Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nábytkáři chtějí šrotovné 15 tisíc za starý nábytek

Chceme šrotovné jako automobilky, volají čeští nábytkáři. O příspěvek, který by se měl spíš jmenovat třískovné, požádali dokonce v dopise vládu. Částka patnáct tisíc za likvidaci starého nábytku při nákupu nového napovídá, že jde o vtip.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

__XXXX___

Souhlasim s nábytkářema

sám jsem také zaměstnán v nábytkářské firmě a stát nám nic nedá a odbyt nezajistí. Auto sice mám, ale na šroťák zatím není zralé. Tak nevím, proč bych měl dotovat někoho jiného...

0/0
10.4.2009 19:19

petanenk79

chlastovné

dneska bych chtěl chlastovné,

až nebudu moct tak obsah žaludku z(v)rátím a Jirka mi přispěje na další,

pomůže to zaměstnanosti (Stock) i rozpočtu (spotřební daň)

0/0
10.4.2009 14:52

Ashrem

Jsem pro

Pokud bude zavedeno šrotovné na auta, jsem jednoznačně pro, aby bylo zavedeno i na nábytek. Auto nemám a mít nechci, takže proč se z mých daní má platit někomu jinému. Zvláště když ty peníze skončí v zahraničí, protože česká automobilka neexistuje.

0/0
10.4.2009 13:07

skodovák

Re: Jsem pro

A proč se z mých daní má platit dotace ČD , zemědělcům ,všem rádoby podnikatelům co si neplatí zdravotní , nebo jen minimální část, proč se má platit z mých daní neschopný politici nebo spíš všehoschopný.Šrotovný by určitě nebylo z tvojich daní , ale z DPH z auta.Protože šrotovný je menší než DPH , takže stát ještě vydělá.8-o

0/0
10.4.2009 15:09

jahus1

Re: Jsem pro

Škodováku. Zkus pochopit, že jde pouze o přesunutí budoucí spotřeby do současnosti. Co se týče "výdělku" státu na DPH tak to je snad fantasmagorie. Aby se zvýšil odbyt, obrat, zaměstnanost  v autoprůmyslu, výběr DPH apod. MUSÍ spotřebitel více koupit. Aby to mohl udělat MUSÍ si více vydělat. Tím že mu dám šrotovné nenastarturtuji vyšší spotřebu ale jen přesunu jeho zájem o koupi auta o pár měsíců dříve.Žeby si ti co kvůli šrotovnému koupili auto koupí za rok ještě jedno a pak za další dva roky další, tomu snad nevěříš ani ve snu. 

Zkus popužívat selský rozum...

0/0
10.4.2009 17:53

skodovák

Re: Jsem pro

V podstatě i já s tebou souhlasím ,ale teď je především potřeba zachovat zaměstnanost , právě proto , aby lidem zůstali peníze na utrácení nejen aut , ale všeho ostatního.Bohužel lidé dostali strach a masivně přestali kupovat i když hodně lidí peníze má.Jen vyčkává , někdo na ještě větší slevy , někdo , jak dopadne krize na západ od nás a jiní , kteří díky krizi přišly o zaměstnání , bojují o holé přežití.Je jasný že šrotovný toho moc nevyřeší , ale dodá lidem zase větší důvěru v utrácení peněz a ne nesmyslném lpění na korunách .Tuto krizi nezavil nikdo z těch , co přišli o práci ,velký vliv na tom bohužel mají média , která lidi nesmyslně straší a živý mediálně krizi aby bylo o čem psát.

Jinak by to mohlo taky dopadnout ,jak to většinou při krizích dopadá , válkou , kde se vše rozbije napadrť a začíná od znovu .Bohužel tato válka by byla pro lidi asi poslední a žádná konjuktura by už nenastala.Možná vidím věci příliš černě , ale z historie se lidstvo nikdy nepoučí..

0/0
11.4.2009 9:27

hnedka_zdrapana

Re: Jsem pro

Aby se zachovala zamestnanost, tak je potreba omezit moc odboru a deregulovat pracovni trh. A ne se vrtat v poptavce. A mimochodem, tim ze nekdo penize spori se nezamestnanost nezvysuje, pouze se zamestnanost muze presouvat. Na volnem neregulovanem pracovnim trhu nic jako dlouhodobe nedobrovolna nezamestnanost neexistuje.

