Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příjmy z mýtného klesly v dubnu o pětinu

Na českých dálnicích nadále ubývá kamionů. Příjmy z mýtného v dubnu klesly meziročně o téměř 19 procent na 453 milionů korun. Pokračuje tak trend, který v minulých měsících nastartovala finanční krize.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ChorcheCh

A co jim brání zvednout mýtné

A vyrovnat tak propad příjmů ?

0/0
5.5.2009 20:56

Cartimundau

Re: A co jim brání zvednout mýtné

no...doprava je jedna z nejvíc postižených oblastní krizí....když to zvednou, položí se další firmy, přibude nezaměstnaných

0/0
6.5.2009 15:00

starej_vul

:-) ale logicky

Ale logicky to vypadá, že výroba klesla o 20procent ... co?

0/0
5.5.2009 18:01

Dežo

Re.Ano přesunuly se na okresky.

A vybírat mytné i od cyklistu.že?Mag..re!Jdi do (Y)(Y)!

0/0
5.5.2009 17:19

dropa

Právníci,

si již mnou ruce, jak při dalším poklesu výběru bude stát solit "smluvní" pokuty!;-D:-©[>-]EU

0/0
5.5.2009 16:12

dedamraz

Re: Právníci,

mno ja jsem pravnik a neco o tom vim...muzes mi rict, jaky smluvni pokuty? a kdo komu? a za co?

0/0
5.5.2009 17:46

chemba

A kolik plánovali, že vyberou za mýtné?

Pro tento rok se jistě plánoval pokles výběru k vůli krizi.  Byl jistě nějaký předpoklad tržeb, jsou známy výše splátek za kovová monstra a splátky Kapschu.Takže z článku není jasné,kolik nám to nasype.Škoda, že článek tak opomíjí fakta které mě zajímají. Možná by někdo mohl zveřejnit jaký byl čistý vejvar z mýtného za minulý rok. I když je docela možné, že je větší část mýtného zaplaceno ze zvýšeného jízdného pracujícími jedoucími do práce a studenty jedoucí do škol linkovými autobusy. 

0/0
5.5.2009 14:22

dedamraz

Re: A kolik plánovali, že vyberou za mýtné?

2mld zisk pro stat, neumis cist?

0/0
5.5.2009 17:48

laverda

Ano,přesunuly se na okresky!

Jistě,úbytek kamionů je viditelný, bohužel z větší části se přestěhovaly na okrasní silnice a devastují i tak dost zničenou síť těchto silnic! Proto je nejvyšší čas zpoplatnit i tyto komunikace !(Y)[>-]EURv

0/0
5.5.2009 13:23

mpixel

Re: Ano,přesunuly se na okresky!

Přesně tak, dávám za pravdu. Hlavně že vláda nechtěla koupit levnější systém GPS a monitorovat tak všechny silnice.

0/0
5.5.2009 13:50

dedamraz

Re: Ano,přesunuly se na okresky!

no on totiz zas tam moc nefunguje, zeptej se v Německu...ty brany jsou o dost ucinnejsi...navic byt zavislej na na USA druzicich asi neni uplne ono a čekani na Galileo je zatim jako cekani na Godota...a pokud je to tak dokonalej system, tak by me zajimalo, proc se tak malo pouziva, ve srovnani s branama

0/0
5.5.2009 17:54

mk.charlie

Re: Ano,přesunuly se na okresky!

Většinou se vůbec nevyplatí sjíždět z dálnice na okresku, maximálně tak prázdnej. Kdyby sis někdy zkusil s 25 tunama na návěsu vyrazit po okresce tak bys pochopil proč. A i kdyby se okresky zpoplatnily, tak by sazba musela být nižší než u dálnice - podle EU direktivy, která kupodivu vychází z selského rozumu, a sice že za méně konfortní věc nemůžu platit větší cenu.

Než o něčem začnu plkat tak je dobrý si zjistit pár fakt, jinak nevypadáš zrovna chytře.

0/0
5.5.2009 16:17

tmf

Re: Ano,přesunuly se na okresky!

nevyplatí? Tak proč kamiony u nás kvůli asi 4 km dálnice začali jezdit přes kopec, samá zatáčka, úzká silnice, ani okreska, to je 3. třída. Tak jsem psal kam jsem mohl a konečně po roce jsou tam všude značky zákaz vjezdu nad 7,5 tuny.

0/0
5.5.2009 16:52

laverda

Re: Ano,přesunuly se na okresky!

Na rozdíl  od tebe jsem se soupravou jezdil v době, když jsi si hrál v uhláku na horníka ! A to nebyly tahače  s tempomaty a automaty, co jsou pro debily, kteří si čtou za volantem nebo se dívají na dvd! 1.350.000,-km celkem, z toho na Tiru 850.000,-

:-)

0/0
5.5.2009 17:42

ondra.holub

To není moc zajímavý údaj

Meziroční změna není moc zajímavý údaj. Zajímavější je srovnání s předešlým měsícem (případně ještě se zohledněním jiného počtu dnů nebo pracovních dnů). Takto může příjem od začátku roku růst nebo klesat, ale není to vůbec poznat.

V článku je sice uvedeno, že se jedná o meziroční pokles, ale nadpis budí dojem, že se jedná o pokles za uplynulý měsíc. Tímto tempem by to pak za rok kleslo na nějakých 6 nebo 7%, což by bylo určitě mnohem horší, než je skutečnost.

0/0
5.5.2009 13:12

chenile

a proc asi

bydlim v Nehvizdech, kde je zakaz prujezdu kamionu... jenze silnice 611 vede soubezne s dalnici do Hradce... takze zakaz nezakaz kamiony to berou pres nas.. protoze to maj zadarmo... :-©

0/0
5.5.2009 13:09

zv02

Aspoň vymizely kamióny z dálnic

Takže to beru pozitivně. Konečně se dá po dálnicích rozumně jezdit a ne jako loni, kdy v pravém pruhu had kamiónů a v levém řada osobáků.

0/0
5.5.2009 13:04

chenile

Re: Aspoň vymizely kamióny z dálnic

nevymizely ale presunuly se do vesnic

0/0
5.5.2009 13:09

zv02

Re: Aspoň vymizely kamióny z dálnic

Po vesnicích nejezdím, tak je mi to jedno. Hlavně, že jsou pryč z dálnic.

0/0
5.5.2009 14:28

wercza

Re: Aspoň vymizely kamióny z dálnic

Ty budeš asi taky fajn kluk.... tebe bych chtěl mít doma vycpanýho...

0/0
5.5.2009 15:16

zv02

Re: Aspoň vymizely kamióny z dálnic

A co jako? Já jsem krizi ani nezavinil, ani ji nemůžu nijak ovlivnit, ale zcela zřetelně vidím, že má i kladné stránky.

0/0
5.5.2009 15:30

zv02

Re: Aspoň vymizely kamióny z dálnic

Těmi kladnými stránkami krize samozřejmě myslím poloprázdné dálnice. Jestliže kamióny někomu jezdí ve vesnici před domem, přestože tam je zákazová dopravní značka, proč brečí tady na internetu? Na to máme policii. Nechť si stěžuje starostovi nebo hejtmanovi, kteří mají páky u police urgovat represi.

0/0
5.5.2009 15:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.