Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavbaři chtějí snížit nebo dočasně zrušit DPH

Stavební firmy přišly s požadavky, které podle nich nastartují zamrzlý trh s novými byty. Aby znovu začaly více stavět, požadují dočasné snížení DPH z nynějších devíti na pět procent nebo její úplné zrušení. To by nové byty zlevnilo o statisíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krultheking

zrusit DPH

R^

a vsem

0/0
24.4.2009 10:16

CEZ13

Nesmysl

Tohle jsou zase nesmysly až hrůza. Místo aby snížili své zisky, tak raději připraví stát o daně, to je logika jak sfiňa, nenažranci jedni.

0/0
24.4.2009 8:28

Winston1984

Souhlas

Ale i třeba 5 - 10 let zpětně, stát by pěkně vrátil DPH na již postavených domech. Nevim proč bych taky neměl dostat svých 9%.

Tyto skvělé nápady různých skupin jsou fakt peklo, jednou přijdou se šrotovným, pak zase s odpustkama, už asi vim komu se ta tzv. krize hodí do krámu. Dá se na to svalit vlastní neschopnost a drahá, nekvalitní výroba.

0/0
24.4.2009 7:34

Bříza 2

Do kapsy.

Nesmysl, ceny bytů by neklesly, pouze by se zvýšil zisk stavařů. Vedení firem si musí najít jiný zdroj, ze kterého by si v krizi zvýšili své platy. ;-D

0/0
23.4.2009 18:01

walter2000

Nejméně efektivní obor

a ještě ho dotovat? Vždyť by stejně rozdíl spolkla z min. 90% stavební firma.

Stavebnictví v ČR potřebuje pořádnou krizi, aby se naučilo řádně fungovat a ne si nacpávat pupky na předražených státních zakázkách. Takže nesouhlasím, je to blbost na úrovni ČSSD nebo ODS.

0/0
23.4.2009 17:00

truthspeaker

tunel jak krava

Ja chci taky zvysit zisk o neodvedenou DPH na vystupu. Kde se mam prihlasit? Rv

0/0
23.4.2009 11:41

rafol

Ano,

ale zaroven udelat ze stavbaru neplatce DPH a uvidime, jestli za to budou porad bojovat!

Ono by se jim hodilo, nechat si vracet DPH za nakoupeny material a zadne DPH z vykonu neplatit!

0/0
23.4.2009 8:27

MisakBobes

Já chci také

Já chci také snížit daně a dostat státní dotace. A nejlépe na všechno a jenom já.

Takhle si u nás představuje většina firem boj s recesí. tak to přece nefunguje, buď nabízím něco kvalitního za přijatelnou cenu nebo předraženej šmejd. V prvním případě se lidi - co koupí - vždy najdou, v druhém ať firmy radši zaniknou.

0/0
23.4.2009 8:14

Divak

Navrh

Zruste si vsechny dane a vybirejte od navstevniku pri vstupu vstupne jako do ZOO. Treba se prijede podivat na postkomunisticke opicky spousta lidi.

0/0
23.4.2009 0:19

radegast45

Zvysit! Uplne naopak! Zvysit dane, proste omezit vystavbu

vsemi moznymi zpusoby at ty svoje vytvory  uz nestavi a tak dale nedevalvuji hodnoty stavajicich nemovitosti. Stavebnictvi je sezoni odvetvi, ktere v Cr trvalo az presprilis dlouho. V  cizine hodne stavebniku konci v bankrotu tak proc ne u nas? VVV

0/0
22.4.2009 22:55

tmf

tak ho zrušme úplně

tak to byli pumpaři, hospodští, teď manažeři ukrajinců, tak ať v tom není zmatek ať se DPH zruší úplně, bude to bezva lék na krizi a nejméně 14 dnů bude všechno levnější.

0/0
22.4.2009 22:33

Krycyptoris

Stavebnictví

je nejzkorumpovanější a nejprohnilejší obor našeho hospodářstí, proto dělat stavařům jakékoli ústupky je pitomost. Trh to vyřeší sám. Pracuji v několika oborech vč. stavebnictví, tak vím, o čem píšu. Je to zase jen pokus, jak vytáhnout z lidí přes daně peníze. Každý druhý politik v ČR je štědře placen nějakou stavební firmou, tak to jen na lidi zkoušejí.

