Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zelené dotace mění pravidla. O peníze za zateplení bude možné žádat i zpětně

Státní fond životního prostředí mění měsíc po spuštění podmínky miliardového programu "Zelená úsporám". Dotaci tak dostanou i ti, kteří měnili okna třeba před pěti lety. Musí ještě zateplit například střechu nebo podlahu a prokázat, že dosáhli státem požadované úspory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ziggi

Seru na zateplení a chci jen peníze.

Nemá někdo nějaké ty "zelené" volné?

0/0
27.5.2009 9:15

badongo

uff

tak to dopadá, když pravidla začne tvořit ansámbl neandrtálce Bursíka Rv

.

teď jsou tam 4 blabla žádosti, za měsíc jich tam budete mít 15-20, z toho půlka nevyhoví - komu tak asi chcete rozdat těch 10 000 000 000,- ? ;-D

0/0
22.5.2009 22:20

saeeza

NEPRAVDA

Dobrý den, nejprve chci říct, že jsem pracovník státního fondu životního prostředí, proto bych chtěla upozornit na to, že pan Sůra NEMÁ ČLÁNEK AUTORIZOVÁN. V dohledné době,  se rozhodně žádné změny nechstají a jestli vůbec kdy nějaké příjdou, pak rozhodně nebudou vypadat tak, jak pan Sůra ve svém lživém článku píše. Nikdy nebude možno dotovat žádné opatření zpětně, jelikož podpisem smlouvy s japonskými kupci jsme se zavázali k úspoře emisí oproti datu podpisu. Kdyby se začaly podporovat opatření před datem podpisu, nikdy bychom k dané úspoře nedošli a peníze by nám uletěly komínem. A repase oken? .... nevím, jestli mám brečet nebo se smát. Pane Sůro, ani nevíte, co jste nám na krajských pracovištích způsobil za problémy!!!!!

0/0
22.5.2009 8:24

Jan Sůra

Re: NEPRAVDA

Dobrý den, citace pana Štěpánka jsou autorizovány přímo jím, což si můžete u něj ověřit.

0/0
22.5.2009 17:58

saeeza

Re: NEPRAVDA

Dobrý den, v den kdy článek vyšel jsme měli shodou okolností v Praze poradu, náš metodický tým nám předčítal Váš článek jako zcela zcestný, s tím, že nebyl autorizován.

0/0
24.5.2009 6:04

Jan Sůra

Re: NEPRAVDA

Tak Váš metodický tým bohužel zcela lže. Text byl autorizován přímo panem Štěpánkem. Bohužel jeho potvrzení nepřišlo mailem, abych Vám ho zde ukázal, ale SMS, kterou mám nicméně stále uloženou. Během jednoho až dvou týdnů může být změna schválena, ale nemusí ještě platit.

0/0
24.5.2009 18:45

saeeza

Re: NEPRAVDA

A mimochodem, kdybyste si přečetl závaznou směrnici k tomuto programu, tak byste nemohl vymyslet údaj, že ke změnám dojde do dvou týdnů.... Jakákoliv změna programu musí být zveřeněna min. 3 měsíce dopředu.

0/0
24.5.2009 6:15

ppetr1

Re: NEPRAVDA

koukam,ze se hodne veci zmenilo a muzete mi vysvetlit jak k tomu prijdou ti co uz maji pasivni domy postaveny??? myslite si,ze bez jejich praktickych zkusenosti by to i ti ostatni postavili ??? vcetne vas :-))))))))))

zrejme nevito co mluvite a ti Japonci taky :-((

0/0
22.5.2009 21:39

saeeza

Re: NEPRAVDA

Dobrý den, je třeba si uvědomit, že žádný dotační program nebude přístupný všem, vždy musí být určeny mantinely. Je jasné, že takový program bude mít svou kritiku, ale to bysme mohli rovnou ty peníze poslat rovnoměrně všem lidem téhle republiky na účet.... Aby to tedy bylo sprvedlivé. Co myslíte, že by se stalo, opět by se našli takoví, kterým by se to zrůzných důvodů nelíbilo....

