Diskuze

Rakušané vybudují dálnici A5 na české hranice do roku 2013

Poslední, devítikilometrový úsek rakouské dálnice A5 k hranici s Českem bude hotov do roku 2013. Peníze na dostavbu dálnice, která se v Mikulově napojí na připravovanou R52, už vyhradila rakouská vláda. Trasa spojí Brno s Vídní.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

chorchloj

5. 5. 2009 7:48
Nejkontroverznejsi

Na jihu Moravy je nejkontroverznejsi jakakoliv silnice co se ma postavit :-©

0 0
možnosti

Officer Tuddrussel

5. 5. 2009 6:06
Varianta X

Pro maximalni zefektivneni nakladu ceske strany a reseni prijatelne z hlediska ochrany prirody bude na ceske strane A5 koncit v lese a bude navazovat na stavajici nezpevnenou ucelovou obsluznou komunikaci Lesu CR (familierne oznacovanou pracovniky LCR tez jako Lisci stezka).

0 0
možnosti

jezis kristus

5. 5. 2009 7:31
Re: Varianta X

Neříkejte to nahlas, nebo se toho nějaký zelený blázen chytne;-D

0 0
možnosti

jezis kristus

4. 5. 2009 21:41
No hurá, těším se

Brno<->Vídeň bude jen hodinu cesty = ideál.

Konečně bude civilizace nadosah:-P

0 0
možnosti

Novakbob111

4. 5. 2009 21:51
a ted se jen trhnout od ceske bolsewicke luzy

a pripojit se k rakousku. Konecne Moravaci byli schopni vyjit jak se slovaky, tak s nemci ,tak s madary. Je paradoxni, ze zrovna komunikace s cechy je pro vetsinu narodu velky problem. Tedy krome rusaku.///ti uz se tesi az klaus anschlussuje cesko k rusku. Tak moravaci prchejte stejne jako slovaci

0 0
možnosti

Eye of the Beholder

4. 5. 2009 21:01
Srovnání A5/R52

To je prostě názorný příklad českého šlendriánu.

A5=58 km za 498 milionů EUR = cca 13, 5 miliardy Kč.

Fungl nová dálnice, v první půlce z Vídně do Schricku vedena poměrně hustě obydlenou oblastí.Kvalita, rychlost=rakouský standard, tj. rovný povrch, který se nezvlní po jedné zimě, výstavba 10km/rok

R52=23 km za 10 miliard Kč=cca 370 milionů EUR. Rychlostní silnice, nikoliv dálnice, vedená z velké části v trase již vybudované silnice.

Kvalita, rychlost=český standard, tj. mizerný povrch, výstavba rychlostí 1-2km/rok

0 0
možnosti

Novakbob111

4. 5. 2009 21:07
ale zase je to jenom a jenom cesky

zadni nemci. Jenom pro info- na R1 Lochkov Most museli po 2 letech vyhodit cesky management a privest nemce. Duvod? Cesi nebyli schopni dirigovat tak slozitou stavbu - a bud se nemakalo a nebo se makalo, ale nekvalitne a most by spadnul

0 0
možnosti

stev

4. 5. 2009 20:43
Chápu ten článek správně jako vymývání mozků?

Nějak jsem tam nenašel  zdroj informace, jen jakési nepodložené tvrzení.

0 0
možnosti

luduf

4. 5. 2009 18:58
kdyby

radši začli stavět z Brna na sever R 43, současně s tím i R 35 do Hradce a pak se mohla opravit D1. Ať se to Bursíkovi a spol. líbí nebo ne, sme ve středu Evropy a tudíž přes nás jezdit doprava. Jen to klidně zaplatit satelitním mýtným pro všechny a všude. A na dálnicích levněji než po okreskách. Samozřejmě to jde pro náklaďáky udělat tak, že regiónální doprava ( pekaři, busy, apod. ) budou mít menší mýto než ten, co jede po okreskách od Aše po Uh. Brod. Jen už u nás konečně něco na silnicích dělat.