0/0
22.4.2009 21:26

HOZ

státní příspěvek

Jednoznačně jsem pro zvýšení státního příspěvku a zrušení věkového omezení pro jeho poskytování, zrušení časového testu 2 let od kolaudace. Podpořil bych naopak jen novou výstavbu, co má stát z toho, že si lidé přeprodávají byty v paneláku, tam se žádná DPH neplatí.... Když stát investuje 2%, půjčíte si na bydlení za 3%. Stát vybere 9% na DPH, dostane tedy 7%, které by nikdy neměl, kdyby se nestavělo. Je to jen marketing, státu se to bohatě vyplatí, když se zastaví výstavba, půjde k ledu spousta oborů a na podpory není. Samozřejmě bych to omezil na byty, kde se prodává metr za maximum 45.000 Kč/m2, do toho se bohatě vejdou i developeři v Praze. Standard, který prodává CG se dá nákladově pořídit za maximálně 25tis. včetně DPH, zbytek je o pozemku, okolí, úpravách na míru, atd.atd. 

0/0
22.4.2009 17:36

dudlik123

Re: státní příspěvek

Jeden z mála lidí který umí počítat se vším protože stavebnictví už léta táhne káru HDP samo kravaťáci (banky, finanční trh a spol.) již jejich přínos předvedli příchodem celosvětové krizí

takže klikálisti za podporu ostatních odvětví čím méně pomůžete stavebnictví tím dříve budete o  hladu... přímá úměra

CG central group

0/0
22.4.2009 19:38

Biermann

Re: státní příspěvek

Tak tenhle vypocet by asi neprosel ani u zaka treti tridy zvlastni skoly. Pokud by stat dotoval 2% z uroku, tak to neznamena, ze dostane 9 a vyda 2, cili 7 vydela. Spravne je to tak, ze v prvnim a kazdem dalsim dava 2%. Castka se sice snizuje, ale vzhledem ke strukture jistina/urok v prvnich letech platite skoro jen uroky (urok tvori cca. 75% splatky). Takze za 5 let teto dotace by uz stat vlastne vyplatit minimalne tolik, kolik by dostal predtim na DPH. Stat hypoteky podporuje uz ted tim, ze si urok lze odecitat od zakladu dane a tak vlastne kazdemu plati cca. 1/6 jeho uroku. Navic jedine ulevy formou snizeni zakladu dane jsou opravdu ferove, protoze kazdy dostava zpet jen sve penize. Vlastne ani nechapu, proc tak neni delane treba i stavebni sporeni, ze by castka byla odecitatelna polozka o maximalni vysi 20000 rocne, cimz by se dosahlo stejneho efektu a nemohli by si to brat ruzni nefachcenkove.

0/0
22.4.2009 20:04

rafol

Re: státní příspěvek

No nevim, kolik ma stat z DPH za byty, kdyz si firmy odepisuji 19% a plati 9%! Zalezi na podilu nakoupeneho materialu, ale myslim, ze u nekterych staveb z toho DPH uz i dnes profituji spise stavebni firmy?

0/0
23.4.2009 8:31

Mr_R

Nic není tak černobílé...

...jak se zprvu zdá.

všichni tady nadáváte, vlastně ani pořádně nevíte na co. Slyšíte slovo developer a plivete jedy. Je třeba si uvědomit, že developer neznamená je nenažranou společnost z metropole, prodávající za 70 tis./m2 ve stejném městě. Existuje spousta společností mimo hlavní město, kteří staví byty po republice, jejich marže jsou normální a ceny vycházejí z jednoduché rovnice, náklady na výstavbu + zisk. Navíc pakliže nejste odpočátku podvodník, není tento obor podnikání opravdu vůbec nic jednoduchého. Od začátku do konce řešíte problémy, o kterých se většině z vás ani nezdá. Ať si sniží developeři marže ve výši 9%? Chacha. Kde žijete? Btw. v jakých oborech pracujete vy všichni? Pracovali by jste zadarmo, tzn. s nulovým ziskem?

