Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Klasická balení potravin končí, cesta ke zdražování je volná

Až půjdete na nákup, zbystřete. Čtvrtka másla už nemusí být čtvrtkilová. A pytlík mouky, soli nebo rýže už nemusí vážit kilo, jak je na to většina lidí zvyklá. Může mít třeba jen 955 gramů. Povinnost výrobců dodržovat standardní velikosti balení u řady běžných potravin i zboží právě přestává platit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Brundi

Je to neprijemne

Meli zanechat alespon nasobky. Pulkilova mouka prece neni moc ani pro single jedince.

Ted bude maximalni opruz treba jenom nakoupit na peceni, protoze v receptech se vetsinou pouziva 250g tuku ap. takze nakonec neusetrim, kdyz budu muset koupit treba 2 x 200g baleni. :-(

0/0
22.4.2009 10:35

common

je to pravda / je to dobře

ale lidé musíte být prostě ostražitější... je to prostě další možnost jak okrást nepozorného člověka z kuchyně pánů ekonomů..

0/0
19.4.2009 16:56

(@)

Re: je to pravda / je to dobře

Někdo to nazývá "ostražitostí", já bych to spíše nazval zdravým selským rozumem a schopností ovládat tzv. kupecké počty, což člověk při nakupování potřebuje vždy. :-) 

0/0
19.4.2009 19:13

Euronymos

Život je otázkou priorit

Pánové a dámy, pročetl jsem celou diskuzi a nestíhám se divit. Já jsem naopak rád, že si budu moci vybrat výrobek o určité hmotnosti, stačí si pouze předem promyslet určení a kvalitu daného zboží. Proč bych měl být já jako zákazník nucen kupovat určité zboží o předem dané váze, když vím, že sám nemám šanci zboží spotřebovat a zbytek budu nucen vyhodit, jelikož kvalita zboží s časem klesne, takže radši zaplatím za malé množství daného výrobku o něco více, než ušetřím a zbytek vyhodím.

Navíc je nutno se zamyslet nad využitelností zboží, jelikož vždy mě dokáží pobavit lidé, kteří si kupují "salám" za 8 korun, ale musí mít navoněný WC papír za 40 korun ( pokud to ovšem není nutné např. z důvodu podráždění pokožky, či alergie ). Nebo ještě více mě dokáží pobavit lidé, kteří každý den ( večer ) do sebe nalijí 20 piv, ale celou dobu tvrdí, jak je drahé to či ono zboží.

Pokračování dále.

0/0
19.4.2009 15:07

Euronymos

Re: Život je otázkou priorit

Ad. cena zboží: Cena za jednotku je udávaná, takže cenové porovnání

si člověk spočítá hned, ti kteří to nezvládnou stejně nemají na spotřební sílu si koupit kvalitní zboží. Ano je fakt, že cena za jednutku musí být udávána nad 400 m2, ale nalijme si čostého vína. Do večerky přeci nepůjdu nakupovat velký nákup, ale když doma nenajdu potřebnou surovinu, tak si dojdu do večerky, jelikož to pro mě bude výhodnější, než vzít auto a jet cca 10 km autem do supermarketu. Stejně tak nebudu řešit, že v tescu mají menší cenu masa, než když půjdu ke "svému" řezníkovi. Tady jde totiž v první případě o efektivitu i cenu a v druhém o kvalitu.

Ale skusil bych tuto deregulaci trošku otočit. Vám by se líbilo, kdyby vám výrobce, popř. nějaký staturární orgán určoval, že pivo si budete moci koupit pouze v půllitru, maso pouze po 1 kg, uzeniny pouze po 100 g, mléko po 1l, atd. Vždyť snad všichni, kteří chodíme nakupovat jsme svéprávní a dle toho se můžeme rozhodovat.

0/0
19.4.2009 15:37

common

Re: Život je otázkou priorit

vše toto co jsi nám všem zde popsal vede pouze k jediné skutečnosti - libovolnému určování nabídky ze strany prodejců založené na všech možných marketingových tricích všeznalých ekonomů celého světa mířené k ubohým spotřebitelům, odsouzeným k akceptaci jejich postupně určovanému trendu

0/0
19.4.2009 17:01

(@)

Re: Život je otázkou priorit

? a ty jsi ten ubohý? 8-o ;-D 

0/0
19.4.2009 19:10

Euronymos

Re: Život je otázkou priorit

Není ubohý, pouze narozdíl od mé maličkosti vybírá dle ceny a ne dle kvality.

