Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát zalepí loňskou ztrátu Českých drah, přidá jim 3,2 miliardy

Vláda přidá krajům na úhradu ztrát z osobní dopravy na železnici 3,2 miliardy korun. Peníze si rozdělí České dráhy, které mají za celý loňský rok právě takovou ztrátu. Sdělil to ministr financí Eduard Janota. Dráhy hrozily, že bez dotace "drasticky" omezí provoz a investice do vozového parku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

loogieboy

...

tak hlavne ze sef CD se citi jako uspesny manager a neciti zadnou vinu na tomtu katastrofalnim hospodarskem vysledku....

vitejte v [>-]

0/0
2.6.2009 13:36

mik-esh

privatizace

třeba po částech a vpustit na koleje konkurenci. jinak tahle černá díra, kde mizí ročně miliardy, bude jen nabírat na síle.

0/0
2.6.2009 12:00

Baywatchnights

Re: privatizace

Ta konkurence se na ty koleje v osobní dopravě nedostane do té doby, dokud nebudou kraje i ministerstvo vypisovat výběrová řízení na jednotlivé vlakové linky. Do té doby tu bude Moloch pořád, a ani nebude přesně známo, jestli jsou jeho finanční nároky oprávněné nebo ne. :-/

0/0
2.6.2009 16:39

miropiro

Neumíme financovat...

České dráhy si mohou samy za to, že nemají peníze.

Včera chtěl jet můj kamarád z Prahy do Brna. Přemýšlel, čím pojede. Píšu mu: >>Máš "In-kartu"? Nemáš. Pojedeš jako jednotlivec za 319,-Kč.<< To je cena podle kilometrů. Ještě loni existovala akce, že když si koupím jízdenku aspoň den dopředu, bude stát 175,- Kč.

Ale takto se dráhy připravily o zákazníky. Já tu jejich "In-kartu" mám a jsem spokojen, ale co ostatní, co ji nemají?

Pitomost je též vyhlásit od 14. června slevu na místenku do Pendolina z Brna do Prahy a naopak. Místenka za 0,-Kč, pokud máte jízdenku a můžete ji předložit. TO JE DEGRADACE! Pendolino je sice stále povinně místenkové, ale teď tam polezou i méně pohodlní občané, kteří někdy cestují. Místenka měla stát aspoň 30 Kč. To není moc, spousta lidí by si to koupila a dráhy by aspoň vydělaly.

Ale ne, ono to musí být zadarmo. Beztak od prosince 2009 pustí Pendolino z Brna do Prahy pravděpodobně jen jednou denně...dementi...

0/0
2.6.2009 10:20

Popin Corado

Re: Neumíme financovat...

přesně R^

0/0
3.6.2009 10:56

GI Joe

Privatizovat CD a vytvorit kompetici

...

0/0
2.6.2009 6:15

Baywatchnights

Re: Privatizovat CD a vytvorit kompetici

Myslíš, že když privatizuješ téměř monopolní moloch, tak že se něco zlepší? Kdo myslíš, že by ty ČD mohl koupit? Leda tak DB nebo SNCF (německé nebo francouzské dráhy). Ale tyto společnosti jsou ve vlastnictví svých států, takže by o skutečnou PRIVATIZACI (tj. odprodej do PRIVÁTNÍCH  rukou) ani nešlo.

0/0
2.6.2009 9:52

virtual

to je pěkný

stát naleje českým drahám 3,2 miliardy ( asi musí koupit auta ještě nižšímu managementu ), ale přitom stát dluží za stavbu D47 1,5 miliardy ( viz: http://www.novinky.cz/ekonomika/170203-stat-dluzi-za-dalnici-d47-miliardu-a-pul.html ) a dodavatelé si musí brát úvěry od bank ( dokonce jim to stát radí ), aby přežili, a stát nemá peníze. Teda údajně. Jak je vidět, pro kamarádíčky má. Někde je něco špatně. Asi... :-©:-©:-©:-©:-©

0/0
1.6.2009 22:03

Baywatchnights

Re: to je pěkný

No, pro kamarádíčky... Otázkou je, jestli je správně (a dosud tomu tak - několik let - bylo), že osobní a spěšné vlaky financují jen kraje (a stát - ministerstvo dopravy) na to nedává ani korunu.

