Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo nařídilo General Motors připravit se na bankrot

Americké ministerstvo financí údajně nařídilo automobilce General Motors připravit se do 1. června na podání žádosti o ochranu před bankrotem. Majetek firmy by se následně měl rozdělit na dobrý a špatný. Dobrý by koupila nová firma, méně žádoucí by byl do sedmi let zlikvidován. Informoval o tom list New York Times.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SecondWisdom

Spravedlnost

Joo, neměli zahodit a sešrotovat EV1 ;-O, teď je ropa dostala ;-D. Doufám, že nové vedení bude mít víc rozumu. Rv

0/0
14.4.2009 11:46

badongo

tenhle je taky dobrej

Potom, ako finančný kolaps nabral rýchlosť, sa ceny ropy a ďalších komodít zrútili a spolu s nimi aj ťažba ropy. Pomerne nedávno sa trhy s ropou ustálili ,kolíšu okolo hranice 40 dolárov za barel a nezdá sa že by šli kamkoľvek nižšie. Zdá sa, že náklady na produkciu ropy stúpli na úroveň, keď nedáva ekonomický zmysel predávať ju pod túto cenu. 

.

40 dolárov za barel je v dnešnej dobe pre amerického spotrebiteľa dobrá cena, ale na obzore je hyperinflácia, a to vďaka extravagancii pri tlačení peňazí ktorá v súčasnosti prebieha vo Washingtone.  40 dolárov by sa ľahko mohlo stať 400 dolárov a potom 4000 dolárov za barel, čo by rýchlo amerických spotrebiteľov vytlačilo z medzinárodného trhu s ropou."

.

Čo s tým? Orlov má viacero návrhov, vrátane zákazu predaja osobných automobilov ako tomu bolo v USA po celé tri vojnové roky 1942 až1945. Teda pravý opak populárneho šrotovného (Y)

0/0
13.4.2009 23:09

badongo

Re: tenhle je taky dobrej

http://mesik.blog.sme.sk/c/190572/Zivot-po-zruteni-Spojenych-statov-americkych.html

.

(Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)

0/0
13.4.2009 23:10

Montaigne

Naléhavě se ptám

Kde udělali američtí soudruzi chybu?:-P

0/0
13.4.2009 23:00

Chlupaty Knedlik

Tunel

se statnim souhlasem.

0/0
13.4.2009 22:55

badongo

sme stejně v prdeli všichni kromě tunelářů

Ako sa bude rozvíjať svetová kríza? Ostré štádium svetovej krízy sa už začalo. Ak Spojené štáty zastavia emisiu, úplne prestanú tlačiť doláre, všetko krachne v priebehu 2-3 mesiacov. Dostaneme variant z roku 1929.

.

Ak budú tlačiť peniaze, ale iba minimálne, potom pád potrvá 2,5 až 3 roky. Ak urobia hyperinfláciu, zapnú naplno tlačiareň na peniaze – potom sa všetko skončí za rok až rok a pol. - Aký variant si, podľa vás, vyberú Spojené štáty? Alebo si už vybrali? - Tretí – hyperinfláciu. 

Mimochodom, nech by si už zvolili ktorýkoľvek variant, americká ekonomika klesne minimálne o tretinu. Svetová ekonomika klesne o dvadsať percent. Našu planétu po tomto čaká 10-12 rokov ťažkej krízy. Myslím, že v USA a v Európe bude veľa ľudí žiť z ruky do úst a auto sa bude považovať za prepych. - pochmúrny obraz...(Y)

0/0
13.4.2009 22:49

badongo

Re: sme stejně v prdeli všichni kromě tunelářů

doporučuji si vzít co nejdražší hypotéku a zafixovat splátky na 5 let - do té doby nabují světová hyperinflace takové míry, že Váš jednoměsíční plat bude v pohodě stačit na splacení celé hypotéky po skončení fixačního období.

.

