Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodovce loni klesl zisk o třetinu, vydělala necelých 11 miliard

Finanční krize si loni vybrala miliardovou daň ze zisků Škodovky. Největšímu českému exportérovi se propadl čistý zisk o třetinu na 10,8 miliardy korun. Přitom firma prodala rekordních 674 tisíc vozů. Velké ztráty způsobila automobilce loňská silná koruna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pingodik

Škoda vydělala, tak co má být?

To je úžasný článek. Firma vydělala 11 miliard a članek vyzněl, jako by to byla katastrofa.

Copak musí každým rokem růst zisk? Už nestačí, že je firma zisková?

0/0
24.3.2009 12:16

rebbe

SuperB kombi bude další eso v rukávu

protože podnikatelé potřebují representační vůz, který ale v případě potřeby i něco uveze, jako vzorky nebo přístroje a zavazadla. Jinak ovšem i kočárek nebo lyže a pod.

Já sám mám Mercedesa E270CDI, za dva-tři roky bude zralý k náhradě, tak by mně takový SuperB opravdu zajímal. Rozhodně by měla také být verze s Haldexem na zadní nápravu, čili 4x4 pro cesty na hory nebo po lesních cestách.R^

0/0
23.3.2009 23:07

IJNovak

Tady něco nehraje aneb,jak Piech k podílu přišel

Automobilka pod 20% zisku z obratu = velmi divné nákladové faktury co i dobrý berňák v SRN těžko rozkrývá! V ČR ??? CHA  CHA  CHA, prázdniny skončily, tak se podívejte co se vše ze Škodyauto platí pro matku VW, za chvíli nebude ve vedení ani jeden ČECH!!! i mistři ze SRN!!!

0/0
23.3.2009 22:50

pepcad

Koruna

Presne tak, vlada nehnula ani prstem kdyz umele posilena koruna drtila vyvoz, tak ted to CR dostava dvojnasob....a bude hur

0/0
23.3.2009 21:25

superprasák

takže

Na jednom voze mají zisk zhruba pět procent jeho ceny, to není moc.

0/0
23.3.2009 20:21

sirc

Re: takže

dealeři mají 1,5 - 2% a taky to dělají

0/0
23.3.2009 20:36

MiKos112

Re: takže

Proboha kde? Mají běžně 12% na Fabii, 15% na Octavii a 18% na Superbu oproti katalogové ceně. Samozřejmě z toho dávají často slevu, ale to je jejich kouzlo.

0/0
23.3.2009 23:12

kokrspanel

Re: takže

to je běžné číslo v automobilovém průmyslu. VW má mnohem míň - okolo 2 procent, výrazně víc má snad jen Porsche

0/0
23.3.2009 20:40

pam2006

Re: takže

Myslím že je to hloupost. Kupoval jsem BMW 530 dostal jsem slevu z 1988000,- na 160000,- když jsem kupoval škodu octavii dostal jse mslevu z 722000,- na 632000,- .......

0/0
23.3.2009 21:49

obecní slouha z Klacíkova

Škůdka

Strčte si za klobouk své koncernové vozy ;-D

0/0
23.3.2009 19:58

PorucikPihrt

dms

dms 8777 ,podpořte Škodověnku;-D

0/0
23.3.2009 15:08

T55

Nešťastný VW

Volkswagen musí být na mrtvici, protože v roce 2000 zaplatil za 30% škodovky 12 miliard korun a předtím utratil za 70% škodovky 1 miliardu marek (jenom si nepamatuji jestli východních nebo západních).

0/0
23.3.2009 14:53

PorucikPihrt

Re: Nešťastný VW

tak to sem jim rentuje,ne?

0/0
23.3.2009 15:09

pajikcz

uvaha

minule roky mely skoro vsechny velke automobilky zisky. Ted jeden rok se nedari a uz dostavaji dostace. Kampak se ty zisky podely? Nemaji zadne sve fondy, kam ukladat pro pripad slabe sezony?

