Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vláda chce ve státní správě přidat výkonným, ale i neschopným

Vláda v demisi se chystá dát více než půl milionu pracujících ve veřejném sektoru předvolební dárek – navýšení platů v průměru o 3,5 procenta. Oproti původním plánům by měli dostat přidáno všichni bez ohledu na výkonnost. Není ale jisté, zda vláda navýšení stihne schválit, v pondělí totiž projednávání přerušila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dudlik123

to má logiku

JAK JINAK BY SI MOHLI PŘIDAT SAMI SOBĚ KDYBY NEDALI I NESCHOPNÝM .... JÁ BYCH CELÉ ODS A JEJÍM NOHSLEDŮM ODSOUHLASIL 15, 16 A 17 PLAT KDYŽ SE DOBROVOLNĚ ODSTĚHUJÍ DO ČÍNY....

0/0
21.4.2009 10:50

vokroj

Přidat všem

Při zpúsobu "řízení" ve státní správě je nyní už takový stav, že lze těžko rozlišit, kde je co výkonné a kde ne, kdo je méně schopný, kdo neschopný... Takže se přidává hezky plošně každému, tím spíše, že parlamentní volby už čekají ...... :-)

0/0
21.4.2009 10:45

catari

zaměstnanci jsou na nule

Ono to s tím navyšováním platů nebude tak horké. Na většině úřadů a hlavně pak v organizacích, které nezřizuje stát, ale třeba kraj nebo města, to funguje tak, jak je v článku popsáno - stát nařídí zvýšit platy, ale nepustí na to ani korunu. Takže nížší správní celek nemůže své instituci (markantní je to ve školství) taky nic přidat. Ředitel školy tedy ze zákona navýší tarif, zvedne platovou třídu, ale sebere osobní ohodnocení. Vlk (státní předpis) se nažral, a koza (zaměstnanec) zůstala hladová.

Za těch 12 tis. hrubého zaplatíte bydlení a jdete se pást. Na druhou stranu každý státní zaměstnanec, pokud se mu to nelíbí, si může hledat jinou nebo druhou práci. Schopnostem se meze nekladou. Bohužel se nekladou ani neschopnostem. :-(

0/0
21.4.2009 9:50

Ebo

Re: zaměstnanci jsou na nule

"navýší tarif, zvedne platovou třídu, ale sebere osobní ohodnocení" .. problém, je, že už skoro nikdo osobní ohodnocení nemá ..takže není kde brát..

0/0
21.4.2009 10:04

Petr1234

Re: zaměstnanci jsou na nule

ježiš marja, tak tam nepracujte a nenadávejte pořád.

0/0
21.4.2009 10:17

Kantorek

Re: zaměstnanci jsou na nule

Asi tak...

0/0
21.4.2009 10:20

Andee

Re: zaměstnanci jsou na nule

Co děláš za 12 hrubýho? Zametáš ulice? 8-o;-D

0/0
21.4.2009 12:55

Míra2

Primární problém

ale není v úřednících - nějakou státní správu země mít asi zatím musí. Ale spíš jde o tu šílenou a dále se komplikující legislativní džungli, ve které už se mnohdy ani ti úředníci s nejupřímnějšími úmysly nemohou vyznat a žádné opory (metodické) shora se jim nedostává. A zvýšení platů o 3,5% za tři roky znamená cca 10% propad reálných příjmů, tak to bych jim taky moc nezáviděl! Díky bídným platům odcházejí ti schopní, neschopní nestíhají, nefungují, musí jich být víc a víc... - začarovaný kruh?

0/0
21.4.2009 9:43

Ebo

Re: Primární problém

tak nějak..

0/0
21.4.2009 9:52

Jerry z ostrovů

Podiv.

Jak může soudružka Vlková psát takové věci:

Jenže původně měli dostat úředníci přidáno podle výkonu, nyní by se platy zvedly bez rozdílu všem. Návrh jde zcela proti duchu, jaký dosud vláda razila – přidávat státním zaměstnancům na motivační části mzdy a nikoliv tarifně. Tedy tak, aby pilný úředník viděl na své výplatní pásce více než jeho líný kolega.Rv

To neví, že existuje nějaká ochrana osobních údajů a zaměstnanec normálně nemůže vidět pásku kolegy, pokud si je tedy vzájemně dobrovolně neukazujou. Kde to ta paní či slečna žije? Jo za komančů to tak bylo, ale už jsme jinde, že!

