Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slabý zájem o ČSA: jen čtyři firmy, nikdo z Asie

Ministerstvo financí zveřejnilo seznam přihlášených do tendru o ČSA. Zájemci jsou jen čtyři, není mezi nimi nikdo překvapivý, všichni čtyři již dříve potvrdili svůj zájem. Lhůta pro podání přihlášek vypršela v pravé poledne. Většina nechala přihlášení na poslední chvíli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Libra

To je zase titulek ..

Při prodeji nezáleží, jestli jsou dva kupci nebo padesát, vždy záleží jak mají nacpané kapsy a kolik v závěru chtějí dát ...jinak pokud se jedná o strategickou investici, je jedno, jestli je krize či není, tady záleží, jak je partner finančně silný

0/0
23.3.2009 22:13

plexusbrachialis

a to jeste tihle magoři chteli prodat Budvar američanům

hůl a vypraskat Topola, Icka ,Bursíka hnat svinskym krokem

0/0
23.3.2009 21:45

plexusbrachialis

jen Magoři mohou prodavat v dobe krize CSA a letiste

tahle vlada je opravdu spolkem klientelistu a hostapleru

0/0
23.3.2009 21:43

Irish Stout

A co budeme prodávat, až všechno prodáme?

... hmmm. Asi nezbude než to znárodnit a za čas to znovu prodat.

0/0
23.3.2009 17:23

sirc

Re: A co budeme prodávat, až všechno prodáme?

Do dvou let budou ČSA ve ztrátě a musel by je zachraňovat stát. Malé aerolinky nemají budoucnost.

0/0
23.3.2009 20:44

grosek

Re: A co budeme prodávat, až všechno prodáme?

Promin, ale tebe tipuju, a ted to fakt neber zle, na studenta VŠE 2. semestru maximalne 4. co se naucil teoreticky kecy od Ševčíka, ale s realnym chodem firmy se nikdy nesetkal... ČSA rozhodně neni malá aerolinka, je dejme tomu regionální, ale její hlavní problém a celýho leteckýho průmyslu byl v obrovskejch nakladech na benzin, protoze stoupaly enormně ceny ropy... Což už dávno polevilo, ted maj sanci se vsichni postavit na nohy, ale to uz nebude vydělávat nám, ale nějakejm rusům, amíkům nebo komukoliv jinymu... Je fakt dobry cpat do firem peníze, naprosto popírat princip tržní ekonomiky a pak to este prodat za nižší cenu než dřív... Geniální...

0/0
23.3.2009 22:03

Libra

Re: A co budeme prodávat, až všechno prodáme?

Na druhou stranu jsi ale zapomněl napsat, že v době krize se tolik nelétá za byznysem a tito klienti tvoří hlavní zisky ČSA ...navíc klesá i počet běžné klientely ... a nejsem si vědom, že by tam za poslední 2 roky šly nějaké peníze od státu ...

0/0
23.3.2009 22:16

grosek

Re: A co budeme prodávat, až všechno prodáme?

Samozřejmě, ale ted budu taky trošku teoretik... Podle mě lidi co měli peníze před krizí budou mít peníze i po krizi, jde o to kolik jich bude a ja to vidím tak že jich zase tolik nezkrachuje, maximalne 10 % nejbohatších a to je ještě hodně nadsazené číslo... Pokud by byla moje teze správná tak by tento problém odpadnul, ale nikdo dnes nedokáže plně odhadnout a ohodnotit tu krizi když ještě neskončila... Od statu tam za poslední 2 roky nic nešlo, samozřejmě, ale ty ztráty z dob Tvrdíka se nějak vyrovnat musely... Ted je otázkou jestli z rezerv které si má každá firma utvářet a nebo z našich kapes, ale to by byl už pouze muj čistý dohad...

0/0
23.3.2009 22:57

T55

Ztráty ČSA

Pouze fakta: obchody mezi ČSA a letištěm Praha představují faktickou státní podporu v rozsahu cca 2mld.CZK. Ztráty z dob Tvrdíka jsou zanedbatelné proti totální devastaci a faktickému rozkradení firmy současným managementem. ČSA je pouze prázdná slupka s 50 pronajatými letadly, kumulovanou ztrátou 2mld.CZK a ročními závazky v rozsahu cca 20mld CZK (zhruba 5mld. mzdy,5mld.palivo,5mld. splátky letadel,5mld. ostatní náklady,...). Ještě se dá prodat jeden hangár a administrativní budova a to už je úplně všechno co ze slavných ČSA zbylo.

0/0
23.3.2009 23:51

Henry Kissinger

prodávat nějaký podnik v době krize

je opravdu víc než rozumné, ale je jasné, že za pár let, kdybychom za to dostali mnohem víc, tak to už by Topol a spol nemusel být u koryta, a tak by z toho nic neměl... jinak cena akcií většiny leteckých společností spadla průměrně zhruba na 1/3 ceny před rokem, čili opravdu ideální doba něco prodávat...

0/0
23.3.2009 16:24

tyrael

Re: prodávat nějaký podnik v době krize

Za par let by bez finacne silneho vlastnika uz nebylo co prodavat

0/0
23.3.2009 16:42

grosek

Re: prodávat nějaký podnik v době krize

Tak tyhle "ekonomy" žeru, dokud tam nebyl Tvrdík, tak to vydělávalo skoro miliardu, ale za par let by nebylo co prodavat... Zkus zajit aspon na jednu hodinu ekonomiky a pak mel svoje prognozy, intelektuale...