0/0
22.4.2009 16:12

demagog_007

Re: Nic není tak černobílé...

je zapotřebí si uvědomit, že největší trh s byty je právě v metropoli a tento tlak dělají firmy typu skanska, finep atd. na jejich výplatních páskách je půlka radních a vysocí úředníci.... každej kdo ví, jak se tyhle firmy chovaj, jak prosazují své investorské záměry atd. ví, že jsou to předražený vohnouti a nevím, proč by slevu na jejich zboží měla platit státní kasa. Vyrobili produkt, který neumí prodat, jejich problém, proč bychom to měli všichni platit, já od nich byt nechci a je mi jedno, že krachnou - což je sci-fi maximálně vydělají méně.

0/0
22.4.2009 16:16

Mr_R

Re: Nic není tak černobílé...

ano ano, největšího trh s byty je v Praze, a ceny určuje tamní nabídka a poptávka, vč. praktik, které popisujete. No ale co ti ostatní? Když budete chtít odstřelit přemnoženou škodnou, půjdete a zlikvidujete všechnu zvěř v lese?

0/0
22.4.2009 16:23

demagog_007

Re: Nic není tak černobílé...

je to jednoduchý, nevidím jedinej důvod, proč by tohle mělo jít ze státní kasy.... já když chci prodat, tak taky neříkám, že chci aby mi stát snížil DPH na služby, protože já chci od klienta za trénink 1000, ale voni mi mi takhle musej platit 1190... tak ať mi zrušej DPH.... prostě mám náklady atd. a musím s cenou tak, abych vydělal, ale abych si udržel klientelu.... je mi úplně jedno, že jinej trenér si nevydělá, já mám cenu spočítanou přiměřeně jak své cílové skupině, tak svým nákladům

0/0
22.4.2009 16:38

Mr_R

Re: Nic není tak černobílé...

buď necháš stavební trh padnout, zkrachuje hodně společností, kteří dávají práci spoustě lidem z mnoha oborů a ustojí to jen ty velké molochy, na které tady všichni nejvíc nadávají. Jako stát nejen to DPH, ale nebudeš mít ani odvody a daně od všech těchto společností a lidí, kteří byli na výstavbě profesně závislí. Do spousty z nich začneš navíc pumpovat sociální dávky a podporu v nezaměstnanosti. Nebo snížíš sazbu DPH pro rozhýbání stav. trhu, tihle všichni (stav. firmy, řemeslníci, autodopravci... a miliony dalších) budou mít dál práci a budou normálně platit odvody a daně....

0/0
22.4.2009 16:54

Mr_R

Re: Nic není tak černobílé...

oprava: "Jako stát přijdeš nejen o to DPH, ale nebudeš mít ani...."

0/0
22.4.2009 16:56

mukr

Re: Nic není tak černobílé...

A co dal? az dojede vlna srotovneho budou to chtit automobilky. atp. Proste zadne vyjimky. A hotovo, at kazdy ukaze co dokaze.

No a ze par tisic Ucek bude bez prace? No blbe... Sikovny zednik, obkladac etc. si vzdy praci najde.

0/0
22.4.2009 18:50

Mr_R

Re: Nic není tak černobílé...

jak co dál? Jestli jste si toho nevšiml, tak je zde nějaká ekonomická krize a tohle je jedno z možných protikrizových opatření. Na omezenou dobu. Buď se to ujme, což by bylo super a o to přeci jde, nebo neujme. Na stavebním trhu, stejně jako na tom automobilovým, je závislé obrovské množství oborů, zaměstnavatelů a zaměstnanců. A v konečném důsledku každý, i pekař který peče rohlíky. Ale tohle evidentně nemá cenu, kdo nechce chápat, nepochopí. Tady nad vámi jakýsi trenér mluví ve stejném duchu, ale neuvědomuje si, že když se to pak všechno pose*e, tak ani on nebudeme mít ty svoje tréninkové hodiny komu dávat. I poslední živnostník, který nemá se stavební nebo automobilovým průmyslem nic společného bude plakat, až se přestane stavět a prodávat auta. Bohužel, dnes  to tak prostě je....  

