Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Analýza: Komu se vyplatí šrotovné

Dosavadní vládní strany se ve středu dohodly s ČSSD na vyplácení třicetitisícového příspěvku na nákup nového vozu výměnou za likvidaci starého. Šrotovné, které po vítězném tažení Evropou míří do Česka, teprve ale hledá přesná pravidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ravl

Šrotovné - Ekologická daň

Vodí nás za nos, protože do šrotovného půjdou jenom Ti co mají horší auta a za Ty obratem vrátí zpět státu Ekologickou daň. Takže se to šrotovné pěkně scvrkne.

0/0
20.4.2009 21:13

pjb1

Volebné.

Komu pomůže šrotovné? Přece socanům, vyhraje jim volby.

0/0
20.4.2009 15:00

Zla Lopata

Srotovne?

Ze vseho nejlepsi bude, kdyz zadne srotovne nebude.

Ale pokud nahodou by bylo, tak bych chtel botovne, za to kdyz si koupim novy boty, a taky koblihovne, kdyz podporim nase pekare a koupim si koblih,,,

0/0
19.4.2009 20:45

TAPKIN

nemám na nákup nového vozu....jak je možné,že ten bohetší dostane bonus-šrotovné a já nic??Tak JYRKO,já chci šrotovné ve formě peněz...30000kč i když si auto nekupuju.Kde jsou  ty keci,že bohatým se musí ubrat kyslík???

0/0
19.4.2009 13:24

AlCapuccino

.

A kdo si bude kupovat nove auta za 2-3 roky po skonceni srotovneho?

0/0
18.4.2009 22:19

Hrdý Budžes

Re: .

otovne se zqacleni do systemu danovzch ulev, takze kazdy kdo neplati uz dnes zadne dane a dostava negativni odpocty na dane na deti, tak jeste dostane negativni dan na nove auto. Kdo plati bude mit smulu. Jako vzdy.

0/0
19.4.2009 18:49

A.A.

Analýza???? :-D

autor článku by si měl najít ve slovníku, co znamená slovo analýza a napsat něco, co se aspoň analýze bude blížit. Jde vidět, že dnes může spát do novin úplně každý b****. ;-D

0/0
17.4.2009 13:32

tojsouveci

Díky

Díky za šrotovné v okolních zemích. Dávali a dávají dotaci našemu státu, našemu, automobilovému průmyslu a jejich dodavatelům. Jen víc a houšť. Na tom opravdu náš stát nemá co ztratit. Pouze naopak. Trochu jiná věc je zavedení šrotovného u nás.

0/0
17.4.2009 9:48

A.A.

Re: Díky

Šrotovné je populistický nesmysl. Nijak to neřeší skutečné příčiny krize a vytváří další základy krize do budoucích let. Kromě toho u nás takové šrotovné nemá vůbec opodstatnění a opět zavádí neúměrné zásahy do trhu, ze kterých může být řada jiných výrobců velmi zklamána.

0/0
17.4.2009 13:35

tojsouveci

Díky

Díky za šrotovné v okolních zemích. Dávali a dávají dotaci našemu státu, našemu, automobilovému průmyslu a jejich dodavatelům. Jen víc a houšť. Na tom opravdu náš stát nemá co ztratit. Pouze naopak. Trochu jiná věc je zavedení šrotovného u nás.

0/0
17.4.2009 9:37

von_bahnhof

Analýza: Komu se vyplatí šrotovné???

Těm, co jsou každý den na šrot???

0/0
17.4.2009 9:27

Chytracisko

Re: Analýza: Komu se vyplatí šrotovné???

Lze uplatnit U Jezu :)

http://pandora.idnes.cz/part/2009/4/10465

0/0
19.4.2009 14:23

vymrzovac

Komu se vyplatí šrotovné.........

.....jsme se opět nedověděli;-D    Analýza?   žádná v článku není........    takže nás novinářské prodejky zase nalákaly na titulek, ovšem v článku NIC.  Proč neuděláte analýzu kolik je cena vozu, kolik z prodejní ceny bere dealer(asi by se lidi divili,že?:-/).....jaké jsou tam v těchto položkách DPH, kdo si kolik ukrojí ze svého?          na vás moc složitý, to byste se museli někde zeptat,že?    .....nebo lépe řečeno, nemáte to od koho opsat:-/