0 0
možnosti

titlis

4. 5. 2009 19:40
Re: R52

Od Pohořelic do Mikulova je to nějakých 18 km, silnice vlastně z poloviny postavená, včetně nadjezdů, v rovině kromě Nových Mlýnů není žádná terénní překážka. Nechápu, co na tom má stát 10 miliard. Ale díky tomu bude mít Morava a nejen ta jižní, ale i severní a Polsko po 20 letech od listopadu 89 komfortní spojení s hlavním měste monarchie. TO je o kousek větší přínos než R43, která je ale svou důležitostí hned za R52, včetně jihozápadní tangenty.

0 0
možnosti

HammerLang

4. 5. 2009 18:41
Přes Bratislavu

Nikdy jsem nepochopil smysl této silnice. Vždyť Brno je už spojeno s Vídní přes Bratislavu. Opravdu těch pár km za to stojí? :-/

0 0
možnosti

Stone_Pilot

4. 5. 2009 18:54
Re: Přes Bratislavu

Jsme sice v EU. Ale Slovensko je a bude jiný stát. Musíš překročit hranice. Pokud bude nějaká bezpečnostní akce, karanténa apod. taky ty hranice můžou zavřít. Pak co? P.S. 60 kilometrů zajížďky oproti trase přes Mikulov  taky zrovna není málo.

0 0
možnosti

falda

4. 5. 2009 17:08
Teď, kdy by vlády měly spíše řešit problém,

jak automobilismus omezovat, a ne jak jej nadále rozvíjet, není pro výstavbu dálnic vhodná doba. Zatímco na rakouské straně mají aspoň jakous takous politiku omezování automobilového provozu, zejména kolem velkých měst, protože tam dobře funguje příměstská železniční doprava, u nás se bohužel podporují právě jen ty dálnice, na které se "celá společnost" jen třese. Příklad za všechny: město Znojmo bude mít v brzké době neporovnatelně kvalitnější železniční spojení s Vídní než s Brnem! 

0 0
možnosti

Anthemis

5. 5. 2009 0:22
Re: Teď, kdy by vlády měly spíše řešit problém,

Naprosty souhlas. Navic, pokud uz nekde koleje jsou, proc nezavest vice vlaku - maji delsi zivotnost, a pojmou vic lidi nez auta ci busy. Ale k takovemu premysleni mame v Cesku zatim relativne daleko. Coz je skoda, protoze jsme na tom byvali o neco lepe, nez vetsina Evropy, ale ted se to obraci...Me by taky zajimalo, jestli nam, jako lidstvu, uz nahodou tak trochu ''neujizdi vlak'' co se tyce vynalezu alternativnich pohonnych hmot, ci, spise, alternativnich zpusobu dopravy...Ale mozna to tak neckdo chce...Biopaliva je tezky vysmech vsemu a vsem, a nic jineho v podstate neni - nebo se nam zatim aspon nereklo.

0 0
možnosti

Novakbob111

4. 5. 2009 16:03
kdyby cesi nevyhanli 3.5 mega slusnejch cs nemcu

a pritom jich 300 000 nepovrazdili, mohly tu bejt dalnice jako v germanii nebo jako v rakousku. Zatim cesi zacli po tehle genocide jenom krast.... a tak se za 20 let postavi 400 km dalnic. Skutecne vykon jaky svet nevidel....O co jsou ti cesi za intelektualni narod? A jeste k tomu tak pracovity?

0 0
možnosti

mlady volic kscm

4. 5. 2009 16:04
Re: kdyby cesi nevyhanli 3.5 mega slusnejch cs nemcu

tak tak

0 0
možnosti

mlady volic kscm

4. 5. 2009 15:58
tato cast sveta me vubec nezajima

0 0
možnosti

mutantmutant

4. 5. 2009 16:00
Re: tato cast sveta me vubec nezajima

máš oči upřené na východ? :-) severní korea? čína? :-)

0 0
možnosti