Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodeje aut v Evropě dál padají. Navzdory šrotovnému

Evropský automobilový trh dál klesá, ale podstatně pomaleji než v předchozích měsících. V dalším období by díky zavedení šrotovného mohl celoevropský klesající trend otočit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm

jak dlouho si výrobci aut mysleli, že lidi budou kupovat auta? Do nekonečna?

0/0
18.4.2009 23:47

MH4

Světoví politici jdou špatnou cestou...

Jsem proti zvýhodňování jednoho odvětví např. šrotovným nebo utápěním miliard v bezedných studních-General Motors

Uvědomme si, že lidé vždy nežili naším konzumním životem. Neměnili auto co 3 roky, měli třeba 2 za život. Neměnili neustále vybavení domácností, ale měli ho nacelý život nebo ho dědili z generace na generaci (nábytek, babiččino kuchyňské náčiní,...), neměli např bicykl na 3 - 5 let, ale na celý život, tak i u dalších potřeb v domě, mohl bych vyjmenovávat do nekonečna. Jednou však nastal čas, kdy lidé začali podléhat s rozvojem médií módním trendům, vše výše jmenované začali často měnit a žít klasickým konzumním životem. Chtěli víc a víc věcí, které vlastně ani nepotřebovali. Spotřebu nešlo šroubovat donekonečna, ale jednou to muselo skončit.

Nějaký čas šlo spotřebu uměle šroubovat pomocí fiktivních peňez, aby si lidé mohli koupit věci, na které ani nemají. A teď nastala krize. Umělé šroubování spotřeby za účelem "boje" s krizí vede k oddálení pádu na začátek - 1. odstavec

0/0
18.4.2009 19:04

Thor Steinar

Re: Světoví politici jdou špatnou cestou...

Problém je v tom, že dříve ty věci skutečně celý život vydržely a také stály nepodstatně více. Např. auto stálo několik ročních platů a dnes stojí několik měsíčních. Nakonec i to PC z kterého píšete Vám přežije velmi zhusta sotva záruku a pořídíte ho za měsíční plat. Dříve to byl luxus za roční mzdu :-) Takže to není jen po módě, ale o nutnosti. Prostě doba záruky, doba životnosti :-)

0/0
1.5.2009 10:52

__XXXX___

Já to vidím takhle:

0/0
18.4.2009 13:45

__XXXX___

Re: Já to vidím takhle:

do novýho auta bych peníze určitě nedal. Jezdím do práce po silnici 3. třídy, která je samá díra a zatáčka. Víc než 70km/h se tam jet nedá a jezdí tam málo aut. To znamená, že na to nějaké superbezpečné auto se 4 airbagama nepotřebuju, když nejezdím rychle a sám. Mám si snad na takovýchto tankodromech ničit auto za 200 tisíc? Proto nadávám na veškeré ty populistické výdobytky typu šrotovné, pastelkovné, odpouštění poplatků ve zdravotnictví, atd. Kolik by asi za to bylo km opravených silnic pane Paroubku a Rathe?? Jo - a na SUV a další teréňáky nemám ;-O

0/0
18.4.2009 13:51

mi_golem

to je divný

Jako na potvoru jsem opravil starý 16-ti letý vůz a nějak se mi nechce vyhazovat peníze za nové. Protože oprava přišla na 12 tis., kdežto nové, okleštěné bez jednoho válce, bez kufru a jakékoliv výbavy bude stát 200000.

0/0
17.4.2009 12:06

__XXXX___

Re: to je divný

Za 200 tisíc se dá sehnat starý model Fábie combi. V nabídce ho má ještě několik prodejců Škodovek. Sice HTP, ale kufr to má na svou třídu velkej. Určitě to bude bezpečnější auto, než 16 let staré, do kterého už budeš dávat jen peníze za opravy...

0/0
18.4.2009 13:35

iuos

hmm

dvěstě klacků do starýho šrotu nenacpe, takže to vyjde nakonec levněji... a že je to auto starší, neznamená, že je nebezpečnější... rozdíl mezi novým a starým autem je v tom, jak je to auto zrezlý... a i starý auto nemusí být prožraný...

