Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodě mají pomoci i lidé z polského Volkswagenu, nechce už pracovní soboty

Automobilka Škoda Auto jedná o dočasném přesunu další části zaměstnanců z koncernu Volkswagen do Mladé Boleslavi. Má jít o několik stovek zaměstnanců z polské motorárny Volkswagenu v Polkowicích, která se nachází zhruba 100 kilometrů od českých hranic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tryskomys Muf

Zavest v teto situaci srotovne

Zavest v teto situaci srotovne muze pouze naprosty dement, anebo clovek, ktery z toho bude mit osobni prospech. Argument o cernem pasazerovi take neobstoji, nebot i v tomto pripade lze davat prispevky na vyrobky, kde je to potreba vice. Z pohledu narodni ekonomiky je to naopak idealni prilezitost k tomu diverzifikovat cesky prumysl vice smerem od vyroby automobilu.RvRvRv

0/0
1.6.2009 22:33

hurrrikan

Re: Zavest v teto situaci srotovne

Na DPH se státu vrátí mnohem víc než do toho vrazí, tak proč do toho taky nejít že.

0/0
2.6.2009 7:03

Commentator

Re: Zavest v teto situaci srotovne

To není pravda. DPH se vybírá z toho, co lidé utratí. Díky šrotovnému se přece celkově neutratí víc peněz. Kde by lidi ty další peníze vzali? To si je vytisknou? Stane se jen to, že se ty jedny peníze přesunou do nákupů aut a naopak si lidé nekoupí jiné věci. Vybere se tedy DPH za auta, ale ne za elektroniku, oblečení, nábytek, dovolené atd. Chápete?

0/0
2.6.2009 8:02

naroznej

Re: Zavest v teto situaci srotovne

A to je právě to. Já jsem čím dál více přesvědčen , že cílem šrotovného není to , aby lidé třeba radši investovali do aut než třeba do nábytku.

Ekonomika v krizi potřebuje peníze. Pokud všichni budou šetřit , bude se krize akorát prohlubovat. A cílem je přesvědčit lidi , aby ty své peníze , které mají na účtu a které by tam normálně dále ležely bez využití , utratili.

Udělejme si takový propočet. Stát chce dát do šrotovného 2,5 mld , což je nějakých 0,4 % HDP. Tato částka stačí na cca 80.000 aut. Uvažujme , že 50% aut z tohoto množství budou Škodovky. 40000 Fabií= cca 2 měsíce práce v ČR pro cca 20000 lidí. Každý z těchto lidí vydělává cca 25000 Kč , tudíž přispěje do st. rozpočtu částkou cca 14.500 CZK za měsíc. Pokud bude ten člověk na pracáku , pro stát bude nákladovou položkou. I z tohoto úhlu pohledu se šrotovné vyplatí.

Navíc tato podpora se nevztahuje pouze na aut.průmysl. Někdo musí vyrobit plech , někdo sedačky , elektriku atd.

 

0/0
2.6.2009 11:07

TigerM

Re: Zavest v teto situaci srotovne

Nesouhlasim, ano je treba aby lide zacali opet utracet, ale za proc za auta? Navic srotovne naopak ty penize statu sebere, vybere mene nez bez srotovneho za predpokladu, ze lide zacnou vice utracet. A lide nezacnou utracet dokud se situace v ekonomice nezlepsi. Tudiz je treba stimulovat ekonomiku jako celek, nikoliv jen automobilky, ktere to nepotrebuji. Sam pisete o lidech na pracaku a v clanku je jasne napsano, ze automobilky stahuji lidi z polska... i ze slovenska (neni v clanku). Navic si uvedomte, ze lide co si ted nakoupi auta si je za par let znovu kupovat nebudou a jak pak budete stimulovat poptavku? Dalsim srotovnym? To ze automobilky jsou vazany na dalsi prumysl je pravdou, ovsem podporu potrebuji i dalsi odvetvi, ... Musite mit take na mysli prijmy rozpoctu, vyberete dph - srotovne, cili mene, to ze se to projevi vyssi poptavkou po automobilech nic neresi (vyber dph bude v dobe srotovneho vyssi), lide utrati mene za dalsi zbozi a to podstatne (zatizene uvery na dalsi roky)..

0/0
13.6.2009 15:46

TigerM

Re: Zavest v teto situaci srotovne

jezis to je nesrozumitelne ...

