Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jízdní kola po letech zdražují

Zlatá léta, kdy stála jízdní kola bez ohledu na exkluzivitu značky stále méně, přinejmenším na nějaký čas končí. Od přelomu roku velká část dovozců a výrobců bicyklů zdražuje. Někteří až o pětinu, a to jen kvůli slabší koruně a tedy dražšímu dovozu, jak by se mohlo zdát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jannes

Kupoval

jsem si kolo (MTB Amulet) před nějakými 6-7 lety, má najeto asi 20 tisíc a zatím jsem na tom měnil jenom řetěz (několikrát), pláště a špice na zadním kole. Stálo tehdy původně nějakých 25, v akci za necelých 22 i s nějakou další výbavou. Teprve teď mě čeká výměna přesmykače... Takže náklady pouze provozní, žádná vážnější závada. Ne že bych neslintal nad novými modely, ale jelikož nezávodím, zatím mi tohle úplně dostačuje :-).

0/0
20.4.2009 9:07

Jiřik

Ach

... můj starý dobrý silniční favorit za Kč 5.995,- taky slouží ku spokojenosti, ta proč bych si kupoval nový... :-)

0/0
20.4.2009 6:48

vymrzovac

Re: Ach

to je pozlacenej,ne?  Mám doma jednoho funkčního, kterej stál v roce 1984 1400,-Kčs!  Prošel určitými změnami, ale kvalita se nezapřeR^   Samozřejmě na "ježdění" mám nový crossový kolo, který je "střední kvality", a tudíž musí vydržet taky alespoň deset let. Takže si klidně zdražujte:-P

0/0
20.4.2009 7:20

jannes

Re: Ach

Pokud na tom budeš jezdit a ne "jezdit", tak ti vybavení 10 let nevydrží, protože se holt opotřebovává....

0/0
20.4.2009 8:44

rudastraka

Re: Ach

jenze kdyz jezdis, tak po nejaky dobe dojdes k tomu, ze musis vymenit vse, krome riditek a ramu, jestli je kvalitni a v tom pripade je koupe novyho levnejsi nez oprava

ja na 10 roku starym kole mel naprasklej zadni rafek, probrzdeny rafky, unavenou predni vidli, osezeny sedlo, vycvachtany zuby a dodelavajici presmykace. k tomu bych mel menit lanka brzd a z puvodniho kola by zbyl jen ram a ty riditka. s opravou, kdybych byl hodne pri zemi bych se nevesel pod 15 a porad bych mel stary kolo...

0/0
20.4.2009 7:49

jannes

Re: Ach

Ono to taky nesmíš měnit všechno najednou až po deseti letech... :-)

0/0
20.4.2009 8:42

rudastraka

Re: Ach

samozrejme retez a kazetu sem menil uz nekolikrat, ostatni jen udrzba

proc bych mel treba menit rafky kdyz doted byly ok??

to kolo spelo k postupnymu zaniku a jestli vrazit 15 do pochybny opravy, nebo 20 do novyho, volba je jasna:-)

0/0
20.4.2009 9:40

Chytracisko

Re: Ach

Favorit kterej by novej stál okolo 6 je lepší postavit i na starším rámu s lepšími díly, tzn nechat rám a vidlici, nový řídítka, osazení, ráfky atd., vyjde to také lehce přes 6K a je to ve výsledku lepší kolo. 15K je moc a rozhodně to neni "starý kolo", je to supr kolo.:-) Jako alternativa je pak koupit něco pořádnýho blízko 100K od Šírera

0/0
21.4.2009 21:20

biker-pz

Nová kola

Nedávno jsem navštívil obchod s jízdními koly. A myslím, že mi tu někteří prodejci potvrdí (snad), že kola nad 20.tis. Kč se hůře prodávají. Mimo tu skupinu nadšenců do nových technologií, která živí prodejce i při nižším objemu prodejů středně technických kol. Tak jsem zvědavý, když se ještě zdraží kam půjde křivka prodeje? Snad vás ty tržby na servisu zachrání.