0/0
11.4.2009 13:57

hnedka_zdrapana

Re: Jsem pro

Nejde jen o to, ze se presune koupe v case. Pokud stat nekomu da penize, tak je musi nejdrive nekomu jinemu vzit. A tim, ze je nekomu vezme, tak tomu nekomu snizi spotrebu.

0/0
11.4.2009 13:55

blazir1

ac socialni demokrat,

Tak srotovne me nadzvedava ze zidle. To se triumvirat Paroubek-Rath-Sobotka zase predvedl, chjo;-(. Souhlas s vetsinou zde. Je to p***vina na entou;-€;-O

0/0
10.4.2009 10:35

a8nn

Re: ac socialni demokrat,

Přidejte si do partičky ještě populistu Římana.

0/0
10.4.2009 15:06

chenile

u srotovneho je jediny problem

to.. ze ho chce Paroubek.. kdyby to navrh Topolanek... nikdo by proti nebyl...

to ze mnohem vetsi finance stat vyplati nekterym stastlivcum kteri nemaji zatepleny barak.. (ja blbec si ho zateplil za svy) to nikoho netrapi... ale blbejch 30tisic je strasnej problem ;-D

0/0
10.4.2009 8:40

vozova.hradba

Re: u srotovneho je jediny problem

Omyl panáčku, tohle je prostě blbost a nesouvisí to s tím, kdo to chce protlačit.

0/0
10.4.2009 8:53

romsky aktivista

Re: u srotovneho je jediny problem

"to.. ze ho chce Paroubek.. kdyby to navrh Topolanek... nikdo by proti nebyl..." - jsi opravdu tak hloupy nebo jeno provokujes? Srotovne je nesmysl, at ho navrhne kdokoli. Jsi schopen pochopit takovou jednoduchou vec nebo do vseho musis montovat Paroubka s Topolankem? Lepsi zatepleny barak nez auto

0/0
10.4.2009 8:59

tmf

Re: u srotovneho je jediny problem

jediný problém šrotovného je, že je to blbost. Podívej se na SK, co první kolo a prodeje mají za první kvartál -16%, druhé kolo rozebrali za pár dnů, teď je automobilky tlačí do třetího, pak to padne na hubu tak co bude, čtvrté, páté šesté.

0/0
10.4.2009 10:02

chenile

problem je

ze novy nabytek nic neresi... nove auto resi i ekologii... a to ze mame strasne starej vozovej park.. o tom se mluvi uz leta... 

Ale spis nez srotovne bych asi volil treba zvyhodnene uvery ci leasing na auta s mensi ekologickou zatezi treba... 

0/0
10.4.2009 8:38

medved_cz

Srotovne dostane ropaka za rok 2009

Průměrné auto je ekvivalentní 100.000 kWh spotřebované energie. Plus dalsi energie na ekologickou likvidaci stareho vozu. To je ekologicke jaxvina.

A co se tyce emisi - S120 jezdi v realu za 7l/100km, stejnou realnou spotrebu ma i fobie 1,2 HTP.

TAK KDE JE EKOLOGIE?

0/0
10.4.2009 8:53

tmf

Re: Srotovne dostane ropaka za rok 2009

nové auto škodí ekologii víc než to staré. Starým prostě dojede majitel do práce a d ovedlejší vsi do konzumu, jednou za čas do města do Lidlu. Novým autem se nebude bát a tak bude jezdit na výlety, návštěvy a zamoří vzduch víc než stařečkem a ucpe silnice a může se vymáznout protože ve starci je pocitově šílená rychlost už 70, v novém pojede na ucho a pojede 110 a hups zatáčka mu bude malá ač tam jezdil léta.

