- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Žaludův základ půl mega mesíčně je nanejvýš sprostý a nennážraný příjem vzhledem k tomu, jak jeho zaměstnanci provozují podnik s miliardovým mankem. Už aby ta konkurece na železnici byla.
třikrát hurá, snad se konečně dočkáme kultury cestování
Já ti na kulturu cestování se*ru. Kulturu dělají lidi, ne vagón. To co já chci, je aby jezdili vagóny s oknama, co se dají stáhnout, abych mohl čumět vem a dýchat karból z pražců ...
já mám jinou připomínku - jak je možné konkurovat státní firmě, když její případná ztráta je uhrazena ze státní pokladny?
ČD může na tuto trasu nabídnout jakoukoliv cenu, protože když prodělá, tak prostě bude mít vyšší ztrátu, kterou jí všichni zaplatíme. To je jaksi unfair. Jestli to bude fungovat tak, že všechny kraje vypíší regulérní výběrová řízení a případné ztráty, které vzniknou nebudou placeny z daní, ale budou muset být vyřešeny vnitřními úsporami ČD pak v pořádku, ale to myslím nepřipadá v úvahu, resp. někdo by to musel nějak deklarovat a nastavit a to se nestalo.
Uplne stejne jako ČD se ta ztrata ve verejne doprave hradi i jinym subjektum... plati to tak i u autobusu. Doporucuji si o tom neco zjistit a teprve potom delat paniku
na koleje,s nižšími cenami než ČD.ČD omezí spoje,student zdraží a sme opět na starých cenách,ale hezčích mašinkách.
klidně budu jezdit za dvojnásobek, když budu mít čisté moderní vlaky jezdící často, rychle a bez zpoždění a ještě víc, když nabídnou i internet a kvalitní restaurační služby.
Třeba na Pendolíno si klidně připlatím, protože je rychlejší než autobus, VÝRAZNĚ pohodlnější než autobus (což u mnohahodinových tras je hodně znát), takže není sebemenší důvod, proč by to mělo stát méně. Je to dokonce i levnější, rychlejší a pohodlnější než auto, ale tam to právě naráží na návazné vlaky, protože když nejedete přímo do ostravy, tak musíte přestoupit na jiný vlak a to vám pak výborný zážitek z pendolína okamžitě zničí
Hahá, tak to jo .. já když si vzpomenu na hořící žluté autobusy, na opilé řidiče, ty jejich podivné závady :D jsem zvědavej, jak na tom budou s vlakem.
osobne neznam lepsiho ceskeho dopravce nez je Student Agency!!!!!!!!!!!! nechapu, co to mate za kecy...takovy luxus za takovou cenu, vam nikdo nenabidne..a jezdit do Prahy treba s Ceskym Drahama je jeste o stovku drazsi!!!!...to, co rikate vy, muze rict tak akorat konkurence, kterou Student Agency svou schopnosti drti.
Kdyz hori nejaky jiny bus, tak si toho nikdo nevsimne, protoze je stejny jak vsechny ostatni..ale kdyz hori zluty Mercedes..tak mate poznamky ze..
Neznam jineho dopravce, co by dal do autobusu LCD, hudbu nebo Wifi Internet, sou uplne pokrokovi!!! nevim, co vic bych si jeste v takovem buse pral.
A ty nove vlaky, co maji v planu, tak to sou poradne vlaky a ne jak od Ceskych Drah..
ten wh1sp3r co napsal ten clanek snad jeste se Student Agency nebo Ceskyma drahama nejel, ze ma takove kecy..
Student Agency bude konkurence do doby, kdy Jančura neudělá stejnou levárnu jako s autobusy na trasách Brno - Praha. Ano SA poskytuje větší servis, ale za jakou cenu. Pokud si vezmeme fakt, že odrovnal konkurenci nasazením cen za 80kč z Florence do Brna a za 50kč z Roztyl a dnes, tak to není férové jednání. Pamatuji si, že jsem jezdil s Karosou, kde bylo mnohem více místa na nohy za 130kč (dospělý), dětský a studentský stál 100kč. Poté přišel Jančura a nasadil cenu na 80kč s tím, že člověk dostal kafe, podíval se na film a dostal noviny. Takto to praktikoval rok, než kompletně zničil konkurenci. Poté nasadil cený vyšší než které měla konkurence předtím - 200kč dospělý, 180kč studentský lísket. Autobusem nejezdím, ale podle zkušeností lidí z mého okolí to není žádný luxus. Stává se běžně, že konktory na sluchátka nefungují, noviny jsou pouze Šíp a rok staré vyřazené časopisy, kávovar mimo provoz, to stejné toaleta. Proto se mi příchod SA do toho segmentu dopravy nelíbí.
Ber to tak... Trh rozhodne... Pokud se znici konkurence, a zvednou ceny... Je zde pak prilezitost pro noveho hrace, ktery opet srazi ceny nize...