0/0
19.4.2009 8:38

barbudo

Re: Nová kola

... naprostá většina populace nemá sebemenší důvod kupovat kola nad 15 000 Kč ...

0/0
19.4.2009 9:27

Karel_Martel

Re: Nová kola

přesně takR^

0/0
19.4.2009 11:47

Premek11

Re: Nová kola

souhlasim, ze nepotrebuji. ale zase nejsem tak bohaty, abych si mohl kupovat levne veci. ja najezdim tak 5 tisic rocne - a poradne kolo (tak od 40 tisic kc se o tom da mluvit) je dost potreba.

moje zena najezdi mnohem min a i levne by ji stacilo. nicmene kdo to ma udrzovat? u draheho kola sesteluju brzdy a prehazovacku, trosku vycentruju kola a je vymalovano. i levneho to budu delat pul dne a po 2 sezonach uz to vystelovat ani nejde

0/0
19.4.2009 15:10

Karel_Martel

Re: Nová kola

já mám kolo 15 let starý předloni na podzim jsem ho sundal z půdy že budu jezdit v servisu mi vyměnili zadní kolo přehazky kliku a řetěz + samozřejmě pláště a duše celkem jsem do toho vrazil i s tachákem světlem apod asi 6-7 tisíc najezdil jsem zatím asi 3000 a v pohodě akorát za týden to dám do servisu na seřízení apod

chci říct že cena 40 k za kvalitní kolo je přemrštěná bohatě postačí 15 - 20 k

btw to kolo je značky biria v 1994 stálo 6000 takže i podle ceny žádnej šunt (tuším že bylo nejdražší co tam měli)

0/0
20.4.2009 0:05

Chytracisko

Re: Nová kola

Teda nevím, taky sem jezdil přes 5tis a kolo postavené na rámu a vidlici favorit (zbytek nový různých značek) celkově tak 7000 a vůbec mi nepřpadalo že bych někde potřeboval ještě 33000 připlatit. Nebo takhle, 40000 budiž, ale zase ne míň, to by se nevyplatilo, to je furt lepší ten přestavěnej favorit za 7.

0/0
21.4.2009 21:24

Chytracisko

Re: Nová kola

Jinak údržba je to samý, občas poštelovat řazení, ráfky to chce vysoký ať se to nemusí centrovat denně, ale to se po dvou sezonách stejně vymění, výhoda je že jsou levný takže vás jedno bouchnutí nezrujnuje atd.

0/0
21.4.2009 21:27

jannes

Re: Nová kola

Nazdar Karle, ty umíš napsat taky něco jinýho, než posílat Jágra do (Y)???? Překvapuješ....

0/0
20.4.2009 8:47

vymrzovac

Re: Nová kola

R^taky tak;-D...."loňské" modely se slevou cca 5tis. a jsou to dobrý kolaR^   každý rok se to opakuje

0/0
20.4.2009 7:22

rudastraka

Re: Nová kola

ja koupil lonsky model se slevou pres 15tis (z 37,5 na 22) a maly prodejce v malym mestecku mi potvrdil ze stejnych prodal letos uz 5

zadny novy technologie to nema, je to taky toctuvy kolo, a slapat stejne musim

0/0
19.4.2009 20:48

Karel_Martel

Re: Nová kola

přesně tak víc jak 15-20 do toho nemá cenu vrážet při nejhorším po 2-3 letech vyměníš pár komponent za pár tisíc pořád to vyjde levněji

0/0
20.4.2009 0:07

papazian

Importovaná inflace bude působit díky slabé koruně

velmi výrazně, to máme za odměnu, že naši vládci namyšleně odmítali přechod na euro. Na Slovensku se ceny snižují, inflace klesá, u nás se kola roztáčí na plné obrátky. A bude hůř! Aspoň do doby než pochopíme, kdo nás plošně ožebračil!

