Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stárnoucí strojvůdce Českých drah mohou nahradit i Ukrajinci

Strojvedoucí. Dříve spolu s kosmonautem jedno z vysněných povolání v klukovských představách. Za pár let klidně profese, kterou nebude mít kdo vykonávat. Do deseti let totiž odejde do důchodu polovina ze zhruba čtyř tisícovek strojvedoucích a České dráhy je musí nahradit. Loví proto v zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

salosek

Je tomu sposta let,co se zrušil studijní obor,

který pro tuto práci vyloženě byl.Před 20 lety,konkrétně v Šumperské škole,opouštělo obor - elektrická trakce a kolejová vozidla ročně okolo 120 absolventů.A to byla ještě škola v Břeclavi,Č.Třebové a nevím kde ještě.Já jsem nastoupil v Přerově do pomocného provozu a vozil svačiny,obědy,čistil kanály,kopal výkopy a pod.Tím si musel projít každý přece.Takže sposta těch kluků,kteří se na to těšili,že budou jezdit utekla.A teď plačou,že nemá kdo jezdit a chtějí brát Ukrajince? Nebylo by lepší oslovit ty,kteří tenkrát utekli a třeba by se vrátili,nebo alespoň otevřít těch oborů víc pro mladé? [>-]

0/0
20.5.2009 19:03

Patrik.C

Už s těma avarama

ruskejma z ukrajiny běžde do perdele.Copak u nás není lidí dost?Je a takto kdo  přemýšlí,nahrazovat naše lidi rusákama , je zločinec páchající genocidu na Českém etniku.

0/0
18.5.2009 17:31

Rokoko12

Ceske drahy.

A co je na tom tak problematickeho,nahradit ceske starnouci strojvudce opet ceskymi mladymi strojvudci,nebo to uz u nas neexistuje VSD? Jedine, co vidim jako problem,budou asi ty almuzny,ktere Ceske drahy prezentuji jako mzdy. Myslim si,ze tak zodpovedna prace ma byt radne financne ohodnocena.

0/0
17.5.2009 23:30

ulliot

x tramvaj

řídit tramvaj je těžší, neustále hlídat okolní provoz, chodce, hlídat dobíhající cestující... ale samozřejmě netvrdim, že dělat strojvůdce je něco neuvěřitelně jednoduchého, naopak.

0/0
17.5.2009 18:19

farous

Kolik pitomců, co tady podceňuje práci strojvůdce...

... má aspoň s desetiny takovou odpovědnost, jako on! :-© V porovnání s tím je i zku®vená zakázka za půl melounu pakatel, než když udělá botu strojvůdce. Ale to je v dnešní době normální, každej plnou hubu keců a prachů, ale bez zodpovědnosti!

0/0
16.5.2009 12:19

useknutahlava

gross

konecne bude mit gross moznost vydelat si poctive

0/0
16.5.2009 1:13

Schirach

Ježíši!!!!!!!!!!!!

To už tady nedávno bylo, nejdříve k nám přijdou řídit kamióny vietnamci s jejich v Evropě neplatnými řidičáky a průměrnou výškou 120 cm a nyní tato perla, strojvůdci budou Ukrajinci, kteří jsou z 90% nasátí vodkou ve dne v noci. Ještě by do parlamentu mohli zasednout marťani, ale ti už tam zřejmě jsou v plné sestavě....

0/0
15.5.2009 20:09

freshgrind

Re: Ježíši!!!!!!!!!!!!

:))

0/0
25.5.2009 11:02

ohorele nohy

standa citelne chybi

0/0
15.5.2009 15:19

krakra

Učňák

Učňák - mám pocit že musí být Vysoká Dopravní, ale nejsem si jist.

A zas tak tolik bych to nepodceňoval.

0/0
15.5.2009 14:52

rime

-*

zajimavy, nedavno sem cetl v nejakym clanku, ze se bude pres 200 strojvudcu preskolovat na jinou praci..., doba ase meni a to rychle koukam

0/0
15.5.2009 13:22

krakra

Strojevedoucí slušné povolání

Strojvedoucí je podle mě slušné povolání, ale průměrný plat přesahující 30t měsíčně ? - na to že mám zodpovědnost za náklad/lidi a mašinu fakt málo.