..jestli to vyjde a něco se na těch místních jizerskohorských tratích změní. Jednou to tu už ČD zrušili, nastoupila soukromá společnost, vydělávala a za rok to zase koupily ČD zpátky. Docela by mě také zajímalo, co hodlá udělat případný nový provozovatel s tratí Tanvald - Liberec, kterou na jejích 28 kilometrech zvládá současný vlak za "fantastickou" 1hodinu a 15 minut.
A co by si v horach jako chtel?? Aby tam lital sikanzen?? Vzdyt je to samej kopec a zatacka. Jezdim sem tam do Josefaku z Usti, ale ze by mi to nejak vadilo??? Nesmis tolik spechat. Ale chapu, doba je tak uspechana, ze to jinak nejde
našich železnic není problémem současných ČD, ale stavu našich tratí. Takže je v podstatě úplně jedno, čí vlaky po těch kolejích (spíš oraništi) budou jezdit, rychlejší než autobusy u nás vlaky (až na několik tras, které nevedou souběžně s dálnicemi) bohužel ještě asi hodně dlouho nebudou. Pokud bude někdo vybírat za současnou rychlost vyšší jízdné než ČD, asi moc lidí vozit nebude, protože relativně nízké jízdné je to jediné, co do našich vlaků ještě zatím táhne aspoň některé cestující. Až bude u nás základní jízdné na dráze 4x, případně 7x draží než teď, jako je tomu třeba v Německu nebo ve Švýcarsku (ačkoli v obou zemích si dráhy na nedostatek cestujících nemohou stěžovat), vlaky budou vozit jenom vzduch. Jak je možné, že to někde funguje? V roce 1990 se říkalo, že máme jedinečnou příležitost poučit se z chyb Západu, který obdobné problémy řešil již před desetiletími. Poučili jsme se z nich? Tehdy byly naše vlaky co do rychlosti srovnatelné s rakouskými i německými. Jak je to dnes?
Je hezké, že tu máme tzv. koridory, ale za prvé ani jeden dodnes není zcela dokončen a za druhé i ty dokončené úseky místy spíše připomínají opravené lokálky, po nichž se dá jezdit alespoň rychlostí okolo 80 km/h, než hlavní tahy. Zbytek sítě vypadá tak, že kdyby v takovém stavu byla i ta byť nejposlednější trať v Německu, ze dne na den by ji uzavřeli pro nesjízdnost. Bohužel, je to tak. Na takových tratích se ale žádné divy dělat nedají.
Jak ctu nektere prispevky, je mi misty do place a misty az k smichu. Lidi, zamysleme se nad tim, jak to vlastne vypada..
Ja jezdim vlakem casto. Je to dano mou profesi (myslete si treba, ze pro CD delam ;) ). Jezdim casto rychliky i osobnimi vlaky.
Podivejme se nejdrive na rychliky... Ano, jsou to v prumeru 20-30 let stare vozy, ktere tahaji misty i 25 let stare masiny. Ale ono to neni ani tak o stari, to co se nam na tech vlacich nelibi, ale o tom, ze je tam bordel. Konkretne vezmeme rychlik Kolin-Usti n.L.. Nez vlak vyjede z Kolina, projdou ho uklizecky, ktere vyberou odpadkove kose, doplni toaletni papir / rucnikove ubrousky na WC, vytrou a otrou prach z parapetu oken. Vse, co se da stihnout behem 40minut stani v Koline. Pak nasleduje cca 2 hodiny dlouha cesta, kdy do vlaku nastoupi a vystoupi cca 500-700 lidi. Po prijezdu do Usti jde souprava opet bokem, aby se kompletne vycistila, stejne jako predtim v Koline. Toto se opakuje cely den v kazde cilove stanici.
A svete div se, opravdu je v tom vlaku bordel. Je tam kolikrat takovej s odpustenim "mrdnik", ze se cloveku az misty zveda kufr. Ze jsem nasel na toalete nalepenou vlozku na zrcadle uz je snad vrchol vseho. Mensi bordel je ale beznejsi. Projete jizdenky vsude, papiry, lahve, plechovky od piva, nedopalky cigaret. A bohuzel, neni v lidskych silach v kazde stanici, kde vlak zastavi, provest cisteni, to jiste uznate i Vy, zatvrzeli priznivci nazoru "zruste-CD".
Podivejme se na jiny priklad. Osobni vlak z Prahy do Usti jede pres 2 hodiny. V praze i v Usti stoji cca 15 minut, takze neni realne ho kompletne uklidit, tedy vyberou se pouze odpadkove kose. Tyto vlaky jsou casto soupravy zvane CityElefant . Kdo se zajima o zeleznici, jiste tyto vlaky zna. A kupodivu tu mame i takove ubozaky, kteri maji tendenci vse nove znicit, takze kdyz jsem jel vlakem, ktery opravdu jeste smrdel novotou, byl jiz pocmaran, vytrhane kose, utrhana operadla u sedacek.
...se ČD hlásí do těch výběrových řízení, když tady pláčou jak je to pro ně ztrátové?