0/0
18.4.2009 23:48

anders22

nojo

nakonec i socialisticka evropa pochopi, ze dotace priciny krize NERESI

0/0
17.4.2009 11:41

__XXXX___

Re: nojo

jj - jen je to oddalujeR^R^

0/0
18.4.2009 13:35

pepa_praha

Vždyť je to jasný...

...ti co nemají, tak nemají za co nakupovat.

No a  ti co mají, zase už všechno mají a jen se každý ráno s hrůzou budí, že jim ty jejich nasyslený prachy zase nic nevyvělali. Tak taky nemají chuť nakupovat.X

0/0
17.4.2009 0:09

jardajagru

kde je ta

neviditelná ruka trhu

-Tady..http://video.google.com/videoplay?docid=4642167330989213588

0/0
16.4.2009 22:07

TAJNE

Kde je ta

neviditelná ruka trhu?Proč se nalévají peníze všech a tím oddalují krachy automobilek,které nejsou konkurenčně schopné?Proč?takové socialistické metody v dnešním moderním,demokratickém,kapitalistickém světě? 

0/0
16.4.2009 17:04

blecha1

Re: Kde je ta

Já bych ti řek proč, ale totálně by si ztratil iluzi o většině populace a šel by si se oběsit na kšandě u prvního ministerstva. :-P

0/0
16.4.2009 18:45

ChorcheCh

za komančů byly pořadníky na auta

Ti, kteří již auto vlastnili, tak měli možnost staré vyměnit za nové přednostně. Proto nebyl až tak velký cenový rozdíl mezi starým autem a novým R^

0/0
16.4.2009 16:35

Sojka-bonzák

našel jsem statistiku pro Slovensko

citace:

Do statistik v třetím měsíci přibylo 7698 vozidel, což bylo meziročně o 2,54 procenta více., Za celé první čtvrtletí se odbyt nových vozů meziročně snížil asi o čtvrtinu na 16 184 nových vozů.

0/0
16.4.2009 15:28

nnyky

Automobilky stále pláčou, šrotovné zklamalo

Kde se stala chyba?

0/0
16.4.2009 15:14

65c02

Ekonom nejsem, ale laicky se domnívám, že šrotovné

mohlo zvednout prodej aut pouze dočasně - pár jedinců/firem mohlo přesvědčit aby se rozkývali a koupili nové auto, ale tohle nejspíš udělali jen ti, kteří o koupi auta vážně uvažovali tak jako tak. Lidí, kteří se rozhodli pouze a jenom na základě šrotovného nejspíš zase až tak veliké procento nebude. Dále efekt šrotovného může fungovat pouze do té doby, než vyschnou fondy na šrotovné....

.

Pokud je ale hodpodářská recese, tak šrotovné zřejmě nemá sílu tyto pesimistické vyhlídky zvrátit.:-P

0/0
16.4.2009 15:05

Sojka-bonzák

Re: Ekonom nejsem, ale laicky se domnívám, že šrotovné

R^ přesně.

Efekt šrotovného je pouze v tom, že lidé, kteří chtěli auto koupit zítra ho koupí už dnes... Tím ho však nekoupí zítra...

0/0
16.4.2009 15:12

prazakm-pro pravdu se iDěs zlobí

Re: Ekonom nejsem, ale laicky se domnívám, že šrotovné

To je nesmysl. Podívejte se, kolik lidí na Slovensku a v Německu si nové auto koupilo. Ti to rozhodně neměli připravené. Spíše bude teď zajímavé sledovat, kde budou brát na splátky.

0/0
16.4.2009 15:15

Sojka-bonzák

Re: Ekonom nejsem, ale laicky se domnívám, že šrotovné

No, skoro bych chtěl tu statistiku vidět... Meziroční nárust prodejů na Slovensku a v Německu.. a zárovéň meziroční propad dva měsíce před zavedením šrotovného, kdy se o něm diskutovalo... A ještě bude zajímavý údaj - propad po konci šrotovného

0/0
16.4.2009 15:19

Sojka-bonzák

Nesmysly... jen houšť...

Šrotovné je nesmysl. Ale kdyby jen to, je to i celkem nebezpečný hazard.