0/0
21.4.2009 9:39

vymrzovac

Re: Podiv.

a ty tomu věříš? Většinou je to tak, že "bude" přidáno v průměru 3,5%......někdo dostane víc, někdo míň.......to, co je v novinách, nemusí být ještě úplná pravda

0/0
21.4.2009 9:44

nakej_nick

Re: Podiv.

Podiv nad tím, že někdo nechápe text. Vidí-li pilný úředník na své pásce více než jeho líný kolega na své pásce, nijak z toho neplyne, že si ty pásky navzájem očumujou.

Máte technickou nebo humanitní VŠ? Tento dotaz není osobní invektivum, zajímá mě to do statistiky ;-)

0/0
21.4.2009 10:08

kotatkoxxl

To snad není možné

jdu pracovat do státní správy. Nám zaměstnavatel (nadnárodní prosperující společnost), že na zvýšení platů není - krize a ze zadluženého státního rozpočtu se bude ještě dál rozdávat. Pokud se pamatuji, ODS vždy řvala, že ČSSD zadlužuje stát ještě víc a teď v rámci líbivé předvolební politiky dělá to samé.

Pokud je vláda v demisi pro nedůvěru, prpo mě to znamená prpo neschopnost, tak už nemá co schvalovat žádné zákony, to ať si udělá až nastupující vláda.

Pokud chtějí přidat, tak ať přidají těm, co makají, nemakačenkové naopak ať to na svých platech pocítí!

0/0
21.4.2009 9:37

catari

Re: To snad není možné

Vláda nikomu nepřidává peníze. To navýšení je jen na papíře. Zvednou platové třídy, ale seberou osobní ohodnocení. V článku jasně stojí, že jednotlivé instituce a zřizovatelé musí najít peníze z vlastních zdrojů, stát na to nikomu nedá.

0/0
21.4.2009 9:55

vymrzovac

nemám s tím plošným přidáním problém.....

....voda, plyn, energie,...    se taky zdražují plošně, ne jen těm výkonným. Mimochodem manželka pracuje ve státní správě, a letos už dostala dvakrát přidáno. Takže těm výkonným se běžně dá přidat i mimo tyto novinářské megaakce. Koho potřebují, tomu umí pomoci a chránit.....:-P

0/0
21.4.2009 9:33

togu

Re: nemám s tím plošným přidáním problém.....

Jak, kde a jak, komu.Vím že i ten nejhorší dostane přidáno jen proto, že donáší na kolegy a tomu se taky říká výkonost?Jó české vlezdoprdelství je nenahraditelná devíza pro všechny vedoucí a ať je to ve státní správě nebo ve fabrice.Ano velebnosti tak ztakových lidí kteří donášejí jemi velmi :-©.

0/0
21.4.2009 10:33

Andee

Re: nemám s tím plošným přidáním problém.....

Koukám, že znáš vymrzovacovu manželku ;-DRv

0/0
21.4.2009 12:56

taky ucitel

Nelze všechny nahazet do jednoho pytle

Ale v principu je velmi tezke ve statni sprave prorazit, byt aktivni. Princip padajicviho lejna to neumoznuje:-(

0/0
21.4.2009 9:26

plantaznik1

no comment

takovymi kroky usilujete o muj hlas? nas@athRv

0/0
21.4.2009 9:21

Fist

trpké přiznání

státní zaměstnanci dostávájí přidáno za anální schopnosti odhadem z 80%, tedy ne za odvedenou práci. jediný způsob, jak přidat schpným je tudíž navýšení tarifu;-(

0/0
21.4.2009 9:11

dedko

Já bych přidal, tak kopanec do riti !

Prý státní správa pracuje lépe ! Že vyřízení čehokoliv trvá kratší dobu a je to jednodužší ! Že jsou úředníci vstřícnější ! Tak leda prd ! Vyřizuji stavební povolení a je to stejně špatné, jako za komunistů! ( tehdy jsem taky vyřizoval stavební povolení)

0/0
21.4.2009 8:54

vodní želva

Re: Já bych přidal, tak kopanec do riti !

Zeptám se. Územní rozhodnutí už máš? Odvolává se někdo proti tvé stvabě? To co popisuješ totiž není problém těch úředníků (většinou), ale příliš komplikovaného znění nového stavebního zákona a za něj úředníci opravdu nemůžou.

0/0
21.4.2009 9:01

BigpetBig

Re: Já bych přidal, tak kopanec do riti !

tohle lidi nechápou..

