Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy budou mít konkurenci. Licenci dostala Student Agency

Drážní úřad vydal licenci na provozování osobní dopravy na železničních kolejích společnosti RegioJet. Ta patří brněnské firmě Student Agency Radima Jančury, který provozuje celorepublikovou síť žlutých autobusů a nyní má ambice prorazit i na koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zdenda7

Žaluda se bude divit

Žaludův základ půl mega mesíčně je nanejvýš sprostý a nennážraný příjem vzhledem k tomu, jak jeho zaměstnanci provozují podnik s miliardovým mankem. Už aby ta konkurece na železnici byla.

0/0
30.5.2009 22:41

Lessfax

konečně

třikrát hurá, snad se konečně dočkáme kultury cestování

0/0
22.5.2009 15:40

Prachovka11

Re: konečně

Já ti na kulturu cestování se*ru. Kulturu dělají lidi, ne vagón. To co já chci, je aby jezdili vagóny s oknama, co se dají stáhnout, abych mohl čumět vem a dýchat karból z pražců ...

0/0
7.7.2009 6:38

username

výběrové řízení - bez dotace

já mám jinou připomínku - jak je možné konkurovat státní firmě, když její případná ztráta je uhrazena ze státní pokladny?

ČD může na tuto trasu nabídnout jakoukoliv cenu, protože když prodělá, tak prostě bude mít vyšší ztrátu, kterou jí všichni zaplatíme. To je jaksi unfair. Jestli to bude fungovat tak, že všechny kraje vypíší regulérní výběrová řízení a případné ztráty, které vzniknou nebudou placeny z daní, ale budou muset být vyřešeny vnitřními úsporami ČD pak v pořádku, ale to myslím nepřipadá v úvahu, resp. někdo by to musel nějak deklarovat a nastavit a to se nestalo.

0/0
22.5.2009 1:10

Bery

Re: výběrové řízení - bez dotace

Uplne stejne jako ČD se ta ztrata ve verejne doprave hradi i jinym subjektum... plati to tak i u autobusu. Doporucuji si o tom neco zjistit a teprve potom delat paniku ;-D

0/0
23.5.2009 20:11

Martin z Čech

student se vrhne

na koleje,s nižšími cenami než ČD.ČD omezí spoje,student zdraží a sme opět na starých cenách,ale hezčích mašinkách.

0/0
21.5.2009 14:54

username

Re: student se vrhne

klidně budu jezdit za dvojnásobek, když budu mít čisté moderní vlaky jezdící často, rychle a bez zpoždění a ještě víc, když nabídnou i internet a kvalitní restaurační služby.

Třeba na Pendolíno si klidně připlatím, protože je rychlejší než autobus, VÝRAZNĚ pohodlnější než autobus (což u mnohahodinových tras je hodně znát), takže není sebemenší důvod, proč by to mělo stát méně. Je to dokonce i levnější, rychlejší a pohodlnější než auto, ale tam to právě naráží na návazné vlaky, protože když nejedete přímo do ostravy, tak musíte přestoupit na jiný vlak a to vám pak výborný zážitek z pendolína okamžitě zničí

0/0
22.5.2009 1:14

wh1sp3r

Student Agency

Hahá, tak to jo .. já když si vzpomenu na hořící žluté autobusy, na opilé řidiče, ty jejich podivné závady :D jsem zvědavej, jak na tom budou s vlakem.

0/0
20.5.2009 9:50

student-nazor

Re: Student Agency

osobne neznam lepsiho ceskeho dopravce nez je Student Agency!!!!!!!!!!!! nechapu, co to mate za kecy...takovy luxus za takovou cenu, vam nikdo nenabidne..a jezdit do Prahy treba s Ceskym Drahama je jeste o stovku drazsi!!!!...to, co rikate vy, muze rict tak akorat konkurence, kterou Student Agency svou schopnosti drti.

Kdyz hori nejaky jiny bus, tak si toho nikdo nevsimne, protoze je stejny jak vsechny ostatni..ale kdyz hori zluty Mercedes..tak mate poznamky ze..