0/0
17.4.2009 7:44

username

šrotovné ano

jsem pravičák, ale šrotovné vítám. Nikoliv kvůli pozvednutí výrobců, to je hovadina. Ale proto, že nové auto má v průměru 3-4× nižší závažnost nehod (např. úmrtnost) než auto starší 10 let (plus nižší hlučnost, emise a spotřebu). Tj. jestli se podaří opravdu nějaký větší počet aut inovovat a státní pokladnu to nebude stát ani korunu (protože přiznejme si, 30 tisíc je méně než DPH z těchto aut), tak je to dobrý krok. Ale obávám se, že kvůli třiceti nebo padesáti tisícům nikdo s desetiletým autem z kapsy najednou 200 tisíc nevydá. Chtělo by to trochu větší podporu (nulová DPH). Hlavně u nás určitě budou automobilky opět zdražovat, škodovka je tu nejdražší z celé evropy. Dal bych to jen za podmínky, že nabídnou cenu jako jinde v Evropě. A k tomu pak ještě nějaké výhodné úvěry pro třeba bezúročné splácení po dobu 6 let.

0/0
15.4.2009 18:41

dezzo

Re: šrotovné ano

pravicak jak poleno! ;-D;-D;-D

0/0
16.4.2009 9:47

mom

Re: šrotovné ano

asi tak :-©:-©:-©

0/0
16.4.2009 13:49

SBR

Re: šrotovné ano

Auta sama o sobe umrtnost nemaji. To pouze ridici nevi, jak s kterym autem jezdit. Emise nejsou na miste, kazde auto, ktere se nemusi vyrobit ma nizssi emise. Kdyz se dojezdi schopne vozidlo, take se setri emise, vznikajici srotovanim.

Srotovne ne! At trh rozhodne, ktera automobilka ma ci nema zustat. Svet je presyceny... Copak to nikdo nevidi?

0/0
16.4.2009 13:12

Chytracisko

Re: šrotovné ano

Auta sama o sobe umrtnost nemaji. To pouze ridici nevi, jak s kterym autem jezdit.

...statistiku neokecáš a ta mluví jasně ve prospěch nových aut... :)

Kdyz se dojezdi schopne vozidlo, take se setri emise, vznikajici srotovanim.

....nesrovnatelně méně než roční provoz staré šunky (a to si piš že by jezdila víc než rok)....

Srotovne ne!...souhlas :) je to hovadina.

0/0
19.4.2009 14:27

vymrzovac

Re: šrotovné ano

hmmmmm......  a čím se tak výrazně technicky liší deset let stará fabie od nové fabie?    máme doma starší feldu na LPG, která má úspornější a ekologičtější provoz než nová fabie.  Že to má starší design? Nemá posilovač řízení?    nepodstatné!  hlavně, že to jezdí za kačku na kilák! Práci to odvede stejnou;-D

0/0
17.4.2009 7:50

Chytracisko

Re: šrotovné ano

čím se tak výrazně technicky liší deset let stará fabie od nové fabie?

....emisemi, spotřebou, náklady na provoz, stačí chvíli provozovat deset let staré auto a nové auto a hned poznáš.:-)

0/0
19.4.2009 14:28

Chytracisko

Re: šrotovné ano

jinak je to samozřejmě off topic, deset let starou fabii nikdo šrotit nechce :-)

0/0
19.4.2009 14:28

Martin Jirousek

Re: šrotovné ano

Je to i technicky nemozne, Fabie snad ještě v roce 1998 ani nebyly na trhu :)

0/0
19.4.2009 20:08

haes

Re: šrotovné ano ???

Že to nebude stát ani korunu? Že 30 tisíc je méně než DPH z těchto aut? Ne. Stát na DOH vybere stejně, jako kdybych ty svoje peníze utratil jinak, než za nové auto. Tedy DPH_za_auto - 30tis. - DPH_za_jine = - 30tis.

0/0
19.4.2009 9:22

aligator157

Kdy by mělo šrotovné pro nás význam ...

ze statistik průmyslové výroby v ČR je celkem jasné, že podíl automobilového průmyslu na naše HDP je významný. Nejsou to jen finalisté, tedy autmobilky vyrábějící na území ČR, ale týká se obrovského množství subdodavatelů, z nichž některým hrozí krach (mají např.nakoupené stroje na leasing a potřebují je splácet). Tady by mělo jít o to, aby byl stanoven limit kupní ceny třeba do 400tis.Kč a aby to pro nás mělo význam, měla by být preferována auta vyráběná na území ČR. Ale tady vidím problém. Vyhlásili jsme válku proti protekcionismu, takže je to nereálné. A bohužel český zákazník třeba na rozdíl od německého, nectí zásadu přednostně nakupuj domácí, tedy české výrobky. Konec konců je to vidět, že nás milují výrobci celého světa, protože kupujeme i šunty, jen když je to dovoz z ciziny. 