0/0
21.4.2009 9:05

taky ucitel

Re: Já bych přidal, tak kopanec do riti !

Jo a tak teda kdo za to muze. Stavebni zakon snad tvori soukromy subjekt? Nebo statni urednik ?:-©

0/0
21.4.2009 9:25

vymrzovac

Re: Já bych přidal, tak kopanec do riti !

zákony se předkládají v parlamentu. určitě je netvoří úředníci na magistrátu!  Ti jen mlčky přihlížejí, a těší se, jak z těch všech zákonů budou zase profitovat:-P   kdyby státní správa fungovala bezchybně, nebylo by koho přemlouvat a cpát mu úplatek!!   Pokud ale úředník má "normálně" na vyřízení měsíc, při komplikaci dva, tak jsou komlikace vždy. Rvdáš litr, a máš to do týdneR^.....a vo to go!  z toho žijou všechny stavební, katastrální a jiné úřady:-/

0/0
21.4.2009 9:42

karel62

Není se čemu divit.

Řekl bych, že úředníků je určitě početně více než například OSVČ. Tak je potřeba podmazat voličskou základnu. Jako OSVČ můžu říci, že poprvé od vzniku ODS na jejich stranu ve volbách kašlu stejně jako komouše,socany a křesťanské morální ostudy.

0/0
21.4.2009 8:53

dedko

Re: Není se čemu divit.

Jasny, spouhlasím, ale co dál ??!R^

0/0
21.4.2009 8:55

karel62

Re: Není se čemu divit.

Jediný co mě připadá rozumný je nechat pravici padnout úplně na dno. Mezi tím se věnovat jen podnikání. Místo chození k volbám, věnovat čas přemýšlení jak ochránit majetek proti socialistickému zdaňování.

0/0
21.4.2009 9:04

karel62

To je ta pravá "pravicová" politika.

0/0
21.4.2009 8:44

fandas43

Re: To je ta pravá "pravicová" politika.

Všichni chtějí být zvoleni. Já chci jezdit 160 km/hod a podporuji čestného Řebíčka i s jeho kamarády co odkupují jeho podíly. Sliby už tady dali jiné partaje, přišly jste pozdě. Socdem přidala 30Kč všem a ukázala jak nedodržovat zákony a vyhrála vše.;-D

0/0
21.4.2009 8:51

Worff

Re: To je ta pravá "pravicová" politika.

Mně nikdo žádných 30 Kč nepřidal. Tak tu nekvákej nesmysly!;-O

0/0
21.4.2009 9:26

pepito

Přidávat ve státní správě ?

Co je to proboha za koninu v době ekonomické krize ! Navíc zaměstnanci státní správy by měli pobírat platy zhruba o třetinu nižžší než lidé v sektoru soukromém. Takže mají ještě na několik let rezervu.

0/0
21.4.2009 8:43

BigpetBig

Re: Přidávat ve státní správě ?

Správně, já bych jim dával jenom na ošacení a jídlo. Nic jiného nepotřebují!

0/0
21.4.2009 8:44

Ebo

Re: Přidávat ve státní správě ?

...chtěl bych tě vidět, jak přežíváš za 12tis. čistého..

0/0
21.4.2009 8:49

Radek1979

Re: Přidávat ve státní správě ?

a kolik myslíš že mají prodavačky v supermarketech?

0/0
21.4.2009 8:51

mpscz

Re: Přidávat ve státní správě ?

Když jsou za tolik ochotné pracovat...

0/0
21.4.2009 8:54

BigpetBig

Re: Přidávat ve státní správě ?

kolik z nich má VŠ vzdělání a kolik zkoušek a vzdělávání  tak absolvují. stačí přibližně nemusí to být přesně.

0/0
21.4.2009 8:55

Radek1979

Re: Přidávat ve státní správě ?

co to s tím má společného? Není to spíš otázkou nabídky a poptávky? Kolik státních zaměstnanců má vysokou? Kolik státních zaměstnanců absoluvuje školení? Stačí přibližně, nemusí to být přesně.

Nebo si jako myslíš že vysoká škola a školení stačí k vysokýmu platu? No tebe bych nechtěl zaměstnávat, znám kupu uplně tupejch a nepoužitelnejch vysokoškoláků a kupu lidí bez vzdělání schopnejch.

P.S: Myllíš že vysokoškolákovi se z 12k vyžije hůř než člověku s maturitou? 8-o no potěš (Y)

0/0
21.4.2009 9:00

BigpetBig

Re: Přidávat ve státní správě ?

