Diskuze
Autobusy a vlaky se vyprazdňují, kraje budou omezovat linky
Děkujeme za pochopení.
javacentrum
luxus
Jezdím denně do práce vzdálené 25 km. Když jedu sám autem (spotřeba 6 l / 100km), stojí to stejně jako busem, ale ušetřím za den hodinu času. Slevy na pravidelné ježdění busem neexistují. Autobus je dnes na normální dojíždění do práce moc velký luxus.
karten
Integrovaná doprava
Od zavedení integrované dopravy se hodně lidí dožralo a jezdí autem.Jednak předražené jízdné a potom kultura cestovaní na trase Brno - Vranovice je úděsná.Málo kdo zvyklý na cestu autobusem chce přesednout do zasviněného a smradlavého vlaku.Taky přesedání z vlaku do autobusu a naopak je děs.Nechápu proč se všichni diví a hlavně ti nahoře,že ubývá cestujících.Ať si řiditel ČD zkusí jet vlakem ,třeba mu nebude na zvracení.Ti nahoře si rozdávají statisícové odměny a vůbec je nezajímá jak řídí svůj státní podnik.
MH4
Re: Integrovaná doprava
Souhlas. Zvlášť vypečený je tradičně jízdní řád ČD, kdy by mě trasa cca 20km trvala kvůli nenavazujícím spojům přes hodinu. A o nižší ceně, vyšším komfortu a rychlosti cestování autem netřeba mluvit.
CART09
Ceny benzínu?
Lidi nejezdí autobusem, protože zlevnil benzín? A nafta pro autobusy snad nezlevnila?
Jestli není dopravce schopen zlevnit, když se mu sníží náklady, tak se nesmí divit, že mu lidi odejdou. Tomu se říká tržní ekonomika, soudruzi, a kdo to nepochopí, tak má smůlu...
109e
Re: Ceny benzínu?
Ono to tak úplně o trhu není. Osobní doprava se dotuje a reagovat okamžitě na cenu je složité. To se ale vůbec nezastávám cen veřejné dopravy. Používám ji a tak mi to jedno není.
-=koloděj=-
Když to řeknu podle sebe
Auto potřebuju z důvodu,že několikrát za rok jezdím delší trasy po republice i zahraničí,kde není dostatečné spojení veřejnou dopravou (navíc většinou sebou vezu větší věci,který bych jednak hromadnou asi ani nemohl,a hlavně bych se s tim moc nadřel přestupy atd.).Takže potřeba auta je nevyhnutelná (když nemám nikoho,kdo by mi auto půjčil).Jinak bych auto nepotřeboval,vzhledem k tomu,že jsou s ním spojeny jisté náklady.
Takže auto mám.A teď - jak po městě?Náklady na auto musím platit tak jako tak,ať mi stojí před barákem,anebo s ním jedu do práce.Na benzínu už rozdíl tolik nedělá,a v mým konkrétním případě činí dojezd do práce MHD 30-40min (kvůli nutnosti přestupu a nenávaznosti,jinak čistá doba jízdy cca 20-30 min),a musím ject ještě o čtvrt hodiny dřív,protože jízdní řád (jsem sice v práci o 10 min dřív ale k čemu mi to je?).Autem 15-20 min čistý čas.Tj.MHD bych musel vstávat o půl hodiny dřív.Tak logicky jezdím autem.No a na pohodlí při nákupech si člověk tak snadno zvykne :)
aldik7
Re: Když to řeknu podle sebe
heh, no to máme přesně opačný názor.. já zase na delší trasy jedině vlakem (v krajním případě busem) pohodlně, rychle a výhodně ..
.. po centru města to je nejlepší pohyb pěšky nebo MHDčko..
..takže auto pro mě spíš na kratší vzdálenosti (mezi městy v kraji) nebo nákupy, tahat balíky minerálek a přepravky(tašky) s nákupem je v MHDčku fakt vopruz ..
Henry Kissinger
ale Rath řikal, že s municí neni problém
že by lhal, to snad ne
Rudá_záře_nad_Kladnem
Re: ale Rath řikal, že s municí neni problém
Jo, jo. 2,5 mega musí být pro Středočeský kraj velkým problémem.
