Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Automobilky se bojí Klause. V Koreji může podepsat dohodu, která je poškozuje

Evropské automobilky, za něž lobbuje Asociace evropských výrobců automobilů, propadly panice před víkendovým summitem Evropské unie a Jižní Koreje. V Soulu se ho bude jako prezident země předsedající EU účastnit také Václav Klaus. Důvodem je již několik let dojednávaná zásadní dohoda o volném obchodu mezi EU a Jižní Koreou, která podle zástupců evropských automobilek nahrává asijským podnikům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

emmman

já se Klauze bojím taky

a to ani nejsem automobilka...kdy si ten čertovskej dědek konečně sbalí fidlátka?:-(

0/0
22.5.2009 23:27

Dupsy

Vychc.né evropské automobilky

Cituji: "Zatímco z Jižní Koreje proudí ročně zhruba 700 tisíc aut do EU, obráceně je to jen třicet tisíc vozů. Ročně se přitom v Jižní Koreji prodá milion nových aut"

No tak to by se holt měli eu automobilky začít víc snažit aby byli vůči těm korejským konkurenceschopnější.

0/0
21.5.2009 13:14

Duck Egg

Re: Vychc.né evropské automobilky

No tady nejde o konkurenceschopnost, tu samozřejmě mají, což dokazují jiné trhy. Ale Korejci a Japonci jsou na své automobilky extrémně hrdí a proto je tam de facto společenským faux pas, nekoupit si auto domácí výroby. Porovnatelná situace by byla, kdy si u nás z 200 000 aut ročně lidi koupili 190 000 škodovek a deset tisíc všech jiných značek. Jenže to tak není, kupujeme necelých 50 000 škodovek. Navíc i tohle srovnání kulhá, protože Škoda patří Němcům, ale korejské automobilky Korejcům. Tyhle věci prostě nemají co dělat s konkurenceschopnostzí, ale se zvykovými právy trhu a s těmi se bojuje velmi obtížně, často je to nemožné. Podobné problémy trápí třeba pivovary a některá další odvětví.      

0/0
21.5.2009 16:37

rafton

Re: Vychc.né evropské automobilky

Jste jen další přispěvatel do Evropské rakve.

Žádná smlouva nezmění to, že se tam prakticky nedá masově dovážet.

Bylo by zajímavé kolik procent zaměstnanců KIA má automobil KIA a jak je to třeba u Škody nebo jiné Evropské automobilky.

0/0
21.5.2009 19:48

rudlanka

Korea

Já na Jižní Koreu nedám dopustit. Vlastním automobil značky Daewoo vyrobený ve městě Fusan.

0/0
21.5.2009 12:37

akademik Richard

takze se vlastne neboji a cely clanek je zbytecny

0/0
21.5.2009 12:11

Logic

To je vtip ne ?

My neodpovidame tamnim korejskym homologacim s evropskymi auty? To je snad spatnej vtip, protoze spis ty jejich zcela neodpovidaj tem nasim, a to predevsim z bezpecnostni stranky, a pracovnici v cine to jenom zhorsi.... :P

0/0
21.5.2009 11:54

rafton

Re: To je vtip ne ?

To je jen záminka pro ztížení dovozu.

0/0
21.5.2009 12:10

Duck Egg

Re: To je vtip ne ?

V čem ta korejská auta konkrétně neodpovídají? Musí odpovídat všem našim legislativním požadavkům a třeba v crash testech mají novější modely lepší výsledky než třeba Škodovky... 

0/0
21.5.2009 16:38

ladasan

Evropské

automobilky zase zaspaly a teď se bojí konkurence. Jen ať je jí co nejvíce.

0/0
21.5.2009 11:47

rafton

Re: Evropské

V čem zaspaly? Technologicky jsou pořád vyspělejší, o organizaci práce u asijských firem raději ani nemluvím.

0/0
21.5.2009 12:12

;-)

Re: Evropské

A tím myslíte co? v tom jsou naopak daleko před námi.

0/0
22.5.2009 9:39

Duck Egg

Re: Evropské

Taky by mě zajímalo, v čem zaspaly? Evropské automobilky mají jednu smůlu: musí kromě konkurence na trhu bojovat ještě s eurokomisaři a jejich často nesmyslnými požadavky. A protože je pro ně evropský trh klíčový a prodávají na něm nejvíc aut, tak je eurodebility taky nejvíc trápí. Zatímco pro Korejce nebo Japonce nejsou zas takovým problémem, protože se týkají jen malé části jejich produkce...