Všichni, kdo budou mít co nejvíc na dluh, de facto dluhy umažou během mžiku a zbohatnou :-P

0/0
13.4.2009 22:54

zd.sn

Znárodnění

Znárodnění bank , dolů a továren mělo cosi do sebe. Marx měl pravdu , že kapitalismus = recese a rozkvět a pořád dokola . Jak je vidět , teorie komunismu je třeba částečně uplatňovat i v kapitalismu . Jinak by nefungoval .

0/0
13.4.2009 20:32

hnedka_zdrapana

Re: Znárodnění

Marx byl mimo, stejne jako ty. Pricinou recese je prave to statni vlastnictvi. Konkretne se tomu rika centralni bankovnictvi a castecne rezervy. Doporucuji si precist neco od Rothbarda na tema penez. Napriklad tohle:

http://www.libinst.cz/etexts/rothbard_penize.pdf

0/0
13.4.2009 21:05

Montaigne

Re: Znárodnění

tak jo, tak my si to přečtem, ale proč si to ještě nepřečetli ti povolaní?:-P

0/0
13.4.2009 23:02

hnedka_zdrapana

Re: Znárodnění

Stezuj si u volicu. :-)

0/0
13.4.2009 23:48

Montaigne

Re: Znárodnění

voličové to povolaným snad předčítají?;-D

0/0
14.4.2009 8:50

der Alte

Nechť místo křižníků silnic

USA začnou v licenci vyrábět indická auta zn.Tata (tuším) a mají p problémech neboť i tento "kapotovaný motocykl" dosáhne v USA max.povolenou rychlost 60 mil/hod.,což činí cca 90 km/hod;-D!

0/0
13.4.2009 20:31

sprav

Zcela legální tunel

a s posvěcením státu... dluhy nechat v jedné firmě a zisky v druhé. Věřitelé hoďte si mašli, že...

0/0
13.4.2009 17:00

uprimnyhosan

Re: Zcela legální tunel

normálka, platí prostě ZÁKON ZACHOVÁNÍ ENERGIE! ale v česku jej např. i SOCAN popírá!;-D

0/0
13.4.2009 17:18

Lobos

Re: Zcela legální tunel

Asi se zhledli v rozdeleni Ceskych drah......8-o

0/0
13.4.2009 18:50

hnedka_zdrapana

Re: Zcela legální tunel

Doufam, ze levicaci se ted aspon trochu preorientuji od proflaklych teorii o Klausove tunelovani a posviti si trosku i na americke socialisty/tunelare (at uz z rad demokratu nebo republikanu).

0/0
13.4.2009 19:19

der Alte

Re: Zcela legální tunel

Klaus je ekonomický amatér,vydávající se za zanalého profesionálaRv!

0/0
13.4.2009 20:34

hnedka_zdrapana

Re: Zcela legální tunel

Mozna jo, ale ma kazdopadne docela rozumne nazory. Alespon na ekonomiku.

0/0
13.4.2009 21:06

mpixel

Re: Zcela legální tunel

no jenže tohle není tunel, ale bankrot.   A samozřejmě, že když firma zbankroutuje, tak vlástníci/věřitelé musí nést následky.

0/0
13.4.2009 20:03

sirc

GM a spol.

Pokud se nedohodnou s odbory na propouštění a hlavně snížení personálních nákladů, nezáchrání je nic. Na úkor zvyšování nákladu na zaměstnance, totiž trvale klesala kvalita výroby a výrobků.

Jsme zvědavý, jestli se některá evropská nebo japonská automobilka bude ucházet o americké značky. Pro Porsche-Volkswagen byto mohla být dobrá příležitost. Prachy na to, jako jedni z mála, totiž mají.

0/0
13.4.2009 16:04

Bohous.23

Re: GM a spol.

No myslim že Porsche-Volkswagen má teď svých starostí dost.