V zásadě není efektivní, lidí, kteří vlastní auto za méně než 20 tisíc (odečet poplatku za  ekologickou likvidaci starého) a zároveň mají zhruba čtvrt mega v bance na nové je mizivé množství...  Takže pokud bude zájem převážejí leasingy, což vede k dalšímu zadlužování.  Zadluží se stát, zadluží se domácnosti, automobilky naberou agenturní pracovníky, aby je mohly po skončení šrotovného zase propustit a reagovat na pokles poptávky, která se očekává potom... 

Navíc absolutně nechápu, proč mám ze svých daní platit někomu dotaci na nový vůz. :-© 

0/0
16.4.2009 14:58

Vlk-Honzi

Re: Nesmysly... jen houšť...

no protože jistá skupina ekonomů a politiků má ten názor, že ti zaměstnaní v automobilce si koupí něco od tebe a ty se tedy náležitě budeš mít lépe. Bohužel si nevšimli, že si sice vydělají více, ale tobě i jim někdo sebere něco na daních (na to šrotovné), takže efekt bude IMHO 0 od nuly pošla, jen nás bude stát něco evidence šrotovného.

0/0
16.4.2009 15:01

Sojka-bonzák

Re: Nesmysly... jen houšť...

Mno, tohle by platilo za předpokladu, že šrotovné půjde ve výsledku do mezd zaměstnanců, ok, dejme tomu že část tak skončí. Pokud však budu muset splácet leasing , tedy zvýším své provozní náklady, budu muset zdražit, nespořit a nebo krachnout.  Všechny tyto možnosti rovnováhu nabourávají...

0/0
16.4.2009 15:08

tojsouveci

Re: Nesmysly... jen houšť...

Protože je neplatíš ty. "Tvé" daně se po odvodu do státního rozpočtu stávají státními a stát s nimi hospodaří podle svého, bez ohledu na tvůj konkrétní názor. Daňovému poplatníkovi se může určité použití buď líbit nebo nelíbit, ale to je asi tak všechno. Jedinou možnost, kterou máš, je vybrat si u voleb takovou politickou stranu, která ti slíbí, že je bude utrácet víceměně dle tvých hrubých představ. ;-D

0/0
16.4.2009 15:03

Sojka-bonzák

Re: Nesmysly... jen houšť...

tohle je přece samozřejmé... 

0/0
16.4.2009 15:10

TarasBulba

šrotovné je jen komoušské gesto

Dokaváde bude světová ekonomika tak nesmyslně směrovaná na jediné odvětví, tak se z těchhle srac zek nevyhrabe. Kecům o světle na konci tunelu, letním odrazu ode dna nebo podzimním oživení už nevěří ani negramotní. Bolševická gesta typu šrotovného na tom nic nezmění.

0/0
16.4.2009 14:30

tojsouveci

Re: šrotovné je jen komoušské gesto

Světová ekonomika rozhodně není směrována na jediné odvětví - automobilový průmysl.

Ta český rozhodně více. Automobilový průmysl je náš klíčový. I díky tomu máme určité výhody ze šrotovného, které vyhlásily sousední státy. Kdyby byl náš průmysl směrován třeba na hutnictví, tak jsme na tom dnes rozhodně nebyli lépe. Spíš naopak. Co bude v budoucnu dnes neví nikdo....

0/0
16.4.2009 14:39

Jejda

Re: šrotovné je jen komoušské gesto

na co je tedy směrována světová ekonomika?

0/0
16.4.2009 14:40

Vlk-Honzi

Re: šrotovné je jen komoušské gesto

já bych to napsal, ale bylo by to sprosté slovo, kam je ekonomika nasměrována :-)

0/0
16.4.2009 14:59

tojsouveci

Re: šrotovné je jen komoušské gesto

Pokud tě to zajímá, tak použij strýčka Googla...

0/0
16.4.2009 15:00

Jejda

Ukázala se pravda

Prostě a jednoduše státy nemohou přeprat chování spotřebitelů a vnutit jim vůli utrácet za věci, které momentálně nechtějí nebo nepotřebují. Pro mnoho lidí takové zjištějí je jistě zklamáním. Je ale namístě si uvědomit, že nic netrvá věčně. Lidé v automobilkách a jiných silně zasažených odvětvích musejí hledat inovace nebo jiný business. Případně trpělivě čekat na zotavení trhu. Přežijí jen ty nejsilnější a nejflexibilnější firmy.