0/0
10.4.2009 9:57

armyshop

ano

když může být šrotovné, měli by dostat příležitost i jiné obory, takže by se ministerstvo nemělo bavit, ale mělo by vyhlásit textilné, porcelánovné, sklenné atd. atd.RvRv Automobilky jedou jako divé, tak ministerstvo může přihodit i jiným oborům, když máme na šrotovné, jistě se najdou penízky i pro další potřebné, že soudruhu ministře?:-©8-o;-€

0/0
10.4.2009 6:54

babacek

Nábytkáři chtějí šrotovné

Jasně a já chci šrotovné za strávené jídlo a vypité nápoje.:-P

0/0
10.4.2009 6:20

petacx

proc nikdo nahlas nerekne ze ceske automobilky na tuzemsky t

proc nikdo nahlas nerekne ze ceske automobilky na tuzemsky tuzemsky trh umisti jen 6% vyrobenych automobilu a ze napr. Škodovka ma sidlo kvuli danim v HOLANDSKU !!!

Kam vede zadluzovani? Kam vede život na dluh?

www.mzda.blogspot.com/2009/02/kam-vede-zivot-na-dluh.html

8-o    ;-€    8-o

0/0
10.4.2009 2:47

Verstappen

možná to tady už bylo

..ale já bych zavedl manželkovné. Tý starý bych se zbavil,stát by přihodil nějakou korunu a já bych sehnal novou :-P

0/0
10.4.2009 1:04

Verstappen

nábytkáři

maj pravdu, předsedo [>-]

0/0
10.4.2009 1:02

sweetdreams

Typ pro ing.Par.

 A co kundovné pro šlapky?

0/0
10.4.2009 0:59

the_end_of_communists

poblitne

Aby se jeste vice urychlyla ekonomika, za svaz ceskych restaurateru bych rad navrhl, aby kdo se jeste pred dvermi restaurace pozvraci, aby se pak s prazdnym zaludkem mohl najist, restaurace mu k tomu vyda poukazku v hodnote 15 Kc (vlastnorucne podepsanou Parubsonem) aby si naplnil zaludek novym jeste nenatravenym jidlem. Kdyby predtim jedl lusteniny (coz by Rath zkontroloval ze zvratku), jimiz by mohl byt nadyman a tudiz poskozoval ovzdusi, dostal by 20. ;-€

0/0
10.4.2009 0:34

Hrustic

Ano

ma to stejnou "logiku" jako srotovne .....

0/0
10.4.2009 0:23

pepa_praha

Kámoš dělá v pekárně...

...taky by chtěli STROUHANKOVNÝ!!!;-D;-D;-D

0/0
10.4.2009 0:12

vozova.hradba

Software-ovné

Jako vývojář a člen cechu programátorského chci software-ovné. Každý kdo smaže nějaký software a spálí licenci, má nárok na slevu 10 000 Kč při nákupu nového software do 100 000 Kč. Stáří licence musí být alespoň 10 měsíců (všichni víme, že software stárne rychleji neý auta).

0/0
10.4.2009 0:09

armyshop

Re: Software-ovné

anó, to je nápad;-D;-D

0/0
10.4.2009 6:55

calver1

šrotovné

Když šrotovné, tak pro všechny. To znamená, třískovné pro nábytkáře, navijákovné pro rybáře, akvarijné pro akvaristy a zahradnické pro zahrádkáře.Rv

0/0
9.4.2009 23:11

rorýsek

Re: šrotovné

A střepovné pro skláře. ti jsou taky v krizi. Holt nemají tak silný lobby jak automobilky. Jahn je holt šikovnej kluk.

0/0
9.4.2009 23:32

chessfan

Re: šrotovné

přesně to jsem chtěl také napsat. Střepovné pro skláře!!;-D Pak snad ještě pračkovné, ledničkovné, počítačovné a televizovné;-€(Y)

0/0
9.4.2009 23:46

Pribinacek

Re: šrotovné

To už existuje, ale obráceně. Tzv. příspěvek na ekologickou likvidaci, který se musí zaplatit při nákupu nového přístroje.

