Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dálnice do Polska? Nejdříve v roce 2012

Dobrá zpráva pro obyvatele Ostravska, špatná pro ty, kteří se těšili na bezproblémovou cestu z Moravy a Slezska do Polska. Ministr dopravy Gustáv Slamečka dnes přislíbil, že navzdory nedostatku peněz v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury by měl být letos v listopadu zprovozněn chybějící třicetikilometrový úsek dálnice D47 mezi Bělotínem a Bílovcem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gen.MacArthur

PRACHY VYTUNELOVAL TOPOL S ŘEBÍČKEM!!!

Dálnice  D47  měla být hotová už v roce 2008!!! S Toplánkovým nástupem do vlády v r.2006 se začala výstavba D47 značně opožďovat!!!

0/0
31.5.2009 13:36

Hans von Karlin

Re: PRACHY VYTUNELOVAL TOPOL S ŘEBÍČKEM!!!

Ty woe ty máš fakt dost. Ta dálnice měla být hotová už dávno, jenomže předseda vlády za ČSSD Miloš Zeman nejdřív schválil investici pro izraelskou firmu v hodnotě 125 miliard Kč, ze které nakonec naštěstí sešlo (jinak by to byla nejdražší dálnice ve vesmíru). Přestaň tady už lhát ty chudákuRv

0/0
1.6.2009 9:57

dewils

............

Kdyby se stavělo, tak jak se kecá před volbama, tak tady máme dálnice i místo chodníků;-D

0/0
31.5.2009 11:07

BedlamW

hmm

Hlavne ze se najdou ve statni pokladne love pro budovani metra prasakum ke kazdemu panelaku v Prase!;-DRv

0/0
31.5.2009 8:38

oposuum

Vadí

Vadí mně každí zpoždění výstavby dálnic. Snad nikde na světe nění tak nebezpežná "páteřní" dálnice, ostatních silnicích ani nemluvím. Prý nejsou peníze. A jak mají být, když stavíme třikrát dráž nnež v Evopě při třikrát nižších mzdách nejmíň? Nešel pro ten nepoměr už vůbec někdo vysvětlení?

0/0
30.5.2009 11:17

Fare.l

Re: Vadí

Slyšel jsem něco o tunelech....tak si to vysvětluju obtížnou geomorfologií, terénem.;-D

Zase na druhou starnu Švýcaři a Rakušané to maj ještě těžší, tak to nechápu, že staví levněji:-)

0/0
30.5.2009 11:45

chorche84

Re: Vadí

...o tunelech to bude...ale ne tech co stoji...a kteryma se jezdi...

0/0
31.5.2009 17:06

superprasák

předčasné

Dokud nebude hotová D1 od Vyškova do Přerova, tak považuji dobudovávání D47 za předčasné. Kdo to do Polska potřebuje? Leda Poláci, co jen projiždějí a zvyšují tranzitní dopravu na přetížené R46, která na to není ani stavěná, ani určená.

0/0
30.5.2009 10:39

Fare.l

Re: předčasné

A co třeba Ostraváci, kteří jedou do Německa?

0/0
30.5.2009 11:46

Eye of the Beholder

Celá D47 je zbytečná stavba

A je to krásný ilustrační příklad toho jak nesmyslně český stát projektuje a staví dálnice. EU D47 nepodporuje především proto, že to nic z pohledu evropské dopravy neřeší. Podívejte se na mapu, cca 30 km jižně od D47 vede čtyřproudová polodálnice R48, takže v regionu jsou vlastně vedeny souběžně dvě dálnice. Ostrava dálniční přivaděč na R48 má. Místo toho aby se R 48 upravila do dálničního profilu, tj. obchvaty obcí a mimoúrovňová křížení+ svodidla a nějaké to odpočívadlo, začla se pár km vedle budovat nová dálnice,která slouží úplně stejnému účelu. Ne že by si Ostrava a okolí nezaloužila důstojné napojení na dopravní síť, ale je to uděláno po našom, tj. zdlouhavě, draze a neefektivně. Výsledkem je že ani po 20 letech nemá Ostravsko potřebné dopravní spojení. D 47 nestojí a R48 je ve stejném stavu v jakém byla v 80.letech. R 48 mohla být plnohodnotná dálnice za 1/3 finančních nákladů na D47 a ušetřené peníze se mohly investovat třeba do klíčové R35 Olomouc-Hradec.