0/0
21.5.2009 16:40

;-)

Nikdo nemá rád konkurenci

ale celkově všichni víme, že koontkurence a fungující trh je třeba. Čím větší, tím lepší -  a pro všechny. Ta smlouva sice asi víc přinese koreji, než EU, ale rozhodně nás nepoškodí. A zákazníkům přinese levnější zboží. R^EU[>-]

0/0
21.5.2009 11:45

KingMartin

Korejci se naučili...

... dělat docela dobrý auta, ne? Soukromě jezdím bytelným německým, ale v práci mám Magentis a není to taková bída...

Co je na té dohodě pro spotřebitele špatného? A proč se tady nadává na Klause, když jeho podpis je v tomto případě spíše formalita? A proč je vůbec ten článek tak zavádějící?

0/0
21.5.2009 11:43

;-)

Re: Korejci se naučili...

...možná redaktor soucítí s nějakou  ubohou automobilkou neschopnou konkuovat ani korejským autům....

0/0
21.5.2009 11:47

KingMartin

Re: Korejci se naučili...

Možná, že kdyby se v Evropě méně stávkovalo a více pracovalo, že jednou ty Korejce doženeme. O Americe vůbec nemluvím.

0/0
21.5.2009 11:51

rik_killer

Re: Korejci se naučili...

R^

0/0
21.5.2009 12:18

tom206

že

se ta bukvice musí pořád do nečeho montovat....

0/0
21.5.2009 11:32

R-Raven

"A skláři nebudou mít co žrát..."

Veřím, že prezident ČR ještě vládne zdravým rozumem. Něco tak šíleného, jako "zvednutí" závor pro asii by nemohl průměrně inteligentní jedinec podepsat. Osobně se domnívám, že celá myšlenka EU je jeden velký omyl a jednou za to zaplatíme.

(Podotýkám že nejsem komunista, extremista, nepřizpůsobivý, homosexuál ani mentálně postižený...)

0/0
21.5.2009 11:13

rik_killer

Re: "A skláři nebudou mít co žrát..."

Já nevím, jste tu všichni jako navedení. Jde jen o Koreu ne celou Asii. Neumíte porozumět psanému textu? Jižní Korea je vyspělejší země než ČR, to máte nějaké popletené Korea je jižní a severní ano? Už chápeme?

0/0
21.5.2009 11:22

molok

Re: "A skláři nebudou mít co žrát..."

Jižní Korea má HDP na hlavu stejnou jako ČR. CIA world facebook dokonce uvádí nižší. Na to že mají tržní hospodářství daleko déle než my, nic moc. :-)

0/0
21.5.2009 11:29

Dennys

Re: "A skláři nebudou mít co žrát..."

Ale je to skvely exporter vseho - za poslednich 30 let uz exportovali do sveta 160.000 deti, ktere rodice nemohli uzivit (zdroj Der Spiegel).:-)

0/0
21.5.2009 11:47

rik_killer

Re: "A skláři nebudou mít co žrát..."

Tak zrovna Der Spiegel neni zase tak verohodny, ale kdyz tomu chcete verit?

0/0
21.5.2009 12:18

Maykel

Re: "A skláři nebudou mít co žrát..."

Budu Vám věřit všechno, co píšete v závorce:-)! Ale zapomněl jste dodat, že nemáte ani ekonomické vzdělání! Pokud se zruší obchodní bariéry v zahraničním obchodě, ať jde o Čínu, South Korea, nebo třeba o státy Afriky, tak to v konečném důsledku prospěje všem!

Zahraniční obchod je "hra s kladným součtem" to už se ví pár set let, ale bohužel stále mnoho lidí to nechápe... V konečném důsledku se vývoz musí zaplati dovozem a větší dělbou práce se prospěje oběma stranám.

Bohužel lobbysti mocných průmyslových odvětví, jako je automobilový, mají velkou moc a tak jsou stále bariéry brzdící mezinárodní obchod.

0/0
21.5.2009 11:49

rafton

Re: "A skláři nebudou mít co žrát..."

To co tvrdíte platí při rovných podmínkách a ty tu nejsou.  Viz homologace, podíl dílů, tradiční mentalita lidí, "neoficiální" restrikce asijských států pro dovoz apod..