Myslím, že i ty osobáky a spěšňáky by měl stát nějakým menšinovým podílem doplácet (Bendl slíbil, po tom, co modří odboráři udělali bububu, že stát přispěje 1/6 dotací, myslím, že by se to dalo zvýšit i na třetinu, ale je to jen můj názor), ale na druhou stranu - neřeší se tím jiné otázky, jako jestli ČD hospodaří dostatečně efektivně (a to určitě nehospodaří), nebo na kolika tratích je ta osobní doprava zbytečná a dá se snadno nahradit autobusem. To se takovýmito dosypy jednomu "vyvolenému" dopravci bohužel prakticky nezjistí. :-/

0/0
1.6.2009 22:28

JK75

Re: to je pěkný

No ale když všude na vesnicích,kde právě vlaky jsou hodně ztrátové, se nasadí busy tak v zimě moc jezdit nebudou,neboť silničáři udržují nejdřív velké cesty jako silnice 1.tř a pak se dívají po okreskách. Takže než dojedou rozhrnout cestu,nebo třeba jen posypat prudké kopce, tak autobusy stojí a stojí. Znám to z vlastní zkušenosti. Ale vlaky ve sněhu,není-li vyloženě kalamita jezdí. Jelikož autobus nemůže sjet všechno jako osobák,řidič zodpovídá za plno lidí,ale v osobáku je to prakticky jen řidič sám za sebe. A navíc když je plno nákladní dopravy za silnicích v létě a na podzim, kdy se sváží co zemědělci sklidí a prodají,jelikož na vesnicích je zemědělství,to snad chápe každý, tak na těch úzkých,i v létě neudržovaných okreskách se vyhnout je docela umění, a znám případ kdy jim to "nevyšlo" a  autobus lehl do příkopy. Tak autobusy děkuji,ne.

0/0
2.6.2009 8:53

Baywatchnights

Re: to je pěkný

No tak to je do jisté míry pravda, že když je hodně sněhu, tak že vlaky přece jenom mají výhodu, ale zase nemůžeš říkat "autobusy děkuji, ne", protože stejně je spousta míst (a je to většina), kam nic jiného jezdit nemůže, protože tam ty koleje prostě nevedou, že.

Ty silnice je potřeba udržovat a v zimě rychle zprůjezdňovat už jenom kvůli sanitkám a podobně, takže není možné jenom říkat, že ta doba, než se odhrne sníh, trvá dlouho, je taky potřeba snažit se tu dobu neprůjezdnosti zkracovat.

A je tu ještě jedna trošku sporná věc - ty zastávky vlaku jsou většinou za vesnicí, třeba i několik stovek metrů nebo i kilometr. Když je hodně sněhu, jak se ti lidé dostanou vůbec na tu zastávku?

0/0
2.6.2009 9:50

__XXXX___

Alespoň

bude mít vedení na nové mašiny R^R^;-D

0/0
1.6.2009 21:35

p78

ŽALUDA

může být v klidu, určitě mu zase přidají 100000 měsíčně, za takový hospodaření si to přece zaslouží, né...;-D;-D:-©(Y)

0/0
1.6.2009 21:26

_gravedigger_

presne tak

CD - to je tunel, pred kterym muzou vsichni Stehlici a Kozeni a dalsi blednout zavisti. Proc pokutu za spatne hospodareni nezaplati manazment?

0/0
1.6.2009 19:48

Baywatchnights

Re: presne tak

To není špatným hospodařením, ta ztráta prostě vzniknout musela. Jde o ztrátu ze spojů regionální osobní dopravy, která si na sebe nikdy nevydělá. ČD nedostávají (podle svých vyjádření, ale ona je to zřejmě pravda) od krajů dotace v plné výši, no a tím vzniká ta ztráta. Dřív se ta ztráta "zalepovala" zisky z nákladní dopravy, ale to už nejde, protože ČD-Cargo již druhý rok hospodaří samostatně.

0/0
1.6.2009 22:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.