Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poslanci schválili v prvním čtení zákaz privatizace letiště

Opozici se podařilo prosadit zákon, který nedovoluje zahájit privatizaci pražského letiště. Prodeji, který má vynést až sto miliard korun, není nakloněna opozice ani někteří koaliční poslanci, včetně bývalých členek Strany zelených.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

babacek

ČSSD

ČSSD by si v první řadě měla uvědomit, že mezi privatizační projekty již letiště zařadila Špidlova vláda.

0/0
1.4.2009 5:36

redback

Re: ČSSD

ČSSD se prodeji nebrání, ale dnes se jim to zdá unáhlené a nevýhodné. Možná mají pravdu.

0/0
1.4.2009 10:02

babacek

Re: ČSSD

No jistě, že dnes se jim zdá unáhlené když nejsou u moci.;-D

0/0
1.4.2009 13:37

fekete

Ó šalom.

.........Účastní se ho firmy Credit Suisse, JPMorgan, Merrill Lynch, Morgan

Stanley a Rothschild, které by měly na přelomu měsíce března a dubna

předložit nabídky "poradců" pro privatizaci /alias po česku: rozkradení/.......  Nepřipadá vám to jako kroužek mladých ekonomů z předměstí Tel Avivu ?.....;-D;-D;-D

0/0
31.3.2009 22:58

babacek

Re: Ó šalom.

Nevím co máš proti Credit Suisse ?

Využívám jejich služeb již léta a jsem spokojen. R^

0/0
1.4.2009 5:38

redback

Re: Ó šalom.

... povídej a přeháněj! :-)

0/0
1.4.2009 10:03

babacek

Re: Ó šalom.

Velice vtipné.

0/0
1.4.2009 13:39

cejkis

Pár argumentů

1) Stát a to ať už dotčené kraje nebo ministerstva by dohromady měli vlastnit alespoň 51%. A měl by být zákon, který nařizuje mít kontrolu nad infrastrukturou.

2) Prodejte ČSA, co nejdříve, ale pokud možno ne ruské vládě

3) Argumenty, že Tvrdík byl neschopný manager jsou zavádějící a demagogické. Problém ČSA je na celou diskuzi, zkusím jen v bodech

a) Rozhodnutí o obnově flotily pro krátké a střední trase bylo učiněno přes 11.zářím, které mělo velký vliv na náklady v oblasti bezpečnosti a také krátkodobý pokles poptávky po letecké přepravě. b) Náklady společnosti se nepodařilo snížit neboť je to socialistická trafika obdobně jako dopravní podnik hl. města Prahy. c) Současný management nedělá nic jiného, než že rozprodává majetek firmám od kterých následně outsourcuje původní služby. Prodej majetku se započítává do zisku a proto jsou ČSA v kladných číslech. Až tento vliv z prodeje majetku odezní, bude společnost opět ve ztrátě. Tj. prodat to nyní je výhodnější.

0/0
31.3.2009 21:35

ygg

Re: Pár argumentů

Další co si plete Letiště Praha a ČSA ... 8-o ... ;-D

0/0
31.3.2009 22:00

cejkis

Re: Pár argumentů

První co nepochopil, že A) je o LP a B) a C) o ČSA....

0/0
1.4.2009 0:06

u nás v kocourkově

Letiště Praha je přece Tvrdíkova trafika ...

za věrné služby se stane zase top managerem ... dodnes tam na něj zaměstnanci vzpomínaj se slzami v očích ... :-P

0/0
31.3.2009 20:58

Majkyho_pupik

Re: Letiště Praha je přece Tvrdíkova trafika ...

Tvrdik byl zcela jiste naprosto neschopny manazer, ale nebyl v Letisti Praha ale v CSA

0/0
31.3.2009 21:01

lynxxx

Hrozně se mi líbí,

když někdo tvrdí je to naše a je to ziskové, tak proč to prodávat.

Měli bychom si uvědomit: 1. Není to naše, ale státní, tzn. ničí a v podstatě si s tím nakládají vybraní úředníci (z cizího krev neteče)., 2. Zisk není náš, zase s ním nakládají úředníci, 3. Když něco státního je ziskové, tak je to monopol, který odírá klienty.

Nejlepší je prodat. Stačí pak jen vybírat daně.

0/0
31.3.2009 17:53

awacs767

Re: Hrozně se mi líbí,

Monopolní infrastruktura, jako je letiště, nemůže patřit privátnímu vlastníkovi aniž by byl tvrdě regulovanej. To samotný popírá smysl privatizace.

0/0
31.3.2009 18:30

Majkyho_pupik

Re: Hrozně se mi líbí,

v cem popira regulace moznost privatizace?:-)

0/0
31.3.2009 18:40

awacs767

Re: Hrozně se mi líbí,

Regulovanej privátní vlastník je horší než stát.