0/0
29.5.2009 17:00

4sAd

Re: Celá D47 je zbytečná stavba

S tím až tak nesouhlasím. R48 už je sama o sobě přetížená dopravními proudy na Slovensko. Pokud by měla suplovat ještě přivaděč do Ostravy, tak by to nezvládla definitivně...

0/0
29.5.2009 19:22

Eye of the Beholder

Re: Celá D47 je zbytečná stavba

Nepochopitelné je proč mají mezi Olomoucí a Ostravou vést 2 dálnice. Zase tak velké aglomerace to nejsou. R48 je přetížená hlavně proto, že nemá dořešena mimoúrovňová křížení a prochází často obcemi . Přivaděč do Ostravy přece supluje odedávna, málokdo jezdí přece z Ostravy do Olomouce přes okresky na Bílovec. Podívejte do Německa, jsou snad dvě dálnice mezi Mnichovem a Stutagartem nebo Berlínem a Hamburkem? A to jsou přitom mnohem větší města a hustota dopravy je nesrovnatelná.

0/0
29.5.2009 20:05

ventas

Re: Celá D47 je zbytečná stavba

Pánové D47 bude nejvýznamější silnice, která bude protínat Českou republiku ať se to libí čecháčkům nebo ne. Na historických základech jantarové stezky to bude opravdu evropská cesta jak se patří. Spojnice severu s jihem, kam se na to bude hrabat nějaká Praha. Nakopat jim prdele za to, že to už dávno není hotové ... vzpomeňte na má slova.

0/0
30.5.2009 1:06

kolyvanov

Re: Celá D47 je zbytečná stavba

Mezi Olomouci a Ostravou jsou dve dalnice? Kudy je zaustena ta "druha" do Olomouce? A kudy je zaustena do Ostravy?

0/0
30.5.2009 8:39

daxmax

Re: Celá D47 je zbytečná stavba

a ty jsi zase mamlas.....bóóóže.

0/0
30.5.2009 10:35

Atila Han

Re: Celá D47 je zbytečná stavba

Tak vetsi blabol jsem jeste necetl, aneb prstem po mape a chytry jak kakabus. Rv

0/0
30.5.2009 12:54

chorche84

Re: Celá D47 je zbytečná stavba

no to opravdu zase tak velke aglomerace nejsou...Ostravsko...jen 800000 lidi

0/0
31.5.2009 17:05

suchar

Re: Celá D47 je zbytečná stavba

silnice 48 je od Bělotína vícepruhovou silnicí 1.třídy , tak neuvádějte lidi v omyl, tato silnice je dost nebezpečná a hlavně přetížená

0/0
30.5.2009 1:50

gen.MacArthur

Re: Celá D47 je zbytečná stavba

Nevím, jak by se ti jelo po "dálnici"  R 48, kde v obcích musíš zpomalovat na 50 km/h! Rv

0/0
31.5.2009 13:45

ROSES LIVE

V Bohumíně chybí tak by oko 300-500m na čáru

To snad není problém to dobudovat, ne?

0/0
29.5.2009 15:53

zv02

Re: V Bohumíně chybí tak by oko 300-500m na čáru

Jasně, že to není TECHNICKÝ problém. Akorát nejsou love...

0/0
29.5.2009 16:15

Muf007

Je to divný paradox

Myslím, že dostavba D1 až do Ovy je nutná a díky za to. Na druhou stranu v místě, kde by dálnice měla napojení se stavět nebude a bude se čekat s tím, že to není priorita. Rozumím, že když nejdou kačky z Bruselu stavět se tzv. nemusí. Když si vezmu opačný ektrém - silnice Hrádek n. N. - Polsko - Zittau (D). Z naší strany se dostaví až na čáru za dva roky (peníze jsou a už se kope), Němci mají hotovo dávno a Polák? Začátek stavby odkládá snad 15 let. 

0/0
29.5.2009 15:43

zbyszek_wroclaw

Re: Je to divný paradox

Ano, to jen 2 km silnicy, penize sou, stavby nebude. Polsko odklada stavbu i bude odkladat proto ze to neje biznes pro Polsko. Ta silnice to je skratka cesty z jizni evropy do pristav v Hamburku i Rostoku, kamiony vychybali by polski pristav w Stetinie.

