Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dovoz ojetin klesl o polovinu, jejich nákup v zahraničí už není výhodný

Dovoz ojetin se ve srovnání s nákupem staršího auta v Česku nevyplatí. Podle statistik Svazu dovozců automobilů na to přišlo už velké množství dovozců. Počet poprvé registrovaných ojetin v zemi se meziročně propadl na polovinu a v únoru pokles pokračoval. Může za to hlavně nevýhodný kurz eura.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Andee

No...

Výhodný je dovoz pořád, jenom už ne tak extrémně. Jednak šly dolů ceny nových aut, druhak část lidí čeká na možnost odečtu DPH či šrotovné a samozřejmě hraje roli i zmíněný kurz Eura. Každopádně je tenhle článek celkem blábol, protože za vším vidí jen ten kurz... :-/

0/0
2.4.2009 22:21

superprasák

jak to jde zjistit

Ve starším článku o stáčení tachometrů borec píše: "U novějších aut se úprava km dá poznat, ale jenom za pomoci drahých technologií, které nejsou často ani v autorizovaném servisu." Nevíte, co tím myslel? A jak se to dá poznat?

0/0
2.4.2009 21:00

Andee

Re: jak to jde zjistit

Jednoduše, ve značkovém servisu zadají VIN, zjistí, že tomu autu naposledy v Nmecku měnili olej při 220 tisících km a pak je jasný, že těch 80 tisíc je stočenejch :-)

0/0
2.4.2009 22:22

Tomáš Nemravný

Re: jak to jde zjistit

Ujeté km se zapisují i do jiného místa, než kde je "stáčeč" stočí. Běžnou diagnostikou do tohoto místa přístup není.

0/0
3.4.2009 12:37

superprasák

ne ne

Dokud se budou zcela beztrestně stáčet tachometry a vystavovat falešné doklady, tak si v bazaru nikdy nic nekoupím. Sám dělám pro rodinu bazar. Tyhle praktiky  táhnou všechny ceny ojetin dolů.

0/0
2.4.2009 20:34

smajlik :)

Re: ne ne

Ano, táhnou. O to líp se kupujou pěkné kousky, které díky tomu také ztratily na ceně...

0/0
2.4.2009 22:23

Lobos

Zato v cechach je

;-D;-D

0/0
2.4.2009 17:52

65c02

Stejně, nejlepší jsou prodejci, kteří zásadně prodávají auta

vykoupená od babiček, které s tím jen jednou týdně opratrně jely na hřbitov zalévat kytičky na dědečkově hrobečku, nebo po doktorkách, které s tím autem jen jednou měsíčně jely do vedlejší vesnice na návštěvu svých rodičů. atd.... u takových historek se člověk aspoň občas pěkně nasměje nad fantazií lidí, kteří je produkují.... a největší legrace je, že se vždycky najde někdo, kdo jim na to skočí.;-D

.

U mojí babičky na vesnici bydlel taky jeden takový vykuk. Hned po sametovce začal od sousedů ze západu tahat doslova ďábelské vraky, které různě flikoval dohromady - např svařením dvou vraků udělal jedno skoroauto, apod... A ten tyhle svoje produkty prodával zásadně vybavené podobnými historkami.:-P;-D

0/0
2.4.2009 15:04

AnalProbe

Re: Stejně, nejlepší jsou prodejci, kteří zásadně prodávají auta

to máš všude, ať už kupuješ auto nebo vysavač: jééje, zrovna tenhle model, akorát s o něco slabší výbavou, má moje přítel/kyně/maminka/prarodiče a je/jsou s nimi naprosto spokojeni, byl to výborný nákup ;-D;-D;-D

0/0
2.4.2009 16:28

AnalProbe

V AAA už prej nepřetáčí tacháče!

Jeden známý, co dělá na kriminálce, se nechal slyšet, že by si v této době klidně koupil auto v AAA. Že prý už nepřetáčí a vyhodili všechny lidi zodovědné za tyto podvody, dále prý i odmítají výkup pokud je podezřelé opotřebení. No nevím, nevím, máte někdo nějaké další informace?

0/0
2.4.2009 12:45

Tomáš Nemravný

Re: V AAA už prej nepřetáčí tacháče!