0/0
31.3.2009 19:35

Majkyho_pupik

Re: Hrozně se mi líbí,

a tato vase komicka myslenka plati jen u nas nebo i v cizine?:-)treba v GB si soukroma regulovana letiste dal vesele vydelavaji sve miliardy ke spokojenosti vsech

0/0
31.3.2009 19:41

awacs767

Re: Hrozně se mi líbí,

V Praze je jen jedno letiště. To není konkurenční prostředí, který by zajistilo optimální ceny. Monopol je nebezpečná věc. Připočtěte i možnost privatizace do rukou rusáka.

0/0
31.3.2009 19:56

Majkyho_pupik

Re: Hrozně se mi líbí,

v Glasgow nebo Edinburgu je 10 letist?Letiste Praha do rukou rusaka?nepletete si to s CSA?

0/0
31.3.2009 20:03

awacs767

Re: Hrozně se mi líbí,

Naprostý minimum pro konkurenční prostředí jsou dvě letiště. Po privatizaci je možný změnit vlastníka. Prostě si tu firmu koupí třeba rusák a má naše letiště.

0/0
31.3.2009 20:11

Majkyho_pupik

Re: Hrozně se mi líbí,

V regionu stredni Evropy je nekolik vyznamych letist, ktere primo konkuruji Praze. takze zadne 2 ale 6-7.... pri privatizaci jsou dany jasna pravidla, co s timto majetkem mue a nemuze firma delat. pokud toto porusi, je letiste vyvlastneno. zadny lepsi priklad narodniho zajmu nelze najit

0/0
31.3.2009 20:43

awacs767

Re: Hrozně se mi líbí,

Člověk z Prahy těžko pojede do Varšavy na letiště. Pozdější koupi firmy A firmou B se dá jen těžko zabránit. To je prostě byznys. Národní zájem a monopolní infrastruktura si tady vynucujou stát jako vlastníka.

0/0
31.3.2009 20:57

Majkyho_pupik

Re: Hrozně se mi líbí,

Clovek z Prahy jezdi naprosto bezne na letiste do Mnichova nebo Vidne. Clovek z Usti treba do Drazdan. Clovek z Ostravy do Vidne nebo Krakowa atd. Firma A pri koupi letoste prebira veskere zavazky ze smlouvy a musi se jimi ridit. Pokud se chova tak ze to ohrozuje zajmy statu, stat muze letiste vyvlastnit

0/0
31.3.2009 21:00

awacs767

Re: Hrozně se mi líbí,

Člověk z Prahy běžně letí do Mnichova (ne jede). Prostě musí využít služby monopolu. Někoho vyvlastnit je věc dost obtížná a může přijít na velký prachy v následný žalobě.

0/0
31.3.2009 21:23

Majkyho_pupik

Re: Hrozně se mi líbí,

Clovek z Prahy bezne jede do Mnichova, muze jet vlakem, autobusem nebo autem. Tezko poleti kdyz by tim zaplatil mnohem vice za spoj Praha - Mnichov nez kolik usetri za to ze do cilove destinace leti primo z Mnichova. Za hrube poruseni smlouvy se da tezko neco vysoudit

0/0
31.3.2009 21:28

awacs767

Re: Hrozně se mi líbí,

Let do Mnichova je rozhodně rychlejší a lacinější než jízda autem. Letiště Praha tu je přirozenej monopol a proto by nemělo bejt privatizovaný. Konkurence tu prostě neni a jen tak nebude.

0/0
31.3.2009 21:43

Majkyho_pupik

Re: Hrozně se mi líbí,

let do mnichova je rozhodne rychlejsi ale urcite neni levnejsi nez jizda autem. klidne muzeme v teto pro vas naprosto ztracene debate pokracovat jeste hodiny, ale myslim ze jste na dobre ceste se zde mimoradne ztrapnit...:-)

0/0
31.3.2009 21:46

awacs767

Re: Hrozně se mi líbí,

Čas jsou peníze. Ztracená debata je to pro vás, protože se tu marně snažíte dokázat, že letiště v Praze není monopol.

0/0
31.3.2009 22:08

Majkyho_pupik

Re: Hrozně se mi líbí,

to mate pravdu, ze cas jsou penize, ale to ze cesta autem do Mnichova je levnejsi nez cesta letadlem je tak nejak fakt:-)a tezko s tim neco udelate...Mezinarodni Letiste Ruzyne je v Praze jednie a proto to v ramci Prahy opravdu monopol je, bohuzel tento fakt je pro budouciho majitele naprosto nepodstatny vzhledem k male vzdalenosti od ostatnich a vetsich mezinarodnich letist, ktere jsou pro nej primou konkurenci

0/0
31.3.2009 22:38

awacs767

Re: Hrozně se mi líbí,

Přímá konkurence by musela sídlit v Praze. Metro chcete taky privatizovat? Co takhle prodat třeba Můstek? To je uzel vhodnej k privatizaci, ne?

0/0
31.3.2009 22:52

Majkyho_pupik

Re: Hrozně se mi líbí,

prima konkurence byt primo v Praze samozrejme byt nemusi. az se otevre letiste Vodochody, bude to prima konkurence nebo ne?v Praze neni ale u Prahy ano...Proc metro?MHD je naprosto neziskova sfera

0/0
31.3.2009 22:55

awacs767

Re: Hrozně se mi líbí,

Když ne metro, tak proč letiště? Nevidim tu žádnej rozdíl. Obojí je monopolní infrastruktura.