0/0
24.5.2009 6:09

kotanen

Zateplení

Vloni jsme dělali střechu se zateplením, příští týden nám přijdou vyměňovat okna a o týden později přijde další firma dělat zateplení, do baráku jsme tedy během jednoho roku nalili milion korun, pokud stát chce dát nějakou dotaci, rád předložím faktury a soupis použitých materiálů a nějaký státní stavební technik si to může klidně ověřit, ale nechávat zpětně zpracovávat projekt, aby pak nějaký ouřada spočítal že úspora není 40procent, nutil mě zateplovat sklep, aby mi tam klíčily brambory a přesvědčovat firmy, které na tom dělaly, aby se někde registrovaly, děkuji nechci a takovou dotaci ať si Bursík strčí za klobouk.

0/0
21.5.2009 15:18

RumBum

takhle to dopadá skoro s každou "dotací"...

.... nejvíc na tom vydělají různé poradenské a certifikační firmy. ... nehledě na to, že ekologičnosti např. solárních panelů by se dalo polemizovat...

0/0
21.5.2009 10:50

lennon3

Dotace pravičáčků.

Začal jsem dělat  fasádu sám, bez dotací blbých zelených. Nejsem žádná socka, od nikoho nic nepotřebuji, natož od hloupých pravičáčků, kteří by mi svými dotacemi vytáhli dvojnásobek toho, co je na normální zateplenou fasádu potřeba.

0/0
21.5.2009 10:06

black_jack

Re: Dotace pravičáčků.

mluvis o zelenych pak o pravicacich, ty taky potrebujes na nakopnuti citron, ze?

jinak se nedivim, ze tech zadosti je malo, delal jsem vymenu oken, premyslim o zatepleni, ale ty podminky jsou fakt desny...

0/0
21.5.2009 10:16

lennon3

Re: Dotace pravičáčků.

Zelení plnili do puntíku co řekli jiní pravičáčci. Jinak jsem na tom stejně okna mám, izolaci začínám, nakoupil materiál, abych stihl nižší ceny.

0/0
21.5.2009 10:18

Glock každopádně bez -e

Re: Dotace pravičáčků.

jóóó ... není ten citrón ze Stopařova průvodce po galaxii? 8-o;-D

0/0
21.5.2009 10:43

komentator-1

jenom pro připomenutí

toto opatření bylo prosazováno jako protikrizové a mělo stimulovat výrobu a dodávky ekologických technologií. Kterak ekonomice i ekologii pomůže zpětné proplácení čehokoli? Do háje se socialismem!

0/0
21.5.2009 9:50

matesakoid

Re: jenom pro připomenutí

pomuze - zvysi se vyroba a cinnost drobnych zivnostniku, kteri jsou na rozdil od polosocialistickych molochu pravymi hybateli ekonomiky a v konecnem dusledku se do obehu vrati vic financi nez se vydalo... Jenom se to statu zacne vracet kolem roku 2016 a domacnostm kolem roku 2030 ;-D

0/0
21.5.2009 9:56

Glock každopádně bez -e

Re: jenom pro připomenutí

máte pravdu ... problém bude, že Bursík chtěl 1 programem ulovit hejno holubů na střeše ... nakonec bude rád za 1-2 kousky.

.

Nicméně ten program potřebuje další změny - pryč se 3 opatřeními a pryč s kompletním projektem. Jinak bude stejně neživotaschopný (nikdo ho nebude využívat).

0/0
21.5.2009 10:48

matesakoid

statni penize

Na druhou stranu jsou to statni penize, ktere se cilene vydaji do ekonomiky CR, daji praci temer vyhradne lokalni firmam a podpori mistni vyrobce a pomohou usporit nasim lidem penize ktere mohou pouzit jinak nez je utratit za rusky plyn a v konecnem dusledku se vrati zpet do rozpoctu ve forme dani.