Jestli mu nevadí, že bude svařený ze 2 kusů, tak ať si ho klidně koupí. 14 dní stará zkušenost s Corsou r.v. 2007.

0/0
2.4.2009 14:34

icmek

Re: V AAA už prej nepřetáčí tacháče!

copak? sundal jsi tapecírunk a přišel sis jak v muzeu uměleckýho kovářství? ;-D

0/0
2.4.2009 14:38

Tomáš Nemravný

Re: V AAA už prej nepřetáčí tacháče!

Přesně. A kdyby nebyli blbci šetrní, nechtěli ušetřit za lakování nárazníků a nechali to stříknout celý, tak by na to člověk přišel pozdě... Jinak centrála Dolní Chabry :-/.

0/0
3.4.2009 12:41

AnalProbe

Re: V AAA už prej nepřetáčí tacháče!

Aha, takže jsme doma, který AAA to konkrétně bylo?

0/0
2.4.2009 15:03

pauli

Re: V AAA už prej nepřetáčí tacháče!

Když jsem v AAA byl ,zjistily že auto mělo přestříkané dveře a už byl trochu problém.Jinou zkušenost nemám ,ale asi si nelajznou dát za auto hotovost když ho musí prodat dalšímu zákazníkovi.Otázka je za kolik ho postaví na prodejnu.

0/0
2.4.2009 14:51

Don_Alex

Re: V AAA už prej nepřetáčí tacháče!

že by si to nechali stáčet jinde? holt outsourcing letí no... ;-D;-D;-D. Jinak ted budou vice kupovat ty rozmlaceny šroty, co za hranicema nikdo nechce. U nas to prodaj jako nehavarovany super stav a jako bonus doklady nachystany v zrcátku pro další zájemce ;-D;-D;-D

0/0
2.4.2009 15:01

AnalProbe

Re: V AAA už prej nepřetáčí tacháče!

Pokud vím, tak doteď si to nechávali "připravit k prodeji" jinde. Jak to dělají teď nevím, ale bez diagnostiky motoru a celkové prohlídky člověkem, kterého si sám zaplatím, bych nákup ani nezvažoval.

0/0
2.4.2009 16:23

bradavice

varianta

Ojetina je hlavně pro ty, kteří nemohou postrádat cenu nového auta nebo potřebují rodinné auto tj. auto střední vyšší střední kombi nebo MPV, kde jsou ceny nových skutečně zbytečně vysoko a kde je poměr cena/výkon pro většinu lidí s nájezdem do 25.000km ročně opravdu u několikaleté ojetina z průkazného zdroje nejlepší volbou...

0/0
2.4.2009 11:57

icmek

není to řešitelný

máme dva passaty v autobazaru. uplně stejný. r.v. 2008, 2.0 TDi, tacho 60 000km, highline, po prvním majiteli se serviskou, nebourané.

1. passat sloužil na dlouhý cesty manažerovi za prací, jezdil z 80 procent po dálnici na cesty mimo ČR.

2. passat měl podnikatel, kterej jezdil denně 200 km po okreskách a centrem Prahy, o víkendu na chatu a po polňačce k rozestavenýmu domu.

dvě shodný auta, jedno v perfektním stavu, druhý v o poznání horším.

0/0
2.4.2009 11:34

B.Klas

Re: není to řešitelný

Řešitelné to je. Historii znáte a stejně ji zákazníkovi těžko řeknete. Zákazníkovi budete ještě tvrdit, že to měla babička ve stodole a vůbec s tím nejezdila, ale to před tim nezapomenete stočit na 20 tisíc, pokud už se tak nestalo ze 100.

0/0
2.4.2009 11:59

icmek

tuhle jsem vedl důvěrný rozhovor s Mr. Cimbu

a ten mi říkal jasně: "pokud uvažujete o nové škodovce, neotálejte, výstupní kvalita půjde rapidně dolů..." :-/

0/0
2.4.2009 11:28

send

Nové x ojeté

Já bych si klidně koupil ojeté auto, ale kdybych tak věděl, že se k němu majitel choval jako já.:-/

0/0
2.4.2009 11:22

stev

Šrotovné bude mít podobný vliv, jako Husákovo porodné

Na trhu ojetin budou výkyvy v nabídce. Pár let bude nedostatek ojetin (i když o tomto dosti pochybuji - na auta do 10 let se šrotovné nevztahuje), později, cca za šest let naopak obrovský přetlak.