0/0
15.5.2009 13:16

Neumětel

Re: Strojevedoucí slušné povolání

Ale na druhé straně jenom mačkáš knoflíky a díváš se z okna. Nemáš pod sebou podřízené, nemusíš myslet na ekonomiku firmy, nemusíš jednat se zákazníky. Psychicky je to určitě náročné povolání, ale ber to zas rozumně. Stačí ti učnák.

0/0
15.5.2009 14:46

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Re: Strojevedoucí slušné povolání

Hm. Akorát byl nedávno případ v Brně kdy strojvedoucí vlaku EC přehlédl návěstidlo Stůj a přejel ho cca 30 metrů. Vlak byl v následující trase odřeknut a strojvedoucí prodává lístky.

Ne všechno co se lehké zdá, tak ve skutečnosti jest. :-P

0/0
15.5.2009 15:50

pankratz

A okrem toho

najlepšia je priemyslovka, strojnícka, alebo elektrotechnická .

K tým bonusom : keď sa pomýliš sám , si prvý na rade, a okrem teba môžu byť obete aj za tebou, alebo pred tebou. Ak sa pomýli niekto druhý, aj tak si na rade ty, ako prvý na mašine , a vlaku ! Ak vás to neodradí, tak si predstavte nepravidelný denný režim, spánok, nočné + víkendy + sviatky, a nadčasy.

Prežil som to, 42,5 rokov v činnej služby v turnuse. Ešte aj na ZVS 26 mesiacov v turnuse.

Do penzie som išiel s nádorm na hr. čreve, 30 r. hypertenzie, arytmie, žalúdočným vredom. !Rv

0/0
15.5.2009 20:28

lopenik

Re: Strojevedoucí slušné povolání

a to je nejaka drina mit pod sebou podrizene? ;-D

poslanci maji pod sebou cely stat a tezkou hlavu si z toho taky nedelaji ;-D

0/0
15.5.2009 22:14

daakine

pro: svarak z krabice

Mozna nerozumim, proto pisu do diskuse, Vy jste ridic nebo strojvedouci?

0/0
15.5.2009 13:05

daakine

-/+

nechci profesi strojvedoucich vyzdvihovat,srovnavat ridice kamionu není zrovna na miste prece jenom plati trosku jina fyzika a  vse se ridi dost odlisnymi pravidly. Někdo se zminil o prednosti zprava s tim si jiste sofer nevystaci, ale pro srovnani ucebnice autoskoly vcetne testove casti ma cca 200stran. Strojvedouci musí mit ve znalosti hned 14 takovych knizek plnych predpisu,k tomu zakony o draze ze kterych

musí slozit statni zkousku.Vlaky mají  Několik druhu brzd soucasne a několik rezimu jak se budou chovat o další technice ani nemluve. Uci se nejen ovladat stroj ale taky jsou az nekolik let v dilnach kde opravuji lokomotivy. Obavam se ze pro mnoho ridicu mozna i kamionu je brzda jen pedalem a nikdy svuj stroj nevideli zespodu. Myslim ze pozadavky na maturity jsou minimalne dobrym predpokladem ze ten clovek je schopen tolik informaci vstrebat a pak je denodene spravne aplikovat. Zdravotni zpusobilost resi primo zakon takze prohlidky jsou dost nekompromisni a kazdy rok znovu.

0/0
15.5.2009 11:16

vymrzovac

Re: -/+

viděl jsem teda spoustu kamioňáků ležet někde na silnici pod kamionem, ale žádnýho strojvedoucího jsem ležet pod lokomotivou na kolejích teda neviděl;-D   zrovna tak zastavit dvacetitunovej kamion na mokrý nebo zasněžený silnici, mimochodem plný ostatních aut, je poněkud něco jinýho než jet pořád dopředu po prázdný kolejiR^.......to řízení lokomotivy musí bejt opravdu složitý:-/  dopředu, dozadu, zabrzdit.....víc možností to nemá

0/0
15.5.2009 12:12

svarak z krabicoveho vina

Re: -/+

Houno tomu rozumíš, ale hlavně že ses tady vyblil z podoby. Rv

0/0
15.5.2009 12:26

daakine

Re: -/+

Verim ze jsou i sikovni soferi co ledas co o svem stroji vedi, ale taky je pak skupina kluku kteri si rozsiri ridicak a 22ti letej zobak to nekde poradne rozmydli nebo minimalne se dosti bezohledne chova.Pokud mam reagovat trosku s nadsazkou na vas komentar je mozne ze kamionaci pod kamionem opravdu jen lezi nebo lezi pod koly, pro strojvedouciho jsou veci pristupne ve strojovne nemusi se nikde valet.