0/0
10.4.2009 8:30

Montaigne

madam Barková s panem Wolfem volají

po bordelovném, jinak je to prý bordel!;-D

0/0
9.4.2009 23:09

skodovák

Šrotovný pro všechny

Ještě něco pro dřevaře , díky šrotovnému a zvýšenému zájmu o škodovky , tedy jen o Fábie získa i dřevařský průmysl, dopravní průmysl , petrochemický průmysl ,texstilní průmysl,sklářský průmysl,gumárenský průmysl,hutnický průmysl a spoustu dalších , takže není potřeba přidávat dalším , když je vše obsazeno v jednom pitomým šrotovným , zdánlivě pro jedno odvětví.Zapoměl jsem na papírnický průmysl. Jediný kdo snad z toho nebude profitovat , je potravinářský průmysl , ten je dotován každoročně a nikomu to nevadí.:-)

0/0
9.4.2009 23:08

chessfan

Re: Šrotovný pro všechny

týjo ty fábky jsou ze dřeva8-o

0/0
9.4.2009 23:48

Kim_Ir_Sen

Re: Šrotovný pro všechny

A co kdys mně vylízal pr*el, kdo by potom žádal o vylizné ??? Ty nebo já ????

0/0
10.4.2009 0:59

elbeso

Re: Šrotovný pro všechny

texstilní průmysl ... tak takhle jsem se vážně dlouho nepobavil ... neuvěřitelné, opravdu n-e-u-věřitelné ... RvRvRv

0/0
10.4.2009 1:15

skodovák

Re: Šrotovný pro všechny

Všichni co psali pod můj příspěvek , vědí o výrobě auta úplně houby.Ty jsi asi ta největší trubka , nebo si snad myslíš že potahy jsou z plechu????Někdo kdo psal o Fábii ze dřeva neví že spousta dílů se vozí na dřevěných paletách že montovaný auta do Indie se také vozí v dřevěných velkých paletách, jednotlivé díly , jsou proloženy kartonovým papírem , kterého firma KUKA denně zlikviduje několik tun.Takže koberečky , potahy a jiné díly , patří pod textilní průmysl.Vybavení firemních kanceláří , které se pravidelně obmněňuje po dvouch letech pomáhá nábytkářům.To vše by  nebylo , kdyby nebylo škodovky.:-/

0/0
10.4.2009 15:04

armyshop

Re: Šrotovný pro všechny

ještě jste zapomněl na obuvnický průmysl, že by se fábie mohly obouvat do nějakých slušivých polobotek;-D:-/

0/0
10.4.2009 6:56

LostMen

Hmmm...

... co takhle bábovné za manželku jetou deset a více let??? Nepřispěl by stát, kdybych pořídil novou?

0/0
9.4.2009 23:00

Montaigne

No hlavně, že se mluvčí Bartovský pobavil

co takhle pobaveného Bartovského chytnout za límec a prdnout ho někam do nábytkářské výroby, aby předal svoji dobrou náladu lidem tam dole?!;-O

0/0
9.4.2009 22:54

jahus1

Co je to za choré mozky?

Tak na Slovensku mají euro a šrotovné a bratislavská automobilka s VW Tuareg dělá tři čtyři dny v týdnu. V Česku nemáme euro a zatím nemáme šrotovné a VW dělá škodovky ostošest a najímá na sobotní směny.

Problém není ve šrotovném ano či ne. Je to o síle VW-lobby resp. odolnosti vlády. Na Slovensku se z toho podělali už dávno a výsledek nula s nulou pojde. V Česku to sice Kalousek vydržel dost dlouho ale pád vlády mu to zavařil.

Výsledek: v září už šrotovné nepomůže škodovce vůbec protože ti co si škodovky koupili v Evropě teď si na podzim znovu nekoupí a domácí prodej objem výroby nevytrhne stejně jako letní propad domácí poptávky s očekáváním podzimního šrotovného taky škodovku nerozhodí.

Co je to za choré mozky co vymýšlí za naše daně takové nesmysly??? ;-O

0/0
9.4.2009 22:31

skodovák

Re: Co je to za choré mozky?

No víš , ono jde oto , že šrotovný zavedený skoro v celé evropě , pomohlo škodovce přežít možná o pár měsíců déle a ty konkrétně nemusíš ze svojich daní platit armádu nezaměstnaných.

Šrotovné není určitě všespása ,ale zatím funguje , je otázka jak dlouho.Kdyby jsi se trošku víc zajímal o ekonomiku a proč na slovensku pracujou jen čtyři dny v týdnu a že mají euro , nemusel by jsi psát takové hlouposti.