Obecně pak řešením není šrotovné, nýbrž snížení výrobních kapacit. Pokud výrobní kapacity budou zůstávat na přebujelé úrovni, krize z nadvýroby bude přetrvávat. Svět se musí domluvit na výrobních kvótách, nebo to prostě rovnou nechat na trhu, ať si s tím poradí.

0/0
2.4.2009 11:11

debater

Řekl bych,

že příčina je i někde jinde. Tváří v tvář krizi zlevnily hlavně výrobci automobilů, dokonce i Škodovka, která celá léta dávala hodně arogantně najevo, že jí na zdejším trhu moc nezáleží a prodávala zde své vozy dráž než v Německu. Někdy i více než statisícové slevy zlákaly určitě mnoho lidí, kteří najednou za peníze na slušnou ojetinu mohli mít nové auto.

0/0
2.4.2009 10:51

B.Klas

No ale bazary to je jedna velká neznámá

Osobně jsem se setkal s dost problémy, když jsem ještě nebyl v situaci si kupovat nový vůz. Nyní jsem myslel, že koupím ženě ojetinu, ale skutečně NE. Buď referenční vůz se známou historií nebo nové. Nyní jsem měl jeden vůz vybraný v bazaru a když jsem se na web prodejce vracel přes vyhledávač tak jsem našel na internetu úplně šílené zkušenosti s tímto autobazarem. Konkrétně šlo o Autokrs a www.autokrs.com .  :-©

0/0
2.4.2009 10:49

B.Klas

Re: No ale bazary to je jedna velká neznámá

resp. ty zkušenosti jsou popsány na  www.autokrs.com , určitě to stojí za přečtení, protože to platí obecně.

0/0
2.4.2009 10:52

Dusan321

Re: No ale bazary to je jedna velká neznámá

Velka neznama jsou i nova auta. Pokud budete mit smulu tak koupite nejaky sunt, ktery lacina turecka pracovni sila smontovala prvni den po svem zauceni, tesne pred odchodem na velmi nutnou prestavku v mistnosti s panackem na dverich a mate na radosti zadelano.

Referencni vuz se znamou historii je trosku protimluv. Treba spousta tech supervyhodnych referencnich Skodovek z MB co dneska nabizi ruzne auto plusy ci minusy ma velmi kvalitne stocene tachometry.

0/0
2.4.2009 10:56

Viper1

Re: No ale bazary to je jedna velká neznámá

Ale zase existuje něco jako záruka, ne?

0/0
2.4.2009 11:03

Dusan321

Re: No ale bazary to je jedna velká neznámá

Zaruka je dobra vec, ale kdyz jedete do servisu ten samy mesic po ctvrte, protoze uz zase neco blika na palubce a po prijezdu vidite akorat protahle usmevy v monterkach, ktere absolutne nemaji sajna co s tim autem je a vy uz vidite jak budou zase chaoticky vymenovat dily, ktere mozna teoreticky by mohly mit problem, tak vas ta zaruka uz tak netesi.

A pro jistotu na vas jeste pouziji ruzne osvedcene triky jako napriklad ceske servisy firmy Renault, ktere zasadne neuznaji reklamaci vadneho dilu, ale misto toho napisou, ze dil byl v poradku, ale byl PREVENTIVNE vymenen. Vysledkem je, ze nemuzete uplatnit ani reklamaci trikrat a dost, protoze zadna zavada tam preci nebyla jen trikrat preventivne vymenen ten samy dil, tak co byste chtel. Ano, muzete se soudit, muzete shanet znalecke odhady, ktere podpori vase stanovisko, ale to je zalezitost na dlouho a s velmi nejistym vysledkem.

0/0
2.4.2009 11:11

B.Klas

Re: No ale bazary to je jedna velká neznámá

Tak v mém blízkém okolí je člověk, který pro podobné závady auto vrátil po půl roce. Takže evidentně páky jsou.