Neznam jineho dopravce, co by dal do autobusu LCD, hudbu nebo Wifi Internet, sou uplne pokrokovi!!! nevim, co vic bych si jeste v takovem buse pral.

A ty nove vlaky, co maji v planu, tak to sou poradne vlaky a ne jak od Ceskych Drah..

ten wh1sp3r co napsal ten clanek snad jeste se Student Agency nebo Ceskyma drahama nejel, ze ma takove kecy..

0/0
20.5.2009 23:41

wh1sp3r

Re: Student Agency

Nejel jsem :) to je pravda. Já si samozřejmě dělám srandu , ale byla skutečně doba, kdy měli pořád nějaký problém :)

0/0
21.5.2009 0:02

jural

Re: Student Agency

no vidite a ja jezdim mezi Prahou a Brnem Ececkem, ktere jezdi kazdou hodinu a stoji normalne 120 Kc - bez nutnosti koupe v predstihu a v patek a v nedeli 160 Kc, ovsem pouze v predstihu. Trva to 2 hodiny 40 minut a muzu se nato spolehnout, coz v autobuse po dalnici nelze. Dale jedu ve vlaku, kde na me kazdy necumi, kdyz jdu na zachod, neposkakuji po dalnici, ale jedy plynule po kolejich a za ty 2h 40 minut se me nikdo neustale nevyptava a nikdo mi nevnucuje zadarmo nejake poklesle casopisy, napoje a beckovy film. Toz tak.

0/0
21.5.2009 16:46

carmelo_anthony

Re: Student Agency

spolehnout se na CD? to skutecne nelze. znicehonic vlak zastavi, nejede a nikdo nevi proc. neozve se hlaseni s omluvou a odhadem zpozdeni. pak se klidne stane, ze nestihnete pripoj, protoze prvni vlak byl zpozdeny - coz neni vase chyba jako cestujiciho, presto jediny koho to postihne jste vy - vraceni casti jizdneho nehrozi, omluva jakbysmet. ceske drahy jsou ta nejhorsi spolecnost na svete a rozhodne se na neda spolehnoutRv

0/0
25.5.2009 11:32

carmelo_anthony

Re: Student Agency

a navic, cena 120, potazmo 160 korun je jiste s nejakou slevou, protoze bezne jizdne je 316 KC, nebo 237 KC zakaznicke jizdne

0/0
25.5.2009 11:36

Martin z Čech

Re: Student Agency

prosim tě.To že jsi všeho všudy četl 3články o SA neznamená,že stojej za prd.Právě naopak.Spíš si myslim, že chyba bude v tvé hloupoučké hlavě

0/0
21.5.2009 14:55

wh1sp3r

Re: Student Agency

Já alespoň nikoho neurážím :)

0/0
21.5.2009 15:18

Martin.strike

Konkurence do určité doby

Student Agency bude konkurence do doby, kdy Jančura neudělá stejnou levárnu jako s autobusy na trasách Brno - Praha. Ano SA poskytuje větší servis, ale za jakou cenu. Pokud si vezmeme fakt, že odrovnal konkurenci nasazením cen za 80kč z Florence do Brna a za 50kč z Roztyl a dnes, tak to není férové jednání. Pamatuji si, že jsem jezdil s Karosou, kde bylo mnohem více místa na nohy za 130kč (dospělý), dětský a studentský stál 100kč. Poté přišel Jančura a nasadil cenu na 80kč s tím, že člověk dostal kafe, podíval se na film a dostal noviny. Takto to praktikoval rok, než kompletně zničil konkurenci. Poté nasadil cený vyšší než které měla konkurence předtím - 200kč dospělý, 180kč studentský lísket. Autobusem nejezdím, ale podle zkušeností lidí z mého okolí to není žádný luxus. Stává se běžně, že konktory na sluchátka nefungují, noviny jsou pouze Šíp a rok staré vyřazené časopisy, kávovar mimo provoz, to stejné toaleta. Proto se mi příchod SA do toho segmentu dopravy nelíbí.