0/0
23.3.2009 14:37

sirc

Re: uvaha

Část zisku se rozděluje mezi akcionáře (dividendy) a zbytek se snaží většinou investovat. Držet si v záloze "hotovost" se nijak zvlášť nevyplácí. Správné řízení peněžních toků a likvidity je celkem složitá věc. Firma s miliardovým obratem může mít na účtech k dispozici klidně jenom pár miliónů. Zbytek se otáčí ve výrobě, zásobách,.....atd.

Když se firma snaží držet nějaké peníze stranou, obvykle ji hned napadnou akcionáři, že má špatné a neefektivní výkony. Ve Volkswagenu by mohli vyprávět.

0/0
23.3.2009 19:56

obecní slouha z Klacíkova

Re: uvaha

Pochop že zisk je hlavní nepřítel.Ať už podnikáš v malém nebo ve velkém...

0/0
23.3.2009 20:00

crezpenan

soukromá německá firma měla zisk,

tak ať neotravují stát o dotace či šrotovné.

0/0
23.3.2009 14:01

ziggi

Potřebuji šrotovné. Zn. NUTNĚ!

Loni jsem vydělal pouze 150 litrů. Socani, pomožte mi. Žádám vás o šrotovné, poštovné, balné, dotaci na kancelář, sekretářku, telefon a leasing BMV 6. Zbytek si už zařídím sám.;-O;-O;-O

0/0
23.3.2009 13:53

PorucikPihrt

Re: Potřebuji šrotovné. Zn. NUTNĚ!

musíš začít makat a ne brečet na netu!

0/0
23.3.2009 15:10

TurboFrank

Re: Potřebuji šrotovné. Zn. NUTNĚ!

Šrotovné dostanou jenom ti, kteří ví, jak je auto, které si chtějí koupit, jmenuje. A protože žádná značka BMV neexistuje, můžete dostat maximálně párek v rohlíku a jezdit budete na kole.

0/0
23.3.2009 15:35

Medvěd

Hmmm...

Zisk 10 miliard... tak to už je opravdová krize, pánové.

0/0
23.3.2009 13:30

sirc

Re: Hmmm...

Investice 12 miliard

0/0
23.3.2009 19:57

tomas_marny3

Nenažranci

hlavně že omezovali výrobu a platili lidem míň. Dyť je to jedno jestli maj zisk 10.5 nebo 11 miliard....

0/0
23.3.2009 13:25

petr.n_22

Re: Nenažranci

opravdu je to pro tebe jedno, když to nejsou tvoje prachy.

0/0
23.3.2009 13:51

Marty502

Re: Nenažranci

Rozdíl je asi 5%. Takže Tobě by nevadilo, kdyby Ti o 5% snížili plat na příští rok?

0/0
23.3.2009 14:21

demon3

Re: Nenažranci

Kdybych měl plat 11 mld, tak myslim že ani moc ne...

0/0
23.3.2009 14:44

prokurator.p

...

Škodovka má pouze nižší zisk. Ve ztrátě zatím není. Tak nevím, proč se všichni vzrušují. Pokud se budou čísla pohybovat v červený barvě, tak potom je potřeba hledat řešení... Zatím je zisk slušných 11 mld.

A co se týče platů managmentu a platu dělníků: Samozřejmě, že by managment měl být vzorem a snížit si nadhodnocené platy v době recese.

Co se týče dělníků, tak pro ně platí totéž. Kor ve Škodovce si přišli dělníci na nadprůměrné výdělky. Jenomže odbory v době recese jaksi oněměly... 

0/0
23.3.2009 13:18

komentator-1

Re: ...

tomu říkám pronikavá myšlenka! Myslím, že na to dojíždí celý současný automobilový průmysl, že se jí držel. Tzn. problémy začal řešit až v červených číslech a to často po několika letech červených čísel. Jen holt nikdo nechtěl věřit, že zázrak nepříjde. Opel není od nás zase až tak daleko...

0/0
23.3.2009 14:21

sirc

Re: ...

Porsche-Volkswagen je na krizi dobře připravený, ten na ní jenom vydělá a ještě víc potvrdí místo evropské jedničky. Ani bych se nedivil, kdyby teď celý koncern razantně vstoupil na americký trh.

0/0
23.3.2009 20:02

honzinulanek2

oblast ekonomie

nemyslíte ekonomiku? Chapu, ze to v english vypada stejne....