No jo no, kdo by kupoval drahá a nekvalitní auta. To jaksi američti soudruzi trošku zaspali

:-)

0/0
13.4.2009 21:36

Kapitalista-telem-i-dusi

Volejte BohušaSobotku

Myslím že nadešel čas zavolat Jyrkovi zdali by nepůjčil některé ze svých top managerů. Myslím že odbory by určitě hravě zvládl geniální Zdenda Škromachů, restrukturalizaci nalinkuje a dluhů je zbavíkrizový manager Bohuš Sobotka pod velením Jyrky Paroubka. A až z toho bude Raj na zemi, tak bych tam poslal Jardu Tvrdíka aby tu novou firmu přivedl k zpátky k "černým číslům". Pokud Američané neudělají výše popsané kroky, mám dojem že GM opravdu padne.  :-)

0/0
13.4.2009 15:56

uprimnyhosan

Re: Volejte BohušaSobotku

Bohuš nee, Bohuš je na todle slabej nýmand! To chce Standu, Standu Vychcandu! To je genitální obchodník, jedině on dokáže prodat  za obrovskou sumu akcie firmy, která zanedlouho zkrachuje, tak jak to předvedl v naší České socialistické republice, zcela nedávno!(Y);-DTo je spása pro americké imperialisty! DUCE by ho měl z titulu svého poslání pověřit!;-D;-D;-D

0/0
13.4.2009 17:21

badongo

v pravou chvíli ....

Bob Lutz, viceprezident zodpovědný za produktovou strategii, opustí do konce roku GM a odejde do důchodu. Na jeho místo nastoupí současný viceprezident pro kvalitu Tom Stephens.Bob Lutz opustí místo produktového manažera k 1. dubnu 2009.

.

bývalí zaměstnanci a budoucí důchodci GM placení z jeho fondu Ti děkují Bobe - hodně štěstí ;-D

0/0
13.4.2009 15:17

badongo

svět bude bohužel o tuto novinku ochuzen ....

Přímo z automobilky uniknul dokument, který naznačuje, že v roce 2011 by se mohl objevit motor V8 6.2 DOHC, tedy se dvěma vačkovými hřídelemi přímo v hlavách válců. Novinka je to proto, že GM už doslova desítky let piluje kontrukci motoru OHV s vačkovou hřídelí těsně nad klikovkou a sérií zdvihátek, ovládajících samotné ventily

.

GM zavázalo vyvinout osmiválcový motor "páté generace" o objemu 6,2 litru a se systémem ventilů DOHC - šestilitr na Středozápadě a jste American King ;-D

0/0
13.4.2009 15:13

kamarad-max

paradox

Zacarovany kruh je ale v tom, ze slaba poptavka po rope tahne cenu benzinu dolu. Americke automobilky jsou sice nucene statem pod pohruzkou neposkytnuti pomoci vyrabet mensi auta s mensi spotrebou, amik si ale spocita jedna a jedna a kdyz ho benzin bude stat mene bude se divat po tom na co je zvykly odjakziva, velke auto. Ted mu ho ale nenabidne americka automobilka ale japonska...Takze ani restrukturalizace moc nepomuze a americke auta se prodavat moc nebudou...

0/0
13.4.2009 14:42

AKSAMIT

Re: paradox

blbost,na velke obsahy uvali velke dane a i japonci ostrouhaji mrkvicku..

0/0
13.4.2009 19:32

fingus

Re: paradox

To těžko, jsou tam rádi, že mají na ty malý auta, natož na ty nenažrance a ropa po odeznění krize zase poletí nahoru jako šíp, šejkové teď dřou hubu a nemaj z čeho financovat lyžařské areáli na poušti... Pokud AM automobilky nezmění sortiment nepomůže jim ani svěcená voda... takže malá auta naopak pomohou...