0/0
19.5.2009 14:24

eterson

Re: Konkurence do určité doby

Ber to tak... Trh rozhodne... Pokud se znici konkurence, a zvednou ceny... Je zde pak prilezitost pro noveho hrace, ktery opet srazi ceny nize...

0/0
20.5.2009 20:54

slatin

Re: Konkurence do určité doby

souhlas

0/0
21.5.2009 12:33

JuraCRD

Re: Konkurence do určité doby

To není tak jednoduché, kdyby sis zjistil jakým způsobem získal pan Vančura peníze na svoje autobusy a kdo za ním stojí, asi by se ti to úplně nelíbilo. Ale hledat informace které se moc neříkají, to je moc složité, že...:-/

0/0
23.5.2009 13:28

carmelo_anthony

Re: Konkurence do určité doby

pane tajemny, prozradte nam kde zly podnikatel vancura k penezum prisel. kterak je s certem za dusi vyhandloval. povidejte!

0/0
25.5.2009 12:28

student-nazor

Re: Konkurence do určité doby

ceny se nezvedly jenom u nich, vzrostla cena pohonnych hmot a vseho..to nejde drzet na cene, jak bylo kdysi.......tak jedte vlakem s Ceskyma drahama.....a prijdete na to, ze to je jeste drazsi!!!!!!!!!....vy snad nikdo nejezdite busem nebo co??

nevim, jak bych se treba z Brna do Prahy dostal levneji a pohodlneji nez se Student Agency, tak nechapu furt ty poznamky...kdyz je zpozdeni nebo maji nahradni bus, tak vraci cast ceny...to vam takove Ceske drahy vubec nedaji..

a to je jasny, ze se veci kazi...zvlaste, kdyz se veze v buse konkurence:))

s tema casopisama to sou kecy, maji tam uplne aktualni casopisy, stewardka me dovolila si nechat CD, co bylo u casaku, proste uplne parada...ja vas lidi fakt nechapu, porad nespokojeni..

0/0
20.5.2009 23:47

carmelo_anthony

Re: Konkurence do určité doby

ja rozhodne student agency preferuji pred CD a souhlasim s vami.

0/0
25.5.2009 12:43

carmelo_anthony

Re: Konkurence do určité doby

konkurence je ruznorodejsi - eurolines, letuska atd. 80 KC byla zavadeci cena, kdo myslel ze zustane stejna na veky byl blazen. soucasna cena s kreditovou jizdenkou je 165 KC a 130 KC pro studenty. sluchatka mam svoje a vzdycky (snad s vyjimkou nedelnich autobusu) maji aspon lidovky, takze je co cist. samozrejme pokud vam vice vyhovuji karosy, muzete s nimi dale jezdit za 210 KC v pripade CSAD, nebo za 242 KC se slovenskym SAD. ackoliv mam dva metry a problem se sezenim mam temer v kazdem autobuse, student agency ma aleposn pohodlne sedacky:-P

0/0
25.5.2009 11:47

zzero.cool

Jsem zvědav,..

..jestli to vyjde a něco se na těch místních jizerskohorských tratích změní. Jednou to tu už ČD zrušili, nastoupila soukromá společnost, vydělávala a za rok to zase koupily ČD zpátky.  Docela by mě také zajímalo, co hodlá udělat případný nový provozovatel s tratí Tanvald - Liberec, kterou na jejích 28 kilometrech  zvládá současný  vlak za "fantastickou" 1hodinu a 15 minut. Rv

0/0
19.5.2009 12:12

stefi_ul

Re: Jsem zvědav,..

A co by si v horach jako chtel?? Aby tam lital sikanzen?? Vzdyt je to samej kopec a zatacka. Jezdim sem tam do Josefaku z Usti, ale ze by mi to nejak vadilo??? Nesmis tolik spechat. Ale chapu, doba je tak uspechana, ze to jinak nejde