0/0
2.4.2009 11:14

Dusan321

Re: No ale bazary to je jedna velká neznámá

Zalezi na druhe strane (opet to nutne stesti). Ano, v nekterych pripadech, kdyz budete dostatecne prudit tak vymeknou a auto vezmou zpet jen proto aby se vas uz zbavili. Ovsem pokud narazite na zatvrzelce, tak ma takovou spoustu moznosti jak se vraceni vozidla vyhnout, ze uspech je nepravdepodobny a velice zdlouhavy. Pro prodejce je to cista ztrata, protoze importer mu to jako zarucni vraceni neuzna nikdy, takze ochota k teto operaci neni velka.

0/0
2.4.2009 11:24

B.Klas

Re: No ale bazary to je jedna velká neznámá

jo tak ja myslel referencní známých, firemní vozy atp., to jsem se špatně vyjádřil.

Nyní dočítam ješte ten webík, a musí  říci že to je síla. Vůbec nechápu proč jsem o bazaru vůbec uvažoval. Co se týká nového vozu přeci jen máte záruky a více možností než s vyčůránky v bazarech, kteří jen retušují a přemýšlí jak koho orvat.

0/0
2.4.2009 11:03

Dusan321

Re: No ale bazary to je jedna velká neznámá

V ycuranek v bazaru se lisi od vycuranka v prodejne novych vozu jenom tim, ze ma teplaky misto obleku. Resenim je pouze nakup vozidla (at uz ojeteho nebo noveho) v nejake zemi, kde je alespon o trochu vyssi uroven etiky v podnikani.

0/0
2.4.2009 11:12

B.Klas

Re: No ale bazary to je jedna velká neznámá

No tak s tim se dá i souhlasit :-)

0/0
2.4.2009 11:20

Wiix

Re: No ale bazary to je jedna velká neznámá

V podstatě souhlasím, ale jsou i vyjímky. Koupil jsem před rokem Octavii , která byla pět let stará v autobazaru ve Chvalovicích u Nymburka, AUTOPOP, a byl jsem příjemně překvapen s autema a hlavně s jednámím prodejce. Mohu doporučit, proti některým je to nebe a dudy.

0/0
2.4.2009 12:37

superkutil

Nové se vyplatí jen podnikatelům s vysokým nájezdem.

Vždy je potřeba zvážit roční nájezd. Samotné auto vydrží třeba 20let, ale taky vydrží tak 300tis.km, některá auta ale jsou ji vraky po 150tis.km (začnou se rozpadat a musí se opravovat). Takže kdo najede 5000ročně, může koupit ojetinu s 50tis.km a má auto na 10let. Kdo najede 50tis.km ročně, musí koupit nové, protože mu i tak auto vydrží tak 6 let.

0/0
2.4.2009 10:31

superkutil

Re: Nové se vyplatí jen podnikatelům s vysokým nájezdem.

Mám Fiestu, koupená v roce 2003 jak 2letá ojetina za 130tis. Za 6let jsem do ní nedal ani korunu za opravy, jen jednou výměna oleje a benzín. Nyní má hodnotu 80tis.Kč. To znamená náklady cca 10tis.Kč ročně, s pojistkou 13,5tis. To u nového auta za cca 250tis je po 8letech pokles na 80tis.Kč takže roční náklad je 25tis.;-D

0/0
2.4.2009 10:43

smajlik :)

Re: Nové se vyplatí jen podnikatelům s vysokým nájezdem.

Fiesta z r.2001 má nyní hodnotu 80tis kč??? To bych teda chtěl vidět ;-D

0/0
2.4.2009 10:47

DeDust

Re: Nové se vyplatí jen podnikatelům s vysokým nájezdem.

to si najel za sest let 20k km (podle toho oleje)?

0/0
2.4.2009 11:56

chorchloj

Re: Nové se vyplatí jen podnikatelům s vysokým nájezdem.

Staci ze napsal "Za 6 LET jsem do ní nedal ani korunu za opravy, jen jednou výměna oleje"

Vymenil ojel jednou za 6 let !!! Ten motor musi mit chudak dost. Hlavne ze usetril

0/0
2.4.2009 15:43

VladKasparek

Re: Nové se vyplatí jen podnikatelům s vysokým nájezdem.

Jedna výměna oleje za 6 let. No potěš pámbu. A ta nynější hodnota. To chce prášek a obkládek čéče.

0/0
2.4.2009 17:32

Kacenkin1

Ojetina nebo vrak ?

Proč ne ojetinu ?