0/0
31.3.2009 22:59

error404

Re: Hrozně se mi líbí,

zase prdlajs. ani to metro není monopol - má více méně plnohodnotný substituty jako třeba tramvaj, auto nebo pěškobus. každý má svoje výhody a nevvýhody a vzájemně si konkurujou. kdyby v metru zvedli cenu jízdenky na dvojnásobek tak ti garantuju že se půlka lidí přesune do tramvají a aut. to je taky jeden z důvodů proč se výstavba a provoz metra dotujou ze státních prachů, aby bylo vůbec konkurenceschopný...

stejně tak s letištěm. když neúměrně zvednou odletový taxy, tak se to přímo projeví na ceně letenek a zase začnou lidi jezdit víc autem nebo vlakem nebo budou lítat z pardubic nebo z drážďan. samozřejmě ty substituty nejsou pro každýho úplně plnohodnotný, ale říkat že letiště je monopol to je dost přehnaný.

0/0
1.4.2009 0:21

awacs767

Re: Hrozně se mi líbí,

Tramvaj je plnohodnotná náhrada metra? To je dobrej vtip. To je jako nahradit tepnu jednou žílou.

0/0
1.4.2009 9:35

Majkyho_pupik

Re: Hrozně se mi líbí,

ja tam vidim podstatny rozdil. zatimco letiste vydelava miliardy, MHD nevydelava ani korunu...

0/0
1.4.2009 8:47

awacs767

Re: Hrozně se mi líbí,

A to je důvod k prodeji monopolního letiště, který je státní už od svýho vzniku? Přestaňte tu už konečně blábolit.

0/0
1.4.2009 9:38

Leopold_Hilsner

Re: Hrozně se mi líbí,

podle toho kdo se o to uchází

to spíš vypadá na privatizaci do paznechtů žida

0/0
31.3.2009 20:07

a8nn

Termín

>Státní podnik se měl původně privatizovat do konce roku 2008, tento termín by se ale nejspíš stejně nestihl.

To by se tedy opravdu nestihl.

0/0
31.3.2009 17:23

pearmen

Další arbitráž?

Z článku vyplývá, že pokud se prodej NEUSKUTEČNÍ, mohou se zúčastnění obrátit k arbitráži. To znamená, že příslušná klauzule je v zadávacích podmínkách, což musela schválit vláda. Zřejmě jako pojistku, kdyby chtěla opozice prodej zmařit. Velmi to připomíná kauzu Diag Human. Opět snaha podojit stát, kdyby nepřipluli kapříci z privatizace letiště.

0/0
31.3.2009 15:46

babacek

Re: Další arbitráž?

Je však nutno připomenut, že tento projekt započala ČSSD za vlády Špidli

0/0
1.4.2009 5:41

redback

Pozdě, z fotky je zřejmé, že se letiště už někdo pokusil ...

vygumovat. :-(

0/0
31.3.2009 15:29

zoufalec1

privatizace za každou cenu?

"Letiště je dlouhodobě ziskové."

Tak proč je prodáváme?

0/0
31.3.2009 12:10

mutantmutant

Re: privatizace za každou cenu?

protože je Rusi chcou :-©

0/0
31.3.2009 12:27

redback

Re: privatizace za každou cenu?

nejde o zisk státu, ale o provize vlády

0/0
31.3.2009 15:30

babacek

Re: privatizace za každou cenu?

No proto to levice chce zablokovat aby úplatky ( čti provize ) mohla následně shrábnout sama pokud vyhraje volby. :-)

0/0
1.4.2009 5:43

awacs767

Monopolní strategická infrastruktura

není objekt k privatizaci. Soukromej vlastník by musel bejt v trvalý regulaci.

0/0
31.3.2009 10:54

roba21

Re: Monopolní strategická infrastruktura

A proto je většina světových letišt v soukromých rukou. :-P

0/0
31.3.2009 11:11

awacs767

Re: Monopolní strategická infrastruktura

V městech, kde je víc letišť, to možný je. Tam konkurence může fungovat.

0/0
31.3.2009 11:38

tommi77

Re: Monopolní strategická infrastruktura

Tak to je zajímavé, osobně prodeji letiště taky moc nerozumím, postavili to za státní prachy, rok od roku je ziskovější, až to prodají rusákům těžko tady ještě někdy budou platit daň ze zisku.

0/0
31.3.2009 11:40

error404

Re: Monopolní strategická infrastruktura

prdlajs monopol. i mezi letištěma je konkurence. moraváky lověj vídeň, brno, ostrava i katovice - všechny jsou blíž než praha. čechům zase nadbíhají z drážďan, lipska, lince, částečně i berlín a mnichov. pak jsou tady pardubice a plzeň a do budoucna možná i vodochody - trochu moc konkurence na "monopol", nemyslíš?

0/0
31.3.2009 21:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.