Tys to nepochopil. Proč by měl mít úředník stejné peníze jako pokladní, když té stačí k výkonu práce pouze umět číst písmena na pokladně. Úředník absolvuje zkoušky, které jsou horší jak maturita a vzdělávat se musí díky vymyslům zhora neustále proto by za to měl být hodnocen lépe. Můj názor. Klidně nesouhlas.

0/0
21.4.2009 9:03

BigpetBig

Re: Přidávat ve státní správě ?

To pomalu vyznělo, že bys dal všem stejně a fertig. :-/

0/0
21.4.2009 9:04

Radek1979

Re: Přidávat ve státní správě ?

nevím, mezi babou na přepáčce, která si ode mě vezme žádost o novou občanku a pokladní opravdu moc velkej rozdíl nevidím. :-P nehledě na tp 99% prodavaček je příjemnejch, 99% úřednic jsou semetriky na odstřelení ;-(

0/0
21.4.2009 9:09

Ebo

Re: Přidávat ve státní správě ?

..zapomínáš, že ve státní správě nejsou jen "lidi za přepážkou"..

0/0
21.4.2009 9:11

BigpetBig

Re: Přidávat ve státní správě ?

Ano tak ve výsledku rozdíl opravdu není a když nebereš v patrnost co tomu předcházelo tak to je pak jiná. Vážně by mě zajímalo kam vy lidi chodíte na úřady, že tam všichni potkáváte semetriky nebo že by to bylo spíše váma....?

0/0
21.4.2009 9:20

pepito

Re: Přidávat ve státní správě ?

to se ovšem sakramentsky mýlíš. Žena za pokladnou má mnohem větší zodpovědnost nemluvě o tom, že se nadře několikanásobně víc, než její protějšek za úřednickým okénkem.

0/0
21.4.2009 10:05

pepito

Re: Přidávat ve státní správě ?

Tak jdi jinam, když máš jen 12K čistého. Ovšem poptávka na místa ve státní správě je obrovská, všichni chtějí být zaměstnáni za státní (pardon - naše) peníze. A tak na úřadech sedí spousta nekvalifikovaných lemplů. Tak např. v nejmenovaném krajském úřadu je 42% zaměstnanců bez náležité kvalifikace. Na druhé straně "elita" takových úřadů studuje MBA za naše statisíce...

0/0
21.4.2009 10:02

dino_na_idnes

Re: Přidávat ve státní správě ?

"A tak na úřadech sedí spousta nekvalifikovaných lemplů.:

Ono je třeba si uvědomit, že je to jen jiná forma sociální sítě. Takový nekvalifikovaný lempl může za dvanáct čistého sedět na úřadě, kde nějakou práci přecejen semtam udělá.

Druhá možnost je, že by tam místo něj seděl někdo kvalifikovaný (za stejný, ne-li vyšší plat) a kopal se do zadku  (místo aby své schopnosti naplno využil v soukromém sektoru) a nekvalifikovaný lempl by navíc bral sociální dávky.

Není nakonec ta první možnost levnější? Zkrátka z jistého principu solidarity jsou tu pro neschopné dávky a teplá místa ve státní správě. A k zneužívání dochází taktéž v obou případech.

0/0
21.4.2009 12:56

hrosak00

Re: Přidávat ve státní správě ?

Naprostej souhlas - manželka dělá v soukromé firmě, podotýkám má VŠ vzdělání a majitel jí řekl jakně, od 1.2 jdeš s platem na 12 k (podotýkám hrubého) nebo můžeš jít. Doporučoval bych státním zaměstnancům povinou stáž v soukromém sektoru - tak na pět let. Bylo by vidět, jak by si své práce pro stát vážili

0/0
21.4.2009 9:16

BigpetBig

Re: Přidávat ve státní správě ?

Ať jde dělat do státního sektoru...

0/0
21.4.2009 9:23

Ebo

mno..

"navýšení platů v průměru o 3,5 procenta." .. když inflace byla daleko větší...a zase plošné přidávání .. 3,5% z platu u soudce s 60 000 platem je daleko víc, než u uklízečky s platem 8600Kč .. :-©

0/0
21.4.2009 8:40

Kantorek

Re: mno..

No a co Vám na tom připadá nenormálního? To byste chtěl aby v tom přidávání byla degrese a za pár let měli všichni stejně?

0/0
21.4.2009 9:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.