Jeste jednou v kostce:

1. automobilky podporu nepotrebuji ani odvetvi vazane na autom. (viz clanek), 2. lide na pracaku zustanou, protoze automobilky presovaji prac. silu z polska a slovenska, 3. na dani vyberete mene nez bez srotovneho (srot. je vydaj eraru), lide utrati mene za jine zbozi a to hlavne v budoucnu, budou zatizeny uvery, 4. vytvorite jakousi automob. "populacni" explozi po ktere nastane opet automobilovy utlum, co pak? Dalsi srotovne?, 5. krize v nasi ekonomice je vice umocnena prave orientaci na autom. prumysl, proc jej jeste podporovat, kdyz to nepotrebuje?, 6. lide neutraceji mene proto, ze se neprodavaji auta, ale proto, ze se ekonomice nedari a duvodem je globalni krize, ktera nezacala u automobiloveho prumyslu, 7. nechut utracet souvisi mimo jine i s nejistou situaci na pracovnim trhu (automobilky vice lidi v tehle situaci nenaberou), propousti se v dalsich oborech (stavebnictvi, sklarstvi, ...), 8. rozpoctove vydaje lide take sleduji

0/0
13.6.2009 16:00

naroznej

co to tady melete o montovnách

ŠKODA je vyjímečná v rámci celého VW. VW nemá nikde žádný jiný  závod , který by byl schopen vyrobit auto víceméně od šroubků. Vždycky je to závod buď na motory , nebo na lisování , nebo montáže. Ve ŠKODĚ je všechno... hutní provoz,motorárna,nářaďovna, lisovny , vývojové centrum s cca 1200 zaměstnanci. Tak jakápak montovna ?

Na rozdíl od TPCA (pouze lisovna,lakovna a montáž) či Hyundaie , které těmi montovnami na rozdíl ŠKODY jsou , má ŠKODA v MB více než 100 letou tradici.

0/0
1.6.2009 21:46

dívenka prostá

ja ti dam šrotovne

ti zaměstnana bolševicka zdechlino! Nekoupim a nekoupim a nekoupim

0/0
1.6.2009 15:00

První z posledních

proč ještě nejsou tyto montovny zrušené, když ODS

chtěla udělat z ČR středisko vědeckotechnického výzkumu ;-D

0/0
1.6.2009 14:58

igor_vovchanchin

Re: proč ještě nejsou tyto montovny zrušené, když ODS

co to tady placas..ukaž mi na jediný stat který nemá ty tvoje montovny a žije z vedeckotechnickeho vyzkumu....to by debili jako si ty nemeli kde pracovat

0/0
1.6.2009 15:13

zv02

Re: proč ještě nejsou tyto montovny zrušené, když ODS

Vždy jde o rozumný poměr mezi montovnami (je třeba zaměstnat dělníky) a o odvětví s vysokou přidanou hodnotou. Bohužel ČSSD tu za paníze daňových poplatníků natahala jen montovny (chápu s ohledem na jejich voličskou základnu) a dramaticky zesílila závislost naší ekonomiky výrobě aut . Ale co taky jiného od ČSSD chtít? Jen si přečti, jaký v ČSSD mají mozkový trust: http://archivweb.cssd.cz/dokumenty/archiv/archiv-2006/aktuality-clanky-rozhovory-2006/a2099.html

"Česku se vymstí třeba závislost na stále sílící automobilové výrobě? ,,Vůbec se

toho nebojím, automobilový trh přece nepodléhá dramatickým krizím," tvrdí ministr

průmyslu a obchodu Milan Urban (ČSSD)."

0/0
1.6.2009 15:24

blues

Re: proč ještě nejsou tyto montovny zrušené, když ODS

...no, vidíš... Je krize a automobilka zatím nestačí vyrábět...:-P

0/0
1.6.2009 16:30

zv02

Re: proč ještě nejsou tyto montovny zrušené, když ODS

Však to taky zaplatili němečtí daňoví poplatníci. A co ostatní automobilky? Jak ty se mají? Hyundai, Tatra, Avia?

0/0
1.6.2009 16:39

naroznej

Re: proč ještě nejsou tyto montovny zrušené, když ODS

Ano na jednu stranu šrotovné , ale není to pouze tím.

Dnes jdou dobře i modely , které nemají se šrotovným vůbec nic společného , např. Superb.

To , že ŠKODĚ se na poměry v automobilovém průmyslu docela daří je dáno dle mého názoru tím , že vyrábí dobře složené portfolio  modelů a že poskytuje  za dobré peníze velmi slušnou kvalitu.

Takový závod VW v Bratislavě , který vyrábí pouze velká a drahá auta , je totálně v háji a stojí každý měsíc týden.

0/0
1.6.2009 21:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.