- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já bych se zatím moc neradoval, počet registrací vozů (ojeté + nové) je sakra nízký. Loni od ledna do března skoro 130 tisíc vozů, letos pouze necelých 90 tisíc vozů. To je dost podstatný rozdíl, který svědčí buď o odložení nákupu na později nebo o nedostatku prostředků pro nákup nebo také předchozí přesycenosti z vyšších prodejů/dovozů loni. Nejspíše to bude kombinace všech tří faktorů. Jinak dařilo se Octáviím, Superbu, ale také Fordu (zejména Fusion). Naopak propadákem je především Fábie oproti loňsku propad na 50%!!!
Škoda vyrábí, co může, TPCA u nás prakticky neprodává (protože Češi mají zpravidla problém koupit první auto, takže o nákupní tašce na 4 pneumatikách moc lidí neuvažuje) a Hyundai to s prodeji u nás také nemá nijak růžové...
Vyplývá z toho jen jedno... Šrotovné bude představovat čistě vyhozené peníze... I v Mongolsku či Vietnamu by to bylo efektivnější... Ti sice nemají ani jednu automobilku, ale také nemají silnice, na kterých by mohla auta jezdit...
Souhlas.
Snad k němu u nás nedojde. V ČR coby víceméně exportéru, kdy domácí prodej představuje pro zdejší auto fabriky jen zlomek jejich výrobní kapacity , by to taky stejně nikam nevedlo ... A to, že se tu koupilo i v březnu stejně nových aut jak loni je velice výborná zpráva obzvláště v kontextu toho, že firmy již několik měsíců čekaly na možnost odpočtu DPH bez přepážky a víceméně zastavily obnovu vozů ...
Kdo plaká nad výdělkem jsou amozřejmě dovozci ojetin typu "triple A" a další ... Ale ti vyjma svých vlastních zaměstnanců příliš pracovních míst, HDP či DPH v % poměru ku celku nevytvářejí, takže snad žádná extra tragedie... Jen jsme přestali být vrakovištěm nejen Evropy ...
Pan redaktor je hodně špatně informován. Data se kterými pracuje jsou sice z SDA statistik, ale auta nejezdí v ČR. Vzhledem k německému šrotovnému a nedostatku vozů v Německu nastal v březnu boom vývozu nových vozů z ČR do Německa. Čeští dealeři zaregistrovali na pár dní vozidlo v ČR a vyvezli ho. Odhadem se takto odvezlo mimo ČR až 7-10 tis. vozidel.
Ale SDA vždy vykazovala prodej vozů v ČR, nikdy to nedělala jinak a ani redaktor netvrdí nic jiného. O tom, kolik vozů z prodaných v ČR zde jezdí, nikde nebyla zmínka.
Jinak by mě zajímalo, o jaké odhady se opíráte ...
Stačí nebýt nenažraný a lidé si to auto koupí. Kdyby to pochopili výrobci a prodejci automobilů dříve, mohli trhat rekordy už dávno.
všichni ti horliví zastánci šrotovného z diskuzí na tomto serveru? Jaké nám dnes předložíte argumenty?
Co vladne na tom Slovensku vyrabeji? VW Tuareg? Typicky kandidat na srotovne pro socialne slabe rodiny.
Jsem skutečně zvědav na dubnová čísla a na podnikatele, jestli se pochlapí
Já jsem spíš zvědav na celoroční prodeje, nějaké měsíční výkyvy nejsou až tak podstatné a navíc čtvrtletní srovnání s minulým rokem hovoří o propadu více než 5%. Takže neříkal bych hop, dokud nepřeskočíme.
Ja bych Škodovku nechtel ani zadarmo.
ale bohuzel se ji porad nemuzes zbavit vid?