0/0
20.5.2009 7:26

falda

Chabá konkurenceschopnost

našich železnic není problémem současných ČD, ale stavu našich tratí. Takže je v podstatě úplně jedno, čí vlaky po těch kolejích (spíš oraništi) budou jezdit, rychlejší než autobusy u nás vlaky (až na několik tras, které nevedou souběžně s dálnicemi) bohužel ještě asi hodně dlouho nebudou. Pokud bude někdo vybírat za současnou rychlost vyšší jízdné než ČD, asi moc lidí vozit nebude, protože relativně nízké jízdné je to jediné, co do našich vlaků ještě zatím táhne aspoň některé cestující. Až bude u nás základní jízdné na dráze 4x, případně 7x draží než teď, jako je tomu třeba v Německu nebo ve Švýcarsku (ačkoli v obou zemích si dráhy na nedostatek cestujících nemohou stěžovat), vlaky budou vozit jenom vzduch. Jak je možné, že to někde funguje? V roce 1990 se říkalo, že máme jedinečnou příležitost poučit se z chyb Západu, který obdobné problémy řešil již před desetiletími. Poučili jsme se z nich? Tehdy byly naše vlaky co do rychlosti srovnatelné s rakouskými i německými. Jak je to dnes?

0/0
18.5.2009 9:09

falda

Re: Chabá konkurenceschopnost

Je hezké, že tu máme tzv. koridory, ale za prvé ani jeden dodnes není zcela dokončen a za druhé i ty dokončené úseky místy spíše připomínají opravené lokálky, po nichž se dá jezdit alespoň rychlostí okolo 80 km/h, než hlavní tahy. Zbytek sítě vypadá tak, že kdyby v takovém stavu byla i ta byť nejposlednější trať v Německu, ze dne na den by ji uzavřeli pro nesjízdnost. Bohužel, je to tak. Na takových tratích se ale žádné divy dělat nedají.

0/0
18.5.2009 9:40

109e

Re: Chabá konkurenceschopnost

Co je na dokončených částech koridoru ke kritizování (kromě ceny)?

0/0
20.5.2009 21:23

carmelo_anthony

Re: Chabá konkurenceschopnost

ze tudy jezdi pramalo vlaku, to na kritiku staci. cenu nekomentuji

0/0
25.5.2009 12:25

carmelo_anthony

Re: Chabá konkurenceschopnost

ta cena je nizka opravdu jen relativne. rekneme ze za 200 KC vas vlak odveze z prahy kousek za plzen. vlak jezdi kazdou hodinu a do te plzne mu to trva 2 hodiny. podle jizdnihor adu by to melo byt mene, ale vlak pravidelne nabira zpozdeni v beroune a ve zdicich. krome teto neprijemnosti, vas ve vlaku ceka odporny smrad ze zachodku, nepohodlne kozenkove sedacky, ktere uklidova ceta stira stejnym hadrem jako podlahu na onom zachodku. zasvinena okna pres ktera neni pomalu videt ven. v nejhorsim pripade pak za ony dve stovky stojite v ulicce a jste nuceni delat misto prochazejici kontrole jizdnich dokladu, nebo spolucestujicim miricim na toalety. proto radeji pojedu ze zlicina zlutym autobusem, kde mam za necelou stovku sve misto, pohodlnou sedacku a jsem v plzni za hodinuR^

0/0
25.5.2009 12:35

absolutor

Spatna "kultura cestovani" je zpusobena nevychovanosti lidi

Jak ctu nektere prispevky, je mi misty do place a misty az k smichu. Lidi, zamysleme se nad tim, jak to vlastne vypada..

Ja jezdim vlakem casto. Je to dano mou profesi (myslete si treba, ze pro CD delam ;) ). Jezdim casto rychliky i osobnimi vlaky.

Podivejme se nejdrive na rychliky... Ano, jsou to v prumeru 20-30 let stare vozy, ktere tahaji misty i 25 let stare masiny. Ale ono to neni ani tak o stari, to co se nam na tech vlacich nelibi, ale o tom, ze je tam bordel. Konkretne vezmeme rychlik Kolin-Usti n.L.. Nez vlak vyjede z Kolina, projdou ho uklizecky, ktere vyberou odpadkove kose, doplni toaletni papir / rucnikove ubrousky na WC, vytrou a otrou prach z parapetu oken. Vse, co se da stihnout behem 40minut stani v Koline. Pak nasleduje cca 2 hodiny dlouha cesta, kdy do vlaku nastoupi a vystoupi cca 500-700 lidi. Po prijezdu do Usti jde souprava opet bokem, aby se kompletne vycistila, stejne jako predtim v Koline. Toto se opakuje cely den v kazde cilove stanici.