Nad tím by se měl národ zamyslet, i když připouštím, že pověst značky Škoda, dostala v minulé éře značně do trika. To napravil až nástup WW, který snížil zmetkovitost a zaručuje kvalitu.

0/0
14.4.2009 19:59

Petr1234

Re: Kdy by mělo šrotovné pro nás význam ...

a proto němci kupovali samé fábie, které se vyrábí v boleslavi.

0/0
16.4.2009 10:02

tojsouveci

Re: Kdy by mělo šrotovné pro nás význam ...

R^

0/0
17.4.2009 9:35

Moudry_muz

CSSD aneb Kocourkov

Posledni stanoviska TCPA a SKODA: jedeme na 100%, zavedli jsme i pracovni soboty, nestihame dodavat auta na trh. Pokud CR zavede srotovne a poptavka jeste vice stoupne, nedokazeme v rozumnych casovych terminech automobily dodat.!!! JE NORMALNI PODPOROVAT SEKTOR KTERY FUNGUJE NA 100% ???

0/0
14.4.2009 19:52

gen.MacArthur

Re: CSSD aneb Kocourkov

No jo,funguje díky šrotovnému za hranicemi CZ. :-P

0/0
16.4.2009 23:20

tomash01

Re: CSSD aneb Kocourkov

no CSSD vyhlasilo, ze bude srotovne tak bude no. Co na tom, ze je to nesmysl, ktery neni potreba. Jak by CSSD vypadala ze?  Je treba myslet politicky. A to ze lidem daji 30 000 na ruku - to zas bude podvodu - to muze napadnout jen ty idioty z CSSD.

0/0
18.4.2009 17:06

Pan Navratil

---

Cituji:"No, nie celkom tak. Sú ľudia, ktorí neplánovali kúpovať nové auto vôbec, lebo si mysleli, že už dožijú s tým starým. Až šrotovné ich rozhýbalo a rozhodli sa pre nové auto."

-

Inu, proč ne. I retardi jsou.

0/0
14.4.2009 11:43

kontrola_nemocnych

Re: ---

proc retardi? ze nechteli davat za auto 350 000,- ale za 250 000,- si ho sou ochotni koupit? to je snad normalni ekonomicky uvazovani.

0/0
14.4.2009 12:14

smich

Re: ---

s tím ekonomickým uvažováním bych to nepřeháněl,  Podle mě auto nepotřebovali, pokud jim stačilo starší, takže ne ušetřených 100 tisíc, ale vyhozených 250 000, které mohli utratit jinak 

0/0
14.4.2009 13:38

dousak

jiné recaklační poplatky

navrhuji zavést také:

třískovné- pro nábytkáře; střepné - pro skláře; drobkovné - pro pekárenství; pájkovné - pro elektroniku; cupaninovné - textilní průmysl; suťovné - pro stavebnictví; skartovné - pro administrativu; podrážkovné - obuvnictví; protektorovné - pneumatiky; atp. - Podmínky obdobné, stát (my) to zaplatí, kdyžtak si na to natiskne neové penízky

0/0
13.4.2009 22:19

Paul100

Re: jiné recaklační poplatky

Můžete navrhovat co chcete. Akorát se s tím musíte obrátit na poslance a senátory a ne  na idnes diskuzi.

0/0
14.4.2009 11:36

dousak

Re: jiné recaklační poplatky

už se stalo, měl by to přednést jistý  poslanec za vládní stranu v diskuzi, ale tady jsem to napsal pro zamyšlení

0/0
14.4.2009 17:41

Špička

Re: jiné recaklační poplatky

paul100 asi nepochopil, že i zde by se mohlo přemýšlet.

0/0
16.4.2009 7:15

pjb1

Šrotovné

Zdraví. Bude šrotovné? Ale jistě, na podzim jsou přece volby. Minule to bylo 30,-, teď nastupuje těžší váha, 30 000,-. Jen jestli by se ten úplatek neměl jmenovat VOLEBNÉ...

0/0
13.4.2009 21:53

tk007

Re: Šrotovné

Nebo DEBILNÉ. Nevím, jak by mě 30 000,- přesvědčilo o tom, že si mám koupit nové auto v ceně cca 300 000 platit havarijní pojištění, jezdit na drahé garanční kontroly atd. v době, kdy 3 roky staré auto koupím za polovic a poslouží mně stejně.