0/0
15.5.2009 13:02

jannes

Re: -/+

Jako přejetých nebo co? A co by dělal strojvedoucí pod lokomotivou, ty chytrolíne? Pokud ten řidič kamionu jede po zasněžené nebo mokré silnici jako prase, bodejť by  to neměl těžké, když má zastavit.... A že hodně jich tak jezdí....

0/0
15.5.2009 14:18

daakine

Re: -/+

po kazde jizde s masinou ju musi strojvedouci prohlidnout a to aji pojezd,motory atd. ze spodu takze tam je docela casto...

0/0
15.5.2009 14:58

jannes

Re: -/+

Jasan... na kanál... to jen pro to individuum, co si myslí, že strojvedoucí při poruše leze pod mašinu, když má práci ve strojovně :-)

0/0
15.5.2009 15:13

daakine

Re: -/+

R^

0/0
15.5.2009 15:45

Stíhací bombardér Havel 4

zajímalo by mě

zda ukrajinec zvládne potřebnou znalost předpisů v češtině

0/0
15.5.2009 10:49

Kei: bijec evrohujerů

Cenzore, co blbneš?

Je to debilita sem tahat cizince, když máme tolik nezaměstnaných, to je FAKT.

0/0
15.5.2009 10:28

Pavel Černík

Re: Cenzore, co blbneš?

když jste tak chytrý, tak donuťte ty nezaměstnané, aby se k té práci přihlásili.. ne všichni nezaměstnaní jsou nezaměstnaní kvůli nedostatku pracovních míst. Navíc na strojvedoucího je potřeba dobré zdraví (oči sluch) které těžko můžou nabídnout...

0/0
15.5.2009 10:58

Kei: bijec evrohujerů

Re: Cenzore, co blbneš?

Včera jsem se koukal na Jílkovou a tam jeden pán vyloženě škemral o práci... Docela mladej, blbej taky úplně ne. Kdyby mu nabídli rekvalifikaci, asi by do toho šel.

0/0
15.5.2009 11:01

Hip

Re: Cenzore, co blbneš?

a proč se o tu rekvalifikaci sám nezajímá?? radši bude sedět doma na prdeli nebo chodit tlachat do telky a čekat, až mu tu rekvalifikaci příjde někdo nabídnout domů na gauč

0/0
15.5.2009 13:39

ohorele nohy

Re: Cenzore, co blbneš?

Vyhdodit vrchniho rasistu Kocaba, sebrat davky a uz by je to naucilo

0/0
15.5.2009 15:35

xKROKODYLx

HLAVNE ODBORARE

HLAVNE ODBORARE bych nahradil ukrajincema... Pracuji a zbytecne se nepletou do politiky. R^R^R^

0/0
15.5.2009 9:13

S.T.A.L.K.E.R.

Re: HLAVNE ODBORARE

Ano, to by se vám modro-KOMOUŠI líbilo. Aby lidé drželi hubu a makali. Jak to říkali vaši fotři, co se váli na sekretaríátech KSČ? "Potřebujeme klid na práci":-©

0/0
15.5.2009 9:21

xKROKODYLx

Re: HLAVNE ODBORARE

Memluv a makej... A nebo si zajdi pro zivnostak a pripoj se k vykoristovani...;-D

0/0
15.5.2009 11:03

Homer1

Re: HLAVNE ODBORARE

To by nestihl... na to nemá čas. Víš, kolik času sebere utratit sociální dávky? Myslíš si že levicoví paraziti mají lehký život? Tak si to zkus ty chytrej... Je to náhodou dřina! ;-D;-D;-D

0/0
15.5.2009 12:22

dino_na_idnes

Re: HLAVNE ODBORARE

Naštěstí se ta dřina dá řešit, plazmová televize přes půl obýváku na úvěr, dovolená u moře na úvěr a splátky se o požírání dávek postarají. Dříve to s trochou drzosti šlo i přes hypotéku, ale na to už se dnes banky cukají.