Jedinym problemem zustava extremni nakladnost praci stavebnich firem oproti realnym cenam materialu, ktere teto akci podrazi nohy zpusobem az udivujicim.

0/0
21.5.2009 9:50

lennon3

Re: statni penize

Kdyby to byly ještě všechny stavební firmy, ceny by byly přijatelnější, ale ony to musí být zase ty "vybrané", socialistické,kamarádíčci!

0/0
21.5.2009 10:09

Glock každopádně bez -e

Re: statni penize

no, marže stav. firem nikdy nejde pod 30 %, to by byla charita. :-P

0/0
21.5.2009 10:49

DeDust

hm

takze si to prehrneme - urednici, reklamni kampan, seminare -> nezajem. Mam takovej pocit, ze tahle akce bude mit s ekologii asi tolik spolecneho, kolik maj ti nasi zelenaci, co? :-/

0/0
21.5.2009 9:44

matesakoid

Re: hm

Soucasna ekologie prezentovana vladou a nejviditelnejsimi skupinami je predevsim obrovsky obchod.

Doba Brontosauru je bohuzel pohrbena meteorem financí a mocenských zajmu ;-(

Pokud bude neco ekologicke a jeste ekonomicky vyhodne, tak e z toho brzo stane stejny paskvil jako z eko-potravin :-©

0/0
21.5.2009 9:53

chytry chlap

Dokud tam bude ta podmínka s těmi předraženými firmamy

...tak se úředníci moc nepřetřou a příští měsíc budou mít na stole jen třeba 5 přihlášek.

Kdo by zateploval s dotací, když ve výsledku zaplatí víc, než když si vybere vlastní firmu a část si udělá i sám (pokud je dostatečně odborný, což je málo těch patolízalu, co mohu po ČR vidět).

Pokud nová změna bude nastavena tak, že ministerstvo schválí i takovou dotaci, kde jsem si fasádu, podlahy a stropy udělal sám a okna a střechu jsem nechal na firmě ze seznamu a proplatí mi jen 50% nákladů na práce které provedly firmy ze seznamu, třeba se do zateplení opravdu pustím...

V tuto chvíli je to ale opravdu ono - "nechci slevu zadarmo!"

0/0
21.5.2009 9:43

chytry chlap

Re: Dokud tam bude ta podmínka s těmi předraženými firmamy

PS: jen dodávám, že nyní stačí jeden neschválený materiál použitý nějakou firmou (třeba i ze seznamu) a dotace šlusem nedostanete. A to rozhodně není vůbec logické. Stát by měl stanovit podmínky pro ekologičnost a proplácet jen ty náklady, které vyhovují jejich standardu. Nikoliv však, že bude diktovat, že všechny práce musí provést předražené stavební firmy, jejichž seznam je stále ještě velmi krátký.

0/0
21.5.2009 9:46

lennon3

Re: Dokud tam bude ta podmínka s těmi předraženými firmamy

R^

0/0
21.5.2009 10:12

dropa

Re: Dokud tam bude ta podmínka s těmi předraženými firmamy

Úředníci se třou ať budou přihlášky nebo ne.:-)

0/0
21.5.2009 10:58

Romeo33

Izolace ?

Kurňa .. a néjni lepší si udělat fasádu svépomocí a za ušetřené peníze pořídit tepelné čerpadlo ?

0/0
21.5.2009 9:34

chorchloj

Re: Izolace ?

Nejlepsi je zateplit tak, ze mas tak nizkou potrebu tepla, ze je skoro jedno z ceho ho ziskavas. Nejlevnejsi teplo je nespotrebovane nez ziskavane komplikovanymi TZB.

Tepelna cerpadla jsou draha, narocna s problematickou navratnosti => pro RD az na vyjimky k nicemu.

0/0
21.5.2009 9:50

kammy

Re: Izolace ?

přesně tak, problém ovšem je, že toto lze aplikovat pri nové výstavbě. Ve staré zástavbě to téměř není možné. A tam se to musí řešít alternativní metodou

0/0
21.5.2009 9:58

lennon3

Re: Izolace ?