0/0
19.4.2009 19:16

Euronymos

Re: Život je otázkou priorit

Začneme od začátku, My jsme spolu někdě "pásli krávy", že si můžeme tykat ? Že si na to nevzpomínám.

Ale jinak samozřejmě není pravda, jelikož cenu daného zboží akceptují zákazníci. A pokud se vám cena nelíbí, tak není problém koupit zboží levněji. R^

0/0
19.4.2009 19:14

Euronymos

Re: Život je otázkou priorit

* Někde

0/0
19.4.2009 19:33

(@)

Re: Život je otázkou priorit

R^ 

0/0
19.4.2009 19:11

Robin Ood

Kdo si není schopnej spočítat

jestli na kile mouky vydělá nebo prodělá, je nesvéprávnej idiot a jako takovej by neměl operovat s financemi sám. Chránit spotřebitele má smysl prostřednictvím norem na kvalitu (aby byla mouka opravdu mouka) a uváděním hmotnosti na obalu. Pokud vidím v regále mouku, o které vím, že je to mouka, a znám její hmotnost, tak víc nepotřebuju a může mít klidně 666 gramů.

0/0
18.4.2009 12:27

(@)

Re: Kdo si není schopnej spočítat

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
19.4.2009 19:06

děndě

bandaska?

No a tosi budu teď chodit do obchodu s bandskou?

0/0
18.4.2009 6:54

Euronymos

Re: bandaska?

Já si třeba pro mléko chodím s bandaskou, i když zaplatím více než v nějakém marketu. R^

0/0
19.4.2009 19:19

(@)

Hele, Merku, začíná to být zábavné...

prosím tě, můžeš naznačit, z čeho ty žiješ? Pokud nějak vyděláváš, tam je to jistě z nějakých marží, ne? Jak se docílí...? Ty to nazýváš ojebem...hmmm...Akcie, trhy, komodity to nebudou, vsadím vše, že ne, spekulace na změny cen a množství jsou pro tebe, jak prezentuješ, hrůzou...Co jiného? Sociálka...? 8-o ?

0/0
17.4.2009 17:32

Merk

Re: Hele, Merku, začíná to být zábavné...

Nejsem překupník, živím se vlastní prací, jejíž cena tvoří většinu koncové ceny mého "výrobku". Výraz marže je tedy u mne peněkud mimo realitu, nemám žádnou "nákupní cenu", k níž bych si mohl marži připočítávat. Leda tak fixní náklady. A taky vidím docela zásadní rozdíl mezi tím, když spolu obchodují dva relativně rovnocenní soupeři (typický B-B obchod) a když obchodují nerovnocenní soupeři (typický B-C obchod, prodej "konečnému spotřebiteli"). Ten první by měl mít daleko volnější hranice, než ten druhý. Takže s akciemi, trhy, komoditami a spol. nemám vůbec žádný problém, byť mne vůbec nelákají. R^

0/0
17.4.2009 17:44

(@)

Re: Hele, Merku, začíná to být zábavné...

myslel jsem si to...ale ok, dík za upřímnost a vůbec, i za tu šílenou diskusi :-) měj se fajn R^

0/0
17.4.2009 20:34

sme_duro

Ako sa robi marketing

Kilo niecoho bude stat 100 Kc. Znizia balenie na 900g a bude to stale stat 100 Kc. Chvilu to nechaju tak a potom urobia akciu, kde napisu, ze 1kg predavaju za cenu 900g, teda za povodnych 100 Kc ale uz to bude marketingova akcia ze 10% zdarma. Budeme tam kde sme boli a budeme radi, ze mame nieco zadarmo. :-) NEviem co sa vsetci rozculujete, marketing je ako taky je odrb a spominane znizovanie hmotnosti je len jednym z X odrbov, o ktorych ani neviete.

0/0
17.4.2009 16:19

Gillette

Re: Ako sa robi marketing

a jeje... je tady dalsi, co chce hlavne mit neco zadarmo...