0/0
14.4.2009 11:32

Vysehradsky_jezdec

odboráři teď můžou jít škodit jinam

R^

0/0
13.4.2009 14:22

badongo

američtí dementi z UAW

Americké automobilky táhnou za sebou jako balvan vysoké náklady, které všude jinde na světě platí stát. Samozřejmě, že i v Evropě či Japonsku hradí stát zdravotní a důchodové výdaje z daní, ty ale vybírá od všech obyvatel, zatímco GM a ostatní americké automobilky nesou náklady samy.

.

Základní plat pracovníka v GM činí přibližně 28 USD/hodinu. K němu je nutno započítat příspěvek na zdravotní pojištění v hodnotě 6 USD/hodinu a dalších 7 USD na penzijní pojištění. (General Motors ročně vynaloží na zdravotní pojištění svých zaměstnanců přibližně 5 mld. USD, u Fordu je to přibližně 2,2 mld. USD.)

.

Sečtením těchto tří položek se dostaneme na 41 USD/hodinu, což je podobná suma, jakou dostávají i pracovníci zahraničních automobilek v USA. Co je pak těch 29 USD/hodinu, které scházejí do 70$/hod ? Jedná se o pokrytí zdravotních a penzijních nákladů za bývalé zaměstnance automobilky a jejich rodiny. Jejich počet u amerických automobilek koncem 1Q 2007 přesahoval 0,5 mil.

0/0
13.4.2009 14:05

badongo

Re: američtí dementi z UAW

Do této situace se přitom dostaly detroitské automobilky vlastním přičiněním, když se po druhé světové válce během období regulovaných mezd snažily přilákat dělníky do svých továren právě na tyto "mimomzdové" benefity. V té době ještě kontrolovaly 90 % domácího trhu a jejich zisky dokázaly tyto náklady ustát. Nyní by se těchto závazků rády zbavily, jakákoliv změna však vede přes silné odbory United Auto Workers

.

Vlaštokou byla zářijová dohoda z roku 2007 mezi UAW a "velkou trojkou" o výrazně nižších platech pro nové pracovníky, která vstoupí v platnost v roce 2010. Jejich podíl na výplatní pásce US automobilek se bude zvyšovat na úkor bývalých zaměstnanců, čímž se časem sníží průměrná mzda na konkurenceschopnou úroveň. Součástí dohody byl také převod závazků na krytí zdravotní péče bývalých zaměstnanců do fondu řízeného UAW. Do tohoto fondu  měly na základě dohody americké automobilky převést přibližně 41,6 mld. USD; na oplátku by se zbavily budoucího hrazení nákladů zdravotní péče 

0/0
13.4.2009 14:10

badongo

KONČÍME ODBOROÍ AMERIČTÍ SOUDRUZI - S FONDY SI VYTŘETE ...

Rostoucí problémy automobilek vedly v prosinci 2008 ke zrušení dalšího benefitu, který pro své členy odbory UAW v 80. letech vyjednaly v reakci na nárůst automatizace výroby. Šlo o tzv. program "job-banks," v jehož rámci automobilky platily až 95 % platu zaměstnancům, kteří nepracují.

.

Ve snaze co nejrychleji uvolnit místa pro zaměstnance s nižším základním platem neváhaly dvě automobilky, které jsou nejblíže bankrotu, GM a Chrysler, nabídnout tučné odstupné všem zaměstnancům zastupovaným UAW. GM nabízí odstupné v podobě poukazu na 50 tisíc USD při nákupu nového auta a 20 tisíc USD v hotovosti.

Navzdory usilovným snahám GM, Chrysleru a Fordu o urychlené překopání mzdové politiky a drastickému rušení míst je dnes jasné, že tento krok přišel příliš pozdě na to, aby automobilky zachránil. Na druhou stranu současná situace automobilkám poskytuje velký prostor pro vyjednávání s odbory, které by za normálních okolností bylo nepředstavitelné

0/0
13.4.2009 14:13

badongo

pro každého na světě jsou určeny nějaké dávky :-)

Odborovým předákům se dařilo dostávat do kolektivních smluv ujednání, podle něhož se podnik zavazoval vyplácet bývalým zaměstnancům dosáhnuvším důchodového věku doživotní dávky 8-o

.