0/0
19.4.2009 1:07

superprasák

Re: Importovaná inflace bude působit díky slabé koruně

No, tak inflace u nás jde nebezpečně dolů a naopak jsou obavy z deflace. Takže můžeš být úplně klidný. Inflace se vůbec neboj.

0/0
19.4.2009 7:45

biker-pz

Re: Importovaná inflace bude působit díky slabé koruně

Taky si myslím, že by jste se měl na Slovensko podívat. A porovnat ceny, ale to už je diskuse na jiné téma.

0/0
19.4.2009 8:33

lynxxx

Re: Importovaná inflace bude působit díky slabé koruně

Co to je za blbost? U ná s je inflace nízká a výhled je zcela jistě pokles. Koruna sice oslabila, ale pořád jen relativně málo.

Naopak proti Slovensku máme tu výhodu, že naši exportéři si ve špatných časech alespon trochu kurzem pomohli - tam jich zkrachuje určitě mnohem více. Navíc turistika na Slovensku dostane těžkou ránu. Není jim co závidět a jednou se taky dočkáme, snad v lepších časech.

0/0
19.4.2009 10:41

badongo

yes

ještě mám ve sklepě božskou dámskou modrou Libertu s košíkem vzadu na nákupy - silný mocný rám :-P

0/0
19.4.2009 0:00

lejnok

tady se připravuje další škemrání o šrotovné

:-P

0/0
18.4.2009 23:12

prasak1

tak to si milýá prodejci kol řekneme tak za půl ročku,

zatím si jako klidně vyprávějte pohádky, potom budete žebrat aby si ten zbytnej vehikl u vás vůbec někdo koupil a polovina z vás půjde do prdele, stejně jako prodejců automobilů ...

0/0
18.4.2009 19:14

prasak1

Re: tak to si milýá prodejci kol řekneme tak za půl ročku,

zmýlená neplatí,  -í-

0/0
18.4.2009 19:20

zv02

Re: tak to si milýá prodejci kol řekneme tak za půl ročku,

Když jsi tak chtrý a ještě vizionista, ukaž své znalosti z cyklo branže. Kolik je u nás výrobců kol?

0/0
18.4.2009 19:58

lopenik

Re: tak to si milýá prodejci kol řekneme tak za půl ročku,

treba se zavede KOLOVNE...

0/0
19.4.2009 18:13

forhend

Na tadyhle ten Kocourkov a Zlodějov je třeba se

vykašlat a nakupovat, pomalu všechno, v zahraničí. I kola...:-/

0/0
18.4.2009 18:50

aht4pha

Realita

Jsem prodejce kol a kola nakupuji v USA. Realita je taková že spousta prodejců má fixovaný kurz ze začátku loňského podzimu, takže se dovoz zatím velmi vyplácí. Dá se tak bez jakéhokoli problému prodávat kolo v doporučené ceně 44.000Kč  za nějakých 34.000Kč. Při současném kurzu a sepsání nové smlouvy bych to samé kolo nemohl prodávat ani za tuhle doporučenou cenu. Tím pádem se prodejci snaží prodat co nejvíce kol teď dokud je šance na nějaký prodej, co nastane v květnu a následujících měsících je otázka. Pro všechny bude nejjednoduší neriskovat a místo opravdových funkčních kol prodávat české parodie na kola typu Author, Leader fox...

0/0
18.4.2009 17:46

zv02

Re: Realita

Author je česká parodie? Vždyť je to 100% čínské kolo!

0/0
18.4.2009 20:00

Lukas1000

Re: Realita

Hehe, ceske parodie jsou z Ciny, ale ty slavne americke jsou zase z Mexika .... to je prast jak uhod.