0/0
17.4.2009 16:23

Merk

Re: Ako sa robi marketing

A právě proto je dobré na tyto více či méně zřejmé oj*by upozorňovat, aby si na ně lidi dávali pozor a nesedali výrobcům a prodejcům na lep. Možná nejsem dostatečně geniální jako někteří zdejší diskutující, ale já si opravdu nepamatuju, jestli měl nějaký jogurt před měsícem o 10 ml víc a kolik přitom stál. Nebo že ve stejné sklenici Nutelly bylo ještě pře dpůl rokem o 50g více. Mě osobně je to i docela jedno, nezruinuje mě to, ale štve mě to principiálně.

0/0
17.4.2009 16:27

Gillette

Re: Ako sa robi marketing

Vis co Merku, ja s tebou v podstate souhlasim. S cim ale nesouhlasim, je urcita stadovitost, ktera se projevuje u nekterych diskutujicich. Za prve: zadny vyrobce nema povinnost drzet ceny - a oni se proste rozhodli, ze zvysovani cen na vstupu upravi mnozstvim zbozi. Je to jejich pravo a zakaznika na to upozornuji (mnozstvi je VZDY uvedeno). Takze, nazyvat to "odrbem" "podvodem" apod, je, jaksi, zcela zcestne... Za druhe: to, ze jsou lidi lini sledovat co vlastne kupuji, neni tak uplne vina ani vyrobce a ani prodejce... A to, ze neco "vzdycky bylo 0.5 litru, 120g, 50ml, apod" je zcela irelevantni - cukr se taky driv prodaval na homole... Nekdo uz tady psal, jak vlastne lidi nakupuji nabytek, auta a jiny veci, kde jakekoli porovnani je nemozne... Podle me je cela zdejsi diskuze o tom, jak jsme zkostnateli a vzajeti vlastnich predstav...

0/0
17.4.2009 16:39

Merk

Re: Ako sa robi marketing

Ale h*vnajs. Tahat sem nábytek nebo auta je demagogický nesmysl. To samé tvrzení, že "si to zákazník může zkontrolovat". Jak si má zákazník u každého jednotlivého zboží pamatovat, kolik ho bylo minule? A má opravdu u každého zboží při každé koupi kontrolovat jeho hmotnost/objem? To je požadavek mimo realitu. Už jen to, že výrobce místo zvýšení ceny lehce sníží objem/hmotnost je levárna. Netvrdím, že to je nebo by mělo být v rozporu s právem, ale je to levárna. Větší levárnou se to stane v okamžiku, kdy to výrobce udělá "potichu", aniž by jakkoliv zmenšil nebo změnil obal. To je případ třeba oné Nutelly, která se už léta prodává ve stejné sklenici, jen je v ní od jistého okamžiku 350g místo 400g. To samé sprchové gely, u nichž se nám začínají objevovat 200ml místo dříve obvyklých 250ml a lahvičky jsou stejně velké (nemluvím teď o tom, že tentýž sprchový gel v DE za 0,75 eur stojí u nás 49,90 a to je ještě akce).

0/0
17.4.2009 16:52

Gillette

Re: Ako sa robi marketing

Nechapu proc nabytek a auta jsou demagogicky nesmysl... Je to zbozi jako cokoli jineho... To, ze jsi liny podivat se na to, co vlastne kupujes neni vina prodejce, ale tvoje... K tem sklenicim - asi si dokazes predstavi naklady spojene se zavedenim mensi sklenice (specialne v pripade Nutely bych rekl, ze obal, je stejny po celem svete...) -mnohem jednodussi je tam "napostit" mensi mnozstvi. Proc to delaji takhle nevim, mozna, ze se podivali jak uvazuje "cesky clovek" a zjistili, ze jakekoli zdrazeni je tady pokladano za "levarnu" a "odrb" a "jsou to zlodeji".... Pokud jsi jenom trochu soudny, na jejich miste bys nejednal jinak...

0/0
17.4.2009 17:17

(@)

Re: Ako sa robi marketing

opět R^ R^

0/0
17.4.2009 17:22

Merk

Re: Ako sa robi marketing

opět RvRv ;-D

0/0
17.4.2009 17:46

zeto

Re: Ako sa robi marketing

Demagogický nesmysl to opravdu je. Když ti vedle sebe vysypu hladkou mouku od tří výrobců, poznáš rozdíl? Když vedle sebe postavím 3 auta od tří výrobců, tak nepoznáš rozdíl? Mouka je vždycky mouka, ta žádnou výbavu ani výkon navíc mít asi nebude, což se ovšem o autu říci nedá. Třeba design mouky asi taky nebude hrát při výběru roli... 

