- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
pozavírat lobisty, zloděje, korupčníky a vybrat!!! ty nejlevnější:-)ne ty co sponzorují pravověrné strany?:-)))))))))))
ale nereálné - ODS teď ukázala, jak ráda hrabe, před ní to samé ukázala i ČSSD. A nenasytní zelení se taky hned po té, co se s odřenýma ušima dostali do sněmovny předvedi ....
Takže můžeme akorát nadávat, protože kapříci si přeci rybník nevypustí ....
Vše se u nás předraží, klasika. Když o tom rozhodují lidé u moci a ti pak je dají svým příznivcům a všichni jsou nenasitní, chtějí brzy zbohatnout a užívat si. Proč je vše dražší než v ostatních státech, ač nám tady na stavbách dělají ukrajinci za pár šupů? Protože je v tom angažováno moc lidí a vše je neprůhledné, tak si to zařídili, ti u koryt. Stát to unese!
1.Zrušit nekontrolovatelné příspěvkové ŘSD s více než přátelskými vazbami na určité firmy a založit a.s. ve 100% vlastnictví státu, která bude vybírat mýto a zároveň zajišťovat opravy a výstavbu dálnic, tak to funguje v Rakousku.
2. Rozdělit výstavbu na několik krátkých úseků, tak aby se mohly účastnit i menší firmy (pořád prostor pro korupci, ale o řád menší)
3. Trvat na dodržení vysoutěžené ceny=více práce max 5%
4. Řádně kontrolovat kvalitu v průběhu od projektu po použité materiály (největší sviňárny=nekvlaitní povrch) až po provedení, s tím souvisí záruky
5. Pustit na trh projekty PPP
by pohly byt treba tim, ze je nebudou stavet ceske firmy
Máme 4x dražší 1km dálnice než sousedi. Zřejmě máme dražší pracovní sílu a naše dálnice mají více jízdních pruhů. Nebo hlavním kritériem výběrové řízení k získání veřejné zakázky je větší úplatek rozhodujícím úředníkům. Obávám se že blíže pravdy bude druhá možnost.
.. a pustit do soutěže i menší firmy, které doposud neměly šanci s gigantickými molochy typu Skanska šanci poměřit síly, protože je předem vyloučily kvalifikační požadavky? Celek pak může koordinovat další firma.
V Chorvatsku stříleli skoro celou dálnici ve skále s tunely a postavili to jednak strašně rychle, jednak prej za 3x méně než my dálnice tady. Kde je chyba?
všude je to stejné.
Protikorupční policie by stačila.
Všude v evropě postaví km o polovinu levněji a to ve většině případů mají mnohem složitější terén.
Držíme trojnásobné prvenství: absolutně nejdražší dálnice, nejméně kvalitní a nejdelší doba výstavby.
A nejedná se pouze o dálnice. Každý den jezdím přes rozkopaný Havlíčkův Brod. Pokaždé stojí jeden (nepracující) dělník ve výkopu a dalších cca 9 na něj kouká. Chápu, potřebují si občas odpočinout, ale jel sem kolem tak 50x a pokaždé je situace stejná. Nedělají nikdy. Nechápu, že se tam městští zastupitelé nejdou podívat a takové firmy nevymetou
Jsou to jejich firmy, napsané na bráchu.