0/0
15.5.2009 12:32

mutantmutant

Re: HLAVNE ODBORARE

jjj, odbory na drahách jsou i na odborářský poměry extrémní ksindl :-/

0/0
15.5.2009 10:26

Santa1

Re: HLAVNE ODBORARE

Drážní odbory mimo jiné na tenhle bordel upozorňují už nejmíň deset roků. Medializují se ovšem jen jejich protesty proti propouštění a za zvýšení mezd, které jsou stejně vcelku ubohé.

0/0
15.5.2009 10:30

wartas

Re: HLAVNE ODBORARE

Máme tu dostetek i jiných národností , kterých by bylo možno využít : Rákosníky,Šikmooké a Farebné .Cenzore , že to není rasistické?? Pustíš to ? 

 Myslím to upřímně. Zavolejte na to  JUDr. Mašinfýru ať se vrátí od advokacie. Třeba mu to ještě půjde. Doufám , že mu to Bradavičník povolí.

0/0
15.5.2009 11:07

redback

Na ukrajince u českých drah se těším!

Prosímvás pane, kdy pojede ten vlak? Kogdá-libo zavtra!

0/0
15.5.2009 9:11

nccch

Ilustrační foto

To nevypadá na strojvůdce ;-D

0/0
15.5.2009 8:36

wercza

Re: Ilustrační foto

Konduktor... a ještě se blbě ksichtí :-)

0/0
15.5.2009 11:04

Stíhací bombardér Havel 4

to je proto

že mladý strojvedoucí se nikam nedostal, možná tak šoupat s vagonkama po nádraží. Všechny dobrý fleky si drželi "zasloužilí" zaměstnanci, takže mladí se jim na to vykašlali a šli pryč.

0/0
15.5.2009 8:16

Hekynen

Re: to je proto

Nejenom to. Když se propouštělo, tak vždy šli mladí. Kámošův brácha jezdil 10 roků s mašou a v 30-ti ho vylili. Prostě dle hesla po nás potopa, my staří si ty fleky budeme držet zuby nechty a že PAK nebude mít nikdo s tím jezdit, už nás nezajímá... No a uplynulo dalších 10 let a NAJEDNOU se zjišťuje, že ti mladí nejsou...

0/0
15.5.2009 8:24

Stíhací bombardér Havel 4

Re: to je proto

Tak tak. Všude na mašinách samí padesátníci. Je logické, že teď jim budou chybět lidi. Jaké bylo moje překvapení, když jsem viděl v Rakousku na lokomotivě k EC mladýho kluka. To by se u ČD stát nemohlo.

0/0
15.5.2009 8:43

wercza

Re: to je proto

Nooo.. a při troše štěstí uvidíš v Břeclavi  na mašině i mladou holku :-), zatím jenom na nákladu... Oni tam zavedli kurzy jak na řidičák, na Siemensech si stejně sami prd spraví, to je samá elektronika, takže ovládání a předpisy, trocha praxe a hyjé...

0/0
15.5.2009 11:08

Shkarohleed

Že nejsou lidi?To je lež!

To,že by to nikdo nechtěl dělat je pěkná blbost.Spíš někdo nechce pořádně platit.UK dělá za méně a nechá si víc líbit.Uberte managerům, přidejte strojvůdcům a lidí budete mít dost!Do české lokomotivy patří český mašinfýra[>-]!

0/0
15.5.2009 8:10

vymrzovac

vlak je taková větší tramvaj,to uřídí bába s nůší....

.......je to jednodušší než řídit kamion, protože tam nemusíte dávat přednost při odbočování vlevo:-/

0/0
15.5.2009 7:48

Špatné svědomí Klementa Talmana

Re: vlak je taková větší tramvaj,to uřídí bába s nůší....

běž nakoupnout tvoji zánovní AUDI 100 a neobtěžuj.

0/0
15.5.2009 7:54

vymrzovac

Re: vlak je taková větší tramvaj,to uřídí bába s nůší....

vedle.    zánovní GOLF IV ;-D

0/0
15.5.2009 7:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.