0/0
17.4.2009 17:31

Gillette

Re: Ako sa robi marketing

Kdyz ti pred tebe postavim 3 auta od 3 vyrobcu s ruznym vybavenim, motorem, jak zjistis, ktery je pro tebe nejvyhodnejsi? Kdyz pred tebe postavim 3 mouky - v baleni 500g za 13.50, 750g za 23.20, a 1kg za 80.60 tak snadno poznas co je vyhodnejsi (o kvalite mouky se bavit nehodlam...). Ale zda se, ze ani druhy ukol neni pro vetsinu lidi z nejsnadnejsich...

0/0
17.4.2009 17:38

zeto

Re: Ako sa robi marketing

Jenže u auta hrají roli i zcela jiné faktory, než jen to, že je to auto - můžete porovnávat výbavu, záruku, jak se Vám líbí a co já vím, co ještě. U mouky to tak není - chci mouku, sáhnu pro mouku a je mi úplně jedno, kdo jí vyrobil. Kdyby byly ty rozdíly takové, jak píšete, asi by to nebyl problém.  Jenže ony to budou maximálně korunové rozdíly. Mě je to jedno, nejsem dementní a podívám se. Ale pro spoustu lidí to bude prostě o momentální ceně, bez ohledu na pár deka rozdílu.

0/0
17.4.2009 17:44

Gillette

Re: Ako sa robi marketing

Ale vzdyt to je presne to co pisu! Precti si diskuzi, spousta lidi tady ma problem porovnat tu mouku (kdyz zustanu u predchoziho prikladu) a otazka znela, co probuh s jejich patologickou bezradnosti delaji v pripade, ze se domuzou a pujdou koupit auto... A v pripade te mouky se citi okradani, protoze nedokazou vydelit dve cisla...

0/0
17.4.2009 17:51

zeto

Re: Ako sa robi marketing

No nevím - posuzujete inteligenci "národa" podle sebe, ale obávám se, že v této zemi je tak 30% lidí, kteří ani nevědí, co jsou to procenta, natož aby dovedli spočítat. Takže pokud budou mít v regálu 1kg balení mouky za 15,- a vedle 960g za 14.50, tak budou s přepočtem naprosto v háji.

Jinak je celkem jedno, kolik co stálo minule a kolik dnes - zajímavá je dnešní cena, porovnávat, jestli výrobce zdaržil, nebo ne, je zbytečné. Ale ty přepočty poměrů budou pro, troufám si říci většinu, lidí neproveditelné.

0/0
17.4.2009 17:01

Gillette

Re: Ako sa robi marketing

Proto je prodejce povinnen uvadet i cenu za jednotku...

0/0
17.4.2009 17:18

zeto

Re: Ako sa robi marketing

Jenže pouze v prodejnách nad 400 m čtverečních.

0/0
17.4.2009 17:21

(@)

Re: Ako sa robi marketing

Tak nechoď do špeluněk a k vietnamcům a máš to. Co řešíš? ;-D

0/0
17.4.2009 17:24

zeto

Re: Ako sa robi marketing

Tímhle jsi mě definitivně přesvědčil, že jsi se toho titulu (viz níže) vzdal opravdu předčasně.

0/0
17.4.2009 17:26

Gillette

Re: Ako sa robi marketing

To mas pravdu. A kdyby tady byla diskuze o tom, ze tohle je treba zmenit, tak ani neceknu. Ale bohuzel, prevazna vetsina diskuteru ma pocit, ze budou ozebracovani, protoze maslo nebude mit 250g (i kdyz, kdo vi...)! A to je prece neslychane!!! Konec sveta...!

0/0
17.4.2009 17:34

zeto

Re: Ako sa robi marketing

To neřeším, proto taky píšu, že porovnávat s předchozí cenou je zbytečné. Cena je platná tady a teď. Ale povinnost uvádět cenu za nějaké přesně definované množství, by měla být v tomto případě všude.

0/0
17.4.2009 17:38

Gillette

Re: Ako sa robi marketing

souhlas...