0/0
23.4.2009 8:44

karel62

Já si myslím,

že bychom jim měli platit měsíční paušál. Jen mě je divný, kdy prodají ty nové byty a řadovky co se všude nabízí. Možná by stačilo, kdyby jich pár zkrachovalo. Vzduch se pročistí.

0/0
22.4.2009 15:37

HOZ

Úplně jinak

Zrušení DPH je pitomost. Úplně by stačilo, kdyby stát poskytl nějaký větší bonus k hypotéčním úvěrům. Nyní dává 1%, ale musíte být mladší 36 let a nesmí jít o novostavbu. Kdyby stát naopak u novostaveb dal 3%, pořád se mu to vyplatí, protože DPH je 9%. Věkové omezení je další blbost, proč nemůže dostat státní příspěvek k hypotéce člověk, kterému je 40 a chce postavit nový dům pro své dítě.  Trh s byty nestojí kvůli cenám, stojí kvůli bankám.

0/0
22.4.2009 14:57

gat

Re: Úplně jinak

ANO, ale pouze za předpokladu, že stejným způsobem zadotuje všechny běžící hypotéky a lidem bez hypotéky vyplatí příspěvek na bydlení... takže, prosím, raději NE

0/0
22.4.2009 15:38

demagog_007

Re: Úplně jinak

žádné bonusy, nemáš na to, tak máš smůlu.... proč si furt všichni myslí, že by nám měl stát něco dávat, něco odpouštět, co je tohle za kraviny.... to bueš chtít zachvilku příspěvky na dovolenou, nebo co???

0/0
22.4.2009 16:18

Nishmitha

překlep

neodstěhoval.

Ještě vloni nešlo sehnat zedníka, majitelé firem nevěděli co za stavbu chtít, mají drahá auta a milenky, tak holt teď bude hůř. Něčeho se budou muset vzdát. Krize je od toho aby se trh pročistil a lidé si zase vážili více práce.

0/0
22.4.2009 14:49

mi_golem

krize je - skutečně v lidech

Dám příklad. Jednalo se o nejjednodušší věc ve stavebnictví, stavbu plotu-jednoduchého předního do ulice. Přišla firma, raději nebudu jmenovat, aby mě nežalovali pro pomluvu. Začali dávat sloupky, do hloubky 50-60 cm, říkám,že neuzámrzná hloubka je min. 70 cm. Jejich přístup k práci, kvalita a bohužel i inteligence byla na tak nízké úrovni, že jsem je musel vyhodit. Přitom ploty jsou v 19% DPH. Jak to dopadlo? Musel jsem vše udělat sám.  Pak jsem chtěl po dalších 2 letech obnovit plot se sousedním pozemkem. Zcela jiná firma(stavěla u jiného domu 500 m od nás) na otázku, zda-li by neměli zájem udělat plot. Reagovali takto, cituji: 1.jak dobře platíte ? 2. A už máte vykopané díry ? Domívám se , že již dále nepotřebuje komentáře. Vážení stavebníci, jak chcete stavět, když máte TULENÍ nemoc ?

0/0
22.4.2009 14:48

Nishmitha

Já chci taky dotaci..

.. třeba na to, abych se z tohoto státu nedostěhoval.

0/0
22.4.2009 14:43

Mr_R

Re: Já chci taky dotaci..

patrně vůbec nechápete, co je to dotace, co je to DPH a co je to snížená sazba DPH...

0/0
22.4.2009 16:18

demagog_007

Re: Já chci taky dotaci..

je jedno jestli vybereš a dáš, nebo nevybereš. výsledek je stejnej máš houvno...

0/0
22.4.2009 16:20

Mr_R

Re: Já chci taky dotaci..

když se nebude po omezenou dobu platit DPH či platit ve snížené sazbě, bude to díky rozhejbáníse trhu znamenat pro stát příjem ze všech dalších odvodů a daní související s výstavbou a stavebnictvím. No a copak se stane, když se přestane stavět....? Co budeš potom vybírat? Jako stát budeš ledatak platit podpory nezaměstnanosti...

