- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak jako vždy máme přepočtem jednu z nejvyšších cen benzínu v celé Evropě. Dle parity kupní síly určitě nejvyšší. Opět viditelná ruka trhu v podobě kartelové dohody zlodějů z ÖMV, Shellu a spol., které se rádi přizpůsobí i ostatní. Kdyby byla ropa za 1 USD/barel a benzín nebyl daněný spotřební daní ani DPH, stejně by stál litr 27 Kč.
Jen se mně zdá nepoměr:-))Před tím 145 dol.za barel u nás 35 Kč za litr
nyní 45 do.za barel u nás už 27 Kč za litr:-))
Takže tady se v žádném případě nejdená o ruku trhu:-))ale spíš o zlodějskou ruku někoho?:-)))
Zlodějská ruka státu - prozradím ti to.
Spotřební daň je stále stejná a DPH taky.
Výrobní cena za přeměnu nafty na benzín je stejná, marže nominálně asi taky, dopravné jakbysmet.
Cena čistě ropy u nás není tak moc důležitá. Jo, v US to je jinak
kdo čekal čekal opak je naivní.cena ropy klesla,zavřely ty tvry které se nevyplatili.Objem vytěžené ropy se snížil,poptávka zase svýšila, cena ropy se zvýšila.
Doufejme že díky krizi se urychlí vývoj elektomobilů.
Jo, myslím, že na finančně dostupné elektromobily čeká dost lidí. Ale to by musely být okolo 200 až 250 tisíc. Nebo na jiný alternativní pohon a ropné produkty úplně vyřadit.
Stát kouká jen na tu svoji daň z toho. Ale zda dodavatelé ropy, zpracovatelé, překupníci a čerpadláři vydělávají nepřiměřené zisky to stát a potažmo vládu nezajímá. Budete se divit při volbách.
Si myslím,že někdo fest krade!, kdysi barel za 145 doláčů a benzína za 35 Kč, nyní barel za 45 doláčů a benzín za 25 Kč:-))Tak Vám nevím jak ty benzínky a rafinérie k těm cenám docházejí,nebo je to od buka do budka?když si to národ nechá?Nebo je v tom něco jiného? Kdo ví? Každopádně se mně to jevím jako veliká loupež:-))))))))))))))))))))))))))))
145 dolacu/barel, 1$ = 16kc: 1 litr ropy 14kc + 12kc spotrebni dan = 26 * 1.19 DPH = 31kc, zbyle 4kc na vyrobu, distribuci a marze
45 dolacu/barel, 1$ = 20kc: 1 litr ropy 5kc + 12kc spotrebni dan = 17 * 1.19DPH = 20,20 zbyle 4kc na vyrobu, distribuci a marze
nejvetsi zlodej je stat a ty ses hloupej kdyz to nevis
Není pravda, že palivo je stejně vyrobené zde a pouze nalepeno V-Power. Speciálně tohle palivo Shell vozí ze zahraničí. Sám jsem ho teď začal tankovat, předtím jsem tam bral pouze u Agipu N95 a evidentně byl motor docela zaliskanej sajrajtem, vůbec to netáhlo a pocukávalo. Po V-Power je vše ok a auto je živější, beru samozřejmě V-Power 95. To co ušetřím na palivu potom několikanásobně zaplatím v servisu. Výměna zkarbonované palivové klapky, která zničila servomotorek u mýho auta 8000 Kč u Škodovek / VW - 20 000 Kč, mě přesvědčila . Takže bejt váma tak trochu přemýšlím kde tankuju Unicorn jsem zkoušel jednou a auto vůbec nejelo
Doporučuji jet za cisternou, kde skončí. Přes hranice to není.
V-POWER má pouze přidané aditivum (obsluha nalije několikalitrový kanystr do nádrže pumpy při doplňování), které čistí palivové cesty. Ale projeví se to až po ujetí cca 2.000 Km na toto palivo.
Paradoxně výkon poklesne asi o 2-3%. Vyzkoušeno na brzdě.
No my co máme blízkoo k naším severním sousedům jezdíme všichni do Polska - předevčírem jsem tankoval 1L dieselu za 3,37 Zl - tj. 20,50 Kč
u nás všude kolem je diesel za 25,50 - 25,90.
Tedy rozdíl více než 5 Kč/ l ???!!!
Moc by mne to zajímalo, jak je to možné- však poláci také kupují ropu za stejné ceny na stejných světových burzách jako my. To jsou ti naši pumpaři tak nenažraní?? / včetně slavných řetězců??
taky jsem si všimnul, že mi zdražili u Lukoilu naftu z 23.8 na 23.9, ale snad to nějak přežiju
Si myslím,že někdo fest krade!, kdysi barel za 145 doláčů a benzína za
35 Kč, nyní barel za 45 doláčů a benzín za 25 Kč:-))Tak Vám nevím jak
ty benzínky a rafinérie k těm cenám docházejí?Kdo krade má?:-))