0/0
17.4.2009 17:45

Merk

Re: Ako sa robi marketing

Všude by být nemusela, zase buďme realisti - v malé večerce je to prakticky nerealizovatelné. Ale spíš bych trval na tom, aby ten údaj o ceně za jednotku byl uveden obdobně výrazně, jako o ceně za kus. Aktuálně to funguje tak, že cena za jednotku je na štítku uvedena nejmenším písmem a ztrácí se mezi ostatními číselnými údaji. Prodejce se snaží zákazníkovi maximální ztížit orientaci podle tohoto parametru. Ale to už se dostáváme k dalším lumpárnám typu složení výrobku a jiných důelžitých informací vyvedených miniaturním písmem, psaným nejlépe tmavě hnědou na světle hnědé. Rv

0/0
17.4.2009 17:50

Gillette

Re: Ako sa robi marketing

"Obdobne vyrazne" by mohlo zase byt zavadejici... Predstav si ty zastupy, kteri budou reklamovat, ze tam byla jina cena apod.... Porad, cena je (ma byt)  uvedena za predmetne zbozi (kup nebo nekup), zatimco  srovnavaci cena je pouze pro "pohodli" zakazniku (taky by me nebavilo tahat s sebou kalkulacku...)...

0/0
17.4.2009 17:57

Merk

Re: Ako sa robi marketing

Když se chce, všechno jde. A naopak - když se nechce, tak to nejde. :-/ Mě by pro začátek stačilo, že by ta cena za jednotku byla větším písmem, než ostatní číselné údaje na cenovce a tučně. Mám takový pocit, že v jednom z obchodů, kam semtam zajdu, to tak i mají. R^

0/0
17.4.2009 18:00

Gillette

Re: Ako sa robi marketing

Starnes, co? Oci neslouzi... (nic ve zlym) ;-) peknej vikend...

0/0
17.4.2009 18:09

Merk

Re: Ako sa robi marketing

Hodně mimo, oči na blízko slouží OK (a ještě pár let by měly). :-P Ale nebaví mě luštit ty blechy a změti čísel. A říkám si, jak je asi luští moje babička. Pro kterou mají význam sakra větší, než pro mě. :-/

0/0
17.4.2009 18:16

(@)

Re: Ako sa robi marketing

R^ R^ R^, souhlas, i s tou první větou (to koukáš, Merku...:-) ), napsal jsi to výborně.  A o tom nábytku a autech, to jsem psal někdo já. :-) 

0/0
17.4.2009 17:19

(@)

Vyhlašuji slavnostně největšího blba této diskuse:

and...the winner is....tramtararááá.....MERK!!! ;-D R^ R^ R^

.

Kdo neví proč, ať se začte níže, opravdu poučné...:-) R^

0/0
17.4.2009 15:37

Merk

Re: Vyhlašuji slavnostně největšího blba této diskuse:

Děkuji za ocenění, rozumný člověk si udělá názor sám a nepotřebuje, ay mu ho určoval nějaký nagelovaný pseudokapitalistický k*kůtek. ;-DR^

0/0
17.4.2009 15:40

(@)

Re: Vyhlašuji slavnostně největšího blba této diskuse:

Mile jsi mě překvapil - 100% souhlas s tím, co tady píšeš!!! R^

0/0
17.4.2009 15:45

Gillette

Re: Vyhlašuji slavnostně největšího blba této diskuse:

Takovejch je tady vic: treba ten co potrebuje "par minut" na to, aby se rozhodl jaky maslo ma koupit, nebo ten, co si nevi rady, kdyz mu v receptu pisou 1litr leka a on ma jenom 900ml... Ale ani se jim nedivim, vzdycky byli vodeni za rucicku a cely jejich zivot byl nekym organizovan a nejednou se maji rozhodnout sami... Je mi jich vlastne lito...

0/0
17.4.2009 15:49

(@)

Re: Vyhlašuji slavnostně největšího blba této diskuse:

tak tak...R^ Nejhorší ale je, že tihle nesvéprávně se cítící spoluobčané, kteří si nejsou schopni ani spočítat nákup v sámošce a nejraději by, aby to za ně udělal stát,  mají tolik % a díky tomu se tady profilují brutálně levicové strany typu ČSSD a KSČM...Rv

0/0
17.4.2009 15:57

Merk

Re: Vyhlašuji slavnostně největšího blba této diskuse:

Žádnou z Tvých oblíbených uváděných stran jsem v životě nevolil. ;-D

0/0
17.4.2009 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.