Např. bývalý zaměstnanec bude dostávat měsíčně 1 % průměrného měsíčního platu za posledních 5 let za každý rok odpracovaný ve firmě. Tím se zaměstnavatel zavázal vyplácet bývalému zaměstnanci do konce jeho života konkrétní částku, např. 900 USD měsíčně. K tomu by si měl podnik vytvářet adekvátní kapitálové fondy. Dnes se ukazuje, že dávkově definované podnikové penzijní fondy jsou podkapitalizované

.

o penzijním fondu automobilky General Motors se říká, že je na tom tak špatně, že tisíc dolarů z každého prodaného auta putuje rovnou do kapes podnikových důchodců - bývalých zaměstnanců. Deficit v podnikovém penzijním fondu musí firma dotovat ze svých zisků ( kde ty zisky vzít, že ...

0/0
13.4.2009 14:27

badongo

Re: američtí dementi z UAW

K záchraně nepomohla ani strategická dlouholetá kampaň "Buy American", kterou firmy masírují city Američanů, ani občasná veřejná show na náměstích měst Středozápadu, kde odboráři z UAW, United Auto Workers, palicemi rozbíjeli nenáviděné auto z dovozu ;-D

.

0/0
13.4.2009 14:44

A.AsalBerija

Re: američtí dementi z UAW

ted jeste honem stacit prevest vsechny ty miliardy dolaru, (co zaplatili danovi poplatnici) ktere jim obama daroval na revitalizaci soukroma konta v nejakem danovem raji a muze prijit bakrot. takhle se podnika a ne to vsechno rozkrast jako bolsevici v cesku v roce 1948 kdy zde ti loupezivi bolsevici vsechno prodali rusum a za utrzene penize se stehovali houfne na krym...

0/0
13.4.2009 14:50

kulus

to maji za tu aroganci

... preji jim to z celeho srdce. I kdyz tyhle firmy mely ruzne danove ulevy a dalsi vyhody, tak nakonec nestacily na 'real' automobilky jako je Toyota ci Honda. Vzyt to bylo sileny jezdit na rovnych dalnicich zapadu USA spolecne s SUV 4x4, ktere byly a vlastne stale jsou nebezpecne pro auta ostatni a navic neni pres ne videt. Konecne redneci a ty soccer moms dojeli.

0/0
13.4.2009 13:53

Lobos

Re: to maji za tu aroganci

Byla to jenom vlna toho "ja na to mam" (nekteri na to nemeli, ale kupovali stejne) takove to typicke "keeping up with neighbors"...

Kazda automobilka na tom chtela "cash in", samozrejme take ty evropske.... Kdy by jsi ocekaval Porche, aby mela SUV!!!!! A nezavid, jenom proto, ze jsis koupil nejaky maly shit a bojis se ted s tim na dalnici!;-D

0/0
13.4.2009 15:31

sirc

Re: to maji za tu aroganci

GM a spol potopily hlavně a pedevším odbory. Dvojnásobné náklady na zaměstnance oproti konkurenci, se totiž někde projevit musejí. Kvalita výroby šla za posledních 15 let výrazně dolu (viz desítky článků o hromadném stahování vadných modelů napříč značkami)

0/0
13.4.2009 16:07

0xf

toz to je tak

Americky trh je a musi byt jiny nez evropsky tady dojizdime 30km v americe 300km a je rozdil vysednou s fabky po 300km a vysednout s chrysleru a dalsich po 300km. Tak stejne je to se spotrebami kdyz pojedu dalnici s fabkou budu mit spotrebu podobnou jako kdyz jedu v6 3,5. Akorat ze neaky nizkoobemovy bzucak budu tocit po otackach a vetsi obem bude tocit poklidne kolem 2000. Samozrejme ze ve meste se to obrati. I kdyz ja ty + 3l/100 ve meste klidne obejtuju za komfort a pohodli + automat.