0/0
23.3.2009 19:22

sirc

Re: prodávat nějaký podnik v době krize

Ty si se asi teď probudil, co? Celý letecký byznys je už osm let v krizi. ČSA klesá vytíženost, tržby, zisky,.... k tomu nutně potřebují obnovit pětinu letadel.

Tvrdík je vůl a ČSA zadlužila hlavně jeho nepromyšlené a nesmyslné investice do expanze. Vlastní provoz nijak zvlášt neovlivnil. Současný management se téhle zátěže už zbavil, ale se samotnou stagnací a spíše propadem letecké dopravy nic neudělal. Zisk je jenom papírový, ve skutečnosti to nijak valné neni a skoro celá flotila je na leasing.  

0/0
23.3.2009 20:52

grosek

Re: prodávat nějaký podnik v době krize

Zisk jenom na papíře ? Co je to proboha za pojem ? Bud mám zisk nebo ztrátu, za falšování výročních zpráv se chodí na procházku na Pankrác... Na leasing ma letadla i Lufthansa, Aeroflot a jiny aerolinky, pokud to chtěli prodavat, meli aspon za včasu, ted kdyz jim padaj akcie to bude zase jeden velkej tunel a to ani nemluvim kolik se do toho opet nalilo penez z našich daní, aby nebyli ve ztrátě a ted kdyz to zase zacina vydelavat tak prijde Topol a hned to prodává, navíc este za menší cenu než když byli ve ztrátě... Podle me proste tyhle prodeje nemaj logiku, jenom prodat, nahrabat, prožrat a zaplakat...

0/0
23.3.2009 21:57

podhurka

Proč...

Proč stát prodává něco, co přináší zisk? Zvlášť nyní....:-/

0/0
23.3.2009 16:12

briza

Jak je to s tim kapitalem?

Nedavno se tady psalo, ze podminkou je aby 51% kapital uchazecu byl ze zemi EU (nebo to byl nejaky sum?). Tak proc se divi, ze neni nikdo z Asie?

Taky jsem zvedav jak se do te podminky vejde Aeroflot a Odien (turecky kapital a jako partner americka Delta). Na druhou stanu me to nevadi - muj favorit je Air France-KLM.

0/0
23.3.2009 15:11

;-)

Re: Jak je to s tim kapitalem?

Aeroflot se tam nepřihlásil sám, ale přihlásila se tam společnost registrovaná v EU(asi v ČR), v ní má Aeroflot 49% a 51% má nějaká česká finanční investiční skupina - i se už psalo jaká, jen si to nepamatuji....

0/0
23.3.2009 15:50

aljav

nesmysl, jak nikdo z Asie ?

a co Aeroflot ? Podívejte se kolik % území Ruska leží v Asii a kolik v Evropě ! To je to samé jak Turecko. Nikdy nepochopím proč je Rusko počítáno do Evropy, já bych ho např.vyšoupl ze všech evropských sportovních soutěží a poslal ho ať se svými dopingovými sportovci "oslňuje" v Asii, kam patří jak geopoliticky tak mentalitou !

0/0
23.3.2009 14:58

;-)

Re: nesmysl, jak nikdo z Asie ?

Neřekl bych to tak tvrdě - řekl bych že jsou součástí Evropy a našich dějin - asi stejně., jako Turecko. Ale je fakt, že od nás je to na ruské hranice mnoho set kilometrů. Zaleťte si do Japonska, podívejte se přes moře a 3km na dohled máte Rusy zabrané Kurily a 50km Sachalin........tehdy si teprve uvědomíte, jak je Rusko velká země - letíte 12 hodin letadlem, celou dobu přes Rusko, Jste na druhém konci světa a Rusko je tam ještě mnohem blíž.

0/0
23.3.2009 15:55

zakladna2

Re: nesmysl, jak nikdo z Asie ?

Kurily  zabrali Japonci v Rusko Japonské válce někdy  koncem 19 století a oni si je po druhé, vzali zpátky.  ČSA by se měly prodat, tomu, kdo dá nejvíc i kdyby byl třeba z Austrálie. Tohle naši politici dělají, jen kvůli Rusku, protože si Američané ze strategických zájmů nepřejí, aby to dostali právě Rusové. Mohly by tam klidně  přistávat Ruské stíhačky a to zamrzí.

0/0
23.3.2009 17:04

refill

co generuje zisk?

0/0
23.3.2009 14:23

mufinek

Re: co generuje zisk?

Možnáprotože to od dob pana Tvrdíka generuje jen ztráty...

0/0
23.3.2009 14:55

aljav

Re: co generuje zisk?

to ale není přece pravda. Tvrdík dostal ČSA do kolen, ale po jeho odchodu se to zlepšilo !

0/0
23.3.2009 14:59

Milosek69

Re: co generuje zisk?

Jo?! Tak napiš alespoň 3 věci co se zlepšili ve vztahu k zákazníkovi. Bozhe... Třeba nový "buzer*ční plán 2009"?? ;-D

0/0
23.3.2009 15:13

refill

a proč se prodává něco

0/0
23.3.2009 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.