Alespoň je vidět v čím žoldu IDnesu pracuje.
kalisz
par milionu za autobusy
par za poplatky a az se to nascita, tak bude mit stredocesky kraj splu s panem Rathem co delat.Vono nemocnice a statni firmy ty budou muset poslouchat a bude se do nich holt lejt aby sluzby fungovaly i kdyz se na ne doplaci ale soukromnici se na to radsi vyprdnou nez aby prodelavaly. No a jak zname efektivitu st. sektoru, tam kde statni firma nahradi soukromou rostou vydaje. No a jsme v zacarovanem kruhu. Jeste dame reditelovi dlouhodobe ztratove firmy 500 tis plat a namestkum 250 tis. a za rok - dva budem muset prodat vse co jeste kraj vlastni aby zaplacnul dluhy a vydaje. A platit vydaje z mim. vynosu - tedy z vynosu z prodeje je sebevrazda. Uvidime po volbach. Byt socialni neco stoji. A to predevsim pracujici. A tech ubyva...
Tondach
Re: par milionu za autobusy
Když kraj vrátí někomu poplatek, který od něho předtím vybral, tak mu dává něco z rozpočtu ?
aldik7
nj
všichni si vozí prdel v autě, tak se nedivím že se bude bude regionální doprava omezovat .. šak oni se v těch pozabíjí (ostatně jde to vidět denně ve zprávách) a hned budou cesty volnější a autobusy budou rychlejší .. akorát teda ty určité spoje vlaků mi přijdou pořád stejně narvané, takže tam nějak odliv cestujích asi nezačal ..
zoufalec1
snížit náklady
možná nastal čas, kdy by se i dopravci měli zamyslet nad svými náklady a vzít to pěkně od shora, platem ředitele počínaje..
Rudá_záře_nad_Kladnem
Re: snížit náklady
nechystáš se náhodou jako prvovolič volit Občanskou Demokratickou Stranu?
Tamifl
taky jsem přesedlal
Vždy jsem jezdil autobusem nebo vlakem, ale teď když mě autobus do práce stojí 50,- ( za 30km ), tak radši dám přednost klimatizovanému autu. Všiml jsem si, že hromadnou dopravou jezdí převážně studenti a důchodci, teda ti ,kteří mají levné jízdné.
Při cestování busem akorát odpadá problém s parkováním.
;-)
Re: taky jsem přesedlal
Samozřejmě. Za ty ceny co mají studenti se to ještě vyplatí. Důchodci jezdí zadarmo, tak aby si toho neužívali. Právě tyhle slevy nakonec zvyšují cenu základního lístku zbytečně vysoko a ubývá platících zákazníků. Např. v Japonsku platí všichni stejně. Jediná sleva je na dítě - polovic. Jinak prostě zákazník jako zákazník,všichni platí stejně. I ti co mají kartu - tak se jim jen odečítá kredit ve stejné výši. U nás je rozdíl, jestli si koupíte jízdenku na 10min, 30 min 2 hod, 3 dny , rok, jestli jste důchodce, student......přitom náklady na přepravu jsou pořád stejné. Přestože je Japonsko nejstarší zemí na světe, stačí v každém vagonu cca 5 "prioritních míst" - a nejsou jen mro staré, ale i těhotné a zraněné(zlomenina nohy).........staří lidé necestují bezdůvodně, když musí platit. Nemá smysl, aby společnost dávala malé důchody a čistila si svěomí dopravou pro důchodce zadarmo - vždyť oni stejně nemají tolik kam jezdit, ale když už tenhle benefit mají,tak si ho užívají.
gyul
trochu rozumu
řidič, který plivá na hromadnou dopravu je pako. já jezdím převážně autem, ale hromadnou dopravu propaguji, protože to je jediná šance jak jezdit za bez zácp!!!!!!
je to iracionální, ale levněji vychází zaplatit na půlstoletí nějaké městské čtvrti dopravu MHD zdarma než pak tam kvůli dopravnímu kolapsu stavět nějakou mega super hyper mimoúrovňovou křižovatku s kruhovým objezdem.
mimochodem odnaučit jezdit lidi hromadnou dopravou je supr věc. pak stačí je zpoplatnit všude parkování a jsme namydlení.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
Hallstatt brojí proti turistům. Omezuje počty autobusů, zastavuje reklamu
Rakouské oblíbené místo Hallstatt dlouhodobě bojuje s velkým náporem turistů. Místním s návštěvníky...
Plán na města bez zavíraček naráží. Místní ani policie nechtějí žít nonstop
Rostoucí náklady, obavy o bezpečnost a stížnosti na hluk dusí po setmění ekonomiky od Londýna po...
Od ropy k technologiím. Saúdská Arábie přezbrojuje na umělou inteligenci
Ve vývoji umělé inteligence hrají klíčovou roli dva faktory - peníze a energie. Obojího má Saúdská...
Pražské letiště změnilo platby za parkování, zdarma je nově jen 10 minut
Mezinárodní Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni od května změnilo systém parkování. Doba na...