Koupil jsem si levné "tepelné čerpadlo" vzduch vzduch v Baumaxu a přitápím jen v přechodovém období. Pořizovací náklady i s plněním 8000 Kč srovnatelné s přímotopy stejného výkonu 3,5 kW. Maximální spokojenost, v létě i chladí, v mrazech nevyužívám.

0/0
21.5.2009 10:16

chorchloj

Re: Izolace ?

Vzduch - vzduch souhlas, ty jsou totiz levne, nevyzaduji komplikovanou a drahou instalaci. Ale zase ty obycejne, bez scroll cerpadla jsou jen na jaro / podzim :-/

0/0
21.5.2009 10:28

lolek77

Re: Izolace ?

Pokud je 200 litrů "láce" pak ano. I se scroll čerpadly jsou v mrazech málo účinná.  Pokud novostavbu zateplím a investuji do větrání s rekuperací tepla mohu si dovolit luxus platit 10 tis./rok  za plyn. Za dvacet let utratím pořizovací cenu TČ, které mimochodem také není žádné perpetum mobile a ČEZ žádný lidumil.:-P

0/0
21.5.2009 21:33

STAVA79

je to kravina

Mám nová plastová okna a k tomu mám zateplit 15 cm polystyrénem ?????? Mám zateplenou podlahu svépomocí to mám donést Bursíkovi Paragon??? Na celé dotaci se nabalí akorát ti čmáralové projektanti. Jeden dražší než druhý. Pak jen ty firmy, které nejspíše někoho uplatily aby byly v seznamu. Celá dotace mohla být jednoduchá, ale je účelově složitá, aby nejvíce peněz dostal někdo jiný než ten kdo je potřebuje. Navíc mám Kondenzační kotel se 110% a s komína jde jen pára. Ale Ekologický je jen ten Biomasa ala hloupá Kačenka a solární panely

0/0
21.5.2009 9:31

Pšenda

Re: je to kravina

Jen pára? A uhlík ze zemního plynu se ti hromadí ve sklepě ne?

0/0
21.5.2009 10:05

rtep007

Re: je to kravina

Vodní pára z kondenzačního kotle? A to ti potom tom v koti kondenzuje? Určitě to bude CO2.

0/0
21.5.2009 14:08

ppetr1

fiasko by to mozna nebylo

kdyby slo zpetne proplatit faktury treba na 3 veci (okna,izolace,kotel na biomasu atd.) provedeni a zaroven dolozenim vypoctu,ze se k teto uspore doslo.

pak by to byl hit :-)

0/0
21.5.2009 9:29

Mik8

fiasko

Není divu, že ten program pro milionáře (co už většnou zatepleno mají) vybouchl.

0/0
21.5.2009 9:11

mr.utajen

Zelená k smíchu

Ahojky všem, především zdravím Petra z Plzně. Pomáhal mě spočítat energetickou potřebu mého domu, ani byste nevěřily jak jsme se u to náraměně bavily. Po dvou hodinách jsme došly k názoru, že jednoduší a levnější si bude koupit nějakou deku z ovčí vlny a na zateplení se ........ Děkuji všem odborníkům z ministerstva, jak skvělý program jste připravily. ;-D

0/0
21.5.2009 9:06

matesakoid

Re: Zelená k smíchu

Jo, tak nejak, navratnost je prilis dlouha, nicmene v duchodu se bude hodit...

Jediny co se po zatepleni zlepsi je to, ze nebudeme mit tak priserne studenou severni stenu...

0/0
21.5.2009 9:37

Vrata11

Dotace jen pro bohate

Problem je v tom, ze zatepleni musi udelat "autorizovana" firma, takze chudsi lide, kteri si zatepluji dum svepomoci nedostanou ani korunu.  Nabizene dotace totiz nepokryji naklady na praci firmy. Mozna to neplati o instalaci oken, kde je cena okna podstatnou polozkou, ale abyste na okna dostali dotaci, musite mit zatepleno - predpokladam od "autorizovane" firmy. A jsme tam, kde jsme byli. 