Vysvětlím ti to trošku v VW Bratislava vyrábí především luxusní auta o které není až takový zájem , jako například škodovka s Oktáviemi a Superby, ale díky tomu , že již mají na Slovensku Euro , dostal VW Bratislava přednost před Vrchlabím a dostanou úplně nový vůz , který se měl původně dělat ve Vrchlabí takzvaný UP. Mini auto na bázi Lupa.Právě Kalousek silný zastánce koruny , která se teď nachází v turboletním stavu , kdy padá a vzápětí posiluje , takže nevíš a nemůžeš počítat s nějakým stabilním kurzem, to je to co nás zabíjí, ne slabá nebo silná koruna , ale nestálá..

0/0
9.4.2009 22:55

stan999

Re: Co je to za choré mozky?

Tak nás nestabilní koruna vlastně ochránila před ještě větší jednostrannou závislostí na automobilovém průmyslu.:-)

0/0
9.4.2009 23:08

chessfan

Re: Co je to za choré mozky?

My máme s korunou taky potíže jako všichni exportéři, nám ale stát žádným šrotovným na naše výrobky nepomůže. Je to nefér vůči ostatním. Jen se tím kazí trh a vyhazují peníze - k nčemu. To už je lepší platit následky - krátkodobě, než si nezaměstnaní najdou jinou práce- tedy lépe vyplácet podporu v nezaměstnanosti než šrotovné. Je účelné, pomůže tomu kdo to potřebuje, a peníze stejně půjdou do ekonomicky protože se utratí.

0/0
9.4.2009 23:54

kiv

Re: Co je to za choré mozky?

"Hlouposti" tu, obávám píšete spíše Vy ...

To , že "předženu spotřebu"  vůbec nic neřeší, jen ten problém odsouvám o nějaký čas do budoucna ... a socky jen chrochtají a volí pablbky, a to tu hlavně jde, ne?  ... 

Pokud je vcelku známo, že auto-kapacita výroby je zde a po celé  Evropě cca o 35 -50 naddimenzovaná, není jediný důvod  tuhle nerovnováhu podporovat .

A i kdyby by klesla výroba be Škodovce na polovinu, což je nějakých 15 000 lidí na podpoře,  pořád by to  nás stálo  méně,   než jim cpát peníze z našich daní na "šrotovném" a tyhle molochy podporovat v jejich neefektivitě a naddimenzovanosti    ...:-(

0/0
10.4.2009 1:03

romsky aktivista

Re: Co je to za choré mozky?

co az si vsichni koupi auta, co pak budete delat, budete nas nutit srotovat temer nova a kupovat novejsi auta? Srotovne je kravina!

0/0
10.4.2009 9:03

jahus1

Re: Co je to za choré mozky?

Tak trochu mě "ekonomika" živí. Tak trochu, jako každáho, kdo pracuje a vydělává a utrácí prachy.  Podporou uspíšení spotřeby o pár měsíců neřeší současný problém disproporce mezi poptávkou a nabídkou na trhu s auty! Zdůrazňuji jen s auty! Zavedením šrotovného likviduji nebo v lepším případě diskriminuji jiné odvětví, kde nemůže být alokován volný kapitál, který mají spotřebitelé a jsou šrotovným stimulováni k vložení do autoprůmyslu - zkrátka k utrácení za auta. To je čistý lobbing jak prase. 

Výsledku se dočkáme za pár měsíců. Naše šrotovné přispěje k oddálení problémů jen o pár týdnů (cca 1200 Euro na auto). V roce 2010 už zase budeme s automobilkama tam kde jsme teď.

A vibrace kursu koruny? Žeby finanční ředitel gigafirmy jako je škodovka chodil s balíkem eur do banky měnit za koruny a obráceně je dosti směšná představa. A důvod toho že malý auta WV se budou vyrábět u Blavy je úplně někde jinde.

K tomu všemu nepotřebuji žádné extra vzdělání stačí selský rozum.

0/0
10.4.2009 17:43

gotzur

Za chvíli se ještě dočkáme, že bude platit

1+1=3;-D

0/0
9.4.2009 22:31

kouc

dotaz

Včera jsem byl na šrot. Dostanu šrotovné ?

0/0
9.4.2009 22:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.