0/0
15.5.2009 17:10

absolutor

Spatna "kultura cestovani" je zpusobena nevychovanosti lidi

A svete div se, opravdu je v tom vlaku bordel. Je tam kolikrat takovej s odpustenim "mrdnik", ze se cloveku az misty zveda kufr. Ze jsem nasel na toalete nalepenou vlozku na zrcadle uz je snad vrchol vseho. Mensi bordel je ale beznejsi. Projete jizdenky vsude, papiry, lahve, plechovky od piva, nedopalky cigaret. A bohuzel, neni v lidskych silach v kazde stanici, kde vlak zastavi, provest cisteni, to jiste uznate i Vy, zatvrzeli priznivci nazoru "zruste-CD".

Podivejme se na jiny priklad. Osobni vlak z Prahy do Usti jede pres 2 hodiny. V praze i v Usti stoji cca 15 minut, takze neni realne ho kompletne uklidit, tedy vyberou se pouze odpadkove kose. Tyto vlaky jsou casto soupravy zvane CityElefant . Kdo se zajima o zeleznici, jiste tyto vlaky zna. A kupodivu tu mame i takove ubozaky, kteri maji tendenci vse nove znicit, takze kdyz jsem jel vlakem, ktery opravdu jeste smrdel novotou, byl jiz pocmaran, vytrhane kose, utrhana operadla u sedacek.

0/0
15.5.2009 17:11

absolutor

Re: Spatna "kultura cestovani" je zpusobena nevychovanosti lidi

Nechci temito nekolika vetami hajit drahu, pravdou je, ze by take mohli (a meli) udelat mnohem vice pro to, aby to tu vypadalo lepe (treba nenakupovat pendolina), ale opravdu, vetsina na prvni pohled znatelneho hnusu je zpusobena neprizpusobivymi (v dnesni dobe oblibeny termin :) ) hlupaky.

Mimochodem, ceny jizdneho stanovuje Ministerstvo financi, tudiz placete na spatnem hrobe. Fakt, ze draha nabizi "zakaznicke jizdne", "e-Lisku" a jine specialni akce, je pouze "dobra vule" CD a a zbytek jizdneho v podstate doplaci ona sama.

Howg, domluvil jsem :)) A sorry za tak dlouhy spam...vemte si z toho, co uznate za vhodne..

PS: reagujte prosim, pokud je to nezbytne nutne, pouze na tento prispevek a nasledujici vlakno, dekuji..

0/0
15.5.2009 17:12

carmelo_anthony

Re: Spatna "kultura cestovani" je zpusobena nevychovanosti lidi

prostredi vychovava. pokud vagon vypada tak jako vetsina na ceskych tratich, neprijde hlupakum a bordelarum divne odhodit papir od svaciny, jizdenku nebo lahev na zem. paklize je souprava nova, nuti to cloveka podvedome udrzovat poradek. jsou samozrejme vandalove, kteri znici na co prijdou - stare nebo nove. ale ani tak to neomlouva kvalitu cestovani nabizenou ceskymi drahami

0/0
25.5.2009 12:41

petyo

Proč...

...se ČD hlásí do těch výběrových řízení, když tady pláčou jak je to pro ně ztrátové?

0/0
14.5.2009 20:54

marbo

Re: Proč...

velice dobrá otázkaR^

0/0
19.5.2009 14:40

eterson

Re: Proč...

prtoze pak by jasne bylo videt, ze to zase tak prodelecne neni... a ze jen diletanti prodelaji tam kde se proste vydelat da...

0/0
20.5.2009 20:55

109e

Re: Proč...

To řekněte třeba Švýcarům. Dotují mnohem víc, než my.

0/0
20.5.2009 21:21

109e

Re: Proč...

