Diskuze

Stát dá lidem peníze na zateplování domů či výměnu oken

Pokud se chystáte vyměnit okna, zateplit fasádu nebo postavit ekologický dům, stát vám může přispět statisíci korun. Ministerstvo životního prostředí dnes spustilo největší dotační program pro domácnosti nazvaný Zelená úsporám. Na dotace by mělo dosáhnout 250 tisíc domácností.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KH

tom206

8. 4. 2009 7:48
Mít

Mít v garáži dva  kombíkový bavoráky - není to příliš?  Není spíš lepší kombík a kupé?

0 0
možnosti
P

PepanzUlice

7. 4. 2009 21:13
:o)))

Původně se mi to jevilo jako dobrý nápad ale čím víc o tom přemýšlím tak se mi to jeví jako blbost stejně jako šrotovné, když se chci někdo zateplit barák at si to zateplí za své. Tyto peníze se můžou použit na zateplení, ale na školy, školky, nemocnice a hospice atd R^

0 0
možnosti
MP

tmf

7. 4. 2009 22:08
Re: :o)))

no není to tak, na RD ač přes mnoho úředníků ty peníze snad budou trošku lépe pohlídané. Zateplení školky vyjde jistě mnohem dráže než případné zateplení srovnatelného RD. No a peníze které lidi ušetří za topení tak utratí za něco jiného, to jiné se musí vyrobit, tedy zase práce pro jiné lidi a ze všeho bude mít stát kačky. Uspořené peníze za topení ve školce, kdo ví kde skončí, dostane na další rok menší dotaci na provoz a stát (obec) bude mít větší sumu na neefektivní utrácení. V případě lidí bude mít také více peněz, ovšem vybraných přes zaměstnanost těch kteří budou muset pracovat aby vyrobili něco pro ty kteří chtejí utratit uspořené kačky.

0 0
možnosti
IP

aligator157

7. 4. 2009 19:28
Bytové domy program PANEL

Vážení přátelé,

bravo této odstupující vládě, která na začátku svého funkčního období zmrazila program PANEL. Patříme k SVBJ, který si nechal vypracovat všechny náležitosti,aby mohl z programu PANEL čerpat prostředky pro zmírnění nestydatých úroků banky, která nám na revitalizaci půjčila.Revitalizaci jsme realizovali v roce 2008. Na dotaz u ČMRZB nemáme na žádné vyrovnání nárok.Tak to pěkně děkujeme za takovou pštrosí politiku. To,že se budou poskytovat peníze rodinným domům lze jen vítat.Ale už předem lze tušit různé tunely, lobbing a problémy s kontrolou, jak vše bude realizováno.

Žádám představitele podobně postižených SVBJ, aby nám napsali na adresu:

apod@seznam.cz. Rozhodně chceme v tomto směru intervenovat, protože máme čisté svědomí, že vše proběhlo podle projektu a energetického auditu.

Kroky vlády jsou zase jen o zalíbení se určité části společnosti v případě, že z cizího krev neteče.

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

7. 4. 2009 20:33
Re: Bytové domy program PANEL

Nedělejte ze sebe vykastrovaného býka, pane. Na státní dotaci není právní nárok. Tak je to dáno v zákoně. Tečka, šlus, finito, vlak přes to nejede. Máte prostě smůlu, měli jste si pospíšit, Panel celkem úspěšně běžel už od roku 2001 a žádný dotační program neběží věčně.

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

7. 4. 2009 18:41
Pane Sůro

Když už napíšete taková hezká procenta:

"* maximálně 50% dotace

 ** maximálně 60% dotace

 *** max. 30% dotace",

... tak vlastně píšete nesmysl. Správně by mělo být: "dotace činí max 50% nákladů na realizaci projektu/akce", protože uváděné cifry se vztahují k sazbě dotace, nikoliv k ceně celého projektu. :-P

0 0
možnosti
OX

Obelix XXX

7. 4. 2009 18:36
Bytove domy - zapomente!

Jiz jste nekdy v ramci Spolecenstvi vlastniku hlasovali o nejake byt prospesne invetici ke ktere je zapotrebi 100% souhlas vsech vlastniku? a k zatepleni nebo ke kolektorum je 100% zapotrebi. :-( Vzdy se najde ve skupine lidi nejaky pitomec a ten Vam hlas neda a jste namydleni. :-) Chtelo by to zmenit zakony, aby stacil souhlas vetsiny treba 75%, abychom eliminovali vecne kverulanty. :-(

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

7. 4. 2009 18:42
Re: Bytove domy - zapomente!