0/0
13.4.2009 13:47

retene

Re: toz to je tak

Pekna snuska nesmyslu.

1) to, ze neznate zadne auta (motory) mezi fabkou (HTP) a chryslerem (V6 3.2) jeste neznamena, ze zadna  takova nejsou

2) podivejte se na porovnani spotreby toho vaseho uzasneho auta s mensimi s polovicnim obsahem. Pak uvidite, ze i na dalnici vam to bude zrat mnohem vice.  Ale mozna je pro vas 8l/100km podobne 15l/100km ... to pak jo.

PS: fabku nemam ani nechci, preferuji o trosku vetsi auta, ale zese ne zbytecne velka/

0/0
13.4.2009 17:02

badongo

američtí odboráři - hvězdy mnoha hollywud filmů

Firemní závazky vůči fondům lékařské péče představují u GM sekeru 50 miliard dolarů -

.

Riziko různých důchodových fondů řízených zaměstnavatelem a podobných budoucích závazků zaměstnavatele vůči svým zaměstnancům spočívá v tom, že krach zaměstnavatele dopadne na zaměstnance hned dvakrát – přijde o práci a zároveň se s velkou pravděpodobností rozplynou i budoucí pohledávky za zaměstnavatelem

.

američtí odborářští pitschusové sdružení v UAW si teď můžou s převzetím kapitálové účasti v GM akorát tak vytřít prdel, bo tyto závazky zůstanou na té špatné zbytkové  podstatě ....odboráři všech zemí, vyližte si ;-D

0/0
13.4.2009 13:41

fidel.zlobi.cenzora

Re: američtí odboráři - hvězdy mnoha hollywud filmů

neboli zaměstnaci všech zemí, vyližte si...gratuluju;-D

0/0
13.4.2009 13:46

blekkal

Re: američtí odboráři - hvězdy mnoha hollywud filmů

Všech ne. Nevím o tom, že by ti američtí zaměstnanci jezdil k nám umývat nádobí. A to j jediné, co se počítá, komunisto :-)

0/0
13.4.2009 13:48

tato

Re: američtí odboráři - hvězdy mnoha hollywud filmů

Zijes v praveku kamarade.... Ty casy jsou za mana. Kdo by myl nadobi v US  za 100 Kc na hodinu? Rv

0/0
13.4.2009 13:52

halalik

Re: američtí odboráři - hvězdy mnoha hollywud filmů

To ses ty, Thyronxi? Co Toyota?

0/0
13.4.2009 21:04

Lessfax

tunel

jaký je rozdíl mezi tímhle a tunelováním? majetek se vyvede do jiné firmy, vedení zůstane, přijdou navíc peníze od státu a věřitelům se nezaplatí pohledávky... trochu bordel po česku :-)

0/0
13.4.2009 13:29

lžiDnes.cz

Re: tunel

Tímto způsobem u nás stát (Zemanova vláda) zachránil před totálním bankrotem například Vítkovice - zdravá část se restruktrualizovala, zprivatizovala a dnes normálně funguje.

Problém je v tom, že v GM není nic zdravého :-P

0/0
13.4.2009 13:35

OttoCZ

Re: tunel

Tak ono otázkou je, jestli ty záchrana nebyla dražší, než kdyby Vítkovice padly, jako třeba Cristalex. Takhle jsme to přes konsolidační agenturu zaplatili všichni.:-(

0/0
13.4.2009 14:54

Lobos

Re: tunel

Neni????? A co takhle Chevrolet nebo Cadillac... Ale to uz nemuzes vedet, protoze jsi vypatlany cech, co si mysli, ze vi vse(Y)

0/0
13.4.2009 15:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.