0/0
21.5.2009 12:10

Maykel

Re: "A skláři nebudou mít co žrát..."

Jenže tyhle "nerovné" podmínky jsou proto, že Evropa(samozřejmě i jiné státy) vychovávají svoje průmyslová odvětví ve "skleníkovém" prostředí a když jim někdo má sebrat ono ochranu, tak tvrdí, jak to nepřežijí a argumentují stejně jako vy, že Asie je nerovná konkurence,.... Jenže konkurence pomůže k tomu, že firmy v EU začnou něco dělat a ne jen spoléhat na to, že stačí vyrábět "po staru", když je stát ochrání před konkurencí z jiných států. Btw. zrovna Jižní Korea je jedna z nejvyspělejších zemí světa, takže tam dětskou práci, naprosté nedodržování jakýhkoli ekologických norem, atd.

0/0
21.5.2009 13:00

Duck Egg

Re: "A skláři nebudou mít co žrát..."

Skleníkové prostředí? Bože... Evropa je jedním z nejotevřenějších a zároveň nejnáročnějších trů světa. Takže to skleníkové prostřední opravdu nesedí (a tudíž ani celý příspěvek...) O tom, že by se evrospké automobilky spoléhaly, že můžou vyrábět "po stau" nemůže být ani řeči, málokdo ví, že koncern VW má dnes systém Just in Time daleko propracovanější než Toyota, která s ním přišla.. Ale to je třeba o tom taky něco vědět, když už mám potřebu se vyjadřovat, že?

0/0
21.5.2009 16:43

Maykel

Re: "A skláři nebudou mít co žrát..."

Neříkám, že Volkswagen nemá nějaké postupy propracovanější než třeba japonská Toyota. To je samozřejmě možné a jsem za to rád... Pouze říkám, že by politici neměly podléhat tlakům ze stran podniků, kteří chtějí obchodní bariéry. Právě společnosti, které inovují a zlepšují výrobní postupy(váš příklad), tak nepotřebují obchodní omezení, protože jejich odstranění je neohrozí. To ohrozí jenom nerentabilní firmy, které drží nad vodou ochranářské politiky. Btw. Evropa bohužel má bariéry i mezi svým vlastním trhem(zákaz volného pohybu pracovních sil v Německu a Rakousku proti novým zemím EU z roku 2004 a 2007), takže EU má ještě dost co "otvírat", protože třeba subvencování zemědělců je to samé, co cla na dovoz potravin a to mluvim o EU, Evropa jako kontinent je na tom ještě hůř.

0/0
21.5.2009 18:47

LJH

jen je nechte, ať se bojí...

Určitě by mě ale zajímalo víc než to, co by můj president mohl náhodou někdy podepsat či nepodepsat, to, co právě dělá v Chabarovsku. Abych se nemusel dívat na ruskou televizi (kde je jeho návštěva od rána na 1. místě zpravodajství), nebo číst jejich noviny (internetové).

Hanba našim tojrem zkorumpovaným veřejným sdělovacím prostředkům

0/0
21.5.2009 11:04

KingMartin

Re: jen je nechte, ať se bojí...

Tak s tím se dá jenom souhlasit. Malým lidem malé zprávy. Raději se nebudeme pouštět do žádných větších akcí ;-D

0/0
21.5.2009 11:53

kozak52

několik let dojednávaná dohoda ,

v tomhle Klaus asi nejede , pořádně si to přečtěte:-)

0/0
21.5.2009 11:03

Lovec bolševiků

Takže ono to předsednictví EU

není zase tak symbolické, jak se nám nedávno snažil namluvit lišák Klaus, když zlehčoval Topolánkovy úspěchy v této oblasti a ubezpečoval, že Fischerova letní loutková překlenovací vláda toto úřednické cvičení zmákne levou zadní. :-)

0/0
21.5.2009 11:01

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Venco,

v zájmu spotřebitelů - podepiš.