0/0
22.4.2009 16:39

Glock každopádně bez -e

Jedno slovo: NE

... a nevysvětlovat.

0/0
22.4.2009 14:43

denny999

Zmetci

Kdyby si radši ti zloději udělali pořádek ve vlastních řadách. Vždyť v Čechách se staví nejdráže v Evropě, a to ještě s Ukrajinci !!!A ta kvalita, tragédie !!!!

Hlavně rychle zbohatnout, že soudruzi. Ať se zbaví většiny developerů a realitek a ušetří na jednom bytě milion, to je ještě horší svoloč než stavební firmy.

Zlevněte stávající byty a uvidíte, jak se trh pročistí. Stejně k tomu dojde a jedině ten, kdo to pochopí první na tom vydělá. Dávat k paneláku za 6 milionu fabii na to může naletět jen vůl.

A těm nejblbějším stavařům zdarma rada - v Praze jsou volné, tj. bez trvalých uživatelů desítky tisíc bytů. Takže jen vůl může tvrdit, že za rok půjdou ceny zase nahoru. Minimálně 3-5 let se v Praze (kromě největšího luxusu) nemusí postavit ani byt !!!!! Připravte se na těžké časy milánkové. A nebo přestaňte brečet jako majitelé hotelů a sjezdovek v Krkonoších (většinou stejná hovada, už před 15 lety se mohli poučit u rakušanů) a konečně začněte něco dělat. ZAČNĚTE U SEBE !!!!

0/0
22.4.2009 14:09

Jakub76

Re: Zmetci

jak se má stavební firma zbavovat developerů či realitek? o čem to mluvíš?

0/0
22.4.2009 14:15

branik80

Re: Zmetci

Ukrajinci!!! nehoraznost... ze si to vobec dovoli niekto... Raz mi prisiel robit dlazbu domov cesky robos, tlsty pupkaty zapachajuci cesky robos s deravymi ponozkami ktore si menil asi raz za mesiac... a jeho cena za odhad prac sa zvysovala s kazdou vetou.. za nejaky obycajny soklik povedal ze to bude tak 150-200 za meter... tu pozrel ze stena nie je uplne rovna tak mozno 250-300 za meter.. ak to budem chciet zarovnat tak by to nemalo byt viac nez 350-400... typicky pako... nenazranec a za to mam odsudit vsetkych ceskych robosov??.. neviem co tu sudis ludi podla narodnosti, je to od jendotlivcov. Take dristy... fuj..

0/0
22.4.2009 14:27

killabee

Re: Zmetci

ja to pochopil tak, ze ceny stavebnich praci jsou nejvyssi siroko daleko v Evrope i kdyz se zamestnavaji prevazne Ukrajinci, kteri berou mnohem min penez nez Cesi, takze to nebylo mireno proti Ukrajincum, ale proti majitelum stavebnich spolecnosti... chod si dristat na slovensky server, jestli mas problem s porozumenim cestiny a pokud mozno nekam, kde nebudes mit problemy s ceskymi robosmi

0/0
22.4.2009 15:19

Hofos

Nevím, jestli je to rozumné

Spousta bytů bylo nedávno financováno ze 100% hypotékou, kde jsou tyto byty použity jako zástava úvěru. Tento razantní pokles cen nových bytů by mohl vyvolat podobný efekt jako v americe -- dlužníci by najednou měli větší úvěr, než je hodnota bytu a proto by byl výhodnější default na hypo, odkud plynule přecházíme k problémům našich hypotečních bank.

Já bych s tím rušením daně nebyl tak hr -- radši nechat padnout pár developerů než českou ekonomiku...

0/0
22.4.2009 14:01

Atomas

Re: Nevím, jestli je to rozumné

Pokud má dlužník na splácení hypotéky, není problémem skutečnost, že by úvěr mohl být větší, než je hodnota zastavené nemovitosti. Důvodem vypuknutí krize v USA byla skutečnost, že dlužníci NEMĚLI na splátky a to je problém jiný...

