Diskuze
Máme méně peněz z daní, vzbouřily se malé, „diskriminované“ obce
Děkujeme za pochopení.
hell365
Jak
ten tupec Bém spočítal že Praha vyprodukuje 25 % HDP. To se zatím nepodařilo spočítat žádnému ekonomovi. Podle sídla firmy se to počítat nedá. ČEZ má sídlo v Praze ale ani jednu elektrárnu, většina firem má sídlo v Praze protože pražské firmy nekontroluje finančák. Bém je demagog.
WIFI
HDP
často se argumentuje tím, že praha přináší 25 % HDP. Tohle není přesné, pokud se berou příjmy podle sídla firmy (které často je tvořeno p.o.boxem nebo pronajatou kanceláří se sekretářkou, která poštu jen přeposílá), tak je něco špatně. Přínosy by se měly brát ne podle sídla firma, ale podle místa, kde skutečně vyrábí, protože tam zaměstnanci utrácí, musí se udržovat komunikace atd..........
WIFI
Janota
no nevim, janota bude asi trochu odborník, protože přežil již mnoho ministrů, ale tvrzením "dodal Janota s tím, že však rozpočet na obyvatele stejně není dobrým měřítkem pro srovnání velkých a malých obcí." Že by v obci, která dostává na obyvatele 4 x méně než město, byla např. elektrická energie 4 x levnější, nebo levnějí benzin, 4 x nižší platy, stavební práce. Tak to asi fakt přestřlil
kocynder
Co pražák,to podnikatel,
co podnikatel ,to minimální daň.Každý dělník zaplatí na daních o dost víc.
bkr
No nevim
Myslis, ze borec, kterej chodi bouchat na smeny do fabriky a bydli ve meste, se nejak lisi od toho, kdo bydli na dedine? Myslim, ze ne. A ani o jednom bych si nedovolil rict, ze je primitiv.
Hail Eris
je to v poradku
copak na tech vesnicich maji metro? unesco pamatky? kulturu? z tech dani nepotrebuji financovat temer nic, jen co je na primitivnim venkove potreba. praha ma jine naroky.
hokiman
ubrečení
Páni novináři, rád bych byl, kdyby jste se začali zabývat i druhým argumentem, a to sice to, že větší města financují veškerý servis i pro okolní vesnice. Klidně zaveďte stejné finance pro všechny, ale pak ve městě udělejme dvojí ceny na MHD, kulturu, městská sportoviště bazény- pro vesničany nedotované a pro obyvatele města nižší-dotované. Dále zaveďme zpoplatněný vjezd do města, protože většina vesničanů pracuje ve městě, jezdí tam nakupovat, svými auty a smogem znečišťují životní prostředí a zabírají v něm parkovací místa. Dále tyto továrny, které poskytují pracovní příležitosti i pro vesničany, znečišťuji životní prostředí hlukem a auty, a přitom z jejich činnosti v tomto rovnostářském státě, dotčená obec průmyslem nic nemá. Na závěr bych ještě připomněl, že KÚ financuje dopravní obslužnost těchto obcí i z daní obyvatel měst, zatímco dopravní obslužnost města (MHD) si každé město hradí samo. Proto by si to mělyfinancovat též samy.
tripik
Re: ubrečení
jasan....takze kazde mesto bude vlastne samosprava......:))))) co ma co delat krajsky urad s mesty? ten snad spolupracuje se vsechny bez rozdilu velikosti ne?.................ty tovarny jsou vetsinou na kraji mesta....nebo spadaji pod vedlejsi vesnici....... tvuj navrh je, aby vsechny mesta byla za mitne.....Takze ted vesnicani zacnou prodavat potrevainy jen vesnicanum....?
Eye of the Beholder
Srovnání Praha/Vídeň
Vídeň - 1,6 milionu obyvatel=cca 20% populace Rakouska
Praha - 1,2 milion obyvatel=cca 10% populace ČR
Podíl obou hlavních měst na HDP země je podobný cca 25%. Podíl Vídně na populaci Rakouska je dvojnásobný proti poměru Prahy na populaci ČR. Podle české logiky tedy významu metropole pro Rakousko, by tedy hlavní město Rakouska mělo dostávat z rozpočtu ne 6,5 x více než nejmenší obce jako Praha v ČR, ale ještě více, protože ve Vídni žije celá pětina populace země.
Zákon o rozpočtovém určení je ušit na míru tak aby Praze a pražským úřadům zůstávalo zůstávalo za nehty co nejvíce, protože právo rozhodovat o penězích =moc. To není nic proti Praze, je to krásné město a přirozené centrum země,
good_luck!
Re: Srovnání Praha/Vídeň
není to přirozené centrum země, je to přirozené centrum Čech. Morava, ať se Vám to libí nebo ne, má přirozené centrum úplně jinde a Praha se tomu snaží zabránit např. tím, že rozparcelovala území tak, aby význam Brna padl na úroveň např. Plzně, Budějovic atd. Např. všimněte si, že původní dopravní infrastruktura Moravy byla směřována do Brna a hlavní propojení Brna nebylo na Prahu, ale Vídeň. Z pohledu Moravy, byla Praha podružným městem....
ChorcheCh
hm
No na vesnicích se staví podstatně levněji než ve městech. Také v zastupitelstvu nemusí sedět tolik lidí. Jinak kdyby zastupitelstvo nebylo líné tak se dá sehnat spoustu peněz z EU či při různém porcování medvědů....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...
Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo
Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...