0/0
21.5.2009 10:47

pinguone

Re: Venco,

... socialne slabsi spotrebitele,jako Ty to jiste uvitaji ,ja  jako zakaznik si Korejce nekoupim ani nahodou...;-D

0/0
21.5.2009 11:17

molok

No

tak nadpis článku příliš obsahu článku neodpovídá, ale zase je pravda, že Klause jako jediného politika si dokážu představit, jak se škodolibým úsměvem a pocitem zadostiučení podepisuje něco proti evropským zájmům :-)

0/0
21.5.2009 10:31

Sikin005

Re: No

proti evropským zájmům ? já jako spotřebitel v evropě to jedině uvítám, v rámci konkurence, protože jihokorejská auta budou mnohem levnější, takže na to automob  průmysl v evropě bude muset reagovat R^R^

0/0
21.5.2009 10:38

molok

Re: No

propouštěním nebo zavíráním továren. Možná tě jako spotřebitele zajímají jen krátkodobé vize vlastního zisku, což ale neznamená, že by si Evropa neměla chránit svůj společný trh nejen proti Korei ale třeba hlavně proti Číně. Pokud totiž přistoupíme na konkurenční boj tohoto typu, zanedloho by jsme se mohli dočkat podobných pracovních podmínek nebo ekologických norem, jako mají v Číně. Zisk a nízké náklady totiž nejsou samospásné veličiny, zeptejte se např. obyčejného zaměstanace, žijícího v Pekingu :-)

0/0
21.5.2009 10:48

rik_killer

Re: No

Co sem pořád pletete Čínu, Jižní Korea je kapitalistickou zemí více než 50let a mohli by jsme se od ní mnoho naučit. Je to populizmus a lobby autoprůmyslu, které mají nemalé zisky. Náklady v Korei a v Evropě nejsou o moc jiné. Jen pozn.: obchoduji s Koreou řadu let.

0/0
21.5.2009 11:10

molok

Re: No

Tak to možná víte, že např. na Korejské Dimmky je také nastaveno antidumpingové clo. Korea je daleko více podobná (narozdíl od Japonska) nízkonákladové výrobně typu Tajwan. S Čínou mám to, že slouží jako docela dobrý příklad kam až může vést neřízená honba za nízkými náklady (na úkor práv zaměstnanců, ekologických nebo zdravotních norem)

0/0
21.5.2009 11:24

rik_killer

Re: No

Takže se shodneme, že Korea není Čína. A že oproti Číně by se to místním spotřebitelům velmi vyplatilo a že to není až tak nebezpečné pro místní výrobu? Mám v Korei pár přátel, jsem tedy docela dobře informován o tom jak to tam vypadá. A můžu říci, že ti z nich, kteří zaujímají zhruba stejnou pracovní pozici jako já zde mají mnohem vyšší životní standard.

0/0
21.5.2009 11:30

rafton

Re: No

To pak standard poměřujete výdělkem. Zkuste se jich např. zeptat na systém jejich "hypoték" a ceny nemovistostí. Korea využívá Čínu jako výrobní základnu pro řadu svých výrobků.

0/0
21.5.2009 12:17

rik_killer

Re: No

Standard není jen plat, je to pracovní prostředí, bydlení atd. Nemusím se ptát....

0/0
21.5.2009 14:49

rafton

Re: No

No tak to jsou za námi daleko a daleko před Čínou. A nechte si popsat jak se dostávají k bydlení. Je to taková malá ruleta jako jejich hospodářství. Jenomže to nesmíte jen věřit co vám povídají oni (jsou nesmírně hrdí) ale trošku si zjistit jak se tam opravdu žije a co za tím je.

0/0
21.5.2009 19:45

rafton

Re: No

To pak standard poměřujete výdělkem. Zkuste se jich např. zeptat na systém jejich "hypoték" a ceny nemovistostí. Korea využívá Čínu jako výrobní základnu pro řadu svých výrobků.

0/0
21.5.2009 19:36

tom206

Kikina

by už z hradu měl táhnout do nějakýho gay klubu a už neprudit....

0/0
21.5.2009 10:28

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Kikina

Máš pech, do toho tvýho klubu nezajde.

0/0
21.5.2009 10:48

monza

sbohem a ámen

Já se taky bojím,ale kreténismu novináře,který je schopen použít tak imbecilní nadpis článku!

0/0
21.5.2009 9:43

Volič ČSSD

Vaclav Klaus neni muj Prezident

Tento stat nechal rozkradat za bileho dne.

0/0
21.5.2009 9:38

armyshop

Re: Vaclav Klaus neni muj Prezident

Hm, je vidět, že jsi volič ČSSD, stejný hlupák jako její předseda:-/Rv

0/0
21.5.2009 9:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.