0/0
29.5.2009 22:13

Mjr_Zeman

nechápu

v Bohumíně vyorali původní silnice, začali stavět mosty a teď se na to vykašlou ?? Co je to za logiku ?? Tak proč to vůbec začali stavět ??? To přímo neuvěřitelný kocourkov

0/0
29.5.2009 13:30

zv02

Re: nechápu

Proč? Tehdy byly peníze, dnes ne. Navíc tento úsek není spolufinancován z peněz EU a ani tento úsek není momentální priorita.

0/0
29.5.2009 15:24

ouagadougou

Re: nechápu

což by si měli uvědomit ti, kdo tady pořád nadávají na EU.

0/0
30.5.2009 2:54

xmen001

Dobudovat síť...

úsek do Polska je mi ukradený, důležité, že se dostaví D47 aspon nějakým způsobem. Divím se, jaký má ovšem Praha lobbing. Ten její předražený obchvat na stovkých sloupů by se snad dostavěl i při HDP - 10%.

0/0
29.5.2009 10:44

dantex

Re: Dobudovat síť...

Já se divím jaký lobing má Morava a kolik je tam oostaveno nových dálnic. Kolem Prahy se už dlouho nic nového nepostavilo (kromě 10 km R6 a nyní stavěného okruhu)

0/0
29.5.2009 12:04

Fare.l

Re: Dobudovat síť...

;-D si děláš prdel.....a to jsem z Prahy

0/0
29.5.2009 12:10

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: Dobudovat síť...

Tak Praha si na to aspoň umí sama vydělat ;-D:-P Samozřejmě ať nejdřív dostaví obchvat, aby nám sem už nejezdily žádný vidle ;-D:-P

0/0
29.5.2009 12:57

Adyn

Re: Dobudovat síť...

Praha si na to umi vydelat? Si delas srandu? Rekni mi tedy co se v Praze vyrabi? Nebo podle tebe vytvareji hodnoty lide v kancelari?

0/0
29.5.2009 13:28

FrantaKibyc

Re: Dobudovat síť...

Příjmem státu, ze kterého se to platí, jsou daně, nebo "hodnoty"?

0/0
29.5.2009 14:14

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: Dobudovat síť...

Ááá, pan chytrej ;-D:-P Ještě napiš, že nějaký buranovy Prahu dotujou ;-D:-P

0/0
29.5.2009 15:09

zv02

Re: Dobudovat síť...

Pro Pražáky je Škodovka v Boleslavi Buranov...

0/0
29.5.2009 15:25

Santa1

Re: Dobudovat síť...

Jednoduchý příklad: ČEZ. Výrobní kapacity v Praze: 0. Ale má sídlo v Praze, takže veškerý zisk papírově vzniká v Praze a taky na centrále je pěkných pár set nejlépe placených ouřadů a samozřejmě management. A takových firem jsou stovky, nemluvě o státní správě, která se zubynehty prání přenosu kompetencí na kraje.

0/0
29.5.2009 15:29

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: Dobudovat síť...

Tak HDP není jen o "průmyslu a výrobě" :-P Praha je soběstačná, což se o zbytku krajů (snad kromě Středočeskýho) říct rozhodně nedá :-P

0/0
29.5.2009 15:53

ciankal

Re: Dobudovat síť...

i v potravinach ktere si vypestujete ?

0/0
29.5.2009 16:11

zv02

Re: Dobudovat síť...

A jakou soběstačnou elektřinou budete pohánět klimatizace v kancelářích?

0/0
29.5.2009 16:17

ouagadougou

Re: Dobudovat síť...

pleteš si bohatá a soběstačná. odřízni praze přívod vody, potravin a energií a za týden si řekneme, kdo je jak soběstačný.

0/0
30.5.2009 2:58

rlpcr

Re: Dobudovat síť...

Přesně tak. Někde funguje (třeba i hnusná a smradlavá) fabrika. V praze si postaví unimobuňku, na kterou napíšou "sídlo společnosti" a veškeré daně,... se odvedou Praze. Pak můžou říkat, že Praha si na sebe vydělá a živý zbytek republiky.

Že by chyba v zákonech? Neměly by se odvody dělat tam, kde ta fabrika stojí?

0/0
30.5.2009 11:12

suchar

Re: Dobudovat síť...

různá výška příjmů obcí z daní je toho důkazem

0/0
30.5.2009 1:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.