0/0
19.4.2009 6:45

biker-pz

Re: Realita

Jenom takový obchodní dotaz. Dováží se kola DiamondBack do ČR? Vlastním kolo této značky a chtěl bych ho už vyměnit za novější. Viděl jsem je v Hervisu, ale to jsou možná tak předloňské modely a vyrobené v Německu. Díky

0/0
19.4.2009 8:26

wandall

Re: Realita

Člověče, vy jste jen zamindrákovanej mechanik ve kšeftě svýho šéfa, jinak byste nemlel takový nesmysly! Je vidět, že tomuto byznysu vůbec nerozumíte,  pánové Havlena a Muller, jejichž značky zde zmiňujete, by se nikdy nesnížili k tomu pomlouvat konkurenci jako vy. Nevím, co je špatného na faktu, že vyrábějí a prodávají kola, která chtějí jejich zákazníci! Ne všichni mají na předražené "Cannony" a Treky, kde platíte jen značku, když vývoj a výroba probíhá stejně většinou v Asii, v tom lepším případě na Tajwanu....! 

0/0
20.4.2009 20:26

65c02

Vyšší poptávka na Tchajwanu po nových kolech

coby důvod ke zdražování?

.

To myslíte vážně?8-o

Vždyť tchajwanský trh absorbuje pouze malý zlomek celé tamní produkce kol. Produkce kol je na  Tchajwanu řádově větší než kolik dokáže spotřebovat tamní trh, tak potom nechápu jak zvýšení této marginální hodnoty může být důvodem ke zdražení u nás v ČR.:-P

0/0
18.4.2009 16:24

zakladna2

Zrovna

teď jem nafoukl kola u skládačky ESKA 25 let stála ve sklepě a je jako nová. Kdby dali šrotovné, tak tam na ní přijedu.

0/0
18.4.2009 12:58

navstevak pro boj s bolsevikem

Stejne kecy jako zdrazovani aut

pokud che prodjece dneska neco prodat tak musi jit z cenou dolu. A vzhledem k vyvoji ekonomiky tu bude jeste vetsi tlak na snizeni cen.

0/0
18.4.2009 11:27

MH4

Re: Stejne kecy jako zdrazovani aut

Ale jde o to, že teď je řeč o výrobcích a ti momentálně důvod zlevňovat nemají, jelikož zájem koupit kolo je velký i za vyšší cenu...

0/0
18.4.2009 19:37

+Asterisk

Re: Stejne kecy jako zdrazovani aut

Dobrá, beru si spacák a jdu od soboty nocovat před prodejnu jízdních kol. Jen nevím, kdo mi v noci bude nosit kafe, protože zbytek rodiny stojí před Datartem a čeká na jakoukoliv myčku levnější o 1000,- a prarodiče už nocují před autosalonem na šrotovné... :-) A to ještě na Idnesu psali že máme dno v realitách..

0/0
18.4.2009 21:00

demagog_007

kecy!!!!

Kola jsou mé hobby, kupuju skoro každý rok novej bike, buď pro sebe, nebo svou ženu a kola na letošní sezónu, jsou levnější, než ty samé modely loňské sezóny loni na jaře, takže tohle je kec největší.....

Kdo si tyhle články platí???

0/0
18.4.2009 11:24

pobotom

Re: kecy!!!!

No, kupoval jsem kolo loňské řady, tedy o pár tisíc levnější a taky mi prodejce říkal, že bude zdražovat, tak jsem neváhal a koupil. Nakolik je to marketingový tah, to nevím, ale říkal mi už i známej, že zdražují některé typy aut. U náš vždycky všechno funguje jinak než ve světě a vždycky proti běžnému člověku (úřady) nebo spotřebiteli (všechno ostatní :)   )

0/0
18.4.2009 12:35

lynxxx

Zase marketingový kecy

Jestli si nějakej trouba v současné době dovolí znatelně zdražit, tak dostane od trhu pěkně přes hubu - prodá polovic nebo taky nic. Ceny totiž teprve začnou klesat a toho se oni bojí.

A Tchajwanskej trh se zásadně nezměnil, vždycky se tam prodávalo dost kol, akorát oni sami jich vyrobí asi 20x tolik kolik se jich tam prodá. Aspoň udržujte logiku, když už takhle plašíte.

0/0
18.4.2009 9:10

xcruz

Re: Zase marketingový kecy

A co kartelová dohoda, v dnešní době bych řekl, docela běžná věc.

