařizuje a peníze si za ekologické poplatky nechává ?

 A pak ještě něco, připomíná to sběr papíru - když byly zisky enormní, nečetl jsem ani jeden článek o tom, jak se vyplatí tohle dělat.

 Myslím, že ekologické přístupy si bez státních dotací na sebe nevydělají dlouhodobě nikde na světě.

 

0/0
21.3.2009 9:04

Fare.l

Re: To je skvělé...

...to je těžké...dřevo ještě vyroste, ale co s tím kovem:-)

0/0
21.3.2009 12:08

Sběratel banánů

A kde tedy končí

ty nově zavedené "ekologické" poplatky za přehlašování starých aut? To by mě tedy zajímalo.;-O

0/0
21.3.2009 8:48

zakladna2

Re: A kde tedy končí

Zeptej se židle chemika z čistírny Kalouska.

0/0
22.3.2009 7:00

maud

A co na to Bursík

0/0
21.3.2009 7:35

gen.MacArthur

Re: A co na to Bursík

Nic! Mlčí! Mlčí! Mlčí!

0/0
21.3.2009 8:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.