A nekverulují oni z důvodu nedostatku financí? 8-o;-D

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

7. 4. 2009 17:20
Takže ... první dojmy z příručky pro žadatele o dotaci

verze 1.1. ze 7.4.2009

1/ dotaci nedostanete HNED na ruku, hezky nejdříve zateplíte a potom možná dostanete dotaci, vše je odvislé od posouzení úředníka, který po zateplení přijede dům zkontrolovat.

2/ klíčem ke všemu je energetický audit - jednou z podmínek získání dotace je snížení spotřeby tepla o 40 % (stav před a po zateplení) - str. 7 dole

3/ sazby dotací jsou uvedeny na str. 16, ale je tam háček - např. u  RD (tep. spotřeba 70 kWh/m2) je sazba 1.300,- Kč společně s číselm 50 %, což znamená, ŽE Z DOTACE SE BUDE PLATIT MAX. 50 % NÁKLADŮ, NEJVÝŠE VŠAK DO 1.300 Kč ... podle toho co nastane dříve. Tedy trochu změna

4/ Na dotaci není právní nárok, tj. ať Bursík říká co chce, může se stát, že splníte vše a přesto nedostanete dotaci ....

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

7. 4. 2009 17:20
Re: Takže ... první dojmy z příručky pro žadatele o dotaci

5/ Ač ujišťován, že příjem žádostí bude od 31.12.2012, tak na str. 23 se dočtete, že SFŽP si vyhrazuje právo zastavit příjem žádostí (když dojde 25 mld. Kč)

6/ nemůžete si zvolit dodavatele a materiál, můžete použít jen ty/to, co je uvedeno v seznamu na http://www.zelenausporam.cz - Seznam odborných dodavatelů a Seznam výrobků a technologií ...

7/ proces podávání žádostí je "very funny" - u zateplení domu si musíte nechat na krajském pracovišti SFŽP ODSOUHLASIT PROJEKTOVOU DOKUMENTACI, JEJÍŽ SOUČÁSTÍ JE ODBORNÝ POSUDEK NA TEPELNÉ ÚSPORY. sE SCHVÁLENÝM POSUDKEM, VYPLNĚNÝM DOTAZNÍKEM + PŘÍLOHAMI (výpis z Katastru nemovitostí, schválená PD, + pár dalších).

.

0 0
možnosti
XX

x-rays

7. 4. 2009 17:05
Další nespravedlivý systém.

Okna jsem vyměnil před čtyřmi lety. Barák mám zateplenej taky už několik let. Vše zacvaknuté z tvrdě vydělanejch vlastních kapitalistickejch peněz. Teď přijde nějakej státní trouba a rozhodne, že bude vybranejm jedincům okna a zateplení platit kapitalistickej stát z našich nebo z evropskejch daní. S takovou politikou ať jde do Severní Koreje....to snad ani nemůže být pravda! Kde ten člověk žije? Snad by se mělo dávat všem stejně a nebo nikomu nic taky stejně!

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

7. 4. 2009 17:25
Re: Další nespravedlivý systém.

ono to nebude až tak jednoduché ... viz. výše.

0 0
možnosti
LV

lukyyn

7. 4. 2009 17:02
Co je to BIOMASA ?

:-):-):-)

0 0
možnosti
MN

Mik8

7. 4. 2009 18:59
Re: Co je to BIOMASA ?

Mrkev. :-)

0 0
možnosti
K

kldr

7. 4. 2009 17:00
Zní to moc hezky...

.. ale vždy je k tomu potřeba splnit spoustu dalších podmínek. Já mám zkušenosti s dotacemi na kotle na biomasu. Za 50 tisíc jsem koupil kotel, o platbě za instalaci a výrobě aku nádrží už se ani nezmiňuju. V době pořízení jsem splňoval všechny potřebné podmínky (povinná minimální účinnost kotle, nemožnost v kotli spalovat cokoli jiného než biomasu, zapojení s aku nádržemi, náhrada za kotel na fosilní paliva atd..) a po právu nárokoval 50% příspěvek. Fond byl ale po měsíci a půl po spuštění dotací vyčerpán, dotace zastaveny a já si směl požádat až napřesrok zpětně. Problém byl pouze v tom, že se po půl roce změnily podmínky pro čerpání tak šikovně, že už je dnes získá jen opravdu mizivé procento lidí (objekt navíc nesmí být novostavba, obec nesmí být plynofikována, a i při splnění těchto podmínek je pak dost problematické získat dotaci pouze na jednu bytovou jednotku.

Pak mi z toho všeho vychází jako vítěz skoro jen majitel činžáku stojícího uprostřed lesa doposud topícího uhlím.

0 0
možnosti

Jan Žižka z HK

7. 4. 2009 15:56
Už to vidím, ten nával žádostí o nová okna a ono kulový

pěkně si zaplatit i střechu nebo zdi  ;-D;-D;-D

0 0
možnosti