Veřejná doprava je ztrátová ve Švýcarsku, Rumunsku, Francii, Itálii... Je úplně jedno, je-li dopravce státní, či soukromý.

0/0
20.5.2009 21:18

dady63

Jedině dobře

já bych zrušil ČD úplně.Jel jsem po dvaceti letech vlakem,přijela stejná lokálka ze které jsem kdysi vystoupil,stejné WC:-© a když se pak dočítám o odměnách v  desítkách milionů pro vedení,položil bych jim ty nenažraný palice na koleje

0/0
14.5.2009 13:16

stefi_ul

Re: Jedině dobře

No a to asi jeste nejsi pametnik... Ja tema vlakama jezdim bohuzel uz 30let... Vrcholem vseho jsou STARY VOZY zapojeny ve vlacich EC,IC na trati PHA-OVA. Pak sedite ve starym voze v ICcku na nadrazi v Ostrave a tam jede rychlich do Brna slozeny jen z novych vozu. Chapu, ze jsou vozy rozdeleny podle DKV, ale tak by prece nebylo spatny to presunout a povymenovat. Bohuzel musim jezdit casto a na delsi trati a pritom se ucit a pracovat. Jediny, co je v tomto smeru VELKY PLUS je eLiska.

0/0
20.5.2009 7:35

Mark25

manazerske bonusy se snizit nedaji ... ale jinak by CD mohli

me se libi ten optimismus ceskych drah ktery skryva naproste zoufalstvi kdesi uvnitr .... blaboly o tom ze drahy jezdi za castky hluboko pod cenou :-) jsou smesne .... podle mne by to za tu cenu okamzite bral kterykoliv z efektivnejsich dopravcu, ceske drahy se ted budou muset efektivite UCIT ! ... jezdit za stavajici i nizsi ceny, a stale na tom VIDELAT ... coz je pro tu nenazranou bandu ted zjevne zhola nepredstavitelne ... holt ty manazersky bonusy se srazit nedaji , to se pak neni cemu divit :-)

0/0
14.5.2009 9:49

samerkrysa

Trať k lanovce - Komáří vížka

Škoda, že nemá zájem provozovat trať Oldřichov - Děčín, která mimo jiné vede přes Bohosudov, což je dolní stanice lanovky na Komáří vížku :-(

0/0
14.5.2009 8:06

Klement z Prahy

Bude to lepsi?

To uz se ve vlaku ani nevyspim, kdyz mi budou nosit kafe a casopisy:-P

0/0
13.5.2009 15:34

Kapitán Hollister

Re: Bude to lepsi?

mě to jejich kafe právě vždycky příjemně uspí R^

0/0
13.5.2009 18:09

Mark25

Re: Bude to lepsi?

vy jste niky neletel v letadle ??? ... kdyz budete mit zavrene oci tak vam daji samozrejme klid. nebudou vas kvuli kafi budit...

0/0
14.5.2009 9:50

Kapitán Hollister

Re: Bude to lepsi?

:-)Rv;-D. dneska je móda, hlavně u starších lidˇpadesát a výš) oznamovat všem okolo, že buď jsem již letěl, nebo poletím. jste šašci. kafe se rozdává i v busech.

0/0
14.5.2009 18:30

Klement z Prahy

Re: Bude to lepsi?

Ale kdyz neco v hodnote 30 Kč budou rozdavat zdarma:-P

0/0
14.5.2009 23:50

chroustík

Jak tak vidím,

každý by uměl řídit ČD. Já se rád nechám panem Jančurou překvapit, jak dlouho mu vydrží jeho dumpingové ceny.

0/0
13.5.2009 14:36

Cislo 2

Re: Jak tak vidím,

ČD by neuměl řídit ani pan Jančura. Silné odbory, přezaměstnanost a generální ředitel je u tohoto státního podniku v podstatě politická funkce. A když se k tomu přidá půlka národa co řediteli ČD závidí jeho plat, tak ideální osoba na tento post je politický korektní skromný trouba. Jinak ty "dumpingové" ceny mu vydrží dlouho, protože na nich nevykazuje ztrátu.

0/0
13.5.2009 14:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.