Mám souseda, lékař, jezdí do ordinace a zpátky, jezdí slušně, o auto se stará vzorně, najeto pár tisíc kilometrů, stará škola  .... klidně si ojetinu po něm koupím.

Mám bráchu, jezdí jak praase, díra-nedíra, pořád plný plyn, zmrzlý motor vytočí na 200metrech na 4ku, jezdí plyn-brzda, o auto se vůbec nestará... dokud jede, dolívá jen benzín.... nové auto vylágruje za tři roky.... ojetinu po něm můžete hodit ze skály.

Kde mám jistotu, že při nákupu vozidla z druhé ruky, nekoupím auto  "jako od bráchy"??

Děkuji nechci... raději si koupím nové.... R^

0/0
2.4.2009 10:04

superkutil

Re: Ojetina nebo vrak ?

Pokles ceny u nového auta je šílený. Po výjezdu z autosalonu, cca 20%, po druhém roce 40%, třetí rok je již cena na 60%, pak už podle najetých km, v 6ti letech je cca 40-50% a pak už cena jde dolů velmi pomalu. Nad 6let jsou otázkou ale provozní náklady.

Pro sebe, protože najedu 30-50tis.km ročně beru do firmy nové, ale pro soukromé potřeby beru 3 roky staré s najetými 50-80tis.km, protože vím, že najedu tak 5000km/rok a že auto vydrží ještě tak 7-8let než se začne rozpadat. Ale beru auta o kterých vím, kdo je jezdil.

0/0
2.4.2009 10:15

Viper1

Re: Ojetina nebo vrak ?

Pokles je fiktivní, pokud auto držíte na 6 let, tak Vás nemusí zajímat pokles po výjezdu z autosalonu, ale celkový účet za auto po těch 6 letech (včetně oprav, servisu atd.).

0/0
2.4.2009 10:18

superkutil

Re: Ojetina nebo vrak ?

Ano, ale pokud auto koupím nové a za 6let ho prodám, tak ho prodám za 20% původní ceny. Pokud ho koupím po 2 letech za 60% ceny a prodám ho po 6ti letech za 15% ceny, tak mám rozdíl 45%, zatímco u nového je to 80%. Takže se mi vyplatí u toho ojetého i nějaké ty opravy.

0/0
2.4.2009 10:23

Viper1

Re: Ojetina nebo vrak ?

I tak se to nevyplatí. Zkuste si to spočítat opravdu přesně. Já to udělal a rozdíl je asi 20 haléřů na kilometr v neprospěch ojetiny.

0/0
2.4.2009 10:25

superkutil

Re: Ojetina nebo vrak ?

Zkusil jsem. Měl jsem 4 ojetiny a 3 nové (v podnikání). Pokud bych bral nové bez odpočtu, tak se mi to nikdy nevyplatí. Respektive, záleží na nájezdu. Pokud najedu ročně 5000km, tak cena auta klesá rychleji s věkem než s najetými km. Mám Fiestu, koupená v roce 2003 jak 2letá ojetina za 130tis. Za 6let jsem do ní nedal ani korunu za opravy, jen jednou výměna oleje a benzín. Nyní má hodnotu 80tis.Kč. To znamená náklady cca 10tis.Kč ročně, s pojistkou 13,5tis. To u nového auta za cca 250tis je po 8letech pokles na 80tis.Kč takže roční náklad je 25tis.;-D

0/0
2.4.2009 10:43

Niky79

Re: Ojetina nebo vrak ?

5 tisic km rocne? Jako podnikatel? To se ti musim vysmat. Jako soukroma osoba najedu rocne 4x vice a to mam pocit, ze skoro nikam moc nejezdim.

A o te tve pochybne cene 80 tisic za 8 let staru fiestu tu uz kdosi psal.

0/0
2.4.2009 10:55

Viper1

Re: Ojetina nebo vrak ?

To nějak neštymuje...

0/0
2.4.2009 11:02

Kacenkin1

Re: Ojetina nebo vrak ?

No tak já prodal Ochcávku za 20% nákupní ceny ale po 9letech, ale to může být u každého jiné.

Jenže ne každý hodnotí jen cenu, například pro mě je na prvním místě spolehlivost, proto nechci žádné opravy.

0/0
2.4.2009 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.