- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A prosím vynechte pokud možno jednoslovné odpovědi typu "krize". Kde konkrétně nastane propad v příjmech státu v řádech stovek miliard korun.
Škoda auto: vyrobí a tedy prodá méně aut nebo také prodá méně aut s nižší marží než doposud => dižší daň, nižší příjem do rozpočtu.
NWR, největší těžař koksovatelného uhlí v Evropě: klesá průmyslová produkce díky ekonomické recesi v EU (např. Německo), prodají méně uhlí nebo i za nižší cenu než doposud => nižší zisk, nižší daně, nižší příjem do rozpočtu
Developeři: lidé jsou médii masírováni o jakési "krizi", nikdo z nich si pod tím neumí nic představit, ale radši budou teď šetřit a čekat, jestli nepůjdou ceny domů díky "krizi" dolů => nižší příjmy developerů, nižší příjmy rozpočtu.
atd. atd. Výpadek příjmů rozpočtu je tedy pochopitelný/očekávatelný a žádný politik s tím nic neudělá, ani kdyby se na hlavu postavil. Jen socky mají jakousi psychózu se zachraňováním ekonomiky
Již od dob, kdy jsi se zašívali za bolševika v podniku CSTV s názvem "Sportpropag" v Kobylisích, kde jste v podstatě jen chlastali a ve vzácných okamžicích střízlivosti "prognostikolvali" výkony našich CSSR sportovců na pětiletky dopředu, v podstatě předvádíš velký kulový ... Chlap má min. postavit dům (dnes se tedy postarat o bydlo své rodiny). vychovat nějaké to potomstvvo a zasadit strom ( opět dnes přeneseně , aby po něm aspon něco zbyylo dál ) ... Ani jedno jsi frajere nedokázal ... Jen celá ta léta stále jen kecáš, at už za jakéhokoli režimu a o čemkoli .. Tak co tu kážeš?????....
Halt se švícko drží svýho kopyta.
Původ krize je jasný a tihle panáččci z nás asi dělají voly nebo jsou tak blbí?
Firma vezme pobídku a později to tady zabalí jde do např do Rumunska nebo do Číny. Dokonce i v případě že pobídku musí vrátit. Můj názor je, že stejně nevrátí ani halíř.
nových pracovních míst a tzajistí státu výnosy z daní, ne kecy žvásty tlachy, dáda je má taky! Jsme neschopní něco rozumného prosadit, jenom kecat a tlachat!!!
O konkrétním řešení také toho moc Zeman neví, i když jako ekonom zná alespoň číslovky! Alespoň neříká: co se nám nevyplatí, to si dovezem! Jak hloupé!!! Jak neprozíravé! Jak ubohé!!! Jako hlasatelé hloupých prohlášení!
...je pro to, aby se v krizi budovalo! VIVAT ! Dráth onehdá řekl, že Hitler začal v krizi budovat dálnice a železnice, to bylo špatně, tak ho smetli. Obama za pár týdnů po něm uvolnil investice do oprav mostů a silnic, a sklidil potlesk... no já se snad vosypu !
Můžete si půjčit a pak své dlužníky vojensky obsadit a vyrabovat jako Hitler.
není náhodou investice jen prostředek k budoucí spotřebě? spousta lidí tomu slovu rozumí tak, jak se chápalo v minulých letech. tedy že někdo ze zahraničí sem přinesl peníze, vybudoval např. továrnu a výrobky a zisk z výrobků, které se prodaly hlavně v zahraničí přinesly zisk nejen investorovi, ale také místním v podobě platů apod. kdo sem dnes s takovou investicí přijde, když v celém civilizovaném světě klesá poptávka a chudí si to nemohou dovolit? jakákoliv jiná "investice" zevnitř (státní zakázka) není tím řešením, protože se jednou bude muset zaplatit. tedy je to jen zase spotřeba.
investice například do výstavby dálnic,škol, knihoven apod. by nyní jen prospěla. Dříve nebo později se to postavit bude muset a nyní je vhodná doba - stavební práce jsou levnější, stejně tak materiál. Až to zase poroste, půjdou ceny vstupů nahoru a stát to přijde na víc. Zeman mi začíná být sympatický.
Nevíte někdo jak jsou na tom v současném době stavaři?
Mám na mysli menší a střední stavební firmy, projektanty, architekty, atd...atd...
Nemyslím veliké developery, spíš firmy menšího rozsahu.
.
Dá se nějak obecně charakterizovat, jak jsou na tom v Praze a Brně oproti minulému roku? Je obecně méně zakázek a nastalo celkové zhoršení na trhu, nebo je to +- stejné jako minulý rok a léta předcházející?
Dobrá firma nestíhá všechny zakázky které se na ni hrnou a co se týče těch ostatních? Nebylo už načase?
Hmm, a do ceho investovat? Z ceho zaplatite ty investice, kdyz spotreba vseho klesa.
Fakt zmatek.Na jedné straně podpora investic,na druhé straně šrotovné(zadupáno do země)-pouze jiná forma podpory investic.Samozřejmě,že šrotovné je nefér vůči ostatním.Ale upřímě řečeno,auta jsou prostředky,které si můžete,ale nemusíte pořizovat.Opakem je např. bydlení,jídlo,léky.Tam volby nemáte.Tam prostě musíte, protože jinak se stáváte bezdomovcem,umřete hlady,nebo zajdete na choroby. Pokud chce stát ušetřit,tak nesmí vyhazovat peníze z okna,resp. nesmí si je nechat rozkrást.Proč ČD vyplácí tak obrovské sumy obrovskému kvantu řídících pracovníků, když kvalita dopravy ani ceny neodpovídají a vedou k poklesu počtu cestujících,t.j. jen kapka v moři.Proč stát vyhazuje obrovské částy za stavby dálnic a silnic?Ten hrnec(státní rozpočet)s tolika děrami(rozkrádáním) prostě vyteče.Dluh přes bilion není maličkost(už jen úroky).Už to není čím záplatovat. Nastala doba, a legendární motto "nebát se a nekrást" nabývá čím dál silněji na platnosti. Jinými slovy, přestaňte krást a všem bude hej.
autovné je podpora spotřeby - ne investic... dál jsem to nečetl...