0/0
14.4.2009 14:26

Alcator

Re: Šrotovné

Šrotovné je určeno na zešrotování 10 a více let starého (~ nebezpečného, dosluhujícího) auta a pořízení zcela nového auta.

U ojetiny nikdy nemáš záruku, jak s ním bylo zacházeno, o kolik má stočené kilometry, zda nebylo bouráno atd. U nového auta tohle všechno řešit nemusíš. Jsou tací, kterým to za to stojí.

0/0
16.4.2009 13:44

skero12

šrotovné

a nemecké slovenské šrotovné komu pomohlu, no predsa českej škodovke. preto by sa patrilo zo slušnosti byť solidárny k ostatným výrobcom aut na okolí

0/0
12.4.2009 13:52

Pilad

Re: šrotovné

To tady příznivcům ODS nevysvětlíš, oni jsou zvyklí jen brát.

0/0
12.4.2009 15:09

Pepino83

Re: šrotovné

Dej si to v hlave do poradku. Ja nevim kdo ceka doma na prdeli a ceka az mu zacnou litat peceni holubi do huby. Urcite ti neni priznivec ODS (Y)

0/0
12.4.2009 17:29

DIVIX

Re: šrotovné

Neviem prečo si presvedčený, že všetké vlády, ktoré zaviedli šrotovné sú hlúpe, iby ta vaša je naj.. Šrotovné zvažuje GB aj Holansko. Tuším sú už 14.- 15. štátom EU.

0/0
13.4.2009 11:01

romsky aktivista

Re: šrotovné

srotovne je sicialisticky napad a proto tomu take odpovida to, co pises. A socialismus je hloupy, ten napad je tedy take hloupy. A proc byt hloupy s ostatnima, kdyz chytry na tom vydela? Coz je vlastne ucel srotovneho - vydelat

0/0
13.4.2009 11:49

DIVIX

Re: šrotovné

Niekedy byť chytrým nie je chytré, skôr vychcané. Tak sa správa vláda ČR. Momentálne je to asi najrýchlejšie riešenie ako rozhýbať predaj aut. Uznávam, že je lepšie znížiť dane a odvody, ale čo narobíš, keď týmto smerom vlády nechcú ísť.

0/0
13.4.2009 13:53

marbo

Re: šrotovné

Je vidět jak málo víš... Prodej aut pomohlo šrotovné rozhýbat tak možná v Německu, otázkou zůstává za jakou cenu a s jakými dopady do budoucna. V Česku je šrotovné naprosto zbytečné protože se i bez něj v březnu meziročně prodej aut zvedl!!!

0/0
14.4.2009 8:52

Behoun

Re: šrotovné

ano o skvele necele procento, skada, ze prvni dva mesice tam byl propad v radech nekolika procent (-12 %, -8 %) . Ale je to zpusobene bohuzel tim, ze podnikatele cekali na schvaleni moznosti odepsat DPH - diky teto skvele poplasne zprave p. Kalouska, resp. medii, kteri to vynesli na verejnost. Kdyby nikdo nevedel, ze se moznost odepsat DPH u osobnich aut chysta, pokles by sice asi byl, ale naprosto minimalni.

V dubnu bude uz narust, bohuzel zatim jen diky platnosti odpisu DPH na osodni vozy, coz se normalniho smrtelnika netyka. Srotovne aspon da moznost i chudsim rodinam poridit se lepsi auto.

0/0
14.4.2009 12:01

marbo

Re: šrotovné

To jo těch 30 pro pár vyvolených kteří mají plečku s nižší hodnotou asi spasí společnost! smutné, že ti ostatní co osobní vrak nemají to postihne negativně, neboť se dá očekávat, že když budou muset prodejci těmto vyvoleným zlevňovat tak ostatním zdraží.. Šrotovné není sociální ani ekonomické opatření, nýbrž čistě ekologické..

:-©

0/0
14.4.2009 12:25

airwar

Re: šrotovné

Problém je v tom že šrotovné je prostě nesmysl, ať ho zavede kdokoliv.

Důvodem hospodářské krize je totiž především to že státy a většina populace žila na dluh, a šrotovné na auta většinu populace zase jen donutí se dále zadlužovat, stejně tak se dále bude zadlužovat stát nesmyslnýma dotacema.

0/0
14.4.2009 13:54

lejnok

Re: šrotovné

ať už se ta zlodějna jmenuje šrotovné nebo debilné, ještě to neznamená že ti kdo jí kritizují jsou příznivci nějaké strany.

0/0
15.4.2009 13:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.