0/0
18.4.2009 10:49

Tomcaj

Prodejci kol si koledují o krizi ?

V posledních letech se spousta cyklistů vybavila pěknými koly. Tudíž si myslím, že v kombinaci s "krizí" a dvěma po sobě ohlášenými (v tomto článku) vlnami zdražování dovozci a prodejci kol nejspíš začnou krachovat.

Leda by se zasadili o šrotovné ... jenže těch opravdu starých kol už moc není...

0/0
18.4.2009 9:10

demagog_007

Re: Prodejci kol si koledují o krizi ?

nemyslím si... když porovnám kolik cyklistů jsem potkával cestou do před dvěma roky a letos tak je tam nárůst víc jak o 100%, to samé při víkendových cyklotazích, ten nárůst je enormní, tam kde jsem jezdil dva roky zpátky sám, mě to letos nebaví, protože je to tam jako na cyklodálnici.

A je spousta lidí co ještě bike nemají, nebo si chtěj třeba dopřát místo hard-tail nějaký celopéro, nebo si chtěl koupit jenom lepší rám atd. Bikeři jsou u nás docela slušnou minoritou co se do počtu a finančních možností týče, takže o kvalitní prodejny a servisy bych opravdu strach neměl, alespoň ve velkoměstech... protože repasi vidle/tlumiče si doma neudělá prakticky nikdo, takže pokud se o kolo staráš tak s tím jdeš stejně do servisu.

0/0
18.4.2009 11:38

lynxxx

Re: Prodejci kol si koledují o krizi ?

Bikerů určitě přibývá, ale chtít a koupit si něco jako slušný "celopéro" je obrovský rozdíl a neřekl bych, že poměr těch co chtějí a koupí si by se měl zlepšit. Spíše naopak.

0/0
18.4.2009 12:38

aht4pha

Re: Prodejci kol si koledují o krizi ?

Je vidět že tomu rozumíš. Objemy prodejů se stále zvyšují. Jen se poměrně mění rozložení prodejů. V minulých letech se prodávalo hodně kol ve střední ceně tedy okolo 25.000Kč. Tahle kola jsou teď celkem bez zájmu naopak prodej opravdových kol roste, tím pádem stačí prodat cca. polovinu kusů na tu samou tržbu a ten samý zisk. Nezapomeň taky na to že většinu prodejen drží nad vodou také servis. Pokud si myslíš že novější kola jsou bezúdržbová tak to jsi vedle. U levnějších kol je po pár desítkách km k výměně skoro vše (hlavně levné kotoučové brzdy a levné tlumiče to je absolutní top). A ani u drahých kol si většina majitelů netroufne na seřízení kotoučových brzd a přehazovačky. Jinak s těmi dovozci souhlasím, někteří distributoři se svojí cenovou politikou jsou v potížích už delší dobu a kdy už jindy by měli skončit než teď kdy někteří slabší jedinci tento bussines opustí.

0/0
18.4.2009 17:59

honzasl

Loňské modely

Může mi někdo vysvětlit rozdíl mezi letošním a loňským modelem bicyklu? Kola nejsou hadry, aby podléhaly módě, chtěl bych vidět někoho, kdo přijde do krámu a chce nějaký konkrétní "modní" hit. Prostě si vyberu kolo podle toho jaké je, ne podle modelového roku. Copak se vymyslí za rok něco nového?

0/0
18.4.2009 8:45

zv02

Re: Loňské modely

Když něčemu nerozumíš, tak ze sebe nedělaj blbého. Kola PODLÉHAJÍ módě. Každý rok jsou nové trendy a na každá rok se připravují nové řady. Mění se zákazníci, mění se i kola. Jestliže ovšem žiješ podle přísloví "podle sebe soudím tebe", tak to ani nemá cenu ti to vysvětlovat. Trh s koly je mnohem dynamičtější, než si dokážeš představit.

0/0
18.4.2009 9:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.