Pritom bych rekl, ze o nizkoenergeticke a pasivni zatepleni meli ze zacatku zajem prave lidi s nizsimi prijmy pro ktere je permanentni zdrazovani energii zarez do rozpoctu. Bohatec jezdici v BMW zvyseni nakladu na topeni o 10tis Kc rocne ani nezaznamena a zatepleni pro nej bude spis modni zalezitost. U nej ovsem dotace splni ucel.

0/0
21.5.2009 9:06

Don_Alex

Re: Dotace jen pro bohate

proc místo bohatec radsi nereknes clovek ktery se neboji prace.... Nebud tak prehnane zavistivy, to ze ty jsi nebyl schopny si sehnat poradnou praci neni chyba tech co pro to neco udelali....;-D;-D;-D

0/0
21.5.2009 9:18

STAVA79

Re: Dotace jen pro bohate

Bohužel nepracuje tam, kde si může sám odsouhlasit výši svého platu. S půlročním zlatým padákem

0/0
21.5.2009 9:23

123_Luke_123

Re: Dotace jen pro bohate

Já vydělávám asi 4-násobek průměrné mzdy v ČR, takže se mezi relativně bohaté asi řadím. A fasádu jsem si zateplil i tak úplně sám, bez jediného řemeslníka, protože po zkušenostech s nimi už je ke stavbě pustím jen v případě nejvyšší nouze. Takže ten program je fakt zatím vohovnu...

0/0
21.5.2009 9:27

matesakoid

Re: Dotace jen pro bohate

Jen na okraj - praci vlastnich rukou jeste nikdo nezbohatl.

Zbohatne jen obratem nebo extremnim ziskem

0/0
21.5.2009 9:28

Vrata11

Re: Dotace jen pro bohate

Chtel jsem poukazat na 2 veci:

1./ Cast lidi dotace nedostane i kdyz pozadovane technicke parametry splni - pokud si zatepli sami. Tj. hlavne "chudi".

2./ prave "chudi" maji vetsi motivaci zateplovat nez "bohati".

PS: muj prijem je par desitek procent nad statnim prumerem.

0/0
21.5.2009 11:06

ppetr1

matematika

mam takovy dojem,ze to bude jedno velke fiasko.

k necemu to dobre preci je.lidi se v dobe krize  nauci pocitat ;-D

snad se tu dnes objevi nekdo,kdo uz je s tou dotaci dal a jak mu to financne bude vychazet svepomocne a s firmou.

0/0
21.5.2009 9:02

matesakoid

Re: matematika

nabidka na zatepleni od firmy: 197-210.000

Naklady na svepomoc, material a leseni: cca 78000

realna sance ziskat nejake dotace: 0

sance na ziskani dotaci po zmene: max. cca 80.000

navratnost svepomoci: cca 12 let, navratnost s firmou bez dotaci: cca 27 let, rozdil cca 40000 je pro me fakt hodne penez...

0/0
21.5.2009 9:26

Glock každopádně bez -e

Re: matematika

Nojono, když si vlastní práce nevážíte ... Zateplil byste někomu stejný barák a vzal za to ušmudlaných 40.000? Nebo 80.000? A z toho ještě odvedl daně.

0/0
21.5.2009 10:46

chorchloj

Nepomuze

Budou brat jiz provedene opatreni, Ok.

Kdo si napr instaloval okna s tak extremnimi parametry ? Kdo izoloval fasadu rovnou 14 cm izolace ?  Kdo pri izolaci podlah rozkopaval i chodby, kdyz je tam napr 1 maly radiator a jen je temperuje

A komu vsechno delaly firmy a od vseho ma faktury ???

To zpetne vypracovani projektu je uz jen tresnicka na dortu

0/0
21.5.2009 8:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.