0/0
23.3.2009 13:13

jirifort

200 mld za 674 tis. vozů ....

...tak to je v průměru cca 297.000,- za jedno auto...poměrně málo...to si prodejci celkem přijdou na své

0/0
23.3.2009 13:02

petr.n_22

Re: 200 mld za 674 tis. vozů ....

ono se taky prodá nejvíce fábií konem 200kKč..

0/0
23.3.2009 13:52

vena.m

Re: 200 mld za 674 tis. vozů ....

Dle článku polovinu prodeje činili Octavie ...

0/0
23.3.2009 13:57

cizinec je našinec

The top 20 best-selling car brands in Europe 2008

* in 2008 by marque according to the ACEA were as follows:

Position … Brand / Marque …No of Cars Sold … % Market Share … % Change vs 20071.Volkswagen … 1,570,583 … 10.7 … -3.82.Ford … 1,224,750 … 8.3 … -4.13.Opel / Vauxhall … 1,155,422 … 7.9 … -14.04.Renault … 1,102,011 … 7.5 … -8.85.Peugeot … 1,007,713 … 6.8 … -9.06.Fiat … 957,267 … 6.5 … -2.07.Citroen … 857,694 … 5.8 … -9.28.Toyota … 785,242 … 5.3 … -11.89.Mercedes … 687,199 … 4.7 … -7.510.BMW … 675,454 … 4.6 … -4.111.Audi … 663,310 … 4.5 … +0.212.Skoda … 452,901 … 3.1 … -6.113.Nissan … 337,913 … 2.3 … +8.814.Seat … 336,210 … 2.3 … -13.015.Hyundai … 271,064 … 1.8 … -11.316.Honda … 264,238 … 1.8 … -15.717.Suzuki … 250,888 … 1.7 … -12.418.Mazda … 245,062 … 1.7 … +2.119.Volvo … 236,485 … 1.6 … -10.820.Kia … 234,965 … 1.6 … -7.3

0/0
23.3.2009 12:46

Rosomak

A teď tu pohádku

přebarvěte a ukažte výsledky Škodovky v €.

Jediné co se v € přímo nepočítá, jsou některé platy.

Jinak všichni dodavatelé jedou v €.

Toto je pouze slohové cvičeníčko pro daňový úřad.

0/0
23.3.2009 12:42

Sagita

Schade totálně zaspala,

už vyrábí předražený nehezký krámy....

0/0
23.3.2009 12:27

pepcad

Re: Schade totálně zaspala,

az na fabii maji krasna auta...a to ze na ne nemas neznamena ze je predrazena

0/0
23.3.2009 21:26

Jára1

Zisk.

Kdyby si Škodováčtí papaláši snížili platy o třetinu,tak by se schodek srovnal a ještě by měli zisk.

0/0
23.3.2009 12:25

Obi-1

Re: Zisk.

nemeli by se i delnici podilet na snizeni platu?

0/0
23.3.2009 12:29

Condomer

Re: Zisk.

no spíše by bylo zajímavé jim navrhnout, že když řvali v dobách zisků a chtěli se na něm podílet (rozuměj brát odměny), tak ve fázi ztrát by měli řvát stejně, a v rámci spravedlivého přístupu část výplaty věnovat firmě, to neplatí jen pro Škodu, ale pro všechny firmy s odbory

0/0
23.3.2009 12:31

Obi-1

Re: Zisk.

R^

0/0
23.3.2009 12:32

petyo

Re: Zisk.

To souhlasím, ale v případě Škody se nejdená o ztrátu, ale o nižší zisk, ale pořád je to zisk.

0/0
23.3.2009 12:34

AKSAMIT

Re: Zisk.

oni totit,ty trotle vidi,kolik vydelava managment,proto o rvou o vic,snizovat zse musi zacit nekde jinde...;-€

0/0
23.3.2009 14:02

MiKos112

Re: Zisk.

Vždyť to tak je, lidi budou mít nižší mimořádnou odměnu, která je počítána % podle nárůstu/poklesu zisku oproti předešlému roku. Takže lidi budou mít o 30% nižší bonus.

0/0
23.3.2009 23:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.