0/0
22.4.2009 14:19

Hofos

Re: Nevím, jestli je to rozumné

Ano, to je problém jiný, ovšem důsledek poklesu cen nemovitostí je stejný a na to jsem chtěl poukázat

0/0
22.4.2009 14:22

redy007

Re: Nevím, jestli je to rozumné

Nemame stejne zakony jako v USA. Pro priklad, kdyz afroamerican nesplaci svuj novy drahy dum, na ktery nikdy nemel. Banka mu ho vezme. Pak je to problem banky co s domem. Afroamerican ma jediny problem, kde jit spat. Ale co se byvale splatky tyka, tak uz nic resit nemusi.

Kdyz tohle udelate vy v CR, stane se vam to, ze jednak budete muset resit to same jako v USA - kde slozit vecer hlavu. Bohuzel navrh i rozdil ceny hypoteky, kterou jste jeste nedoplatil a prodejni cenou domu, ktery vam byl sebran. Uz chapete proc v CR nevznikne stejny problem, jako v USA? :)

0/0
22.4.2009 15:23

demagog_007

Re: Nevím, jestli je to rozumné

nemáte pravdu...

0/0
22.4.2009 16:27

nelde

Re: Nevím, jestli je to rozumné

Pokud padnou developeři, tak klesne cena bytů (to se přesně v Americe stalo), takže to je jedno. Ona ta cena klesne tak jako tak, protože jsou přepálené. Akorát, že u nás nepomůže vrátit byt bance, dluh je tu stále.

Vtip je v tom, že snížení DPH nepomůže vůbec v ničem! Sleva 4% nebo 9% nikoho nevytrhne. Ale pokud bude muset slevit developer, tak mu vrátí byty ti, co zaplatili nevratnou zálohu menší než je sleva, protože se jim to nevyplatí. Nechápou, že jim odejdou stejně, když sleví jiný developer. Cesta je přejít na prodej postavených bytů nikoli plánů na výstavbu (jenže to je moc velké riziko).

A dále, za stavu, kdy banky nepůjčují více než 50% ceny bytu, ten trh nerozhýbe nic (-; Resp. rozhýbe ho úvěrování developery samotnými - tedy prodej bytu na splátky bez účasti banky. Jenže to je další sekyra do zisků.

0/0
22.4.2009 14:23

Hofos

Re: Nevím, jestli je to rozumné

Co se týká té zálohy: v mojí smlouvě s developerem byla samozřejmě cena za dílo bez DPH plus kalkulovaná DPH plus klausule, že se celková cena automaticky upraví, pokud dojde ke změně legislativy ohledně DPH -- tedy není potřeba vracet byt developerovi, prostě se klientovi sníží cena, pokud bude ovšem platit v budoucnosti. Ti, kteří zaplatili 100% hned, daň již odvedli.

0/0
22.4.2009 14:37

gat

Re: Nevím, jestli je to rozumné

Naprosto souhlasím, není to vůbec rozumné, ať už z výše uvedených důvodů nebo taky proto, že není legitimní důvod, proč kupec v roce 2008 zaplatil 90t na DPH z každého utraceného milionu a v teď by měl být jiný kupec dočasně osvobozen, výhledově do roku 2013. Je to stejná ptákovina jako šrotovné. Pobídky státu vůči občanům by měly být plošné nebo žádné, přikláním se k žádným.

0/0
22.4.2009 14:24

walter2000

Re: Nevím, jestli je to rozumné

Už aby to začalo taky u nás.  Stejně k tomu jednou dojít musí!

0/0
23.4.2009 17:03

branik80

nikomu nic.. typicke.. kratkozrake

zasa sa ti zisla banda sociek aby si ponadavala na developerov. Ja by som bol na vasom mieste rad ze sa takto da usetrit poriadna suma. Co cakate ze vam tie byty daju za 300 tisic ako pred 20 rokmi?

0/0
22.4.2009 13:57

geroc

Re: nikomu nic.. typicke.. kratkozrake

Hele bačo, napiš si do vyhledáváče zoznam.sk a tan pak mezi soukmenovci můžeš prudit kolik chceš.

0/0
22.4.2009 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.