0/0
16.4.2009 14:25

Xavier-xxx

Re: Ukázala se pravda

R^tak to funguje věků...

0/0
16.4.2009 14:25

Xavier-xxx

Re: Ukázala se pravda

od

0/0
16.4.2009 14:26

CART09

Zbytečnost

Projídáním a rozdáváním veřejných financí se nikdy nic nevyřešilo, akorát si nahrabalo pár šéfů automobilek prémie bokem za dobrý lobbying a krátkodobých pár procent prodeje...

Dokud se nenechá pár automobilek krachnout, tak to bude pořád přebujelej moloch...

0/0
16.4.2009 14:01

tojsouveci

Re: Zbytečnost

Pokud automobilky krachnou, tak zaměstnanci budou dnes stejně těžko získávat novou práci (za rok to může být už lepší) a peníze jim bude vyplácet pracovní úřad, či sociálka. Takže stát. To bude fakt lepší?

0/0
16.4.2009 14:03

Xavier-xxx

Re: Zbytečnost

krize neskončí za rok ani za 2 ani za 3 pokud se budou státy chovat socialisticky a lít prachy do krachujících firem a dotovat lidem automobili a jiné nesmysli...nepochopí a nepochopí....zatim celej svět dělá pravej opak toho než by měla dělat aby krize skončila

0/0
16.4.2009 14:13

tojsouveci

Re: Zbytečnost

Kolika vládám jste už rozeslal návody na to, jak mají krizi správně řešit?

0/0
16.4.2009 14:16

Xavier-xxx

Re: Zbytečnost

krize v minulosti končili ale jen díky tomu že se vlády nechovali populistycky jako nyní...prostě řekli lidem neslibujem vám nic,pouze dřínu a zas dřinu...nyní se většina politiků bojí o hlasy voličů a svá koryta...toto co nyní probíhá je cesta do pekel....

0/0
16.4.2009 14:18

tojsouveci

Re: Zbytečnost

Tak tam pozdravuj....R^

0/0
16.4.2009 14:21

Xavier-xxx

Re: Zbytečnost

budu stát vedle tebe a zeptám se tě na tvuj názor;-D

0/0
16.4.2009 14:23

Xavier-xxx

Re: Zbytečnost

budu stát vedle tebe a zeptam se tě na názor;-D

0/0
16.4.2009 14:25

tojsouveci

Re: Zbytečnost

Vedle mě? To rozhodně ne. Budeš klečet pod mým trůnem! ;-D

0/0
16.4.2009 14:41

sedmy.trpajzlik

Proč ?

Kdyby u nás mělo být šrotovné, tak stejně, proč bych měnil náš 15,5let starý favorit, má málo najeto, zatím jen málo rezaví, má celkem malou spotřebu, katalyzátor tak tolik nesmradí, opravy nás přijdou celkem levně a také vše co jsme vozili se do něho bez problému vešlo a vejde.

Nějakých 25 nebo 30 tisíc je pro pořízení nového auta pro nás stejně jako by plivl do moře. Prijority jsou pro nás jinde, nejdřív potřebujeme penízky na bydlení.:-)

0/0
16.4.2009 13:56

tojsouveci

Re: Proč ?

Ale to šrotovné není povinnost vybrat. :-)

0/0
16.4.2009 14:05

nnyky

Re: Proč ?

Své staré auto můžu prodat za více než 30 tisíc. Tak jak mne šrotovné má motivovat k nákupu nového auta?

0/0
16.4.2009 14:08

tojsouveci

Re: Proč ?

Ve tvém případě asi nijak. A to je dobře nebo špatně?

0/0
16.4.2009 14:11

nnyky

Re: Proč ?

Pro mne dobře. Alespoň mne nákup nového auta neláká. Ovšem pro stát a především nějakou automobilku je to špatné. :-)

0/0
16.4.2009 14:15

tojsouveci

Re: Proč ?

Snad to stát i automobilky přežijí...:-)

0/0
16.4.2009 14:16

nnyky

Re: Proč ?

To zcela určitě. Jen mi není jasné, jak  tato nízká částka (v porovnání s cenou nového auta) může někoho motivovat. :-(

0/0
16.4.2009 14:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.